Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 941
Jeg bruker en stoppeklokke til å ta tiden på diverse ting jeg gjør trene osv .
Det er sånn gammeldags lcd skjerm med digitale tall uten noe lys som kommer på og av.
Enten vises vanlig klokke eller så vises stoppeklokken som teller.
Det jeg lurer på er om det er lurt å stoppe stoppeklokken etter bruk og heller vise vanlig klokke for å spare på batteriet eller bruker klokken like mye batteri i begge modus? Jeg tenkte kanskje klokken jobber mer når den endrer masse tall hele tiden enn når den kun viser time og minutt og sekund.
Har brukt stoppeklokken i flere år kjøpt på ebay og ikke byttet batteri noen gang.
Det er nok ikke stor forskjell. Slike klokker bruker generellt sett veldig lite energi, både i skjermen og i de digitale kretsene. Den raske tellingen kanskje trekker mer ström, men det kan også väre slik at all tellingen pågår uansett men den henter frem tallene utifra hva du velger. Å vise svarte segmenter trekker mer ström enn å ikke vise dem, men igjen, svärt lite.
Sitat av GalFisk Vis innlegg
Det er nok ikke stor forskjell. Slike klokker bruker generellt sett veldig lite energi, både i skjermen og i de digitale kretsene. Den raske tellingen kanskje trekker mer ström, men det kan også väre slik at all tellingen pågår uansett men den henter frem tallene utifra hva du velger. Å vise svarte segmenter trekker mer ström enn å ikke vise dem, men igjen, svärt lite.
Vis hele sitatet...
Takker for svar! Så ut som ingen ville svare på dette spørsmålet
Sitat av TylerDurden777 Vis innlegg
Takker for svar! Så ut som ingen ville svare på dette spørsmålet
Vis hele sitatet...
Hey, spørsmålet er jo bare 20 timer gammelt. Det er ikke alle som sitter med nesa på internett 24/7. Noen har jobb, andre har hobbyer. Så la folk få tid til å svare. Jeg oppdaget det først nå, og jeg kunne ha svart, hvis det ikke allerede var besvart.
Hei!
Kan du ikke ta tiden? Du har jo klokka.