Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3489
Hei!
Noen som kan fortelle meg hvor lenge jeg burde holde meg unna xanor og evt øl for å få den gode rusen igjen?
Igår hadde jeg 4 xanor og 8 halvlitere og fikk ikke særlig effekt. Har brukt hver dag i en uke.

Takk for svar
Sitat av kevinlr Vis innlegg
Hei!
Noen som kan fortelle meg hvor lenge jeg burde holde meg unna xanor og evt øl for å få den gode rusen igjen?
Igår hadde jeg 4 xanor og 8 halvlitere og fikk ikke særlig effekt. Har brukt hver dag i en uke.

Takk for svar
Vis hele sitatet...
Hvor mange mg er det snakk om? Hvor ofte bruker du benzo?
Hvis du ikke kjenner noe av 8mg Xanor (antok 8, siden det er vanlig med bein) har du skyhøytoleranse
8mg Xanor tilsvarer 120mg Valium, altså 24 tabletter.

Ikke klag på at du ikke kjenner noe av Xanoren dine, klag heller når du skal slutte og helvete begynner
Ja, er 2mg. Kanskje pga det har røket 300stk på 4 måneder toleransen er så høy��

Men det jeg lurer på er hvor lenge uten enn må være for å få lavere toleranse igjen.

Har vært igjennom ett helvette da jeg slutta på oxy cold turkey når jeg brukte 200mg om dagen��

Var en uke uten xanor, suget var der men gikk greit. Kan ikke måles med å slutte med oxy og abstinenser av så store doser.
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Åhåhå, vent til det har gått litt lengre enn en uke du. Da kan du begynne å sammenligne.
Så du mener at abstinensene forverres etter en uke?

Uansett er dette noe jeg får av legen så trenger ikke å gå uten i det hele tatt.
Han mener at halvveringstiden på Rivo er så lang at det tar flere dager før du virkelig kjenner abstinenser.

Hvordan kan du starte en tråd om mangel på effekt uten å opplyse om at du er hardcore benzoknasker?
Da sier jo svaret seg selv.

Og JA, abstinensene du har i vente som følge av benzomisbruket ditt kommer til å få Oxyabstinensene til å virke som paradis.
Sist endret av krystallkongen; 21. desember 2019 kl. 16:33.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Han mener at halvveringstiden på Rivo er så lang at det tar flere dager før du virkelig kjenner abstinenser.
Vis hele sitatet...
Xanor har vel litt kortere halveringstid enn rivotril? Står det på boksen iaf, men kjenner de henger igjen i minst en dag.
Ikke at det gjør noen forskjell på abstinensene men det er ikke helt det samme virkestoffet
Sist endret av Bothrops; 21. desember 2019 kl. 16:45.
Halveringstid på xanor mener jeg på er 20 timer?
Skal absolutt ikke slutte cold turkey denne gangen, men heller trappe ned når det nermer seg tomt.
Var bare oxyen som tok helt av.
Xanoren skal jeg klare, skal oppdatere om dere vil.

Fant det jeg lurer på på reddit, ca 2 uker var det en som skrev.

Takk for alle svarene på ting jeg ikke lurte på ��
Sist endret av kevinlr; 21. desember 2019 kl. 17:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Halveringstiden på xanor var sikkert mulig 20 timer, akkurat det husker jeg ikke helt. men uansett så varer ikke virkningen i nærheten så lenge som 20 drøye timer sant.
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av carttown Vis innlegg
Halveringstiden på xanor var sikkert mulig 20 timer, akkurat det husker jeg ikke helt. men uansett så varer ikke virkningen i nærheten så lenge som 20 drøye timer sant.
Vis hele sitatet...
Nei, men abstinenser kicker som regel ikke inn før stoffet er ute av systemet. Så har du spist haugevis med xans så kan det ta lengre enn en uke uten før smellen kommer.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei, men abstinenser kicker som regel ikke inn før stoffet er ute av systemet. Så har du spist haugevis med xans så kan det ta lengre enn en uke uten før smellen kommer.
Vis hele sitatet...
jo sant nok det, glemte bort det han skrev at han hadde brukt i 4 måneder ^^
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
halveringstid på xanor er 12 timer. halveringstiden på rivotril er 30-40 timer
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
Nå er jeg tilbake bare for å gni det inn angående det å slutte på alprazolam. Jeg var veldig forberedt på abstinenser så jeg trappet ned. Fra å ta 4-5 2mg om dagen tok jeg 2mg i 2 uker, så 1 mg i 2 uker, så 0.5mg i 2-3 uker.
Nå er det to måneder siden jeg sluttet og har ikke hatt noen abstinenser i det hele tatt.
Ville bare gni det inn til dere som ikke svarte på spørsmålet mitt men heller kom med moralpreken....
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Haha, gratulerer!
Inspirerende å høre at det ikke nødvendigvis blir et hælvete å trappe ned. Syntes det er veldig mye negativt som skrives om benzo-slutt og jeg inbiller meg at det kan ha noe å si for hvordan folk opplever det. Må tenke på å trappe ned selv snart og jeg unngår bevisst å lese alle trådene om hva folk sliter med for å unngå å sette griller i hodet på meg sjæl.
Du er klar over at benzoabstinenser kan være dødelig? TS var heldig her, men slapp nok godt unna med nedtrappingen. Synes personlig at abstinensen blir værre og værre for hver gang man har de, uten at jeg faktisk kan påstå at det er fakta.
Sitat av kevinlr Vis innlegg
Så du mener at abstinensene forverres etter en uke?

Uansett er dette noe jeg får av legen så trenger ikke å gå uten i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Da jeg knaska rivo å xanor så tok det ca 2 uker før jeg i heletatt kjente noe abstinenser og etter 2 uker til var det et helvette. Da fikk jeg vival av lege pga abstinenser, men de tok bare toppen av isfjellet.
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Passiv Vis innlegg
Du er klar over at benzoabstinenser kan være dødelig? TS var heldig her, men slapp nok godt unna med nedtrappingen. Synes personlig at abstinensen blir værre og værre for hver gang man har de, uten at jeg faktisk kan påstå at det er fakta.
Vis hele sitatet...
Kindling mener jeg å huske at det heter. Er helt normalt.
Har brukt Xanor i ca. 20 år nå. Fikk utdelt 1mg 100 pakning hver 14 dag. Men opplevde ganske raskt at de er livsfarlige. I begynnelsen misbrukte jeg de kraftig. Husket jeg tok de 4 første...så etter 3-4 dager sitter jeg med tom pakke og blackout med en masse dritt jeg har handlet som jeg ikke husket noe av. Mange tusen kroner verdt flere ganger. Prøvde i mange år å få kontroll over de uten hell. Fikk ikke abstinenser siden jeg måtte vente 9-10 dager på ny resept. Slik fortsatte det i mange år helt til jeg sa fra meg kontrollen og kun får utdelt dagsdose , som nå er 7mg om dagen. Regner med at regelmesig bruk fører til abstinensene som uteble da jeg tok opp til 30mg om dagen og så var uten i mange dager.
Nå kjenner jeg at jeg blir litt slapp og uggen når jeg ikke tar de , men verre enn det blir det ikke.
Noen som har erfaring med så lang bruk og hvordan det blir hvis jeg slutter helt med de? Som jeg virkelig vil bli kvitt.
Håper noen har noen råd å gi så på forhånd takk.
sadman09: 20år er lang, lang tid. Den vanlige manna i gata hadde nok slete med å komme seg av dette bruket. (psykisk avhengig). Xanor er vell de med kortest halvveringstid på. Med metabolisme(?) sitter de ca 2 uker etter, igjen i kroppen, vell å merke ikke virkningen. Nå som du faktisk bare blir "slapp og uggen" da du ikke tar de ville jeg gitt meg mens leken er biff. Fortsetter du mere dette her så blir du mest, veldig sannsynlig fyskisk avhengig av drittet og det unner jeg ikke engang min værste fiende. Hadde jeg vært deg ville jeg sluttet før du plutselig sitter der med panikkangst x10, å skjelver værre en den tungeste heroinist'n i gata å lurer på hva 'faen' som skjedde!
Sist endret av eRixn; 17. juni 2020 kl. 20:39.
Sitat av eRixn Vis innlegg
sadman09: 20år er lang, lang tid. Den vanlige manna i gata hadde nok slete med å komme seg av dette bruket. (psykisk avhengig). Xanor er vell de med kortest halvveringstid på. Med metabolisme(?) sitter de ca 2 uker etter, igjen i kroppen, vell å merke ikke virkningen. Nå som du faktisk bare blir "slapp og uggen" da du ikke tar de ville jeg gitt meg mens leken er biff. Fortsetter du mere dette her så blir du mest, veldig sannsynlig fyskisk avhengig av drittet og det unner jeg ikke engang min værste fiende. Hadde jeg vært deg ville jeg sluttet før du plutselig sitter der med panikkangst x10, å skjelver værre en den tungeste heroinist'n i gata å lurer på hva 'faen' som skjedde!
Vis hele sitatet...
Takk for svar, men jeg kunne kanskje vært litt mer presis. Når jeg sa jeg blir slapp og uggen uten så er det kun 3-4 dager. Har ikke testet lenger enn det. Og av de 20 åra med misbruk så er det kun snart det siste året med regelmessig bruk. Er det lang nok tid til at det blir et helvete hvis jeg slutter med de helt? Vil gjerne vite det på forhånd før jeg bestemmer meg for å gi meg. Nedtrapping er vel veien å gå da eller? Kan gå for brå slutt hvis det bare blir jævlig noen dager eller et par uker maks.
Håper du har mer kunnskap på lager om dette.
Hmm, kan ikke svare deg med noe nøyaktig svar. Er litt vanskelig med tanke på du har kun gått 3-4dager uten og ikke testet mere. Prøv gjerne å gå en hel uke (type 7 dager) gjerne helt oppi 12 dager. Om du blir bedre, eller ikke blir værre enn det du føler etter 1-3 dager så er du gjerne 'outta the woods. Blir du værre ville jeg personlig trappet ned, ja. Da gjerne gått over til diazepam som har en mye lengre halveringstid enn hva de andre benzo'er har, så du får en mye mykere landing. Om jeg ikke tar feil er 1mg alprozolam (xanax, xanor) altså ca 15mg diazepam (valium, stesolid, vival). Gikk personlig fra 15mg til 10mg - deretter ned 2.5mg helt til 0mg og det var en myk og grei landing. Opplevde deverse ubehager, men var til å leve med.
Sist endret av eRixn; 17. juni 2020 kl. 23:51.
Sitat av eRixn Vis innlegg
Hmm, kan ikke svare deg med noe nøyaktig svar. Er litt vanskelig med tanke på du har kun gått 3-4dager uten og ikke testet mere. Prøv gjerne å gå en hel uke (type 7 dager) gjerne helt oppi 12 dager. Om du blir bedre, eller ikke blir værre enn det du føler etter 1-3 dager så er du gjerne 'outta the woods. Blir du værre ville jeg personlig trappet ned, ja. Da gjerne gått over til diazepam som har en mye lengre halveringstid enn hva de andre benzo'er har, så du får en mye mykere landing. Om jeg ikke tar feil er 1mg alprozolam (xanax, xanor) altså ca 15mg diazepam (valium, stesolid, vival). Gikk personlig fra 15mg til 10mg - deretter ned 2.5mg helt til 0mg og det var en myk og grei landing. Opplevde deverse ubehager, men var til å leve med.
Vis hele sitatet...

Takker for tips. Skal for alvor prøve 'oppskriften' du la ut her. Jeg håper det holder med å slutte helt uten at det blir for jævlig.
Takk igjen.