Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 12626
Heisann, jeg sitter med en pk "Valerina Natt" her. Noen som vet åssen dette funker? Blir man rett og slett bare søvnig og døsig, eller er avslappet et mer passende ord?

Skal på en fest i kveld, kommer til å drikke litt også, har det noe å si?
Alt som er reseptfritt kan du egentlig bare drite i å prøve å få noe funkis på. Bruk dem til det de skal brukes til du, de funker kanskje til det, men sannsynligvis ikke til noe annet.

Jeg tviler på at drikking blir noe problem.
Pillene inneholder Valerianrot, som gir en søvndyssende effekt. I seg selv hjelper pillene deg å sove, men gir på ingne måte noen ruseffekt (selv i heroiske doser). Jeg ville vært forsiktig med å kombinere med alkohol, da valerianrot kan skade leveren ved store inntak, hvilket også er tilfellet med alkohol. Altså, leverne din tar dobbelt så mye beating som om du kun drar på fylla, og du risikerer å være litt slapp på festen...
Spider_gay's Avatar
Trådstarter
39 0
Ikke engang en placebo effekt altså, greit nok da får jeg gå for skrumplever med "ti-mils-steg" da....
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Altså.. Jeg satt med en neglefil engang og filte noen trekantete piller slik at det skulle se ut som ecstasy. Vi kallte dem Rosa eh? Pyramider eller noe slikt. Dette var egentlig antibiotika, men det var en tulling som absolutt skulle prøve ecstasy, men bare var 15 år. Jeg tenkte ok, nå skal ha få prøve. Kompisene hans satt spent å ventet, der jeg og en annen satt å pushet på.. Fungerte det? Merker du det nå?

Etter 30 min var han "helt ute" han lå på gresset og nøt tilværelsen. Oppfordret alle kameratene sine til å gjøre det samme, og han gikk å sjanglet og skrek. Da jeg gav han headsettet mitt med - hard house- på tok han helt av og danset og sto i..

Poenget er at man kan nok mest sannsynelig få en placebo effekt, om man virkelig vil og er dum nok til å tro at det fungerer.
Valerina natt fikk jeg av min mor som 15 åring etter å ha brukket lårhalsen. Da lå jeg 2 uker på sykehus der de satte morfin rett i låret på meg hver 3 time i en uke, for så å trappe ned.
Da jeg ble utskrevet fra sykehuset endte jeg opp med paralgin fortè, noe som fungerte som en mint pastill i forhold til smertene jeg hadde.. Dette gikk selfølgelig ut over søvnen.
Min mor kom med Valerina Natt, noe jeg -den gang- trodde var rusgivende. Jeg var 15 år og var helt overveldet over at min mor kunne gi meg noe slikt.
Det "fungerte" på meg kombinert med paralgin forte, så placebo effekt får man nok hvis det er det man virkelig higer etter.

Jeg gikk forøvrig på 10 paralginer for dagen.. Helt sykt, det må jo ha satt sine spor i leveren min..
Men noe rus kan du se LAAAANGT etter..
bare dritt. smaker dritt og virker ikke i det hele tatt i mine øyne. Hadde 1 pakke med valerina forte og heiv innpå 12 stk uten å bli noe døsig eller noe... de mest bortkasta pengene noen gang .130kr eller hva faen den dritten kosta.

det er bare min erfaring da... kanskje jeg er imun
Sitat av halla
bare dritt. smaker dritt og virker ikke i det hele tatt i mine øyne. Hadde 1 pakke med valerina forte og heiv innpå 12 stk uten å bli noe døsig eller noe... de mest bortkasta pengene noen gang .130kr eller hva faen den dritten kosta.

det er bare min erfaring da... kanskje jeg er imun
Vis hele sitatet...
Valerina natt gir en søvndyssende effekt!
man blir ikke litt døsig eller noe slikt.

Har selv merket at de funker når jeg ligger i senga etter å ha spist 4-8 stk
Det eneste jeg merker er at jeg sovner litt raskere når jeg ligger i senga med øynene lukket, men er like våken uansett hvor mange jeg spiser når jeg tar de på dag tid eller slikt...

Så på meg fungerer de sånn at jeg sovner raskere, funker ikke på noen annen måte, det er alt...

Tror jeg betalte 80kr på en meny butikk for en pakke
Sist endret av plater; 21. juni 2006 kl. 21:53.
da er det bedre å ta en varm dusj, eller noe i den dur, det har samme effekt.
hehe ja du sier noe der! Blir bare kvalm av for mange av dem jeg. De smaker jo sur fitte!! Men hver sin smak! Hadde heller brukt de 130 spenna eller hva det var på pils vet jeg viss jeg måtte funnet noe å ruse meg på daligvare`n!
Sitat av username:
da er det bedre å ta en varm dusj, eller noe i den dur, det har samme effekt.
Vis hele sitatet...
Er ikke alle som det funker på, iallefall ikke meg som har litt prob med å sovne
offtopic: Angående placebo har jeg en morsom historie fra helgen. Var en jente jeg kjenner som bommet en sigg av meg. Disse siggene var av utenlandsk merke med en veldig spesiell smak(mint\gløgg med ettersmak av kanel). Disse inneholdt hasj og xtc(yeah right). Hun begynte å røyke den og etterhvert begynte hun å le som bare det. Underveis fortalte vi henne hvordan hasj og xtc var, og med engang vi hadde fortalt henne noe følte hun det. Hjernen er istand til veldig mye
Hehe ja du sier noe sinister, men når man har kommet til et sted så har man jo litt mere hvordan ting funker å sånn da, men man kan lure folk til å tro mye rart ja, og ikke uvanlig at leger gir ut noe placebo her å der i noen tilfeller!
Hjernen er morsom den avogtil en sjelden gang her. Men den er funky i hvertfall
Spider_gay's Avatar
Trådstarter
39 0
Hehe, hadde en morsom kveld i går, jeg.. Men det var nok alkoholen som funka på meg. Ble veeeldig hyper og lo en del (litt sånn høy latter..hasj-latter..). Var nok en ganske god placebo-effekt det der, men søvntablettene gjorde meg jaffal ikke søvnig. Faen til dritt..funker jo ikke til noe
Sitat av Spider_gay
Hehe, hadde en morsom kveld i går, jeg.. Men det var nok alkoholen som funka på meg. Ble veeeldig hyper og lo en del (litt sånn høy latter..hasj-latter..). Var nok en ganske god placebo-effekt det der, men søvntablettene gjorde meg jaffal ikke søvnig. Faen til dritt..funker jo ikke til noe
Vis hele sitatet...
Som sagt disse kan man ikke ruse seg på, hvis man kunne det tror jeg butikkhyllene på rimi hadde blitt rimelig fort tomme
Sitat av plater
Er ikke alle som det funker på, iallefall ikke meg som har litt prob med å sovne
Vis hele sitatet...
det var akkurat det som var poenget mitt. Valerina funker ikke, jeg vil tro rosenrot har større nytteverdi!

lolz @ sur fitte kommentar!
Jeg har sterke søvnproblemer. Pleier å ta 2-4 av disse og 3mg melatonin 30-60m før jeg legger meg. Det hjelper en god del. Ligger ikke å ser ut i luften like lenge som jeg gjør uten. Sover ganske godt med det og.