Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 6388
Denne beskjeden får jeg daglig på min Mac, men har ikke tatt sjansen på å trykke på den da jeg er usikker på om den da oppdaterer til nytt operativsystem, eller om det kun er en generell oppdatering. Er det noen som vet dette?

Jeg bruker Mojave nå, og kan ikke oppdatere ennå da jeg bruker et spesielt program som visstnok ikke skal fungere så bra på nyere operativsystemer.

Håper noen kan hjelpe meg å svare på dette

Tryk på eplet oppe til venstre på skjermen og deretter "om denne maskinen". I den nye ruten kan du trykke "programvareoppdatering" og et vindu vil poppe opp hvor du kan se hvilken versjon den vil oppdatere til.

Om jeg husker riktig så oppdaterer den kun til nyeste underversjon av operativsystemet du er på, og om du ønsker å oppdatere til en helt ny versjon (f.eks. Big Sur) så må man gå inn i "App Store" og laste det ned den veien.
Sitat av braillemacho Vis innlegg
Tryk på eplet oppe til venstre på skjermen og deretter "om denne maskinen". I den nye ruten kan du trykke "programvareoppdatering" og et vindu vil poppe opp hvor du kan se hvilken versjon den vil oppdatere til.

Om jeg husker riktig så oppdaterer den kun til nyeste underversjon av operativsystemet du er på, og om du ønsker å oppdatere til en helt ny versjon (f.eks. Big Sur) så må man gå inn i "App Store" og laste det ned den veien.
Vis hele sitatet...
Takker så mye for svar! Der fikk jeg valget mellom å oppgradere til til Catalina eller bare oppdatere Mojave