Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1584
Noen som kan si litt om Technics RP-DH1200 vs SONY MDR-V700DJ?
påde fordeler og ulemper.
er mest ute etter forskjellen på lyd. lyd er viktigst

http://www.dmcworld.co.nz/images/standard/technics-rpdh1200.jpg

http://i.i.com.com/cnwk.1d/sc/6900055-2-440-overview-1.gif
Hvis lyd er viktig går du for noe helt annet.
Hva skal de brukes til?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
1200 har for mye bass etter mine ører. Når man mixer (noe disse headphonesene er beregnet til) trenger man ikke mye bass, det bare gromser til lydbildet. 700'ene føler jeg har klarere lyd, men den kan også bli litt mer slitsom for ørene ettersom man kan skru volum så sabla høyt. Downside med 700 er at de ikke produseres lenger. Sony har faktisk gitt opp hele det markedet.
Sist endret av nso; 29. april 2009 kl. 13:27.
Trådstarter
9 0
Sitat av Goophy Vis innlegg
Hvis lyd er viktig går du for noe helt annet.
Hva skal de brukes til?
Vis hele sitatet...
dei skal brukes til mp3.

grunnen til at eg har valgt disse er utsene.
dem skal kunne vris og legge sammen.
dem skal kun ha en bøyle over hode.

kunne kjøpt beats fra dr dre, men dem er dyre og kan ikke vist rundt og går batteriet på støyfilteret blir de ikke mer lyd før en får nytt bateri.

Sitat av nso Vis innlegg
1200 har for mye bass etter mine ører. Når man mixer (noe disse headphonesene er beregnet til) trenger man ikke mye bass, det bare gromser til lydbildet. 700'ene føler jeg har klarere lyd, men den kan også bli litt mer slitsom for ørene ettersom man kan skru volum så sabla høyt. Downside med 700 er at de ikke produseres lenger. Sony har faktisk gitt opp hele det markedet.
Vis hele sitatet...
ligger mange på ebay og til 200kr og da er frakt inkludert.
noen er litt dyrere så vil tru at noe av dem er fake

så du vil si at 700 har bedre lyd?
Sist endret av bent87; 29. april 2009 kl. 14:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ultrasone HFI-780 er perfekt for deg.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av bent87 Vis innlegg
ligger mange på ebay og til 200kr og da er frakt inkludert.
noen er litt dyrere så vil tru at noe av dem er fake
Vis hele sitatet...
Det meste som ligger på Ebay til den prisklassen er Kinesiske kopier. Fake, altså.

så du vil si at 700 har bedre lyd?
Vis hele sitatet...
I mine øre, ja. Det må nevnes at begge headphonesene er å finne i husholdningen min.
Sist endret av nso; 29. april 2009 kl. 14:19.
Trådstarter
9 0
hva med Technics RP-DJ1200 ? dem såg jo gode ut og enklere å drive siden 41mm høytaler

såg at dem ikke kunne vris om så dem er ikke aktuelle.
syn for dem var kule
Sist endret av bent87; 29. april 2009 kl. 14:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av nso Vis innlegg
1200 har for mye bass etter mine ører. Når man mixer (noe disse headphonesene er beregnet til) trenger man ikke mye bass, det bare gromser til lydbildet. 700'ene føler jeg har klarere lyd, men den kan også bli litt mer slitsom for ørene ettersom man kan skru volum så sabla høyt. Downside med 700 er at de ikke produseres lenger. Sony har faktisk gitt opp hele det markedet.
Vis hele sitatet...
700ene produseres fortsatt de. Kjøpte meg nettopp et par. Veldig fornøyd med de.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Infected Vis innlegg
700ene produseres fortsatt de. Kjøpte meg nettopp et par. Veldig fornøyd med de.
Vis hele sitatet...
Informasjonen jeg fikk fra en importør her i Norge var ihvertfall at de var gått ut av produksjon. Det betyr dog ikke at det fremdeles er en del rundt på lagrene i verden. Men for all del, jeg kan ha fått feilaktig informasjon. Kjøpte nettopp et par selv også da mine gamle hadde fått litt for mye juling.
Jeg bruker technics'a, de spiller grisehøyt og jeg faller i min egen lille verden av digg lyd og digg bass når jeg kjører på med noe skikkelig elektronisk musikk
Enig med Lebowski. Synes technicsa er helt sjefe =)
Trådstarter
9 0
satt å tenkte på hvordan er disse når en skal ut å skate? de vil vel hoppe av når en tar en olie?
Anbefaler Sennheiser HD-25. Overlegen lyd, uten glorete "DJ-look", utskiftbare deler og robuste som bare det. Funker veldig bra til mp3 ++++.
Trådstarter
9 0
skal ha dj look, men helst som sitter godt på ørene. (vansklig komb)
en ledning på enesida er også et must
Sist endret av bent87; 30. april 2009 kl. 18:39.