Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 13375
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Hei,

Er sikkert ikke den eneste som har sett folk dele og like sidene til de som selger "herbal body wraps" med før- og etter bilder som er tatt rett ut fra photoshop.

"Wraps" som du surrer rundt den feite magen din, setter deg ned i godstolen i noen timer og BAM - så er magen borte.



Grunnen til at jeg lager denne topicen er at jeg vil diskutere hvorvidt dette er scam eller ikke, noe er definitivt muffins men jeg finner så lite på google om dette. Har ingenting å slå i bordet med når folk diskuterer det.


Søk på herbal wraps på facebook for å finne sidene folk har laget om det, har ikke lyst til å linke.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Hva tror du...?
"Wraps" som du surrer rundt den feite magen din, setter deg ned i godstolen i noen timer og BAM - så er magen borte."

Fake
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Trådstarter
Om du merker på måten jeg skriver så skjønner jeg jo at det er noe galt med det, men har ingen bevis på det. :P
Ser det er flere som har bitt på "fenomenet" her i Harstad..
Vil du overbevise folk? Bruk sunn fornuft. Hvordan skal "wrapsene" trekke fettet ut av kroppen? Kvitte seg med overflødig hud? Still de disse spørsmålene, og se om hva du får av svar.

Edit: Nå ser man bort fra det faktum av folk som liker konspirasjonsteorier og new age medisin altdri vil høre på fornuften.
Sist endret av Sinken; 23. april 2013 kl. 10:03.
Verdict
You may enjoy the experience of body wrapping, but be aware that it does not produce any lasting weight loss. Nor does it produce any fat reduction.
Vis hele sitatet...
Det var jo tolv og en halv million søke treff på det via google, bare sett deg ned og les alle dem så slanker en seg nok
Hvis det er snakk om disse wrapsene fra It Works, så kan jeg si at mange jeg kjenner som har fått gode resultater på dette. Ca 7/10 av dem jeg kjenner som bruker dem har sagt dem merket forandringer etter første wrap.
Har ingen interesse for dette men venniner jeg kjenner er i hvertfall meget fornøyd med disse produktene.
Har jo tatt helt av i det siste med slike produkter.
Sitat av konsulenten Vis innlegg
Hvis det er snakk om disse wrapsene fra It Works, så kan jeg si at mange jeg kjenner som har fått gode resultater på dette. Ca 7/10 av dem jeg kjenner som bruker dem har sagt dem merket forandringer etter første wrap.
Har ingen interesse for dette men venniner jeg kjenner er i hvertfall meget fornøyd med disse produktene.
Har jo tatt helt av i det siste med slike produkter.
Vis hele sitatet...
Kan det være de skylder resultater som kommer av trening på disse produktene? Kan det være de lyger, fordi de ikke vil ha dummet seg ut men å kjøpe noe som de aller fleste tar med en gigantisk klype salt, som deretter ikke virker?
Tren, spis fornuftig.. eneste som virker uansett. Med mindre man vil ha hjertebank av slankepiller som clenbuterol eller effedrin.
Nå er jeg ingen ekspert på feltet.
Slik jeg forstod det skulle vel produktet krympe fettceller i kroppen. De jeg kjenner valgte å bruke wrapsene når dem sover og det var også viktig for dem å drikke mye vann (var vel noe med dehydrering å gjøre. Hvorfor vet jeg ikke.)
Ble også fortalt at produktet egentlig var utviklet for hudkreft men at det hadde en detox effekt på fettcellene.

Resultatet skulle kunne vedlikeholdes ved at personen endrer dietten sin. Men det sier vel seg selv at du ikke vil få varige resultater om du fortsatt får i deg mere kalorier enn du forbrenner. Dem jeg kjenner driter vel rimelig hardt i å endre matvaner og kjøper vel heller nye wraps for å holde det ved like.

Men som sagt, jeg er ingen ekspert på dette feltet. Snakker bare av personer jeg kjenner som har kjøpt og benytter seg regelmessig av produktet.

Det som jeg syns er interessant er at mange av disse forhandlerene/distributørene påstår å tjene gode penger på disse produktene. I følge noen forhandlere sies det at mange tjener rundt 50k i måneden på disse produktene og helt opp til 500k i måneden. Men tar det med en klype salt.

Blir daglig spamma på facebook med masse bilder med wraps og whatnot. Nesten som det begynner å bli slitsomt å logge på facebook..
Sitat av ialvik Vis innlegg
Tren, spis fornuftig.. eneste som virker uansett. Med mindre man vil ha hjertebank av slankepiller som clenbuterol eller effedrin.
Vis hele sitatet...
Ikke helt riktig. Wellbutrin er et atypisk antideprissiva som også brukes mot fedme (i riktige doseringer!) og røykeslutt. Det inneholder Bupropion som er et derivat av Katinon så vel som amfetamin. Det gjør det til et mildt psykostimulerende stoff. Klassifiseringen er selektiv noradrenalin- og dopamin-reopptakshemmer med minimal effekt på reopptak av indolaminer (serotonin). Det har ved studier også vist seg å være effektivt for voksne med ADHD. Ikke overraksende kan Bupropion forårsake falskt positivt resultat i noen typer urinprøver, spesielt ved testing for amfetaminer.

Disse skal aldri skrives ut for mennesker med spiseforstyrrelser.
Dette virker jo utrolig legit! Skal kjøpe meg en slik en med en gang
Sitat av konsulenten Vis innlegg
Nå er jeg ingen ekspert på feltet.
Slik jeg forstod det skulle vel produktet krympe fettceller i kroppen. De jeg kjenner valgte å bruke wrapsene når dem sover og det var også viktig for dem å drikke mye vann (var vel noe med dehydrering å gjøre. Hvorfor vet jeg ikke.)
Ble også fortalt at produktet egentlig var utviklet for hudkreft men at det hadde en detox effekt på fettcellene.

Resultatet skulle kunne vedlikeholdes ved at personen endrer dietten sin. Men det sier vel seg selv at du ikke vil få varige resultater om du fortsatt får i deg mere kalorier enn du forbrenner. Dem jeg kjenner driter vel rimelig hardt i å endre matvaner og kjøper vel heller nye wraps for å holde det ved like.

Men som sagt, jeg er ingen ekspert på dette feltet. Snakker bare av personer jeg kjenner som har kjøpt og benytter seg regelmessig av produktet.

Det som jeg syns er interessant er at mange av disse forhandlerene/distributørene påstår å tjene gode penger på disse produktene. I følge noen forhandlere sies det at mange tjener rundt 50k i måneden på disse produktene og helt opp til 500k i måneden. Men tar det med en klype salt.

Blir daglig spamma på facebook med masse bilder med wraps og whatnot. Nesten som det begynner å bli slitsomt å logge på facebook..
Vis hele sitatet...
Du valgte å registrere deg utelukkende for å kommentere på denne tråden?
Postene dine lukter vitterlig clever markedsføring lang vei, og jeg antar at det bruker en MLM-modell for å selge det? Da tar jeg hatten min av for deg, for du skriver akkurat troverdig nok.
Freak.no dukker opp på #3 når du søker på "Herbal Body Wrap Kjøp" evt #5 på "Herbal body wrap scam" - som øverste norske. Hadde jeg drevet MLM hadde jeg gjort nøyaktig det du har gjort - gå inn som en person som forteller om venner som har prøvd det, hvor bra det funker, og hvor mye de som selger det tjener. Dog er du tilbakeholden nok til å ikke la det skinne gjennom at du selger det selv. Hmmmf.
Sist endret av nightLook; 23. april 2013 kl. 16:52.
Sitat av nightLook Vis innlegg
Du valgte å registrere deg utelukkende for å kommentere på denne tråden?
Postene dine lukter vitterlig clever markedsføring lang vei, og jeg antar at det bruker en MLM-modell for å selge det? Da tar jeg hatten min av for deg, for du skriver akkurat troverdig nok.
Freak.no dukker opp på #3 når du søker på "Herbal Body Wrap Kjøp" evt #5 på "Herbal body wrap scam" - som øverste norske. Hadde jeg drevet MLM hadde jeg gjort nøyaktig det du har gjort - gå inn som en person som forteller om venner som har prøvd det, hvor bra det funker, og hvor mye de som selger det tjener. Dog er du tilbakeholden nok til å ikke la det skinne gjennom at du selger det selv. Hmmmf.
Vis hele sitatet...

Idiot.
Jeg registrerte meg som bruker angående et juss spørsmål hvor tråden ble slettet så nei.
HØh? Er verken registrert i noe som helst MLM-opplegg og har absolutt INGENTING med dette produktet å gjøre. Jeg svarte det jeg faktisk har hørt om produktet av VENNINER som har kjøpt og bruker det. Om det hjelper deg noe mer så er jeg en gutt på 19år - så faller neppe innenfor noen av målgruppene. Paranoid much?
Å mumifisere seg for å bli slankere. På "bare 45 minutter!". Det er i grunnen vanvittig festlig men jeg syns direkte synd på de menneskene der ute som bruker 1500 kr og oppover for slikt tull som dette her. Da er det bedre å investere i et korsett eller rett og slett bevege den late ræva si. En joggetur sluker ikke hele lommeboka, og den kaster aldri bort tiden din. Men slike mirakelkurer har jo vært populært siden juratiden, omrent. Kvinner brukte til og med bendelormer for å gå ned i vekt. Helt sykt spør du meg. Kanskje ikke så rart med tanke på hvordan dette forbaskede forburkersamfunnet er, dog. Hvordan skal de klare å selge dritt folk ikke trenger om de er fornøyde med seg selv?
Hokus og pokus, hei filiokus!

Jeg skulle ønske min trylleformel hadde slått an så pengeboka hadde blitt mye feitere.
Hvis man må spørre om det er scam, bør man våkne opp.

Å bli feit kommer av for mye mat og for lite aktivitet, det går ikke bort hvis du ikke gjør noe med ett av de to. Eller kirurgisk inngrep, men da går du glipp av mange andre positive ting som kommer av å trene.
Om det er scam eller ikke kommer alt an på hva man forventer å få for pengene. Hvis man forventer å føle seg bedre, både psykisk og fysisk etter å ha blitt marinert i diverse oljer og krydderier en stund, så er det faktisk godt mulig at man få det man forventer. I så tilfelle ikke en scam. I mangel av en skikkelig massør og gode oljer, høres ikke oljer og en stor rull Gladpack så ille ut.

Men hvis lovnaden er at man skal bli slankere av dette så kan vi ganske enkelt se på markedsføringsmetoden for å finne hvor hunden er begravet. Hadde dette vært noe som virkelig virket på en slik måte hadde dette blitt annonsert skikkelig, for det hadde vært enorme penger i det og det ville ha blitt dokumentert og forklart vitenskaplig. Slik som det er nå er selv det som selges via TV-Shop mer seriøst.
Meitemark: Du mener altså at det er subjektivt, at det kommer ned til den enkeltes forventning. Det er sånn alle med lav moral tenker.

Jeg kan begynne å selge bøtter med sand for 1000kr per bøtte, og si at det er et godt kjøp. Alle vet egentlig at det ikke er et godt kjøp.

Dette har med den faktiske verdien av varen å gjøre, og hvor mye selger tar for den. Verdien på varen er definitivt mye lavere enn det den selges for i dette tilfellet. Det spilles på enkelte menneskers uvitenhet, ønsker om lettvinte løsninger, og lovnader om noe som ikke er realistisk eller vitenskapelig dokumentert. Spør enhver lege om dette greiene så sier den legen nok at det her bare er tull, en hype og at det er noe å holde seg unna.
Jeg gikk ned 42kg, på TO(!) dager ved hjelp av dette produktet. Kiloene bare raste av meg, mens jeg satt i godstolen, foran TV'en, og spiste Cheeze-doodles! Grunnen til at vi må drikke masse vann, er på grunn av alt fettet som renner ned i sprekkene på sofaen, og dette fører, som alle vet(?) fort til dehydrering.
Må kjøpe ny sofa da så da blir det dyrt alikevel .. haha..
Sitat av Taurean Vis innlegg
Meitemark: Du mener altså at det er subjektivt, at det kommer ned til den enkeltes forventning. Det er sånn alle med lav moral tenker.
Vis hele sitatet...
Det kommer an på den enkeltes forventning og om de blir lovet noe annet enn det som er faktisk mulig. Hvis noen gjør det fordi de forventer å føle seg psykisk eller fysisk bedre, og dermed betaler for for nettopp det. Muligens en slags placeboeffekt, men hvis man får det man ønsker seg er det ikke akkurat svindel. Det kan gjerne være overpriset eller unyttig, men det er ikke noe direkte galt med det.

Sitat av Taurean Vis innlegg
Jeg kan begynne å selge bøtter med sand for 1000kr per bøtte, og si at det er et godt kjøp. Alle vet egentlig at det ikke er et godt kjøp.
Vis hele sitatet...
Hvis du nå sier at det er en bøtte med sand og ikke ilegger den sanden noen spesielle og høyst usannsynlige egenskaper, er det ikke noe galt med å selge sand til tusen kroner bøtta. Om du får noen kunder er en annen historie.

Du har kanskje hørt uttrykket "å selge sand i Sahara"? Det er faktisk ikke så dumt, for ørkensand er som regel ganske dårlig til å lage sement med, så hvis noen skal bygge en solid murbygning i Sahara, så må man faktisk importere sand, og om enn ikke til din pris, så er det fortsatt en ganske dyr affære.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Må kjøpe ny sofa da så da blir det dyrt alikevel .. haha..
Vis hele sitatet...
Neida... En ekte tjukkas, som meg, som bedriver alle slags aktiviteter i fra sofaen, har selvsagt tøysofa, med avtagbare trekk. Vi bruker selvsagt presenning under, og imellom sofaputene, slik at vi slipper unna med å vaske kun sofaputene en gang i måneden, eller når det begynner å lukte altfor ille.
Sist endret av FarmerJoe; 24. april 2013 kl. 09:55.