Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 9615
Breaking Bad er nå på vår alles dørterskel med bare to episoder igjen, og for en reise det har vært! Vi har sett Walter White - en ydmyk, relativt patetisk, men familiekjær og høyt elsket far og ektemann forandre seg til et usympatisk, skrekkelig og forvirret monster. Vi heiet på ham, vi elsket ham... nå frykter vi ham.

Her er en ("høyst emosjonell") tribute til Breaking Bad for fem flotte, fantastiske sesonger - tusen takk - og håper dere finner fred med denne videoen:

Se tributen her (YouTube)!

Husk! Se videoen i full oppløsning og med god lyd for en best mulig opplevelse!
Sist endret av Anjohan; 23. september 2013 kl. 00:23.
holy shit, beste serien noen sinne, trist den er over snart!
Lurer på hva Walter kommer til å gjøre..

ADVARSEL: SPOILER!!
SPOILER ALERT! Vis spoiler

Har hørt noen rykter om at Walt planlegger sin egen død..
Ja, nå er det bare én episode igjen. Jeg vet ærlig talt ikke hvor jeg skal gjøre av meg.
Sitat av Erlendman Vis innlegg
holy shit, beste serien noen sinne, trist den er over snart!
Lurer på hva Walter kommer til å gjøre..

ADVARSEL: SPOILER!!
SPOILER ALERT! Vis spoiler

Har hørt noen rykter om at Walt planlegger sin egen død..
Vis hele sitatet...
hva du har hørt av rykter har jeg ingen tro på. det er nok bare noen som har funnet på en hypotese (som godt kan stemme) og som har blitt "lekket ut" og som man ikke lenger vet hvor kommer fra.
Utifra gårsdagens episode, så kan man nok si at det ligger i kortene ja. Jeg tror jeg har en viss anelse hvor dette vil bære, men det er en diskusjon å ta et annet sted.

Uansett; hvilken scene det var mellom Walt og en-viss-person på telefonen, i baren. Det stakk i hjertet mitt.

Én episode igjen... håper den er tre timer.
Sist endret av Anjohan; 24. september 2013 kl. 00:31.
Håper han blæster Skyler!
Lurer på hva jeg skal gjøre av meg når breaking bad er ferdig.
Så trist :'(
Sitat av Nick O' Teen Vis innlegg
Håper han blæster Skyler!
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke det syke hatet mot Skylar etter denne sesongen. Synes karakteren er viktig, hun spiller bra, og det er ingen valg hun har gjort denne sesongen som jeg ser på som provoserende eller "feil"
Skal skru av mobilen, teipe en gaffa teip over kjeften til dama og mekke mat til siste episode
Sitat av Znusken Vis innlegg
Skjønner ikke det syke hatet mot Skylar etter denne sesongen. Synes karakteren er viktig, hun spiller bra, og det er ingen valg hun har gjort denne sesongen som jeg ser på som provoserende eller "feil"
Vis hele sitatet...
Personlig ble jeg meget tilfredstilt av forrige episode når mr White skjelte den fittekjerrina ut etter noter ..i den tlf samtalen

Hun har ikke vært så provoserende i den siste sesongen, men hater hun likevel pga de foregående sesonger. Håper også pinkman blir drept, makan til patetisk type..
SAY MY NAME, "-Heisenberg." You God damn Right!
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Bare meg som heier på Pinkman og Skyler ?

Jeg håper Walt dør, smertefullt.
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Sitat av Vrangsinn Vis innlegg
Personlig ble jeg meget tilfredstilt av forrige episode når mr White skjelte den fittekjerrina ut etter noter ..i den tlf samtalen

Hun har ikke vært så provoserende i den siste sesongen, men hater hun likevel pga de foregående sesonger. Håper også pinkman blir drept, makan til patetisk type..
Vis hele sitatet...
Hvis du tror han skjelte henne ut for å faktisk gi henne en skyllebøtte syns jeg du bør se episoden en gang til. Det ble til og med tatt opp i den nyeste episoden.
Er det bare jeg som fortsatt spiller på lag med walter her?? Jeg håper at han treffer pinkman i neste episode, og begge ønsker å ta nazi jævlene. De får alle pengene, deler kanskje eller så vil ikke pinkman ha noe så klarer walter gi pengene til familien like før han dør. så på slutten forstår på en måte familien til walter hva han har gjort og aksepterer det uten at de sier det.
Det er min teori da. Siste episode skal visstnok være ganske lang så det skjer nok mye!
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Lurer på hva jeg skal gjøre av meg når breaking bad er ferdig.
Så trist :'(
Vis hele sitatet...
No worries, kommer en spin-off serie Better call Saul
Sitat av Lima Vis innlegg
Bare meg som heier på Pinkman og Skyler ?

Jeg håper Walt dør, smertefullt.
Vis hele sitatet...
Ja det må bare være deg..

Skyler minner meg om hu kjærringa i Walking Dead.
Pinkman er en idiot som bare lager problemer.

Jeg håper alle dør, utenom Walt

Det var faktisk sykt deilig når Hank døde, selv om det kom som et sjokk. Hvor lei seg resten av familien ble da, priceless.
Sist endret av Xernox; 24. september 2013 kl. 12:53.
Dette må være den tråden med mest psykopater! Syns ikke Hank eller pinkman eller Walter har gjort noe galt. jeg kan godt forstå situasjonen til alle egentlig. Utenom skyler hun er ei bitch.
Sitat av cold Z Vis innlegg
Dette må være den tråden med mest psykopater! Syns ikke Hank eller pinkman eller Walter har gjort noe galt. jeg kan godt forstå situasjonen til alle egentlig. Utenom skyler hun er ei bitch.
Vis hele sitatet...
Med det utsagnet der vil jeg si at du passer fint inn i tråden da.

Jeg tipper at Nazigjengen og Walt dør, Pinkman overlever.
Pinkman er etter min mening en av de mest interessante og beste karakterene jeg har sett hvertfall. Håper det går bra med han til slutt. Fantastisk skuespiller er han også.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Pinkman er garantert favoritten min i Breaking Bad. Håper han overlever.
Alle dør, Walter white mekker ei bombe.
Sitat av Znusken Vis innlegg
Pinkman er etter min mening en av de mest interessante og beste karakterene jeg har sett hvertfall. Håper det går bra med han til slutt. Fantastisk skuespiller er han også.
Vis hele sitatet...
Han var en veldig interessant karakter, men så ble han plutselig mer og mer ustabil og nå er han bare en patetisk drittsekk som tyster på kompisene sine og syns synd på seg selv hele tiden.

Walt tar ihvertfall ansvar for handlingene sine, Pinkman skylder bare på Walt selv med det han har gjort selv.
Sist endret av Dongerino; 24. september 2013 kl. 18:12.
Er ikke til å legge sjul på at Walter har gradvis blitt mer og mer ett monster som tenker kun på hans 2barn skal få penger. koste hva det vil.. Husker i sesong 1 eller 2 da flyet kræsjet som kostet 100+ mennesker livet. White tok på seg skylden på en måte. Etter det så var menneskeliv verdt å ta hvis de sto i fare for pengene hans.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Han var en veldig interessant karakter, men så ble han plutselig mer og mer ustabil og nå er han bare en patetisk drittsekk som tyster på kompisene sine og syns synd på seg selv hele tiden.

Walt tar ihvertfall ansvar for handlingene sine, Pinkman skylder bare på Walt selv med det han har gjort selv.
Vis hele sitatet...
Så når Walter forgiftet ungen til kjæresten til Jessie, kun for egen vinning. Dette var da alt var på stell for Jessie. Men Walt fucket alt opp.
Så løy han om det etterpå. Men fortsatt synes du Jessie er suttrete og patetisk? Du skjønner ikke hvorfor han tyster? Vi har jammen et forskjellig syn på disse karakterene
Sist endret av Lima; 24. september 2013 kl. 18:36.
Sitat av Lima Vis innlegg
Så når Walter forgiftet ungen til kjæresten til Jessie, kun for egen vinning. Dette var da alt var på stell for Jessie. Men Walt fucket alt opp.
Så løy han om det etterpå. Men fortsatt synes du Jessie er suttrete og patetisk? Du skjønner ikke hvorfor han tyster? Vi har jammen et forskjellig syn på disse karakterene
Vis hele sitatet...
Det var jo dog Jessie sin feil at Walt ble tvunget til å forgifte ungen, om jeg ikke husker feil.

Pga Jessie sin sutring og whining så fikk du jo med deg hva som skjedde i den siste episoden. Det hadde neppe skjedd om han hadde oppført seg litt mer voksent.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Det var jo dog Jessie sin feil at Walt ble tvunget til å forgifte ungen, om jeg ikke husker feil.

Pga Jessie sin sutring og whining så fikk du jo med deg hva som skjedde i den siste episoden. Det hadde neppe skjedd om han hadde oppført seg litt mer voksent.
Vis hele sitatet...
Tror du husker litt feil da?
Walter var jo ute. Jessie var den nye kokken og var kommet inn i varmen. Det var Walts syke sjalusi og oppførsel som gjorde at de ville drepe han. Selv om det ikke virket som de skulle det uansett, mye pga Jessie stoppet dem. Men Walt skulle drepe de uansett. Hvorfor i alle dager drepte han Mike liksom?
Sitat av Lima Vis innlegg
Så når Walter forgiftet ungen til kjæresten til Jessie, kun for egen vinning. Dette var da alt var på stell for Jessie. Men Walt fucket alt opp.
Så løy han om det etterpå. Men fortsatt synes du Jessie er suttrete og patetisk? Du skjønner ikke hvorfor han tyster? Vi har jammen et forskjellig syn på disse karakterene
Vis hele sitatet...
Walt er utrolig flink med kjemi, som vi allerede vet. Han vet godt hva som kan drepe og ikke drepe, og han visste at den blomsteforgiftingen ikke ville drepe gutten.
Gustav hadde gjort det samme med Jessie uansett, du husker vel at det var Jessie som drepte den andre kokken?
Han løy for å få Jessie på sin side og visste at Jessie ville bli forbanna om han fant det ut. Noe han da gjorde.
Jeg skjønner ikke hvorfor Jessie er så drittsekk når alt Walt gjorde var for å beskytte ham selv og Jessie. Walt så på Jessie som en sønn.
Sitat av Lima Vis innlegg
Tror du husker litt feil da?
Walter var jo ute. Jessie var den nye kokken og var kommet inn i varmen. Det var Walts syke sjalusi og oppførsel som gjorde at de ville drepe han. Selv om det ikke virket som de skulle det uansett, mye pga Jessie stoppet dem. Men Walt skulle drepe de uansett. Hvorfor i alle dager drepte han Mike liksom?
Vis hele sitatet...
Det var ikke med vilje at han drepte Mike, han skulle skremme/true han, etter slik jeg forstod det ihvertfall.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Vel man får vel tolke det som man vil. Alt Jessie har gjort hele veien er styrt av en egoistisk og utilregnelig Walt i mine øyne. Jessie drepte kokken ja, det var jo for å redde Walt. Men etter det etablerte jo Jessie seg bra med Gustav og Mike?
Igjen er det på en måte samme hvor god han var og hvor sikker han var på at gutten ikke skulle dø. Dette gjorde han ikke for å redde Jessie på noen måte ihvertfall, kun seg selv.

Mike var krass mot Walt og sa noe med at han var høy på makt eller noe i den duren. Walt skøyt han ned i rasseri, pga det store egoet hans. Foresten så tok jo Walt ut pistolen før de møttes, så det tyder jo på at en liten plan om å skyte Mike, det hadde han.
Jeg trur de kommer til å dra en liten vri på slutten. Walt er bygget opp på en måte hvor man føler sympati for han gjennom hele serien selvom han gjør de sykeste tingene. Greit nok at han blir mer og mer psycho utover, men ikke glem at han drepte og dynket lik i syre allerede i episode 2, 3?

Jeg trur det kommer til å vise seg på nyere skanning at kreften til Walt hadde spredd seg til hjernen i over et år uten at legene kunne se det. Så finner de på en genial grunn til at svulsten i hjernen ikke ble oppdaget mens kreften i lungene gikk 80% ned (for så å komme tilbake igjen).

Om ikke det skjer, så skjer det nok en annen artig vri som gjør at familien hans "forstår" grunnen til at han gjorde det han gjorde litt bedre. Jeg håper at det ender godt selvom det ikke kommer til å skje . Forrige episode var jo rett og slett bare trist.. Når han sitter på hytta med masse penger. Og betaler han karn 10k$ for at han skal sitte der en time.
Håper og regner med at nazi folka dør og at han får knærta de han startet billionkonsernet med (husker ikke navnet, men de som sa at walt kun bidro med firmanavn) Hva som skjer med pinkman blir artig å se. Jeg trur Walt dør på slutten.
Trodde alle visste hva som skjer på slutten? Walt overvinner kreften, kommer i vitnebeskyttelsesprogram og vips, så har vi Malcolm in the middle.
Sitat av Gomper Vis innlegg
Jeg trur de kommer til å dra en liten vri på slutten. Walt er bygget opp på en måte hvor man føler sympati for han gjennom hele serien selvom han gjør de sykeste tingene. Greit nok at han blir mer og mer psycho utover, men ikke glem at han drepte og dynket lik i syre allerede i episode 2, 3?

Jeg trur det kommer til å vise seg på nyere skanning at kreften til Walt hadde spredd seg til hjernen i over et år uten at legene kunne se det. Så finner de på en genial grunn til at svulsten i hjernen ikke ble oppdaget mens kreften i lungene gikk 80% ned (for så å komme tilbake igjen).

Om ikke det skjer, så skjer det nok en annen artig vri som gjør at familien hans "forstår" grunnen til at han gjorde det han gjorde litt bedre. Jeg håper at det ender godt selvom det ikke kommer til å skje . Forrige episode var jo rett og slett bare trist.. Når han sitter på hytta med masse penger. Og betaler han karn 10k$ for at han skal sitte der en time.
Håper og regner med at nazi folka dør og at han får knærta de han startet billionkonsernet med (husker ikke navnet, men de som sa at walt kun bidro med firmanavn) Hva som skjer med pinkman blir artig å se. Jeg trur Walt dør på slutten.
Vis hele sitatet...

Som et individ med hjerne-tumor ser jeg du har misforstått en hel del med kreft i hjernen. Dog ikke noe jeg gidder å gå off-topic mer med.


Jeg er Walter-fan og håper Jessie blir drept mens Skyler frifinnes. Jessie er vell eneste som kan blande Skyler inn i saken nå? Altså att hun var frivillig med osv.
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Trodde alle visste hva som skjer på slutten? Walt overvinner kreften, kommer i vitnebeskyttelsesprogram og vips, så har vi Malcolm in the middle.
Vis hele sitatet...
Walt er virkelig ikke flink til å velge damer isåfall..
Walt hadde et helautomatisk maskingevær i bagasjerommet. Det tyder på at han skal ut på killingspree, i tillegg så henta han giften i stikkontakten i huset sitt.

Noen blir å dø her og mitt guess blir Todd&Co.
Walt blir nok å gjøre noe godt før serien ender/eller han selv dør.


Samtidig må jeg bare si at dette ER verdens beste TV-serie som noen gang har blitt laget, med Sopranos på en god 2. plass!
Kommer til å bli trist når denne reisen er over. Har ikke telling på hvor mange timer man har sittet i sofaen, med pizzaen på fanget og kost seg med Breaking Bad..
Sist endret av Undiken; 24. september 2013 kl. 23:03.
Jeg tror Walter kommer i kontakt med de som bygde opp bedriften som walter var med å starte. Han kommer til å klare og bevise at han er hovedgrunnen til at bedriften ble så bra som den er. Han blir tiltjent 50% av verdiene til bedriften som familien overtar. Walter blir dømt til døden eller evig fengsel. Walter er fornøyd og gir slipp på kampen.
game over. min teori
For meg er det helt åpentbart at alt Walter har gjort med Jessie er å bruke han og manipulere han til å gjøre det som passer han best, når Jessie ikke har gjort det, har walt staga ganske mye for at han skal gjøre akkurat som walt vill.

Jessie var jo en ganske enkel kar, som har blitt overtalt og manipulert over fler sessonger, helt til han knakk totalt nå på slutten.

Jessie er ingen gangster, det er walt som er gangstern.
Etter å ha sett siste episode må jeg si at det er litt synd på Jessie, alt går galt for han. Men det er egentlig litt hans egen skyld, selv om han mener godt så er han så dum og ikke tenker over konsekvensene.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Etter å ha sett siste episode må jeg si at det er litt synd på Jessie, alt går galt for han. Men det er egentlig litt hans egen skyld, selv om han mener godt så er han så dum og ikke tenker over konsekvensene.
Vis hele sitatet...
Det er vell min analyse også. Alt går galt, og når han prøver å gjøre det bedre, så griper Walt inn og styrer og manipulerer. Det er ihvertfall min oppfatning.
Han er jo ikke uskyldig, men folk skjønner tegninga.
Sitat av Ajesto Vis innlegg
Det er vell min analyse også. Alt går galt, og når han prøver å gjøre det bedre, så griper Walt inn og styrer og manipulerer. Det er ihvertfall min oppfatning.
Han er jo ikke uskyldig, men folk skjønner tegninga.
Vis hele sitatet...
Det er ikke bare Walt som utnytter Jessie. Alle utnytter han, fordi det er så enkelt. Hank gjorde det, Gus gjorde det og Walt gjorde det.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Det er ikke bare Walt som utnytter Jessie. Alle utnytter han, fordi det er så enkelt. Hank gjorde det, Gus gjorde det og Walt gjorde det.
Vis hele sitatet...
Siterer dette.

Jesse var veldig lett å manipulere fram til nå, for først nå - når alt er dødt og borte og han er på livets endevei - ser han ting klart. Man kan bare stole på seg selv.

Her er min teori:

Jeg tror Walter forgifter Grey Matter-vennene sine med Ricin (sender de en anonym pakke med noe uskyldig noe), dreper Naziene, finner Jesse og hører på hans siste tale ("They killed Andrea because of you", etcetc) - Walter sparer ham, forteller ham at han må ta vare på gutten hennes, oppgir Nebraska-hyttens plassering (med pengene) slik at Jesse kan ta omsorgen og gutten med seg, og helt på slutten - etter å ha tatt et siste farvel med sin familie, sikkert gjennom et brev eller et siste besøk, tar han en Ricin-sigarett så snart det dukker opp på TV-skjermen på en eller annen pub at "the founder of Grey Matter was just found dead in his own apartment this evening".

Da, på en close-up av Walt tenne sigaretten (vi vet er fylt med Ricin) med en lykkelig, liten tåre i øyekroken, tar skjermen og FADE TO BLACK.

Grey Matters penger går til co-founder Walter White, men ved hans død - til hans familie. Alt er vell.
Sist endret av Anjohan; 25. september 2013 kl. 20:18.
Må si jeg håpet at det skulle gå til helvette med Walt, men byttet tvert mening etter at han så Grey Matter(Eliott og Gretchen) på TV som sa at Walt hadde ingenting bra med firmaet å gjøre. Perfekt timing også, som Walt ikke ble nokk fra seg når sønnen av avklarte sitt hat for han, å etter han har mistet alt får han et siste spark i baken å mister absolut alt han har å leve for.

Så håper på en sesong 6 hvor han drar med seg alle ned i døden.
Sist endret av twisted shroom; 26. september 2013 kl. 01:00.
Skulle ønske det kom en sesong 6 selv, men alt ender faktisk på førstkommende søndag (mandag for pirater)

Og Anjohan: Det hadde vært en flott slutt på det hele, men jeg tror at det kommer noe som overrasker absolutt alle. Jeg tror det kommer en slutt som ingen har tenkt på i det hele tatt.
Sist endret av Leonardie; 26. september 2013 kl. 01:28.
Jeg vil si han gikk over grensen da han i det hele tatt begynte i det gamet (Metamfetamin produksjon).

Sesong for sesong så har miljøet tatt han igjen, helt til det går så langt at han er leder av miljøet selv.

Relativt tidlig i serien havner han i situasjoner han helst vil unngå, men etterhvert innser han at skal han i det hele tatt ha muligheten for å driver med dette må han stå på sine egne bein og ta fatt i problemene selv. Det er i dette øyeblikket han går fra å være det jeg så noen kalte han her inne her (Dog ikke veldig uskyldig), til en såkalt "Drug Lord", ettersom han nå er villig til å gjøre alt for å holde seg gående.

Spør du meg har han egentlig ikke vært helt riktig siden han fikk diagnosen kreft.
Faen, fra sesong 2 hadde han ifølge amerikansk lovgivning allerede blitt buret inne for livstid.
La meg nevne noen lovbrudd:

- Salg og Produksjon av metamfetamin
- Medvirkning til drap og fjerning av bevis. Ikke bare fjerning av bevis, men faktisk fjerne liket ved syrebehandling Q.Q
- Tyveri, opp til flere ganger, begynte hos skolen om jeg ikke husker feil.

Det med å manupulere Jessie er jo ikke noe nytt, det har han gjort så si helt siden de ble partnere.
Men det var da Walter White løy han rett opp i tryne selv når Jessie visste 100% at han var skyldig i hva han anklaget han for, jeg forsto at "Mr. White" hadde gått over til every man for himself selv uten hverken familie eller venner.

Kunne snakket om denne serien i all evighet, men tror jeg fikk med meg det jeg syntes er mest interessant om Walter White i denne lille Wall of Texten her... :P
Sist endret av Edited; 26. september 2013 kl. 10:35.
Han tar livet sitt, og etterlater familien og Jessie med penger.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Nå som serien har endt håper jeg det blir enda mer klart hva jeg prøvde å gjøre med tributen min.

Må si dette er den mest emosjonelle og betydningsfulle TV-serien jeg noensinne har bevitnet, og som en tidligere kreftpasient klarte jeg å leve meg ekstra sterkt inn i Walter's følelser og psykologiske tankegang. Jeg føler en venn har gått bort.

Hvilke følelser sitter dere igjen med?
Sist endret av Anjohan; 18. november 2013 kl. 00:41.
Jeg var helt med i sesong 5, satt å hoppet opp og ned i sofaen, var så utrolig spennende!
Sitat av Anjohan Vis innlegg

Hvilke følelser sitter dere igjen med?
Vis hele sitatet...
Eneste serien jeg har sett på hvor jeg slår av lys, demper mobil og sørger for at hele episoden blir sett uavbrutt.

Sitter med en kjip følelse at jeg aldri kommer til å se noe som dette igjen.
Sitat av Anjohan Vis innlegg
Her er min teori:

*snip*
Vis hele sitatet...
Må bare si at selv om jeg så endingen på pub i statene ga den der meg frysninger til tæra, noe jeg får oftere fra serier/bok enn irl happenings men det er en annen sak
Sitat av Source Vis innlegg
Eneste serien jeg har sett på hvor jeg slår av lys, demper mobil og sørger for at hele episoden blir sett uavbrutt.

Sitter med en kjip følelse at jeg aldri kommer til å se noe som dette igjen.
Vis hele sitatet...
Samme her. Finalen så jeg bevisst midt på natten - på hjemmekino, for å ha total stillhet og kinostemning.

Og ja, blir vanskelig å finne en serie som overgår en så velutviklet og emosjonell serie som dette.

Sitat av Kong Grizzly Vis innlegg
Må bare si at selv om jeg så endingen på pub i statene ga den der meg frysninger til tæra, noe jeg får oftere fra serier/bok enn irl happenings men det er en annen sak
Vis hele sitatet...
Stilig! Hadde helt glemt den posten.