Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 3293
Hei folkens!
Har nå tatt mdma 2 helger på rad. Første helga (som var min første gang jeg prøvde mdma) tok jeg en xtc pille usikker hvor mye som var i den men kanskje 110-130 mg mdma i den, og neste helg etter det tok jeg 0.4 g molly.
Hvor lang pause tenker dere jeg burde ta før jeg turer igjen?
Hører mange ulike ting. Noen sier 2-3 måneder noen sier 5-6 måneder og noen sier at etter 3 uker får jeg full effekt av mdma.
2-3 mnder. Et kjapt googlesøk vil gi deg svarene du burde høre på, selv om det sikkert frister mer å høre på de som "anbefaler* kortere pauser.
Det blir bedre og tryggere med lengre pauser, enkelt og greit. Kortere pauser kombinert med større doser kan gi lik effekt men magien for mdma forsvinner raskt, du risikerer i mye større grad å utvikle farlige tilstander og depresjon. Mdma bør ikke være en greie man «gjør», det bør være noe man kan gjøre to til fire ganger i året...
Sist endret av Relevant; 9. mars 2021 kl. 22:31.
Hvis du ikke tar pause vil ikke leververdiene gå ned og leveren må jobbe ekstra hardt for å reparere neste tur.

Dette burde ikke komme som et sjokk.

En gang i kvartalet bør være MAKS!
Du kommer aldri til å få samme funk som de 2-3 første gangene uansett hvor lang pause du tar. Men burde uansett ikke tas mer enn 2-4 ganger i året hvis du vil ha god funk og ikke er hypp på å vrake serotoninproduksjonen din.
Sitat av EUM Vis innlegg
...og neste helg etter det tok jeg 0.4 g molly.
Vis hele sitatet...
Vanligvis så er minimums perioden på 5 uker mellom hver gang. 3 måneder er den anbefalte tiden for de som ikke ønsker å drive sjansespill med serotonin systemet sitt i hjernen. Men med tanke på de idiot dosene du driver å inntar så ville jeg kanskje ventet enda lenger. Les deg opp på serotonin syndrom, det er virkelig ikke noe ønsker å utsette deg selv for. 0.4g MDMA er meningsløst mye for en person.

Sjekk også ut: www.rollsafe.org
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg sier minst 6 mnd
Spiller det noe roller hva vi anbefaler? Vi vil heller gjerne høre fra deg til helga hva du kommer til å gjøre da. Tar man det flere helger på rad, så blir dette brått den nye normalen for å ha det gøy.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av wefwefwefwef Vis innlegg
Hvis du ikke tar pause vil ikke leververdiene gå ned og leveren må jobbe ekstra hardt for å reparere neste tur.

Dette burde ikke komme som et sjokk.

En gang i kvartalet bør være MAKS!
Vis hele sitatet...
Leververdier?? Hva snakker du om? Det er ikke leveren som først og fremst tar støyten ved MDMA-bruk.
EUM
EUM's Avatar
Trådstarter
7 3
Takk for alle gode svar folkens, tenker det er best jeg venter en god stund til neste gang
vanligvis sier jeg minst 3mnder, men siden du tok monsterdose på 0.4 så sier jeg 6 =P
Anonym bruker
"Parallell Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vent 2-3 måneder helst. Venter lengre selv. Hadde en kompis som var helt ute å kjørte med MDMA, poppa sikkert 6 eller 7 ganger på 3 uker. Gutten hadde tydeligvis et stort ønske med å dø og tok 7 piller samme kveld, heldigvis overlevde han.
EUM
EUM's Avatar
Trådstarter
7 3
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vent 2-3 måneder helst. Venter lengre selv. Hadde en kompis som var helt ute å kjørte med MDMA, poppa sikkert 6 eller 7 ganger på 3 uker. Gutten hadde tydeligvis et stort ønske med å dø og tok 7 piller samme kveld, heldigvis overlevde han.
Vis hele sitatet...
En kompis av meg tok 1600 mg mdma på 3 dager (ca 6 piller) og han er helt fin

Sitat av Relevant Vis innlegg
Det blir bedre og tryggere med lengre pauser, enkelt og greit. Kortere pauser kombinert med større doser kan gi lik effekt men magien for mdma forsvinner raskt, du risikerer i mye større grad å utvikle farlige tilstander og depresjon. Mdma bør ikke være en greie man «gjør», det bør være noe man kan gjøre to til fire ganger i året...
Vis hele sitatet...
Okkei. Men tror du det er en grunn til at jeg ikke peaket skikkelig på den andre helga jeg tok molly? Går toleransen så fort opp lizm?
Sist endret av EUM; 13. mars 2021 kl. 22:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg hadde en MDMA-avhengighet for noen år siden. Hadde tilgang på "ubegrensede" mengder av den reneste MDMA-en jeg noen gang har vært borti, og i løpet av en periode på tre-fire måneder tok jeg MDMA flere dager i uken, i store doser. Mot slutten var toleransen så høy at jeg droppet et gram for å starte kvelden, og så et nytt gram når oppturen på det første grammet gjorde seg kjent. Kunne lett spise 3-5 gram i løpet av en kveld.

Det gikk fint der og da, men når jeg slutta å spise greiene som godteri kræsja jeg. Hardt. Var på god vei til å utvikle serotonin-syndrom (ødelegger hjernens naturlige prosesser for å skape og regulere serotonin), fikk konstant "elektriske støt" gjennom hele ryggraden og ut i fingertuppene og ned i tæra mine og jeg ble nesten sendt i bakken hver gang. Havna i et års lang depresjon jeg aldri har sett maken til, og livet var ganske jævli en periode. Hadde jeg fortsatt slik jeg gjorde hadde jeg ikke levd den dag i dag.

Moralen i historien er, ikke gjør som meg. Gi kroppen tid til å komme seg etter inntak av noe så tungt som MDMA, for det er en ganske stor påkjenning på både kropp og sinn. Gi det minimum 2-3 måneder før du tar det igjen. Hjernen må få tid til å bygge opp serotonin- og dopamin-nivåene igjen.
Sist endret av Dimergon; 13. mars 2021 kl. 22:35.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har adhd å elsker ikke alt på jord og forteller de dypeste hemlighetene mine til alle. Virker som jeg får en litt annerledes opplevelse en venner får. Chillern som faen og er litt mer åpen. Sitter selvfølgelig og bretter ut litt men kan fint "styre" hva jeg vil si og ikke.
Sitat av EUM Vis innlegg
Okkei. Men tror du det er en grunn til at jeg ikke peaket skikkelig på den andre helga jeg tok molly? Går toleransen så fort opp lizm?
Vis hele sitatet...
At du spør om toleranse i det hele tatt viser at du ikke har kunnskap nok om emnet. I motsetning til andre rusmidler så er det ikke MDMA i seg selv som får deg til å føle deg bra, MDMA fungerer ved å slippe løs serotinen du har i hjernen som så føles bra ut. Serotonin tar tid å bygge seg opp igjen til normale verdier og det er derfor man anbefaler pauser på det. Om du tar mdma ofte så ender du bare opp med jævla lite serotonin, og lite funk hver gang. "Toleransen" på MDMA er ikke at kroppen din tilvenner seg stoffet, det er at du ikke har mer serotonin å slippe ut.

Anbefaler gode pauser på 2-3 måneder minst. Gjør du det oftere enn det kan du fort bli jævlig deprimert og ha det kjipt.
EUM
EUM's Avatar
Trådstarter
7 3
Sitat av Vekst Vis innlegg
At du spør om toleranse i det hele tatt viser at du ikke har kunnskap nok om emnet. I motsetning til andre rusmidler så er det ikke MDMA i seg selv som får deg til å føle deg bra, MDMA fungerer ved å slippe løs serotinen du har i hjernen som så føles bra ut. Serotonin tar tid å bygge seg opp igjen til normale verdier og det er derfor man anbefaler pauser på det. Om du tar mdma ofte så ender du bare opp med jævla lite serotonin, og lite funk hver gang. "Toleransen" på MDMA er ikke at kroppen din tilvenner seg stoffet, det er at du ikke har mer serotonin å slippe ut.

Anbefaler gode pauser på 2-3 måneder minst. Gjør du det oftere enn det kan du fort bli jævlig deprimert og ha det kjipt.
Vis hele sitatet...
Takk for bra svar Så det at jeg tok ecstasy helga før betyr altså at jeg tømte mesteparten av seretoinen, sånn at jeg ikke fikk peak neste helg?
Jeg har en kompis som tok knips 2 dager på rad og han peaket skikkelig på begge dagene noe som er jo litt merkelig. Siden han tømte vell all serotoninen i hjernen første dagen han tok knips? Hvordan kan han da peake dagen etter når han nesten ikke har mer serotonin igjen? Kan nevne at den første dagen han tok knips var den første gang han noensinne har tatt mdma.
Sitat av EUM Vis innlegg
Takk for bra svar Så det at jeg tok ecstasy helga før betyr altså at jeg tømte mesteparten av seretoinen, sånn at jeg ikke fikk peak neste helg?
Jeg har en kompis som tok knips 2 dager på rad og han peaket skikkelig på begge dagene noe som er jo litt merkelig. Siden han tømte vell all serotoninen i hjernen første dagen han tok knips? Hvordan kan han da peake dagen etter når han nesten ikke har mer serotonin igjen? Kan nevne at den første dagen han tok knips var den første gang han noensinne har tatt mdma.
Vis hele sitatet...
Man "tømmer" ikke all serotoninen. Men mye.

Hvis det er første gang man tar MDMA, eller hvis man har hatt pause >6 måneder så får man såklart effekt på dag 2, men ikke i nærheten av like god. Kanskje halvparten, best case.
Sitat av Vekst Vis innlegg
At du spør om toleranse i det hele tatt viser at du ikke har kunnskap nok om emnet. I motsetning til andre rusmidler så er det ikke MDMA i seg selv som får deg til å føle deg bra, MDMA fungerer ved å slippe løs serotinen du har i hjernen som så føles bra ut. Serotonin tar tid å bygge seg opp igjen til normale verdier og det er derfor man anbefaler pauser på det. Om du tar mdma ofte så ender du bare opp med jævla lite serotonin, og lite funk hver gang. "Toleransen" på MDMA er ikke at kroppen din tilvenner seg stoffet, det er at du ikke har mer serotonin å slippe ut.

Anbefaler gode pauser på 2-3 måneder minst. Gjør du det oftere enn det kan du fort bli jævlig deprimert og ha det kjipt.
Vis hele sitatet...
Sant, i tillegg bruker MDMA opp antioksidanter. Og hvis man ruller for ofte, uten at antioksidanter har fått tid til å bygge seg opp igjen, så får man adskillig mer oksidativ stress mot kroppens celler og dermed mye mer skade på hjernen. Mange MDMA-brukere tror at så lenge de kan fylle på med serotonin ved hjelp av f.eks. 5-HTP, så er de good to go, men de overser antioksidanter og opparbeider seg store skader over tid.

Toleransen skyldes også nedregulering av serotoninreseptorer og SERT (serotonintransporter-protein), men mangel på serotonin er en viktig komponent her.

TS, at kompisene dine gjør ditten og datten betyr ikke at du også skal følge i deres spor. Du har bare en hjerne, ta vare på den og følg reglene. Viktigst av alt - les deg opp på stoffene du tar. Les grundig, for det er svært alvorlige greier du driver med. Det er ikke lett å dø av en overdose MDMA, men det betyr ikke at det er et trygg stoff. Det er mange som faller i den fella at så lenge et stoff ikke er særlig dødelig, så er det trygt å misbruke. Faktisk er MDMA en av de verste rusmidlene å misbruke med tanke på senvirkninger. LES!
Har ikke lest svarene her.

Men generelt sett er det et spørsmål om hvor stor serotonin-oppbygning du forutsetter for en fornuftig bruk.

90% regenerering av serotonin? 1-2 uker. 95% - 1-2 mnd. 100% 1-2år.

Var en msc student i farmasi søm produsere disse tallene i en fantastisk fin metastudie av MDMA. Van sendte meg hovedoppgave sin etter å ja diskutert dette litt med han her inne.

Tror du sliter med å finne mer forseggjorte tall på emnet. Kan selvfølgelig ikke drive å sende ut på h*n’s vegne. Kanskje vedkommende kjenner seg selv igjen og føler for å utdype

Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Sant, i tillegg bruker MDMA opp antioksidanter. Og hvis man ruller for ofte, uten at antioksidanter har fått tid til å bygge seg opp igjen, så får man adskillig mer oksidativ stress mot kroppens celler og dermed mye mer skade på hjernen. Mange MDMA-brukere tror at så lenge de kan fylle på med serotonin ved hjelp av f.eks. 5-HTP, så er de good to go, men de overser antioksidanter og opparbeider seg store skader over tid.

Toleransen skyldes også nedregulering av serotoninreseptorer og SERT (serotonintransporter-protein), men mangel på serotonin er en viktig komponent her.

TS, at kompisene dine gjør ditten og datten betyr ikke at du også skal følge i deres spor. Du har bare en hjerne, ta vare på den og følg reglene. Viktigst av alt - les deg opp på stoffene du tar. Les grundig, for det er svært alvorlige greier du driver med. Det er ikke lett å dø av en overdose MDMA, men det betyr ikke at det er et trygg stoff. Det er mange som faller i den fella at så lenge et stoff ikke er særlig dødelig, så er det trygt å misbruke. Faktisk er MDMA en av de verste rusmidlene å misbruke med tanken på senvirkninger. LES!
Vis hele sitatet...
Sludder og vås!! Pølsevev!

Antioksidanter du liksom. Lol

Viktig å ta med nok blåbær når du dkal på rave. Stemmer
Sist endret av Tøffetom; 15. mars 2021 kl. 00:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du opparbeider deg også psykisk toleranse ved å ta stoffet for ofte. Det er derfor det aldri blir like magisk som den første skikkelige rullen, siden du vet nogenlunde hva som kommer til å skje. Veldig mange jeg kjenner som har hatt et normalt «sunt» forhold til MDMA i tjueåra har gått lei fordi det er et rimelig forutsigbart stoff. Kjennes magisk og trippy ut i starten, før det blir som litt pulekrydra adhd-piller etter man har tatt det nok ganger.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Kan du legge ut dataen Tom, eller referere navnet på studie og forfatter
Sist endret av meaculpaUIO; 15. mars 2021 kl. 00:46.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Sludder og vås!! Pølsevev!

Antioksidanter du liksom. Lol

Viktig å ta med nok blåbær når du dkal på rave. Stemmer
Vis hele sitatet...
https://erowid.org/chemicals/mdma/mdma_article3.shtml

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11170222/

https://europepmc.org/article/pmc/2859611

Vet ikke om du bare kødder, men for sikkerhetsskyld - det finnes masse forskning og dokumentasjon for at antioksidanter er svært viktige for å beskytte kroppen mot skader fra MDMA. Bare å google "antioxidants MDMA" så får du enda flere bevis. Oksidativ stress er også en greie når det kommer til amfetamin, alkohol osv.

Vitamin C og E (må ikke overdrive med E, den er fettløselige), NAC m.m. er gode antioksidanter. Fint med blåbær også, smaker godt ikke minst.
Sist endret av Stray Wanderer; 15. mars 2021 kl. 01:01.
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
https://erowid.org/chemicals/mdma/mdma_article3.shtml

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/11170222/

https://europepmc.org/article/pmc/2859611

Vet ikke om du bare kødder, men for sikkerhetsskyld - det finnes masse forskning og dokumentasjon for at antioksidanter er svært viktige for å beskytte kroppen mot skader fra MDMA. Bare å google "antioxidants MDMA" så får du enda flere bevis. Oksidativ stress er også en greie når det kommer til amfetamin, alkohol osv.

Vitamin C og E (må ikke overdrive med E, den er fettløselige), NAC m.m. er gode antioksidanter. Fint med blåbær også, smaker godt ikke minst.
Vis hele sitatet...
Alt er farlig hvis du vil det skal være.

Om antioksidanter er en del av argumentasjonen nødvendig for å erklære substans X for farlig, er det ufarlig i min bok. (Dog det er verdt å nevne at det er jeg som er idioten her. Hva vet vel jeg)

Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Kan du legge ut dataen Tom, eller referere navnet på studie og forfatter
Vis hele sitatet...
Ikke mine data.

5. MDMA’s long-term effects and reversibility

After the acute 5-HT release, TPH2, SERT, 5-HIAA, 5-HT2A receptor and 5-HT it self are all found to be long-term reduced, dependent on different durations of abstinence time after the MDMA treatment. The extents of these markers decrease and whether there is non-, partial or complete recovery is an extensively studied part of MDMA research, and might suggest an irreversible neurotoxicty. MDMA shows brain regional differences in its effects on these parameters. However, cortex is the most studied region [36], it has the highest density of 5-HT2A receptors [39] and appear generally to be most sensitive to long-term MDMA induced changes [41]. Therefore, this section will focus on cortical effects, while changes in other brain regions will only be discussed if exceptional. For SERT and 5-HT2A human studies are included in addition to rat studies, and therefore its important to have in mind that humans are thought to generally be more sensitive than rats to MDMA [42]. Also, a normal MDMA dose of 1-2 tablets–à 80–150 mg [4] for a human recreational user correspond to 5 mg/kg dose to a rat [1]. The rat studies are all postmortem studies.

5-HIAA and 5-HT levels:
5-HIAA is the main 5-HT metabolite, and is rapidly produced from the 5-HT degradation product 5-HIAL by the enzyme aldehyde dehydrogenase (ALDH). 5-HIAL has much shorter half-life than 5-HIAA [9], and 5-HIAA is therefore the most frequently assessed 5-HT metabolite [9]. Due to the putative neurotoxic effects of MDMA, it is important to evaluate levels of 5-HT and its metabolites after MDMA usage.

In rats 5-HT was already 3 hours after MDMA treatment substantially depleted [18, 22, 36, 43-45], which was followed by a gradual recovery after 6 hours [18, 22, 44, 46] going toward [22, 44] or reaching control values 24 hours post treatment (Table A1) [18]. From here there is a new phase of 5-HT depletion, seen some days after MDMA administration [18, 20, 22, 29, 31, 35, 36, 41, 43, 44, 47-52]. The 5-HT depletion is seen after 3 days, and does not even recover to pre-MDMA levels after a year in some cortical areas [46, 49, 50]. Though incomplete, there is often a pronounced and steady recovery from one week to about 6 months after MDMA [20, 22, 49, 50], which levels out during 7-12 months after MDMA treatment (Fig. 2) [49, 50]. In spite of this, the 5-HT depletion in one case lasted for at least 4 weeks without any recovery [46], and specific brain regions such as parietal, prefrontal, frontal and occipital cortex actually showed small reductions in 5-HT levels even 7-12 months after MDMA use [49, 50]. In contrast, striatum [20, 49], hypothalamus [41, 49, 50] and hippocampus [50] showed complete recovery, and recovery was seen as early as 8 weeks for striatum [50], and hyper-regulation for hypothalamus after a year [41]. 5-HIAA levels show generally the same long-term trends as 5-HT levels both regarding depletion and reversibility (Table A2) [1, 20, 22, 35, 36, 44, 46, 48, 50-53], although might lag behind [22, 53]. For both 5-HIAA and 5-HT levels the recovery was highly dose dependent, where high doses [1, 18, 22, 29, 44, 53] and doses given several of times with short intervals gave the largest depletions (Fig. 3) [29, 48]. Despite this, the length of the inter-dose intervals seems to have a larger influence than the dose size, possibly be due to exhaustion of the system with repeated dosing [48].


TPH2 levels:
Measuring the levels of TPH2 differs from the other serotonergic markers in two ways. Firstly, in addition to be measured by the protein level directly by antibodies, the TPH2 activity is also measured, determined by 5-HTP level, [14C]CO2 trapping [22-24] or the 5-HT synthesis ratio [20]. Secondly, TPH2 is located in all neuronal compartments, so it can also be measured in the 5-HT soma in rostal raphe nuclei [2]. The rostal raphe nucleus is where the serotonergic nerves arise and project fibers to various sites of the forebrain [54]. There is a reduction of TPH2 from 15 minutes post MDMA treatment as mentioned earlier, continuing after 3 hours and from here the decrease is still persisting (Table A3) [20, 22-24, 36]. Similar declines can also be seen when measuring the TPH2 protein levels after 1 and 2 weeks in cortex [54] and dorsal raphe nucleus [2], respectively. There are tendencies of a slow recovery lasting half a year before reaching control values [20] and starting one [23] or two [20] weeks after MDMA administration. The mRNA expression of TPH was hyper regulated in the dorsal raphe nucleus two weeks post treatment with MDMA, that either may be compensation for some kind of irreversible binding or axonal loss [2]. Synthesis of new enzymes is in conflict with the fact that the TPH2 protein synthesis inhibitor cyclohexamide did not prevent the return of enzymatic activity after MDMA treatment [24].


SERT levels:

Rats:
Sist endret av Tøffetom; 15. mars 2021 kl. 01:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nøyaktig hvor finner man nøyaktig de tallene du oppga i tidligere kommentar der, Tøffetom?
Sist endret av ThyArtIsMurder; 15. mars 2021 kl. 01:53.
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Sitat av EUM Vis innlegg
Jeg har en kompis som tok knips 2 dager på rad og han peaket skikkelig på begge dagene noe som er jo litt merkelig. Siden han tømte vell all serotoninen i hjernen første dagen han tok knips? Hvordan kan han da peake dagen etter når han nesten ikke har mer serotonin igjen? Kan nevne at den første dagen han tok knips var den første gang han noensinne har tatt mdma.
Vis hele sitatet...
Njaaa, det er store variasjoner på forskjellig bruk.
Også var det jo første gangen hans, så det sier mye.

Jeg gjorde akkurat det samme selv en gang på festival. Men ikke min første gang.

Droppet 200 mg første dagen, deretter samme dose 24 timer etterpå. Og da har jeg sovet hele natten og spist gode måltider.

Jeg kan si at drop nr 2 neste dag, smalt noe helt sykt mye mer enn første dagen.

Hadde ikke noe stor merkbar nedtur etterpå, men kjenner meg litt tom.
Skyldes også nok at jeg har tatt stoffet med lange pauser i mellom.

Å kjøre på med 200 mg er bortkastet og nærmere tullete. Det anbefales ikke.
Hold dere alltid til regelen 1,5 mg per kroppsvekt
Sitat av ThyArtIsMurder Vis innlegg
Nøyaktig hvor finner man nøyaktig de tallene du oppga i tidligere kommentar der, Tøffetom?
Vis hele sitatet...
Diskusjon med forfatteren.

Du tror vel ikke at det er mulig å besvare spørsmålet med en kildehenvisning til noen eksakte prosenter?

Emnet er fantastisk komplekst, men nå var vi så heldig å ha hatt en her inne som kunne sakene sine. Dette er et tilbakevendende spørsmål, men jeg kan ikke dette på nivå nødvendig for hensiktsmessig diskusjon.

Så inntil en annen person som har brukt det siste halvåret på å gå gjennom forskning på emnet kommer med motstridende informasjon, så lar jeg det være.

Take it or leave it.

From here there is a new phase of 5-HT depletion, seen some days after MDMA administration [18, 20, 22, 29, 31, 35, 36, 41, 43, 44, 47-52]. The 5-HT depletion is seen after 3 days, and does not even recover to pre-MDMA levels after a year in some cortical areas [46, 49, 50]. Though incomplete, there is often a pronounced and steady recovery from one week to about 6 months after MDMA [20, 22, 49, 50], which levels out during 7-12 months after MDMA treatment (Fig. 2) [49, 50]. In spite of this, the 5-HT depletion in one case lasted for at least 4 weeks without any recovery [46], and specific brain regio - blant annet. Igjen, dette er en metastudie, informasjonen er sammensatt

*godt mulig jeg husket prosentene feil. Skulle sjekket det for deg hvis jeg ikke var 90% sikker på at du driter hundre null i hele problemstillingen.

Er så kjekt å diskutere med tolk som er mer opptatt av å vinne og hakke på referanser, enn å faktisk diskutere vanskelige emner for å forstå dem bedre
Sist endret av Tøffetom; 16. mars 2021 kl. 16:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det er jo slagside til å promotere Emma, at man ikke vet at alle i befolkningen kommer seg etter bruk, i god nok grad, i samme tempo.
Gud så glad jeg er jeg silte Emma ut av de stoffene jeg mener er trygge
Sludder og vås!! Pølsevev!

Antioksidanter du liksom. Lol

Viktig å ta med nok blåbær når du dkal på rave. Stemmer
Vis hele sitatet...
C-vitamin er nødvendig blant annet i dannelsen av noradrenalin gjennom produksjon av enzymet "dopamine beta-hydroxylase".
B-6 er viktig for syntesen av mange nevrotransmittere, i mdma-sammenheng kanskje spesielt viktig er serotonin, dopamin og noradrenalin (+ GABA).

Vitamin C og E (må ikke overdrive med E, den er fettløselige), NAC m.m. er gode antioksidanter. Fint med blåbær også, smaker godt ikke minst.
Vis hele sitatet...
NAC er forsåvidt en aminosyre og kjent for å dulle effekten av mange stimulanter, inkludert mdma, hvis tatt i timene før/under. Mange bruker det ellers til hverdags og mener det bidrar til sterker effekt av mdma de gangene det brukes.
Jeg besvarte heller ikke problemstillingen prosentvis, det var det du som gjorde. Istedetfor å "hakke" på noe som var ment som et legitimt spørsmål fra min side burde du kanskje vise til nøyaktigheten i påstanden din.
Sist endret av ThyArtIsMurder; 16. mars 2021 kl. 22:33.