Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 4670
Advarsel, langt innlegg.

Nå har jeg da klart noe som jeg ikke egentlig hadde troa på at jeg skulle klare.
Jeg har gitt meg med hverdagsrøykingen. Ihvertfall to år har jeg holdt på, aldri før jobb, aldri før noe viktig. Har røyka i hvertfall 5-6 år. Men de siste 2 årene har jeg gjort det til en del av meg. De siste to årene har det ikke blitt gjort mye etter jeg fyrte.
Ikke fordi jeg følte weeden couchlocka meg, men fordi jeg hadde så fantastisk i sofaen. Var fra før veldig glad i film og serier, og dette pluss weed er jo awesome. Har aldri hatt noen særlig plager med å røyke så mye, men nå føler jeg at jeg har mye bedre kontroll. Tenkte egentlig jeg bare skulle få ut noen tanker nå i oppstartsfasen av denne nye livstilen.

For det første, daglig rutine bestod av stå opp ca en time før jobb. Jobbe i 9-10 timer. Komme hjem, fyre seg. Sitte å se på tv i 4 timer, kjøre samme regla dagen derpå. Fridager og ferier bestod mye i røyking å ordne seg røykings. Følte en periode at hele livet mitt bestod av weed. Telefoner opp og i mente bare får å få ordne seg en femmer. (dårlig tilgang her vi bor).
Husker spesielt en påskeferie som jeg ikke husker noe av.

Jeg har helt ok økonomi, så jeg har faktisk råd til å bruke 3-4 tusen i måneden på weed. Jeg har alltid prioritert regninger og viktige ting først.
Men spise ute på et fint sted eller kjøpe weed. Eller f.eks kjøpe seg nye klær fordi man har lyst på eller spare litt penger eller kjøpe weed. Så trumfer weeden everytime. Sikkert gått glipp av mye gøy fordi jeg heller har blitt sittende inne å røyke.

Nå i det siste har det blitt en del ekstra regninger, og jeg kunne plutselig ikke ta meg råd til å handle røykings, tilgangen er også en faktor. Men hvis jeg hadde hatt penger å blåse hadde jeg helt sikkert kjøpt dritthash for de. Jeg mente aldri jeg hadde noe problem, mener det fortsatt ikke. Marihuana gjør at jeg tenker bedre, tar meg tid til å tenke før jeg prater, og ser ting i et lys jeg som regel ikke gjør uten, og usikkerhetene mine forsvinner. Om dette er noe weeden gjør og jeg egentlig er helt idiot spiller ingen rolle fordi jeg er gladere. Det er også fantastisk og roe seg ned på etter en dårlig dag, og det er awesome å kose seg med på en bra dag. Nå har jeg hatt meg et strekk på 8 dager uten røykings, så 3 med, så 7-8 dager uten. Er fortsatt uten i skrivende stund og hadde ikke takket nei til litt god fyrings, men har ingen interesse av å skaffe.

Jeg har prøvd før å gå uten, men det har alltid endt med at det har ordna seg allikavel, som regel møkka flis som man må røyke haugevis av for å få en buzz. Nå har jeg helt uten videre innsett at hvis det ikke er kvalitet å få, kan man like så godt gå uten. Dette er jo logisk som faen, men aldri tatt meg i nakken å gjennomført det før nå.

Om cannabis er faktisk avhengighetskapende eller ikke er jeg fortsatt litt usikker på basert på egne erfaringer. Men noe jeg er sikker på er at det er en kjempekrykke som man kan lene seg på. Alt er lissom ok når man er stein. No worries. (hvis man ikke har grovnoian)

Pluss sider hittil:

Skal innrømme at jeg har mer energi, og at hodet fungerer litt bedre.
Dette virker feil å si siden jeg allerede har proklamert at weed gjør at jeg tenker klarere. Men med dette mener jeg at jeg klarer å manøvrere mer enn en tanke i slengen. Jeg har f.eks lest min første bok på ca 2år.
Konsentrasjons nivået er bedre.
Jeg klarer meg bedre på mindre søvn. For 3-4 måneder siden var det uaktuelt å få mindre enn 10-11 timer søvn, selvom jeg tvang meg opp når jeg hadde noe å utrette før jobb. (Startet foresten rundt 4 på ettermiddagen.) Nå spretter jeg opp etter 6-7.
Drømmene er tilbake, og får noen drømmer. Fytti faen, de er så virkelige at jeg våkner opp og tror jeg fortsatt er der første sekundene.
Er mer aktiv, det syns jeg spesielt er fint. Men det funker likesågreit å ta seg godt i nakken.

Negative sider har jeg ikke merka så mye til, men første 5 dagene var det mye å ta inn. Mye svetting og lite søvn. Gikk rundt som et svett spøkelse på jobb. Var mye trøtt.

Jeg gidder ikke å sette meg noen mål for hvordan forholdet mitt til cannabis skal være i framtiden, tar det som det kommer. Eneste er at jeg skal roe ned på røykinga i ukedagene når jeg skal på jobb.
Gulerota som kommer nå er jo enda bedre. Første spliffen etter 8 dagers pausa var jo drøy. Stod å snakka med bikkja ute i hagen mens ho snusa rundt osv. For de av dere som vet hvor stein man faktisk kan bli vet hva jeg mener. I de periodene hvor jeg røyka mest kunne jeg føle at jeg ikke ble stein, bare normal. Nå gleder jeg meg til neste gang jeg skal sette meg ned å kose meg.

Blir litt merkelig med noen av de bekjente jeg har skaffet meg siste 2 årene.
Noen av de har muligens aldri møtt meg på en fridag edru. De har kun møtt rusaversjonen av meg. Dette tenkte jeg ikke på før akkurat nå.. Spesielt.

Eneste jeg er litt bekymret for er at jeg var før veldig plaget med kronisk migrene. Har ikke hatt vondt i hodet siden jeg begynte med heltidspliffing.
Kan være mye rart, kan også ha vokst det fra meg permanent. Eller så er weed kuren. Ikke vet jeg, eneste jeg vet er at det er borte. Kommer den tilbake får vi se hva man gjør. Jeg velger weed foran migrene anyday.


Til de av dere som aldri har prøvd cannabis, gjør hva dere selv føler for.
Men dere skal vite at alle de positive sidene og negative sidene jeg har ramset opp er KUN BASERT PÅ PERSONLIGE ERFARINGER. Dette er ingen mal.
Jeg blir alltid glad når jeg ser en spørre om hva han kan forvente her på forumet første gangen h*n skal røyke fordi jeg tenker med engang på hvor mye glede denne personen kan vente seg. Mye latter, mye spesiell tankegang, og jævla mange hysteriske morsomme situasjoner.
Prøv det ut, ta det rolig. Vent gjerne til du er i en alder der du føler du har ting på stell.

Enjoy!

Mvh
Har vurdert å få litt orden på røykinga mi selv nå, kjenner meg ganske mye igjen i det du skriver, så nå fikk jeg faktisk lyst å prøve å trappe ned selv.

Interessang lesing og bra jobba!
Du inspirerte meg nettopp til at det pipestappet jeg akkurat inhalerte, blir det siste på en lang stund! takk!
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Trådstarter
Bare hyggelig, det var det som var meningen.
Har vært så mye her i det siste med at vi skal innse at cannabis er farlig fordi det setter deg låst i rutiner.
Vi har jo det ene innlegget her som forklarer at man bare skal røyke 3 av 7 dager i uken.
Det er vanskelig å sette så mange mål for oss selv, spesielt når man håndterer et rusmiddel, jeg hadde en hau med grenser når jeg startet på heltidsrøykingen som jeg brøt hele tiden. Eneste som har holdt seg er ikke røyke før jobb.

Det er mye bedre å gjøre det til noe du kan kose deg med, gulrota blir bedre å større hvis du ikke får den hver dag.
Pluss, det er liten vits å røyke drit, når du er klar over at det er drit.
Alltid kjedlig når du har brukt 1000kr på en tier og du vet det er dårlig, etter du har røyka det vet du at det er dårlig, og når du er tom kjøper du likevel mer.
Synd å si det, men dette må jo være tegn på rusmisbruk.
Jeg har nå bestemt meg at jeg ikke skal kjøpe overpriset drithasj mer, sparer meg heller til god weeden.

Som sagt, hold deg selv opptatt! Beste medisinen mot å kjede seg.
Ikke kjed deg, for beste medisinen mot det er i mine øyne cannabis!

Men jeg skal ikke bli "helligere enn deg" jeg har forklart at jeg syns ikke jeg hadde noe problem.
Syns fortsatt ikke det. Ville bare få ut at jeg hadde ikke vondt av å legge den på hylla litt.
jeg syns ikke jeg hadde noe problem.
Syns fortsatt ikke det. Ville bare få ut at jeg hadde ikke vondt av å legge den på hylla litt
Vis hele sitatet...
TAKK.

Den setningen elsker jeg. Masse lykke til!
Kjenner meg igjenn i det du skriver her Hadde det sånn i ca 4.5 år, til jeg fant ut at nå er det på tide å slappe av litt, og livet mitt ble helt snudd på hode. Skjønte at jeg hadde gått glipp av mye gøy ved å bare sitte å fyree hele tiden, selvom jeg elsket det Nå fyrer jeg 2 ganger i mnd, og elsker det akkurat som det er nå. Blir så fjern at jeg kan sitte å stirre inn i en vegg og la tankene flyte, love it Mye sunnere forhold nå.
Bra skrevet btw!
For min del kan cannabis være en flukt fra alt når jeg trenger det. noe som ikke er bra, da jeg vil heller lære å takle motgang enn å ruse den bort ellers kommer jeg aldri til å bli voksen

cannabis er kult helt til man blir apatisk, noe som skjer hvertfall meg himla fort.

røyka i 6 år før jeg ga meg, tidligere i sommer. cannabis er definitvt avhengighetsskapende, stoffet prøver fortsatt å snakke for meg og få meg til å ombestemme meg - selv etter snart 5 måneder uten har jeg abstinenser.
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Trådstarter
Lyst å utdype hva slags abstinenser?
Er nok den tanken av nå har man lyst til å røyke, også blir man fast innstilt på at man må røyke. Man blir skikkelig urolig av de tankene, har fått de selv men kun i 5 dager etter jeg slutta. Psykisk avhengig, litt som nikotin.
Sist endret av fth; 13. oktober 2011 kl. 20:45.
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Trådstarter
Skjønner hva du mener. Jeg løste det med å ikke ha noe røykings
Jeg gjorde det samme, helt klart. Man kan ikke ha masse weed liggende hvis man skal "slutte", for noen fungerer det jo sikkert. Jeg prøvde i 1 år med å slutte, eller kutte ned på røykingsen hver dag. Faila en del ganger fordi jeg fikk de tankene at jeg må røyke eller så blir dagen drit kjedelig osv. Enkelte ganger fikk jeg ikke fiksa noe røykings, så ble forbanna. Tenkt etter hvert fuck it, siden jeg ikke fikk fiksa og bestemte meg for å komme meg ut av den onde sirkelen
Sitat av gotejds Vis innlegg
For min del kan cannabis være en flukt fra alt når jeg trenger det. noe som ikke er bra, da jeg vil heller lære å takle motgang enn å ruse den bort ellers kommer jeg aldri til å bli voksen

cannabis er kult helt til man blir apatisk, noe som skjer hvertfall meg himla fort.

røyka i 6 år før jeg ga meg, tidligere i sommer. cannabis er definitvt avhengighetsskapende, stoffet prøver fortsatt å snakke for meg og få meg til å ombestemme meg - selv etter snart 5 måneder uten har jeg abstinenser.
Vis hele sitatet...
Abstinenser? På røykings? tror nok det er du som innbiller deg abstinenser isåfall:P Hvis du vil kalle litt småsvett og lyst til å ta deg et trekk abstinenser så kan jo det være forklaringen.
selv ser jeg på abstinenser som det å ligge i sengen ha alle febersymptomer Gange 100, kaldsvette og sprelle i sin egen svette fordi man alldri finner en stilling man kan ligge i. Det er en fornærmelse ovenfor alle rusmisbrukere å si du har abstinenser av cannabis
Sitat av Sondre Vis innlegg
selv ser jeg på abstinenser som det å ligge i sengen ha alle febersymptomer Gange 100, kaldsvette og sprelle i sin egen svette fordi man alldri finner en stilling man kan ligge i.
Vis hele sitatet...
nøyaktig sånn har jeg hatt det i hele natt
thing of the past
Sitat av Sondre Vis innlegg
Abstinenser? På røykings? tror nok det er du som innbiller deg abstinenser isåfall:P Hvis du vil kalle litt småsvett og lyst til å ta deg et trekk abstinenser så kan jo det være forklaringen.
selv ser jeg på abstinenser som det å ligge i sengen ha alle febersymptomer Gange 100, kaldsvette og sprelle i sin egen svette fordi man alldri finner en stilling man kan ligge i. Det er en fornærmelse ovenfor alle rusmisbrukere å si du har abstinenser av cannabis
Vis hele sitatet...
Har aldri opplevd noe form for svetting eller ubehag etter opphold. Muligens fordi jeg aldri røyker tobakk.
Sitat av Sondre Vis innlegg
Det er en fornærmelse ovenfor alle rusmisbrukere å si du har abstinenser av cannabis
Vis hele sitatet...
Bullshit, selv om det ikke er like kraftig som med f.eks heroin-abstinenser skal man ikke stikke under en stol at man får abstinenssymptomer ved røykeslutt.
Ja, men man har det ikke i 5 mnd!
Alt av sengetøy var gjennomvått når jeg slutta, men det var i en uke. Ingen har abstinenser etter 5 mnd.
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Trådstarter
Sitat av hypphypp Vis innlegg
Ingen har abstinenser etter 5 mnd.
Vis hele sitatet...
Kan vel det hvis abstinenser kan sitte psykisk?
Gøy å lese hvordan du ser på deg selv Mowglid. Si ifra hvis du vil ha en second opinion :P
Flott tråd Mowglid. Godt å se det er flere av oss.

Har selv et av/på forbruk da det kommer til Hasj. Da jeg er på, er det all in som gjelder. Har ikke tenkt noe særlig over det før jeg fikk meg en kjæreste, som skjedde i Januar i år.
Så lenge man er alene, så trenger ikke det å være "rusmisbruker" på hasj være det verste. Blir på en måte en venn i selve hasjen.

Det jeg angrer på er alle pengene jeg har brukt. 100.000 er det garantert, om ikke x3 over en del år.
De pengene kunne kommet godt med til feks kjøp av leilighet den dag i dag. Samtidig som du blir litt følelseskald ovenfor dine medmennesker.

Grunnen til at jeg nå har holdt meg fri for hasj i 9 dager, er pga dama. Hun har aldri stilt meg noe ultimatum, fordi hun er redd for å miste meg. Dog så har samvittigheten min tært på ovenfor henne den perioden vi har vært sammen. Hasjen som du sier, kommer i første rekke. Har holdt det gående med røyking hver bidige dag de siste 4 mnd, også siden Januar, men da med noen kortere pauser. Maks 3 dager.

Så jeg fant ut nå sist gang jeg gikk tom for penger, skulle jeg ikke krite eller låne penger av venner/familie.
Dette har nå gått utmerket i 9 dager, har heller ikke noe sug etter rusen. Men sliter max med søvn. Ikke sovet ut en eneste natt på de 9 dagene, men det holder jeg ut.

Følelsene ovenfor kjæresten har de siste dagene bare blitt større og større, jeg setter mer pris på henne og vi har det mye bedre sammen nå som jeg ikke er så "ego".
Postet faktisk denne sangen http://www.youtube.com/watch?v=Gd8dTIQVO på facebook veggen hennes i dag. Aldri har jeg postet noe sånn til henne tidligere, ikke at det er noe jeg kommer til å gjøre ofte framover heller. Men pga de siste dagene så passet det bra, samtidig som hun elsker tre små.

Så nå framover blir prioriteringen penger som skal legges av til vi flytter sammen.

Et stort + med hele det å kutte ned drastisk på røykinga, er at hukommelsen kommer tilbake, samtidig som du blir mer våken. Vanskelig å forklare, men alt blir på en måte mere virkelig.

Bah, ble litt rotete dette da jeg er trøtt. Men som sagt, denne tråden gir motivasjon... samtidig som jeg vet det er flere der ute.
Sist endret av stagg; 16. oktober 2011 kl. 04:01.
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Trådstarter
Denne extra energien bruker jeg på å låne bikkja til en kompis. Går tur, jeg sleit litt med å sove i starten, da tok jeg bikkja ut å rusla litt. Frisk luft kommer godt med.

Hvis du ikke har hund, er mp3 spillern god, om ikke bedre erstatning
Da slipper man også å plukke opp drit
Skjønner hva du mener med når du skal slutte ass. Forskjellen er at jeg alltid har tilgang. Har jeg ikke pengene har jeg 0 problem med å gå uten. Når jeg har penger derimot, og en kontakt sender melding om at de har fått inn den sykeste shiten siden månelandinga, så er det ikke like lett. Føler at jeg klarer 'tvungen' slutting, dvs når jeg ikke har så mye valg. Men det å slutte i mer enn en uke av gangen når jeg har penger, tilgang og mulighet til å røyke sliter jeg mer med.
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Trådstarter
Som alltid handler det vel bare om viljestyrke!

Jeg tester min egen as we speak, da jeg har noe purple kush liggende her som jeg fikk av en kompis. Det lukter helt vilt, og det er faen ikke ofte vi får slik medisin til byen.
Skal se hvor lenge det går før jeg prøver det. Jo lenger jeg venter jo bedre blir det

Pluss det er litt godt å få samla tankene rundt dette, før jeg hiver meg på igjen.
Sist endret av Navnl0s; 16. oktober 2011 kl. 05:35.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hva med en update? Er du fremdeles like flink? Fått kjøpt deg noen nye klær? Folket lurer!
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Trådstarter
Update ja, det skal vi vel få til.

Er fortsatt like flink, har en jobb som gjør at jeg jobber av/på en uke i slengen.
Røyker som regel ikke i uka jeg er på jobb selvom jeg har greier liggende.
Når jeg har fri røyker jeg en del, men det har blitt mindre røyking i fri ukene å.
Har til og med sagt nei et par ganger når jeg føler jeg ikke har lyst.

Det har ikke vært noe problem å kutte ned, så lenge man ikke kjeder seg går det veldig bra.
Har også begynt å trene igjen på nyåret og det gjør at jeg absolutt ikke har noe problem å få sove om kvelden.
Syns ikke dette egentlig har vært noe stress, handler bare om viljestyrke og å ta ansvar.
Skal nevnes at i desember fikk vi noe røykings til byen som var så awesome at gutta ble sittende i sofaen i en måned, men når det gikk tomt var det greit å la hodet få hvile.
Hadde vi hatt sånn medisin her hele tiden tror jeg det hadde skjedd lite utenfor sofaen.

Jeg sa aldri at jeg skulle slutte, jeg mente bare at hodet trengte en pause, selvom jeg ikke så det selv, men det passet så bra i tidsperioden det skjedde, og når hodet forstod at jeg ikke trengte å røyke hver dag ble det lettere.
Er veldig fornøyd med forholdet jeg har til cannabis nå, og det har blitt mye mer koslig igjen å sette seg ned.
Har heller ikke kjøpt noe som jeg vet ikke er bra kvalitet siden jeg la ut første posten her, høres dumt ut å være fornøyd over, men alle som røyker hver dag over lengre perioder vet vel hva jeg snakker om.

"Abstinenser" som jeg opplevde etter første 4-5 dagen uten røykings har gitt seg nå. Hvis jeg lar være å røyke på en uke opplever jeg ingen av de "abstinensene" som poppet opp i starten.
Hovedsaklig svetting, søvnproblemer og humørforandringer.

For å summere opp:
Jeg røyker kanskje 5-6 dager i strekk også har jeg meg en uke pause.
Hvis jobben har vært skikkelig dritt kan det hende jeg tar meg en blås etter jobb, men dette har blitt sjeldenhet, har sjedd kanskje 5 ganger siden desember.
Bruker særdeles mindre penger enn jeg gjorde før, og jeg kjøper ingenting hvis ikke jeg vet det er bra.
Cannabis har blitt koslig igjen, istedenfor å sitte dag ut og dag inn, og bare sture har det blitt litt som det var i starten.
Det handler bare om å ta ansvar for seg selv og pliktene man har, hvis du klarer det og samtidig røyke fra morgen til kveld og du trives med det har du ikke et problem.
Men jeg brukte litt for mye tid, penger og engasjement.

P.S
Etter 2 måneder med nedkutting hadde jeg litt ekstra peng og brukte en hau på nye klær og diverse ting jeg ønsket meg. Man blir særdeles rikere av å bruke mindre penger på cannabis! (noshitt!).

Mvh
Sterkt av deg å kutte såpass mye ned! Har selv kommet i en litt ond sirkel der jeg røyker på ettermiddagen når jeg har jobb dagen etter.. Men prøver å holde meg KUN til helger..! Eneste negative med det er at jeg heller sier nei til sosiale ting når det dukker opp fordi jeg heller vil sitte hjemme med koselige og fargerike serier istede for å finne på noe sosialt

Men.. Har jeg en dårlig dag ELLER det er parkvær på sommern sier jeg aldri nei til en spliff

Men lykke til videre! Bra skrevet btw!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Trådstarter
Ser den mann, men vi velger jo alltid å prioritere det vi vil mest.
Ser ingen skam i å kose seg hjemme med en spliff istedenfor å oppleve det travle bylivet vi har i Norge.
Når jeg begynte å røyke mistet jeg mye intresse for byen i helgene, men etter jeg begynte i servicebransjen har det blitt mindre og mindre.

Nå regner jeg bare med at sosiale ting betydde drikking osv, men jeg ser problemstillingen din.
I verste fall får du ta deg et solid tak i nakken og cowboy up hvis du føler at du har vært litt for asosial
Sist endret av Navnl0s; 24. mai 2012 kl. 05:42.
Kudos.

Kjenner meg igjen i teksten din jeg, som mange andre.

Jeg hadde vel et rimelig høyt forbruk i rundt 2 års tid, hvor det begynte med smårøyking en gang iblant og kanskje noen trekk på fylla til daglig røyking.

Jeg ble etterhvert veldig lei hele opplegget. Gjengen jeg røykte med ble kjedeligere og kjedeligere - og ikke minst mer irriterende pga. noia ut av det blå hele tiden, samtaler man måtte gjenta hele tiden fordi ingen fulgte med, og hvor det hele til slutt dreide seg om hvordan man skulle snylte til seg mest mulig.
I tillegg gikk jeg fullstendig glipp av alt sosialt. Jeg kuttet ut å drikke, og sank heller ned i en sofa i helgene såvel som ukedagene.

Mot slutten ble jeg mer og mer lei, og følte heller ikke at effekten jeg fikk av røykinga kunne forsvares prismessig, da jeg sannsynligvis røykte 2+ gram til dagen i snitt - og da aldri satte meg til før på kveldstid.

På 17.mai hadde jeg min første joint etter 3 måneder, med hasj av temmelig god kvalitet, og jeg fikk veldig god effekt, var bortreist i mange, mange timer før jeg plutselig våknet på sofaen klokka 6 - stakk hjem og munchet litt før jeg la meg. Jeg røykte vel 3/4 av denne jointen med 0,4 gram i før jeg ikke klarte mer.
18 mai fikk jeg noe grønt av en kompis, så dette måtte selvsagt også testes. Situasjonen var noenlunde lik i denne situasjonen.

Etter det har jeg ikke røykt, neste joint blir ikke før vi har hoppet over til en ny måned iallefall.

Jeg merker selv at jeg trives mye bedre med denne måten å gjøre det på. Effekten er kjempegod, hukommelsen fordufter ikke i dagliglivet, og jeg klarer fint å konsentrere meg om oppgavene mine samtidig som jeg kan møte opp hvor som helst uten å ha noia for at noen skal se at jeg er rusa. Det gjør at jeg også ser familien min mye oftere - noe jeg trives med i forhold til å nærmest gjemme seg for de fordi jeg ikke ville de skulle vite hva jeg holdt på med - selv om jeg i bunn og grunn er sikker på at de har skjønt tegninga for lenge siden.

Kan virkelig anbefale å kutte daglig røyking ned til et par-4-5 ganger i måneden - alt etter hva du selv bestemmer deg for.

For meg ble det 2 jointer denne måneden - hvor jeg ikke klarte å røyke noen av de ferdig alene.