Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  177 15080
Har fundert over dette med noen kompiser, å har ikke kommet frem til noe svar.

Man blir som oftest hardere og hardere med tiden. Man begynner i det rolige med Metallica og In Flames, og ender nå i vårt tilfelle opp på Absu, Nile, Cannibal Corpse o.l.
Vi spurte oss selv "Hva skjer når det ikke GÅR hardere og mørkere?"

Så da spør jeg dere.
Hva ER det hardeste dere har hørt? Kanskje noe er mørkere, og noe er hardere osv. Diskutér gjerne dette og.
Det er jo alltid noe mørkere. Det kommer med trneden eller interessen for musikken. Men så er jo ikke den mørkeste ofg hardeste det man hører på radion og leser anmeldelser om i musikken. Gi terningkast på hvor hardt det er.... ehh nei
Har en tråd angående anbefalinger av den mørkeste musikken du finner og en der vi diskuterer om det er farlig for kristne å like satanrock. Søk og du vil finne.

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=67588
Da går man over til sånt som dette:
http://home.no.net/mralien/Musikk/loinen.mp3

Lavkvalitets, uorganisert, finsk drit! =D
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Hva med Slayer og Pantera? Go gammeldags. Iallefall jævli heavy, om ikke "mørkt/evil"
Trådstarter
59 1
Altså. E ikke ute etter anbefalinger av GOD musikk som Slayer og Pantera, men HARD musikk. Trenger ikke være bra engang, vil bare høre.

Har lest gjennom hele tråden om satandyrking osv. Har hørt alle de banda. Men NOE må vel være hardere enn det?
Hvor hard, og på hvilken måte? Jævlig hard og kald, og amelodisk, eller hard og kald og melodisk?

Av sistnevnte elsker jeg Darkthrone. Det er hardt og fint.
prøv Behemoth og Burzum. Jeg har selv ikke hørt mye på dem, men har på følelsen av at de kanskje er noe du ser etter. Ellers er meshuggah tilstedet, lamb of god, emperor, Bathory, Enslaved og kanskje imortal. Det er mye der ute.
Pig Destroyer og Dying Fetus er rimelig hardt i en death-rettning
Dillinger Escape Plan er hardt i en mer jazza-rettning. (har noen få "normale" låter også)

Vesentlig hardere en Slayer og Pantera ja.

Sitat av frevev
prøv Behemoth og Burzum. Jeg har selv ikke hørt mye på dem, men har på følelsen av at de kanskje er noe du ser etter. Ellers er meshuggah tilstedet, lamb of god, emperor, Bathory, Enslaved og kanskje imortal. Det er mye der ute.
Vis hele sitatet...
Meshuggah er det eneste bandet du nevner her som kan heve noen øyenbryn.
Mayhem og Gorgoroth er jo veldig hard og mørk musikk
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Ok, 1349 eller Cryptopsy, evt. Grimfist.
Trådstarter
59 1
Nå snakker vi litt hardt her!

Men ærlig talt. Fins det hardere enn de gutta der? For man må jo komme til det stadiet der man syns at dette er litt "mildt" å høre på, og vil enda hardere. Hva gjør man da?

Tenkte på et alternativ. F.eks skifte litt musikk sjanger. Som å gå til Prog. Death Metal. Som Opeth og Meshuggah som nevnt, og kanskje finne dette spennede og mer dystert pga disharmonics og odd time signatures osv. Noen tanker om det?

Edit: litt skriveleif
Prøv å hør gjennom hele låta "Grindstone" av Motorpsycho på litt høyt volum. Det er hardt og mørkt.
Den hardeste og mørkeste dritten du finner er drone. Dønn.

Sjekk ut Sunn o))) på youtube.
Du ser nok etter den mere ekstreme Death Metalen, ikke nødvendigvis den mørkeste ville jeg tro.

Sunn O))) er bare drone musikk. Ikke noe videre mørkt men interesangt og høre på, da det er som en slags transe eller meditasjon. Vanskelig og forklare, trengs bare og høre det.
Kan vel kanskje benytte sjangsen til å nevne et lite useriøst prosjekt jeg og noen kompiser holder på med
Abortorium Incestus @ Myspace

Beklager engelsken, det ble skrevet i en fart, og orker ikke å fikse på det. Norsk-engelsk lager jo ekstra preg

Som sagt, ikke et seriøst prosjekt.
Sist endret av hopalong; 15. april 2007 kl. 23:34.
Vet ikke helt om jeg er enig i at man går over til hardere og hardere musikk, selv har jeg hørt på death metal og Black metal lenge og har aldri vært serlig interessert i å høre på enda hardere musikk. Faktisk hører jeg mye på stoner rock og Creedence Clearwater Revival for tiden...

Det er en thread helt like denne rundt her et sted, sjekk der om du finner no mer...
Norma Jean og Living Sacrifice er temmelig hardt.
Her er to band som så absolutt ikke er bra. men hardt er det..

Circle of Dead Children

Abruptum

Men som sagt, dette er ikke bra. I alle fall i mine ører..
hva med skinless ?? ellers vil jeg si at slayer er ganske hardt og kult ja om ikke så mørkt
"Necro feat. Mr. Hyde, Goretex, Ill Bill & Captain Carnage - Circle Of Tyrants" og

"Necro feat. Ill Bill & Goretex - One For The Butcher Knife"


knuser all den der heavy metal dritten.... hør på hardcore-rap....
Cryptopsy, Dying Fetus og ikke minst, Berzerker.
Det du leiter etter er sjangeren Funeral Doom. mørkere har ikke jeg hørt... et eksempel:

Tyranny - The Leaden Stream

et annet bra eksempel er Night Must Fall - Carried Amidst The Funeral Winds

Men Tyranny er og blir favoritten.
Sist endret av cyclops; 16. april 2007 kl. 00:55.
Burzum, Dying Fetus, etc.

Det er vel så dypt og groteskt som det kan bli.
gorgoroth,mortis,mayhem og lord belial vil jeg anbefale.
Finnes mye hard og mørk musikk. Anal Cunt er rimelig hardt og kjapt:P
Sitat av handy.
"Necro feat. Mr. Hyde, Goretex, Ill Bill & Captain Carnage - Circle Of Tyrants" og

"Necro feat. Ill Bill & Goretex - One For The Butcher Knife"


knuser all den der heavy metal dritten.... hør på hardcore-rap....
Vis hele sitatet...
Circle Of The Tyrants er forøvrig en låt av Celtic Frost også.
Mayhem og Gorgoroth er jo harde band... Men et som faktisk har noe skikkelig kan jo være norske Windir...
Sitat av kristoffer2200
Mayhem og Gorgoroth er jo harde band... Men et som faktisk har noe skikkelig kan jo være norske Windir...
Vis hele sitatet...
Akuratt som Mayhem og Gorgoroth ikke har noe skikkelig og by på. Sogne-metall suger så det holder.
Det meste av norsk svartmetall er jo rimelig tungt i forhold til de fleste andre sjangre.
http://www.youtube.com/watch?v=eDSSqAF-VdU vil nå ihvertfall kalle det temmelig tungt.

Lyrikken i norsk svartmetall kan jo forsåvidt også diskuteres, finnes mye latterlig skrot der ute, det at følgende lyrikk blir utført med feit kristiansandsdialekt hjelper lite, blir litt vittig å høre på:

Carpathian Forest
Vi Åpner Porten Til Helvete

[Music: Nattefrost, Lyrics: Nattefrost]

Kaos på SATANS slagmark
Hellig Jord Badet I blod...
Eimen av slakta spedbarn
Kristen død og Kristenmanns blod

Di Åpner porten i natt.. til HELVETE!!!
En ny åpenbaring i Dyrets tegn
Evig hat og evig mørke
Forferdelse og evig pinsler
Skapt av ondskap og tidløst hat
Dommedags Eld og (en) djevelsk død
Alt Liv skal knuses i kampen MOT GUD
med beina godt plantet i HELVETEEE!!!!!!

"Tror ikke på noen gud, ingen GUD!!!
Kvalme og Forakt i Kristen drakt... Dommedag...
Golgatha blir nostalgi, Jesus profeterte pedofili.."
Slakt alt Hellig, Drep alt jordlig liv...
Lev i skitten Synd, Dø i evig skam!!
Brenn Guds hus, Død over Guds barn
TA DITT EGET LIV!!!! TA DITT EGET LIV!!!!

Vi Åpner porten til HELVETE!!!

Meld deg skyldig i løgn og hykleri
Gammal tidløs misantropi
Jesus elsket korset, er min teori (for helvete)

EVIG HAT!!! HAT!!! (Repeat, og ta ditt eget liv)
Vis hele sitatet...
Sist endret av zpn*; 16. april 2007 kl. 09:21.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Spektr. Veldig mørkt og ganske hardt.

Kan også nevne at jeg ikke liker de, om det var noe som fikk det hele til å fenge ekstra for trådstarter.


edit: En koselig review av en plate. Forklarer litt hva du faktisk hører på.
Hardeste sier du?

se om du finner:

Agoraphobic Nosebleed
Defloration
Anal Cunt
Cryptopsy
Dying Fetus
Necrophagist
Sitat av zpn*
Det meste av norsk svartmetall er jo rimelig tungt i forhold til de fleste andre sjangre.
http://www.youtube.com/watch?v=eDSSqAF-VdU vil nå ihvertfall kalle det temmelig tungt.

Lyrikken i norsk svartmetall kan jo forsåvidt også diskuteres, finnes mye latterlig skrot der ute, det at følgende lyrikk blir utført med feit kristiansandsdialekt hjelper lite, blir litt vittig å høre på:
Vis hele sitatet...
Nattefrost blir litt for mye noen ganger. Er litt vanskelig og ta seriøst.
Sitat av St.Vitus
Nattefrost blir litt for mye noen ganger. Er litt vanskelig og ta seriøst.
Vis hele sitatet...
Ja. Nattefrost er over og ut. Blir for mye svada og bullcrap. Faen meg black metallens svar på Kristian føkkings Valen.
Nytter ikke å kle seg ut som marilyn manson, lage tekster som høres ut som en 12-år gammel homofil, hobbysatanisk gother har skrevet og opponere på drittungevis mot alt mulig drit man i utgangspunktet ikke skal ofre en tanke!

Mener forøvrig at det blir veldig subjektivt hva som er mørk og hardt... Alle oppfatter forskjellig.
Ikke alltid det som er hardt er mørkt.
Hate Eternal er et band som har begge disse to elementene. Dessuten er det tungt, brutalt og fult av stemning i tillegg. Ikke ofte jeg pleier å høre på musikk som er noe særlig mer ekstremt enn dette, men det finnes uten tvil. Dog liker jeg at musikken har en viss feeling, ikke bare rabiat, nedstemt, brutalt kaos. Missliker grindcore og slikt.

Mye Doom Metal er jo mørkt, om du vil. Mye mørkere enn det meste av death metal, dog er det ikke særlig hardt.
Vil anbefale Candlemass. Deilig deprimerende!

Sitat av zpn*
Det meste av norsk svartmetall er jo rimelig tungt i forhold til de fleste andre sjangre.
Vis hele sitatet...
Det er nok ikke så veldig tungt i forhold til mange andre metallsjangere. Tungt er ikke synonymt med ekstremt. Dessuten er ikke black metal like ekstremt som mange andre sjangere heller. Det black metal skal ha, er en ond aura, en slags svevende rar stemning av noe åndelig destruktivt.
Sist endret av Ben Reddik; 16. april 2007 kl. 19:55.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Emperor - Ye Entrancemperium/ alt av Emperor
cadaver necrosis er det hardeste jeg noen gang har hørt. slayers å cannibal corpse er NOTHING i forskjell. last ned,døm selv. kanskje litt for fort hardt å mye skriking til at det er godt for ørene..
Gorgoroth....er så hardt så hardt.
Sjekk ut Anaal Nathrakh og Stalaggh .

Flott musikk.
Cannibal Corpse er geniale
Kanskje ikke så mørkt, derimot veeldig hardcore death metal.
Sitat av Dionysos
Cryptopsy, Dying Fetus og ikke minst, Berzerker.
Vis hele sitatet...
Jeg er delvis enig med deg, og mye av den andre death metallen. Kanskje de bandene, til tider, blir mer harde enn mørke?

Nile må være det jeg personlig synes er det beste forslaget til nå.
http://www.youtube.com/watch?v=LNQpLFns-CA

Synes death metal og grindcore, som andre og påpeker, fort kan bli litt hardt i forhold til mørkt, og black metal er ikke veldig hardt, men av og til mørkt

Red Harvest synes jeg er et kult band. Ekstremt tungt, hardt, industrielt og mørkt. Kanskje bra med begrenset brutalitet, og heller litt spaca lyder?
http://www.youtube.com/watch?v=n1nUynE1Z4M
Sist endret av Skeletor; 5. januar 2008 kl. 04:48.
Mayhem sitt nye album, Ordo Ad Chao, er det hardeste og mørkeste som er, i hvert fall det mørkeste. Hør det.
Moss gikk jo bare sakte. Black Witchery var DÅRLIG Black Metal. Tror folk må snu ørene innenfor våre egne landegrenser.
Moss er jo latterlig mørkt. Vet ikke hva hardt skal bety... kvikt?? Blir ikke mer intenst en BW. Nyeste Mayhem er kjedelig, De mysteriis... er genial.
Jeg har sett Red Harvest live, de var ikke så sinnsykt harde at de gjorde noe. Men kanskje de er det på plate?
Sitat av navnekalle
Nyeste Mayhem er kjedelig, De mysteriis... er genial.
Vis hele sitatet...
....Bah....
Litt gammal tråd, og vet ikke om det er nevnt, men The Berzerker? Noe av det mørkere og raskere Death Metallen jeg har hørt. Når det er sagt, så har de på ett vis klart å blande inn speedcore, som er noe technogreier så styr unna de sangene. Har hørt noe som bare er death hvertfall.
Ingen som har nevnt Bjørn Eidsvåg enda?

(For de som ikke forstod: Det var ironi )


Men ellers så har du fått en ganske god liste over mangen mørke og vonde band!
Sitat av Archj
Litt gammal tråd, og vet ikke om det er nevnt, men The Berzerker? Noe av det mørkere og raskere Death Metallen jeg har hørt. Når det er sagt, så har de på ett vis klart å blande inn speedcore, som er noe technogreier så styr unna de sangene. Har hørt noe som bare er death hvertfall.
Vis hele sitatet...
The Berzerker er jo latterlig vist du tenker på mest heavy.
Dying Fetus og Origin er vel de mest heavy eg kommer på i farten.

Dying Fetus - Kill Your Mother, rape your dog er vel en av de mørke.
Homical Retrubition er bare fuckings bra gjennomført.
Origin, raskt som faen, drit bra. anbefalest.

cannibal corpse kan vel ikke reknes som en av de mest heavy, eneste er at de har litt grom vokal. Men da sier eg bare, hør Dying Fetus

btw: Dying fetus er jo nevnt før. Men det jeg skulle fram til var at det er fuckings fra,
men personlig synest eg origin er den hardeste bandet hittil
Sist endret av Crimatix; 7. januar 2008 kl. 00:18.
Jeg vil nå si at The Berzerker er "verre" enn Dying Fetus.

http://www.youtube.com/watch?v=O2a8EmqzfJ0
http://www.youtube.com/watch?v=-WkUqzpbAKU

2 eksempler
Sitat av Archj
Jeg vil nå si at The Berzerker er "verre" enn Dying Fetus.

http://www.youtube.com/watch?v=O2a8EmqzfJ0
http://www.youtube.com/watch?v=-WkUqzpbAKU

2 eksempler
Vis hele sitatet...
Njaa. vil ikke si det.
Berzerker har ikke engang ekte trommis..

http://www.youtube.com/watch?v=VDAh2ti8u18 ( en av de roligere sangene til origin )
http://www.youtube.com/watch?v=QVJxCLcU6Wc
http://www.youtube.com/watch?v=8Qr9E...eature=related

Changed mind ?
Vist du ska ha mer heavy sanger, last ned.
For de hardeste ligger hvertfall ikke på youtube.
Men de er harde, for all del.