Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 21017
Hey, god ettermiddag.

Vil starte med å si at jeg vet ikke om dette er riktig forum for dette, men tenkte at jeg kunne ikke være den eneste på dette forumet som drev med pokemonkort som liten.

Fant en hel haug med pokemonkort på loftet i dag tidlig. Så jeg begynte å lure på jeg kan tjene noe penger ut av det. Så på et par videoer på youtube, så en video som het ''top ten rarest and most expensive pokemon cards''. Der var det kar som viste 10 type kort som var verdt flesk. Prøvde å finne noen av kortene fra filmen i samlingen min. Hadde 3 kort som var verdt 300 dollar+. Så jeg har noen spørsmål;
- Hvordan kan jeg helt sikkert vite hva kortene mine er verdt?
- Hvor kan jeg få solgt dem?
- Er det en butikk i Oslo som driver med pokemonkort?

Tar gjerne bilde av kortene og viser dere, hvis noen er interessert.
Link til youtube video: http://www.youtube.com/watch?v=uD2OGY0whvM
Regner med omsetting av pokemonkort er ganske likt omsetting av magic kort. Enkelt sagt er kortene verdt det noen er villige til å betale for dem. Men du kan ofte sjekke ut sider som selger kort på nettet å få en pekepinn der. Den viktigste faktoren er standen på kortene. NM - Near Mint er å foretrekke. Andre ting som bidrar er hvor bra kortet er og hvor sjeldent kortet er. Disse tingene har ofte en sammenheng, men ikke alltid.

Det dyreste kortet i Magic er verdt 7500$. Men det er helt ulovlig å benytte seg av i alle turneringer som finnes. Men det er altså bare veldig sjeldent. Det er også veldig bra forøvrig, derav hvorfor man ikke får benytte seg av det.

http://www.pokeorder.com/ var første svar fra google på buy pokemon cards.

For å selge dem som privatperson er vel ebay den greieste måten. Man kan også selge til butikker, men da tjener man gjerne litt mindre på dem siden butikken skal tjene noe på videresalget.
Jeg har ikke noe særlig peiling på Pokékom-kort, men generelt når det gjelder verdi på samlerobjekter kan et søk på "Sold auctions" på eBay gi en god pekepinn. Da får du se hva noen *faktisk* har betalt for noe. Det er langt mer pålitelig enn alle mulige "katalog-verdier".
Sitat av DarkwinJaxx Vis innlegg
Tar gjerne bilde av kortene og viser dere, hvis noen er interessert.
Vis hele sitatet...
Gjør det. Jeg blir overrasket om du faktisk har så verdifulle kort som du tror.
Aner ikke om det er noe hjelp, men det pleier å sitte en del kortspillere utenfor Outland (værtfall på østbanehallen), riktignok spiller mange av dem sånne typ dungeon&dragons-opplegg, men kanskje de kan hooke deg opp med noen pokemòn-fanatikere?
http://www.tcgplayer.com/index_pokemon.asp
Her kan du sjekke hva kortene dine er verdt, eller rettere sagt hva andre selger de for. De samler priser fra masse andre nettsider og fører også historikk på prisene, så de burde være ganske nøyaktige. Tilgangen på kortene skal vel også være nevnt.
Det spilles pokemon på Outland i Kirkegata i Oslo, men hvilke dager i uka det er vet jeg ikke. Jeg vet heller ikke om butikken kjøper singels.
Sist endret av Mith; 3. oktober 2014 kl. 19:23.
Av ren nysjerrighet. Hva heter de sjeldne korta dine? Husker selv jeg hadde blant annet charizard i en samling som jeg ga bort. Fant senere ut at charizard var verdt mye. Søkte etter kort på Ebay da for å finne verdier.
Kjøper på ebay selv, så ville forsøkt der.
Takker for alle svar. Skal få lagt ut et par bilder utover kvelden. Er på hytta med treg pc, så tar litt tid. Stay tuned :P
Har sjekka litt på dette selv, har noen liggende, og for at kortene skal være verdt noe så må de som regel være 1st edition, det er det som står med liten skrift på høyre siden på kortene�� altså fra de første kortene som ble gitt ut!
Fikk lagt ut et par bilder. Tok bilde av kanskje 40 kort. Har rundt 700-800 kort, orket ikke ta bilde av alle. http://smokeytheman.imgur.com/all
Sitat av DarkwinJaxx Vis innlegg
Fikk lagt ut et par bilder. Tok bilde av kanskje 40 kort. Har rundt 700-800 kort, orket ikke ta bilde av alle. http://smokeytheman.imgur.com/all
Vis hele sitatet...
Smokeytheman's images are not publicly available.
Sitat av m0nte Vis innlegg
Smokeytheman's images are not publicly available.
Vis hele sitatet...
Funker nå!
Ingen av disse kortene er verdt noe særlig. Hvor du får 300 dollar fra aner jeg ikke.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Verdien på pokemonkort kommer fra at de er printet i små opplag, og at de er i god stand(og da mener jeg GOD stand).
Ingen av kortene dine ser desverre ut til å være hverken shadowless, 1st edition eller i god stand. Sorry mac.

Kjenner dog en fyr som fikk solgt en 1st edition charizard på ebay for et par hundrelapper.
De er ikke verdt en shit, samlere har allerede Charizard i glins. De eneste korta som er verdt noe er de som brukes i offisielle turneringer, og det er bare siste generasjon.
å vel. Skjønner nå at jeg hadde alt for store ambisjoner. Det var spennede så lenge det varte da.
Noen som vet hva jeg kan få for 789 kort, hele samlingen liksom. Et av dem er first edition, ca 100 glins, 13 japanske, 4 EX. Vil si rundt 300 av dem er i veldig god stand, resten er meh.
Vel jeg kjenner en som kjøpte MTG kort på kiloen av en fyr. Dessverre er ikke kort verdt noe særlig. Hvis jeg tar min magic samling som eksempel så har jeg en del kort som er verdt mellom 10-40$. Men resten er bare vanlige commons og neppe verdt mye. Så hele samlingen på 2000 kort.. tja kansje 1000 kr solgt som den er. Selger man enkeltkort kan man få mer, men det er også masse stress. 99% av de kortene er i Near Minst stand.
Sist endret av murloc; 3. oktober 2014 kl. 23:33.
Når det kommer til Base-settet, så er det Shadowless-kort som er av særlig verdi. Dette er kort uten skygge rundt karakterbildet, som tilsvarer First Edition i Base-serien. Ellers som FatMan er innpå så må kortene være i god stand, Mint eller Near Mint. Kort i Mint-tilstand forsegles insta for å unngå så mye som en støvripe på kortet.

I de andre settene så er First Edition i større grad verdt noe enn standard utgaver. Base 2, Fossil, Team Rocket og Jungle anses som oftest å være av størst verdi grunnet at de var de første settene etter Base, hvor forseglede (uåpnede) pakker selges for rundt hundrelappen per stykk. En kartong med forseglede pakker (36 stykk) selges for omtrentlig 1000 kroner for standard utgaver og 2000 kroner for First Edition. Base-kartonger går ofte for 3000 kr og oppover.

Gym Heroes og Gym Challenge er også ganske populære sett. For alle ovennevnte sett så kan man få rundt en 50-lapp for enkeltkort av type glins i NM-tilstand og opp mot 150 kroner for First Edition-glins i NM, avhengig av populariteten eller "sjeldenheten" til kortet. Dette ved tilfellet av kjøperen er ute etter akkurat det kortet du selger, og ikke at det nødvendigvis er noen reell takst på kortene. Som det også er nevnt her så kommer det an på hva noen er villig til å betale for det du har. Samlertendensen. Folk som selger enkeltkort må nok belage seg på å bruke lang tid for å få ut alle kortene de har inne. Interessen er kontinuerlig, men kommer også i bølger.

Japanske Pokemón-kort og forseglede pakker selges ofte til noe lavere priser enn de amerikanske utgavene, men forseglede kartonger (inneholder 60 pakker hver) går omtrent til samme pris som kartongene nevnt ovenfor.

Det mest verdifulle kortet anses å være Shadowless Charizard i glins (Mint).
Sitat av Tawon Vis innlegg

Det mest verdifulle kortet anses å være Shadowless Charizard i glins (Mint).
Vis hele sitatet...
wowowwow!! Var det kortet så utrolig sjeldent? Ser på Ebay og det var akkurat det kortet jeg hadde. søren og. Selgeren på ebay skal jo ha 10 tusen for det.

http://www.ebay.com/itm/RARE-SHADOWL...item4d253f2c0d
Gammel post, men er det noen som vet noe om dette kortet?

På de fleste jeg finner på ebay står det nederst på kortet kun 1999 wizards. Her står det 1999-2000.

http://oi62.tinypic.com/344rx49.jpg
Rundt 10kroner eller deromkring hvis jeg tolket det riktig.

There is no expansion symbol - meaning it is base set.
The artwork has a picture frame around it with a shadow down and to the right.
The copyright reads Copyright 1995, 96, 98 etc. (note that 99 is missing.)
These cards were reprinted six times.
The final printing says (C) Wizards 1999-2000 in the lower right corner. These are the 1999-2000 cards.
Sist endret av Mith; 8. oktober 2014 kl. 23:49.
Ahhh Takk for at du gjorde research, klarte selv ikke å finne noe lignende.