Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3876
Alkohol inneholder mye karbohydrater. Men man ser jo skjelden en tjukk fyllik. Er det slik at det er usunt å drikke? Eller er det fordi man gjerne spiser mye usunt når man drikker at det er den oppfatningen?

Har også hørt at forbrenninga stopper opp mye når man drikker. Er det sant?
Ja, man legger på seg av det. Ikke bare det, men det dreper hjerneceller og er generelt tungt for kroppen å takle. Derfor man gjerne føler seg dårlig etter en kveld på fylla.

Ikke hørt om ølmage? Du tenker kanskje på sprit eller?
Kanskje på grunn av at alkoholikere bruker nesten alle pengene på øl/sprit i steden for mat
Det er værtfall det jeg tror :P



Edit: Forbrenninga stopper aldri opp.
Sist endret av Popstickel; 12. november 2011 kl. 19:47.
Forbrenninga stopper ikke, men den blir merkbart dårligere
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Ja, man legger på seg av det. Ikke bare det, men det dreper hjerneceller og er generelt tungt for kroppen å takle. Derfor man gjerne føler seg dårlig etter en kveld på fylla.

Ikke hørt om ølmage? Du tenker kanskje på sprit eller?
Vis hele sitatet...
Ølmage kommer jo da også ofte i kombinasjon med litt ekstra mat, men er nok en stor forskjell på sprit og øl.
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Ja, man legger på seg av det. Ikke bare det, men det dreper hjerneceller og er generelt tungt for kroppen å takle. Derfor man gjerne føler seg dårlig etter en kveld på fylla.

Ikke hørt om ølmage? Du tenker kanskje på sprit eller?
Vis hele sitatet...
Tja, ølmage er vel en myte? http://www.forskning.no/artikler/200.../1065086603.45
Tja, jeg hadde en 4-måneders fyllekule hvor jeg mistet rundt 25 kg i Russland. Det funka bra som slankemiddel for meg iallefall.

Selv om alkohol inneholder energi, så ender man opp med å spise mindre når man drikker mye. Sprit og vin tror jeg rett og slett fjerner mye sultfølelse i forhold til hvor mye kalorier du får i deg.. akkurat som brød fjerner lite sultfølelse i forhold til hvor mye energi man får i seg.

Forbrenninga stanser overhodet ikke opp når man drikker. Hvis ikke hadde man kollapset etter noen minutter.
Snakker om alle typer sprit. Mener egentlig generelt.

Bamsegutt: Jo, godt poeng det med ølmage. Kommer det av at de som sitter hele dagen og drikker øl, legger på seg av ølet? Det stod jo i en avis for lenge sida, at èn øl inneholder like mye karbohydrater som... var det 15 karbonader? Det var visst veldig mye. Samme som med sterkere alkoholholdige drikker. Eller er det pga maten man spiser? Er det jeg lurer litt på. Det har sikkert også noe med at man ikke kan\gidder\orker å trene noe som helst på 2-3 dager etter ei kule. Noe som er viktig for å holde formen og vekta....

Dumdidum: Interessant det du nevner om at alkohol fjerner sultfølelse. Gjør det egentlig det? I min erfaringer det slik at det forsterker oppfatningen av det man gjør i øyeblikket. Så hvis man har mye å styre med der og da, så vil man ikke spise så mye. Men, hvis man først får lyst på mat, så vil man spise og spise til man "planer".. noe som overhodet ikke er bra.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Dumdidum: Interessant det du nevner om at alkohol fjerner sultfølelse. Gjør det egentlig det? I min erfaringer det slik at det forsterker oppfatningen av det man gjør i øyeblikket. Så hvis man har mye å styre med der og da, så vil man ikke spise så mye. Men, hvis man først får lyst på mat, så vil man spise og spise til man "planer".. noe som overhodet ikke er bra.
Vis hele sitatet...
Vel, hvor tynne de fleste alkoholikere blir er jo et veldig sterkt indisium på at jeg er inne på noe. Selvfølgelig kan det være andre årsaks/virkningsforhold her, men at det er en faktor tror jeg det er vanskelig å se bort ifra.
http://www.adressa.no/forbruker/article1726131.ece

De fleste alkoholikere glemmer alt som heter mat da de er på fylla. Kroppen får ikke annen næring enn den som kommer fra alkoholen, næring som ikke akkurat er bra for en kropp som ikke inntar mat på lang lang tid.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Alkohol inneholder mye karbohydrater. Men man ser jo skjelden en tjukk fyllik. Er det slik at det er usunt å drikke? Eller er det fordi man gjerne spiser mye usunt når man drikker at det er den oppfatningen?

Har også hørt at forbrenninga stopper opp mye når man drikker. Er det sant?
Vis hele sitatet...
ja testoproduksjonen går ned ved alkoholinntak og østroget det kvinnelige hormonet øker,dette kan du søke på google

desto eldre du blir=mindre testo derfor legger vi på oss når vi blir eldre
Sist endret av MerPenger; 13. november 2011 kl. 14:59.
Av mindre testosteron og mer østrogen fører det vel til muskeltap, som gjør at du går ned i vekt.



Alle alkoholikere jeg vet om er tynn som faen hvertfall.
Sist endret av Er0; 13. november 2011 kl. 15:04.
For det første inneholder 1 gram alkohol 7 kcal pr gram. Til sammenligning tilsvarer 1 gram karbo 4kcal pr gram, og fett 9. Om du shotter 40% ren sprit tilsvarer altså dette 30% rent fett. I tillegg til dette er det svært vanlig at alkoholholdige drikker inneholder sukker, frukt, eller det som verre er - fløte. Baileys er skrekkeksempelet sitt, der et godt glass tilsvarer en middag mtp kcal-innhold.

I tillegg har alkohol en rekke ugunstige effekter mtp fedme. Blant annet settes proteinsyntesen ned med ca 20%, og over tid vil lavere muskelmasse gi lavere basalforbrenning.

Alkohol påvirker som nevnt også hormonbalansen, både ved å redusere testosteron og øke østrogen. Testo er et androgen, og stimulerer altså til fettforbrenning. Østrogen derimot stimulerer derimot til fettlagring, og om ikke det var gale nok stimulerer det til at fettet legger seg i "feminine områder", bl.a bryster, mage og hofter. Klassisk alkohol-fedme er tynne armer og bein, og en latterlig feit overkropp med hengenusser.

Dette er da de direkte effektene av å ha alkohol i systemet mtp fedme. Indirekte er det minst like ille. Alkohol senker blodsukkeret, noe som gir økt sultfølelse og søtsug. Kombinert med redusert dømmekraft medfører dette fort inntak av en 2000-kaloriers kebab før man tar turen hjemover.

I tillegg er alkoholrusen drittkjip. I rest my case.