Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3583
Hei.

Jeg har en forespørsel som egentlig hører hjemme i et forum som er "enda mer undergrunn" enn dette. Finnes det på norsk?

Er fra Norge, men har bodd i Usa i flere år, flyttet tilbake for 4 år siden. Etter at jeg kom tilbake har jeg rotet meg oppi i en situasjon som jeg vil komme meg fort ut av. Noe er selvforskyldt, men har også en eks som har lurt meg trill rundt. Det er en økonomisk situasjon som jeg trenger hjelp til. Har prøvd å søke rundt på nettet, men herregud så lite hjelp det er å få her i forhold til USA. Da tenker jeg på å få lån utenom banker, finnes det virkelig ikke måter å få lån på utenom banker? Som sagt søker man på netter er det flust av både i USA og UK.

Derfor spør jeg nå etter mer undergrunnsforum, der man kan få hjelp.
Såvidt jeg vet finnes det ingen andre store undergrunnsforum. Det er vel et eget UE-forum, men det er jo ikke det du er ute etter.
kjøp vg evt dagbladet, der har du det met shadye låne opplegget i verden på baksiden sms til something something og voila penger på konto
Jeg ville ikke stolt på lånehai du møter over nett. Det er jo veldig vanskelig for ham og ikke bli svindlet når dere ikke er del av samme nettverk.

Flashback.org, et svensk undergrunnsforum, har mye løsere regelverk enn Freak, men selv der finner du neppe det du leter etter. På TOR finner du det nok men det ville jeg aldri stolt på (og det er internasjonalt).
Det er da flaust med muligheter for å låne utenom banker i Norge og. Veldig enkelt er det også, med mindre du har betalingsanmerkninger. Får du lånt fra noen i USA med betalingsanmerkninger, så er det vel gjerne en lånehai som ikke er så morsom å ha med å gjøre hvis du glemmer en avbetalilng.
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Hvor mye er det du tenker å låne?
Trådstarter
8 1
Sitat av Stratops Vis innlegg
Jeg ville ikke stolt på lånehai du møter over nett. Det er jo veldig vanskelig for ham og ikke bli svindlet når dere ikke er del av samme nettverk.

Flashback.org, et svensk undergrunnsforum, har mye løsere regelverk enn Freak, men selv der finner du neppe det du leter etter. På TOR finner du det nok men det ville jeg aldri stolt på (og det er internasjonalt).
Vis hele sitatet...
Takk, skal sjekke det ut. Og scammere er det nok av, foreløpig er det bare scammere jeg har funnet. De er ikke så veldig flinke til å skjule det, skjønner ikke at folk går på det.

Ser egentlig etter et lån i 200.000 kr klassen. Og jeg har betalingsanmerkninger på grunn av min "kjære" eks som lurte meg til å skrive under på lånepapirer som han tok opp i mitt navn. Og hvor er han, jeg hadde jeg visst det.....

Grunnen til at jeg vil ha det lånet er ikke for å sette meg i mer gjeld, men få betalt alle disse smålånene og få bort betalingsanerkninger. Har god inntekt, men drt blir for mange å betale til.
Har du vært i kontakt med banken din? Jeg fikk selv 200.000 i "huslån" i DnB for noen år tilbake for å rydde opp i samme problemstillingen som du kommer med. God dialog og en plan på hvordan jeg skulle løse opp i flokene gjorde utslaget for min del.
Har du god kontakt med din bank, så kan du forklare situasjonen for dem, og spørre om de kan hjelpe deg. Du må ikke se bort i fra denne muligheten før du har prøvd.

Edit: En smule ninjaed av Norboost.
Sist endret av Fuzzybossen; 8. juli 2012 kl. 13:38.
Trådstarter
8 1
Nei, sant. Jeg har ikke prøvd banken fordi jeg har fått avslag på så mange søknader over nett. Men det er jo vert et forsøk å ha et møte i banken, kanskje de har forståelse.
Sitat av usajente Vis innlegg
Nei, sant. Jeg har ikke prøvd banken fordi jeg har fått avslag på så mange søknader over nett. Men det er jo vert et forsøk å ha et møte i banken, kanskje de har forståelse.
Vis hele sitatet...
Trur det er absolutt verdt å møte opp med nokon face to face og snakke om det. Det er mykje lettare å holde samtalen, og personene du snakker med har nok lettere for å tru på det du seie.

Kommunene og banker får daglig ein haug med scam og lureri i brevpost og e-post for å lure penger ut av dei.
Sitat av tribalgoth Vis innlegg
kjøp vg evt dagbladet, der har du det met shadye låne opplegget i verden på baksiden sms til something something og voila penger på konto
Vis hele sitatet...
Shady?
Dette er helt vanlige selskaper som foretar kredittvurdering minst like grundig som din lokale bank. Eneste forskjellen er renta.

Virker som om ts er på jakt etter helt andre kanaler.


De stiller samme krav som banken.

Ts har alt fått flere avslag så det tyder på kreditt anmerkning.
Og da må en enten få kausjonist, eller kunne sette fast eiendom i pant.

Eller oppsøke undergrunns miljøet med dertil rente og risiko. Der nøyer de seg ikke med purregebyr for å si det slik.
Mange banker som har begynt med forbrukslån uten sikkerhet, i hverfall i mye større grad enn tidligere. Men dette var nesten kun forbeholdt kredittselskaper som GE Moneybank tidligere.
ArbeidsledigProletar
betalingsanmerkninger, da kan du bare glemme lån i en seriøs bank.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av Batabusa Vis innlegg
betalingsanmerkninger, da kan du bare glemme lån i en seriøs bank.
Vis hele sitatet...
Hvis hun har noe å sette pant i og et godt forhold til en rådgiver i banken skal det nok kanskje gå.