Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1416
Jeg har hatt mye problemer med dataen min og måtte derfor laste ned alt av spill og diverse på nytt og nytt og nytt..
dataen er endelig fikset nå, men fått beskjed av husverten hvis jeg stjeler alt internetttet igjen må jeg kjøpe mitt eget.. dette er litt kjedelig for meg. vi har 10 mb linje noe som utgir ca 1.3mbps.
eneste er at jeg ikke får stille på nedlastningshasigheten i origin nå jeg laster ned spill..

finnes det et program der ute som kan begrense nedlastningshastigheten inn til min datamaskin ?
prøvde med dropbox og dette fungerte ikke..

takker for svar :P

vil Serv-U fungere ?
trenger bare det simpleste programmet som begrenser
Sist endret av proxy87; 6. januar 2017 kl. 11:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Grunnen til at den "utgir" seg for å være 1,3 er fordi du må dele hver byte på 8. Pga hver byte er 8 bits. Så del 10 på 8, så får du vel omtrent det. Og nei, det finnes vel ikke noe spesielt program som kan restricte det. Du må nesten gjøre det for hvert program du bruker. Evt, må du kjøpe ditt eget nett. Det hadde nok jeg gjort
Prøvd å snakke med husverten og forklart problemet? Om du sier fra at du måtte reinstallere pga pc-kræsj går det nok greit å stjele båndbredde noen dager, eventuelt laste ned på natten.
Trådstarter
33 1
joda, men jeg har brukt 3 uker på å få dataen fikset mtp at jeg hadde feil i windows og en av ram brikkene var ødelagt.. (kjøpt nye deler )

jeg har også 15 spill jeg skal laste ned feks doom og div som krever 50gb +++++

netlimiter 4 ?

netlimiter 4 gjorde susen
var bare den standarde Start på nytt som måtte til
Sist endret av proxy87; 6. januar 2017 kl. 11:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
NetLimiter og lignende er nok bra nok til ditt bruk ja, men 10mbit er litt i minste laget til flere personer. En HD-strøm på Netflix har anbefaling om 5mbit per strøm. Så med 10mbit er det så vidt kapasitet nok til at dere begge kan se Netflix samtidig, uten at noen andre bruker nettet i stor grad.

Jeg ville forsøkt å høre om husverten kan gå med på å oppgradere kapasiteten, mot at du betaler en del av kaka. Det blir nok mye billigere for deg enn å måtte starte et nytt abonnement. Se også gjennom ruter-instillingene om den har muligheter for QoS. Der kan man stille inn at f.eks. torrent-trafikk skal prioriteres lavere enn VoIP/videostrømmer. Da merkes det ikke i like stor grad at linja er makset ut.