Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 5029
Hei, leiter etter billig Canda Goose jakke til vinteren, og ser at for det meste popper opp sider som ser utrolig falske ut.

Har sett på http://www.canadagoosejacketnorge.eu/ hvor en Expedition Parka koster 1 843 kroner,
men syns det virker litt i det billigste laget med tanke på at Canda Goose koster 6 900 kroner på Tatler.

Noen som har kjøpt fra nettsiden jeg nevte tidligere? Og evt. har noe å si om kvaliteten på jakken?

Takk på forhånd
Sett i gang å kjøp. Hvis du ikke klarer selv å se at den der er falsk fortjener du å tape de pengene.
Ja, det er fake, du vil aldri få en CG jakke så billig. Det finnes hundrevis av lignende sider som du linker til som også er fake. Gå inn på den offisielle siden til CG og finn godkjente "retailers" der.

Kjøpe fake er dumt og man ser at jakken ikke er ekte. Og da blir man mobbet av de kule guttene og jentene i 10. klasse
Sitat av meitemark Vis innlegg
Sett i gang å kjøp. Hvis du ikke klarer selv å se at den der er falsk fortjener du å tape de pengene.
Vis hele sitatet...
trenger ikke å være så spydig, det er ikke alle som ser det på første øyekast.
Sitat av 3RD Vis innlegg
Ja, det er fake, du vil aldri få en CG jakke så billig. Det finnes hundrevis av lignende sider som du linker til som også er fake. Gå inn på den offisielle siden til CG og finn godkjente "retailers" der.

Kjøpe fake er dumt og man ser at jakken ikke er ekte. Og da blir man mobbet av de kule guttene og jentene i 10. klasse
Vis hele sitatet...
Tror det er mange på freak her som har blitt mobbet av de kule guttene og jentene i 10. klasse
Lurer du på om den er ekte eller ikke kan du sjekke her. Det kan være nyttig når det ikke er like åpenbart som det er i dette tilfellet.

http://www.canada-goose.com/counterfeit/
Trådstarter
5 0
Noen som har en idé om kvaliteten på de falske jakkene da? Føler at det er litt latterlig å bruke 7000 kroner på ei jakke fra Tatler, mens syns bare at Canada Goose er de peneste Parkas jakkene, men føler ikke at de er verdt 7000.
De kule guttene og jentene burde heller mobbe de som er så egoistiske at de helt unødvendig bruker pels. Kjøp en fake.
Sitat av Pbap Vis innlegg
Noen som har en idé om kvaliteten på de falske jakkene da? Føler at det er litt latterlig å bruke 7000 kroner på ei jakke fra Tatler, mens syns bare at Canada Goose er de peneste Parkas jakkene, men føler ikke at de er verdt 7000.
Vis hele sitatet...
Det har blitt funnet hønerester (som ikke er fjær) i fôret på noen av dem i alle fall. Om det finnes noen feike som er bedre vet jeg ikke.
Sitat av luni Vis innlegg
De kule guttene og jentene burde heller mobbe de som er så egoistiske at de helt unødvendig bruker pels. Kjøp en fake.
Vis hele sitatet...
helt enig!


verdt å lese http://www.dyrevern.no/artikler/nyhe...a_goose-jakker
Trådstarter
5 0
Noen som vet om noen andre pene Parkas jakker som ikke koster så mangfoldige tusen, som ikke har en pelskrage som ser helt jævlig ut? Ser ut som uansett hvilken Canada Goose man kjøper er det Cayote eller German Shepard pels på kragen.
Ikke kjøp jakke med ekte pels. Det er det samme som å støtte dyremishandling.
Trådstarter
5 0
Fant meg istedet Carthartt jakker på Junkyard, virker som det mest rimelige valget innen Parkas jakker
Sitat av luni Vis innlegg
De kule guttene og jentene burde heller mobbe de som er så egoistiske at de helt unødvendig bruker pels. Kjøp en fake.
Vis hele sitatet...
Ikke det at jeg nødvendigvis har noe imot pels, men jeg støtter luni her. Canada Goose er ekstremt overpriset i forhold til kvalitet, og det lønner seg som regel (også kvalitetsmessig) å kjøpe fake.
Swix er veldig fine jakker, godt stoff og veldig varm


Har denne i svar

http://puu.sh/1vlKm
Sitat av Pbap Vis innlegg
Noen som vet om noen andre pene Parkas jakker som ikke koster så mangfoldige tusen, som ikke har en pelskrage som ser helt jævlig ut? Ser ut som uansett hvilken Canada Goose man kjøper er det Cayote eller German Shepard pels på kragen.
Vis hele sitatet...
Synes Fjällräven har en del fine. De er også dyre, men ikke helt Canada Goose.
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Ikke det at jeg nødvendigvis har noe imot pels, men jeg støtter luni her. Canada Goose er ekstremt overpriset i forhold til kvalitet, og det lønner seg som regel (også kvalitetsmessig) å kjøpe fake.
Vis hele sitatet...
Dårlig kvalitet?!?
Jeg har hatt min nå i snart 10 år(ekte, så klart..), ser nesten helt ny ut. Du kan heller ønske deg den til jul

Det er ikke mindre dyreplaging å spise kjøtt enn å gå med pels. Kua blir også drept og brukt til menneskes vinning. Eneste forskjellen er at pelsdyr er "søte".
Sist endret av loord; 28. november 2012 kl. 21:49.
Sitat av loord Vis innlegg
Dårlig kvalitet?!?
Jeg har hatt min nå i snart 10 år(ekte, så klart..), ser nesten helt ny ut. Du kan heller ønske deg den til jul
Vis hele sitatet...
Har ikke sagt at de er av dårlig kvalitet, men du får mye annet som er betydelig bedre til den prisen . Har en fake Canada Goose som ble kjøpt for ~400 NOK i Kina for 6 år siden, som fortsatt er i god stand.
Er det bare meg eller er det fryktelig mange tråder om ekte eller falsk kanadagås her?
Sitat av Jandre Vis innlegg
Er det bare meg eller er det fryktelig mange tråder om ekte eller falsk kanadagås her?
Vis hele sitatet...
Det har vært noen stykker ja. Jeg er glad som ikke har det behovet med å tre på meg en forbaska gås.
Trådstarter
5 0
Takk for de inholdsrike svarene. Tror jeg går med enten Carhartt eller McMurdo Parka, de så veldig komfortable og varme ut, og koster ikke fullt så mye som Goose.
Dere sier at Canada Goose har høy kvalitet, det tviler jeg ikke på.
De har sikkert bedre kvalitet enn den Swix jakka til han over her. Tror den koster ca 1000 kroner, har tenkt på den selv.
Men spørsmålet mitt er: Er kvaliteten virkelig "5000 kroner bedre" hos Canada Goose?
Har en solid fjellreven jakke som har vært med meg gjennom både regn, vind og kulde Er to-tre lapper billigere.
Sist endret av emmma; 28. november 2012 kl. 22:08.
Sitat av Pbap Vis innlegg
Noen som vet om noen andre pene Parkas jakker som ikke koster så mangfoldige tusen, som ikke har en pelskrage som ser helt jævlig ut? Ser ut som uansett hvilken Canada Goose man kjøper er det Cayote eller German Shepard pels på kragen.
Vis hele sitatet...
Svea har noen fine jakker
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Ikke kjøp jakke med ekte pels. Det er det samme som å støtte dyremishandling.
Vis hele sitatet...
Ikke kjøp mat som inneholder kjøtt. Det er det samme som å støtte dyremishandling.

Eller?
Sitat av Echodius Vis innlegg
Ikke kjøp mat som inneholder kjøtt. Det er det samme som å støtte dyremishandling.

Eller?
Vis hele sitatet...
Har du ikke fått det med deg? Det er bare de søte dyrene som teller...
Sitat av Echodius Vis innlegg
Ikke kjøp mat som inneholder kjøtt. Det er det samme som å støtte dyremishandling.

Eller?
Vis hele sitatet...
Du sammenligner kjøtt med livsviktige proteiner med dyrepels, som ble drept utelukkende for pynt på en jakke?
Sitat av Echodius Vis innlegg
Ikke kjøp mat som inneholder kjøtt. Det er det samme som å støtte dyremishandling.

Eller?
Vis hele sitatet...
det er naturens gang!! om du misshandle dyr for og bruke dem i jakker er ikke naturens gang.

så NEI.
Sitat av luni Vis innlegg
De kule guttene og jentene burde heller mobbe de som er så egoistiske at de helt unødvendig bruker pels. Kjøp en fake.
Vis hele sitatet...
vel nå er det som oftes ekte pels på fake canada g jakker, men pelsen kommer fra bikkjer eller annet rart som har hatt det noen hakk værre enn på ekte varer og må ikke glemme at i fake klær kan det være en dullion mere giftstoffer og det som allt annet trekker seg inn i huden!

Dra heller på ei bruktsjappe å se om du finner noe unikt og kult der
Sitat av fatfro Vis innlegg
Du sammenligner kjøtt med livsviktige proteiner med dyrepels, som ble drept utelukkende for pynt på en jakke?
Vis hele sitatet...
vi tenker veldig likt, ikke bare i dette tilfelle
Sist endret av oppivekt; 28. november 2012 kl. 22:31.
Sitat av canadagoosejacketnorge.eu
Amerika Goose jakker er ofte enestående programmer Utnytte kaldt vær oppført, så mange folk begynner å fremstå som leser får en komfortabel vintersesongen element. Men den massive problemet er genuint: at en person kan kanskje beholde hotteste etterlater minst ett aspekt store du definitivt se ut som en fremragende avskyelige snømann? Nedgangen Jackets Manner kan synes å generelt være din velkjente om Nord Amerika og canada goose norge lag. Økt aktive tilfeller bør individer adressen kan være den aller
Vis hele sitatet...
Dette må være en genuin sjappe. Her skriver de så godt Norsk at det bare MÅ være sant. LØP&KJØP
Sitat av Echodius Vis innlegg
Ikke kjøp mat som inneholder kjøtt. Det er det samme som å støtte dyremishandling.

Eller?
Vis hele sitatet...
Det er stor forskjell på hvordan dyr til pelsindustrien blir behandlet i forhold til husdyr brukt i matproduksjon, som det er god kontroll på her i Norge.
Sitat av oppivekt Vis innlegg
det er naturens gang!! om du misshandle dyr for og bruke dem i jakker er ikke naturens gang.

så NEI.
Vis hele sitatet...
Vel, nå har jo dyr alltid blitt brukt til både mat og klær, ser ikke helt forskjellen?
Er jo naturens gang av vi trenger klær for å holde oss varme?


Dessuten er det ikke akkurat sånn at dyr vi spiser blir mishandlet mindre enn de som brukes til klær?
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Det er stor forskjell på hvordan dyr til pelsindustrien blir behandlet i forhold til husdyr brukt i matproduksjon, som det er god kontroll på her i Norge.
Vis hele sitatet...
Nå er det her snakk om vill pels, og ikke bur-rev. Så hvordan norske revefarmere behandler minkende sin er ikke så veldig relevant.

Og hvorfor er det ingen som roper opp for gåsa?
Sitat av Bjønnfaen Vis innlegg
Nå er det her snakk om vill pels, og ikke bur-rev. Så hvordan norske revefarmere behandler minkende sin er ikke så veldig relevant.

Og hvorfor er det ingen som roper opp for gåsa?
Vis hele sitatet...
Siden du mener det er stor forskjell bør du ta en titt på denne videoen. Den viser hvilke metoder som er brukt til å avlive dyrene som blir brukt til pels.
NB! Sterke bilder.
Sist endret av PyroMartin; 28. november 2012 kl. 22:47.
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Siden du mener det er stor forskjell bør du ta en titt på denne videoen. Den viser hvilke metoder som er brukt til å avlive dyrene som blir brukt til pels.
NB! Sterke bilder.
Vis hele sitatet...
Har du sett en norsk dyretransport på nært hold?
Nei, men jeg mener det er forskjell på å spise kjøtt for "egen overlevelse" enn å ta livet av dyr for å pynte opp jakken når fake pels ser helt likt ut.
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Nei, men jeg mener det er forskjell på å spise kjøtt for "egen overlevelse" enn å ta livet av dyr for å pynte opp jakken når fake pels ser helt likt ut.
Vis hele sitatet...
Du trenger på ingen måte kjøtt for å overleve. Særlig ikke i de mengdene vi propper i oss, kjøttforbruket i Norge øker ikke akkurat levealderen.
Jeg spiser kjøtt og jeg kommer heller ikke til å blir vegetarianer. For meg er det en for stor forandring i mitt liv og jeg er veldig glad i kjøtt.
Det finnes tilfeller hvor husdyr blir dårlig behandlet, det er riktig, men er det så vanskelig å droppe å kjøpe den jakken med ekte pels fremfor den med fake?
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Jeg spiser kjøtt og jeg kommer heller ikke til å blir vegetarianer. For meg er det en for stor forandring i mitt liv og jeg er veldig glad i kjøtt.
Det finnes tilfeller hvor husdyr blir dårlig behandlet, det er riktig, men er det så vanskelig å droppe å kjøpe den jakken med ekte pels fremfor den med fake?
Vis hele sitatet...
Du tar med andre ord dine valg ut i fra din egen makelighet, men vil sette deg opp på din høye hest når andre tar marginalt forskjellige valg ut i fra sine preferanser.
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Siden du mener det er stor forskjell bør du ta en titt på denne videoen. Den viser hvilke metoder som er brukt til å avlive dyrene som blir brukt til pels.
NB! Sterke bilder.
Vis hele sitatet...
Jakt av coyote er i de områdene det bedrives helt nødvendig, på lik linje som det er nødvendig å forvalte hjortebestanden i Norge.

Metoden som blir brukt i den jakten inkluderer bruk av såkalt revefelle, som ikke er lovlig i Norge lenger. Så lenge den formen for jakt er lovlig så vil den fortsette, det vil ha lite å si for canada goose om den jakten blir forbudt, da det også jaktes på "normal" måte med rifle/hagle.

Mulig at det ville blitt noe dyrere, da det er en mer tidkrevende jaktform. Men det er uansett ikke canada goose som er å skylde for at det er lovlig med feller, det er politikerene, les FOLKET som lager lovene.

At det på en video som skal vise hvor forferdelig fangsten av coyote er, prioriteres å vise friske, frie, ville dyr som blir skutt og dør omtrent momentant, viser bare hvor forvrengt virkelighetsbilde de som lagde filmen har... Det er den mest skånsomme fangsmetoden som eksisterer.

Fellejakt er en uting, jobb gjerne for å forby det, men det har nok ytterst lite med canada goose å gjøre.

Når det kommer til ekte vs fake pels så er det ett enkelt faktum at ekte er det eneste som faktisk funker når snøføyka tar skikkelig i, jakken er faktisk ikke lagd for å være et moteplagg for tenåringer, men for å brukes i kalde, forblåste strøk.
Sist endret av GrønnUgle; 28. november 2012 kl. 23:44.
Sitat av oppivekt Vis innlegg
vi tenker veldig likt, ikke bare i dette tilfelle
Vis hele sitatet...
Er vel ikke verdens undergang å være uenig over en jakke Har egentlig ikke så mye imot Canada Goose, er vel mer folkene som bruker de jeg irriterer meg over.
Jeg prøver bare å få frem at det veldig ofte blir bedrevet dyreplageri på pelsfarmer og at noen fellingsmetoder i mine øyne ikke er humane. Er ikke sikkert det gjelder Canada Goose, men veldig mange pelsplagg generelt.
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Canada Goose er ekstremt overpriset i forhold til kvalitet, og det lønner seg som regel (også kvalitetsmessig) å kjøpe fake.
Vis hele sitatet...
Okei... Sier du det, kan du være så vennlig å komme med noen studier/tester/whatever som backer up denne uttalelsen?

Og nei, din egen mening basert på din egen fake canada goose jakke teller ikke.


Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Har ikke sagt at de er av dårlig kvalitet, men du får mye annet som er betydelig bedre til den prisen .
Vis hele sitatet...
Som hva da f.eks?
Husk, i Canada så er gåsa fredet, ikke lov å røre. Det fikk jeg fortalt når jeg var der i sommer.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Tror det er mange på freak her som har blitt mobbet av de kule guttene og jentene i 10. klasse
Vis hele sitatet...
Helt OT, men har du ikke enda fått med deg at det er et mangfold av forskjellige folk her inne? Tror det er et fåtall av Freaks som er blitt mobbet gjennom 8.-ut vgs. Jeg og kretsen min henger ihvertfall her, og vi var vel mere på motsatt side av denne saken...
www.youtube.com/watch?v=sLcgxIGTFRs her ser dere hvordan pelsen på mye av dem fake varene... sterke saker
Tittet masse rundt etter forskjellige modeller, og bladde litt på eBay for inspirasjon. Og da dukket denne opp, og bestillte samme kveld.

Denne jakka/modellen/merket er veldig høy kvalitet, deilig varm og ser kul ut. Masse folk har spurt hvor jakka er kjøpt, men når jeg svarer eBay stopper det litt opp tror jeg for mange.
Tror jakka kom på rundt 1700,- ferdig tolla på døren. Ikke angret et sekund, og dette er the real thing ! Jakka brukes bl.a. av Amerikanske marinesoldater.

http://http://viewitem.eim.ebay.no/A...513496100/item
Sitat av ztalin Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Lenken fungerte ikke, kan du høyreklikke på bildet og lime inn URL-en? Ble litt nysgjerrig.

Selv kjøpte jeg en Nobis Yatezy rett fra Canada, beste kjøpet jeg noen gang har gjort. Den slår CG et par hakk. Men så er den litt dyrere (8500 i Norge, 5000 fra Canada).

Pelsen er ikke (bare) til pynt. Den er til å brette inn på ørene/kinnene, samt skjerme snøfokk når du har hetta på. Det er en sinnsyk bra løsning som varmer i all slags vær.
Sist endret av Chronic420; 29. november 2012 kl. 09:28.