Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 4329
Noen som kan hjelpe her? Hvilken giftig plante/urt har en sort liten rot og har noe melkeaktig hvitt liknende guffe inne i roten? Den er giftig. Den kan tørkes og knuses og blir til pulver. Har blitt brukt i åndeverden tidligere av slike sjamaner. Noen som kan hjelpe med navnet? Bivirkningene av inntak er svimmelhet, mørkere syn/tåkesyn, hoepine, koordinasjonsproblemer, hjerterytmeforstyrrelser, redusert korttidshukommelse, tørre slimhinner/øyne, ikke i stor skala av alle disse plager, men plagsomt. Vet ikke navne, men har blitt fortalt at en fyr driver og lager cocktails av denne dritten som han gir til folk. Noen som vet hvilken giftig urt/plante dette er?
Gir han dette til folk? Ufrivillig? Da burde du seriøst snakke me han eller si ifra til de han forgifter.

Aner ikke hva slags plante det er, muligens Scopolamine du prater om?
Trådstarter
9 1
ja, ufrivillig. skal anmeldes. En venninne har fått det. Skal prøve fysostagmin som motgift. sjekk hva dere drikker folkens..ta aldri i mot drikke uten at du selv står ved siden av.

bitter smak visstnok
Fysostagmin gis mot antikolinergt syndrom, så det kan tyde på at Crazy_Bitch har rett, at det dreier seg om skopolamin eller lignende stoffer - atropin og hyoscyamin, altså de man finner i planter som Datura stramonium, Atropa belladonna mm. Jeg vil med andre ord tippe at det dreier seg om en av disse plantene, hvorav spesielt disse to er relativt vanlige i Norge.
Sist endret av Saksen; 12. november 2013 kl. 21:05.
Trådstarter
9 1
mye av dette stemmer under antikolinergt syndrom ja. ja, alrune, datura eller bulmeurt

kan man spore noe av dette i blod om det er noen mnd siden? Politiet? Først nå ettereffektene kommer. Er dette logisk? Dagen etter hun ble forgiftet ble crp forhøyet,lavt blodtrykk, dehydrert, intense magesmerter. Man visste vel ikke at det dreide seg om en forgiftning da. Legevakta mente det var magesyke. Mente sånnt ikke kunne skje i Norge...
Vedkommende burde hatt mer juling enn mat! Har ikke så stor viten om dette her men har du ringt rustelefonen?
Ring Kripos. For ett avskum av en person.
Sitat av hani Vis innlegg
mye av dette stemmer under antikolinergt syndrom ja. ja, alrune, datura eller bulmeurt

kan man spore noe av dette i blod om det er noen mnd siden? Politiet? Først nå ettereffektene kommer. Er dette logisk? Dagen etter hun ble forgiftet ble crp forhøyet,lavt blodtrykk, dehydrert, intense magesmerter. Man visste vel ikke at det dreide seg om en forgiftning da. Legevakta mente det var magesyke. Mente sånnt ikke kunne skje i Norge...
Vis hele sitatet...
Dette er ikke symptomer på forgiftning med tropaalkaloider (atropin, hyoscyamin og scopolamin)! Virkningen av disse i kroppen, er alltid at acetylcolinutskillelsen blir hemmet i synapsene. Noe som bl.a. gir treg mage. Det er kjent ved inntak av atropin, at en driter mursteiner etterpå. Hørte om et tilfelle med dette på rekruttskolen, der en hadde lekt seg med en skarp atropin-oxim-autoinjektor. Han slet som ei bikkje, og kunne ikke jobbe ute, bare holdt forelesninger og drakk vann. Og en er like treg i magen i mange dager, hvis ikke uker. Jeg kan heller ikke se, hvordan tropaalkaloider påvirker CRP!

Men jeg vet at en rekke infeksjoner påvirker CRP! Noe som understøtter sykehusets diagnose, (bakteriell) diare!
Trådstarter
9 1
Da tror jeg du målese litt mer om feks datura alf marius. Alt nevnt over som tåkesyn med mer kommer av alkoidforgiftning..

Om du leser helt øverst. Mitt første innlegg.

Kanskje det er selsnepe?
ArbeidsledigProletar
Bare tull? Jungeltelegrafen er flink til å lage sånne historier.
Trådstarter
9 1
Tull er det langt fral. Dette e ramme alvor. Faktisk

Men skulle inderlig ønske det var tull. Dette er bare trist. Og det er mange ødelagte familiemedlemmer som er bekymret.
Sitat av hani Vis innlegg
Da tror jeg du målese litt mer om feks datura alf marius.
Vis hele sitatet...
Jeg begynte å lese om urter, deriblant giftplanter, i 1988, når begynte du?
Sitat av hani Vis innlegg
Alt nevnt over som tåkesyn med mer kommer av alkoidforgiftning..
Vis hele sitatet...
Det behøver absolutt ikke å være alkaloidforgiftning! Det er flere glykosider (bl.a. revebjelle) og mange andre stoffer (bl.a. thujon) som også gir tåkesyn. Deriblant kan sikkert flere bakterietoksiner gi det, da mange av disse har direkte innvirkning på sentralnervesystemet. Eller også ved en real utmattelse, kan en få noe en kan tåkesyn. Da blodet har så lite sukker, at en holder på å besvime. Noe som kan skje under en real diarekule.


Sitat av hani Vis innlegg
Om du leser helt øverst. Mitt første innlegg.
Vis hele sitatet...
Jeg har lest ditt innlegg, og det er bare løse rykter du baserer dette på! Du nevner bl.a. at rota inneholder en hvit melkesaft. Det er ikke mange plantefamilier, som kan kvittere med det. De jeg kommer på i farten, er deler av korgblomstfamilien (bl.a. løvetann og salat), vortemelkfamilien og klokkefamilien. Og ingen her har blitt brukt slik. Og jeg har aldri sett hvit melkesaft hos noen i søtvierfamilien! Selv om jeg nå har labbet rundt å sett på planter i 30 år!


Sitat av hani Vis innlegg
Kanskje det er selsnepe?
Vis hele sitatet...
Nei det er ikke selsnepe! Det er bl.a. ingen motgift mot giftstoffene i selsnepe cicutol og cicutoksin, som begge er alifatiske alkoholer med 2 trippelbindinger mellom karbonatomene. Dette er også grunnen til ca. 50% av alle selsnepeforgiftninger har hatt dødelig utgang. Men selsnepe inneholder ingen alkaloider! Og de første symptomene kommer vanligvis innen 20 minutter, men den lengste tiden observert etter inntak er 1 time. Giftene fremkaller plutselige epilepsilignende kramper, som varer 1-1,5 minutter. Under disse krampene er den forgiftede bevisstløs. Ellers blir det kramper i kroppen, så denne bøyer seg i en bue bakover, noe som heter opistotonus. Krampene kommer også i munnpartiet,så munnen blir låst. Det kommer så blodig spytt, og åndedrettet blir rallende, mens huden blir blåaktig og h*n begynner å kaldsvette. Pulsen blir rask og svak. Døden inntrer innen noen timer, under en epilepsilignende krampe, eller like etterpå av åndedrettslammelse.

Så synes du at det virker sannsynlig, at det er selsnepeforgiftning det er snakk om?


Hvis du/dere mistenker at en driver å forgifter andre, kontakt politiet, og fortell akkurat hva du er SIKKER PÅ!
Trådstarter
9 1
Kan jeg få kontakte deg alf marius? Du sitter på viktig informasjon som evnt, kan hjelpe den sterkt rammede jenta.

Enten via tlf, facebook eller personlig melding. Dette e alvorlig det som skjer. Takk

Vil en slik forgiftning vises på en mr? Om det er skader i hjernen? Om det var løsemidler i glasset ville det eventuelt vises på en mr?
Nei, det vil ikke vises på MR! Og da er det bare alvorlige forgiftninger det er snakk om, hvis en har fått hjerne/organskader. Noe en ikke overlever uten et seriøst sykehusopphold, og knapt da. Og jeg får antageligvis ikke gjort noe for deg. Kontakt politiet og en evt. lege som jeg sa.

Hvis du er spesielt interessert i emnet, så vil jeg anbefale:

"Mind-altering and poisonus plants of the world" av Michael Wink og Ben-Erik van Wyk
ISBN=978-0-88192-952-2

Ellers kan det hende de har denne på ditt lokale biblotek:
"Våre medisinske planter trollskap, tradisjon og legekunst" av Høeg. Ove Arbo, Christophersen, Anne Sofie Wyller, Faarlund, Torbjørn, Lauritzen, Eva Mæhre, Løkken, Sverre, Røssberg, Bjørn Olav, Salvesen, Per H. og Sævre, Rune
ISBN=82-7010-156-7
(fra 1984)
Trådstarter
9 1
Du kan gi meg viktig informasjon. Vær så snill. Og ja, politiet skal kontaktes. Vær du sikker.
Sitat av hani Vis innlegg
Kan jeg få kontakte deg alf marius? Du sitter på viktig informasjon som evnt, kan hjelpe den sterkt rammede jenta.

Enten via tlf, facebook eller personlig melding. Dette e alvorlig det som skjer. Takk

Vil en slik forgiftning vises på en mr? Om det er skader i hjernen? Om det var løsemidler i glasset ville det eventuelt vises på en mr?
Vis hele sitatet...
Alternativt kan du høre med giftinformasjonssentralen. De har døgnåpen, gratis telefonvakt (22 59 13 00) og er fylt til randen av toksikologer, biologer og mykologer og kjemikere. I alle tilfeller hvor du mistenker forgiftning, så ringer du dit. På nettsiden jeg lenket til finner du masse relevant info om alt som har med forgiftninger å gjøre.
Dersom dette du besrkiver skulle ende opp som en straffesak i fremtiden, så er det ikke i noens interesse at alle detaljer allerede er brettet ut på nettet.
Sist endret av Myoxocephalus; 14. november 2013 kl. 12:42.
Trådstarter
9 1
Har gjort det.de behandler kun akutte tilfeller
Som jeg har sagt, kontakt politiet! Hvis de blir overbevist nok, så tar de kanskje en rassia hos mistenkte, hvis du vet hvem det er. Da har dem også muligheten til å sikre bevis. Kontakt evt. også en lege.

Ellers hvor lenge siden er det din venninne ble syk? Hvis det bare er noen timer tin noen få dager siden, kan en fint finne stoffene eller dems metabolitter i en blodprøve. Dette er også bevis.

Hvis jeg sitter her og lirer av meg forgiftningssymptomer, er ikke det bevis i det hele tatt! Og med denne informasjonen, kan faktisk du ødelegge en sak, hvis du gjør feil valg med denne. Da den mistenkte kan fjerne bevis.

Ellers har jeg ikke sett noe enda, som ikke kan forklares med sykdom. Og hvis det er forgiftning, må du også ta med "i ligningen", at hun kanskje har prøvd å ruse seg på noe, hun ikke skulle ha gjort. Og prøver å legge skylden på en annen, så hun går videre med rent rulleblad osv.
Trådstarter
9 1
Har aldri brukt rusmidler. Kun alkohol. Er en svært oppegående dame. Som har blitt utsatt for en psykopat.

Dette som skrives her er kun til bruk til egen hjelp.
Som jeg har sagt, POLITIET er den eneste rette instans!
Sitat av hani Vis innlegg
Hvilken giftig plante/urt har en sort liten rot og har noe melkeaktig hvitt liknende guffe inne i roten?
Vis hele sitatet...
Hvorfor vet du akkurat dette?