Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2732
Har hatt en ide i hodet lenge om dette temaet. Sliter med rusavhengighet, og tror mange uteforstående, til og med rekreasjonelle brukere er nysgjerrige på den subjektive følelsen og hva det innebærer. Er dette noe folk vil lese? Vil da mest trolig lage en blogg som type wordpress å gjøre oppdatering der med kanskje et innlegg i denne tråden i ny og ne
Vi har freakforum! x-antall "bloggere" hver dag
Hm ja, er nå ikke en manisk depresiv person som ranter over hvor sinnsykt avhengig jeg er og hvordan jeg skal slutte, tenkte mere innspill fra hverdagen utflørt på en litt mer proff måte kanskje. Hodet er fortsatt intakt B-)
Det er nok sikkert en del som finner det av interesse.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg hadde ikke lest det og tenker egentlig det beste er å holde unna typiske blogge plattformer. ALT påvirker, derfor er det sykt mange som til og med jobber profesjonelt som influencere = påvirkere gjennom bloggen. Jeg kjenner til én blogg om rus gjennom 25 år med Internett historie som var kul å lese som man kom tilbake til. Skjønner tanken din med at folk kan syns det er interessant men realiteten er at det er ikke mange. Man orker ikke lese så mye negativt og om andres liv når man er opptatt med seg og sitt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Man orker ikke lese så mye negativt og om andres liv når man er opptatt med seg og sitt.
Vis hele sitatet...
Men å lese om sminketips, klesstil, all dritten Sophie Elise lirer av seg, nybakte mødre som tror de kan alt og mere til, det har folk tid til selvom de er "opptatt med seg og sitt" så hvorfor ikke rus?
Forsåvidt er det også mange bloggere som skriver negative ting som har hundre om ikke tusenvis av lesere.
Anonym bruker
"Flink Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg synes det er en kjemeide. Om du vil gjøre det, så tror jeg også at det hjelper deg selv bedre klare å se egen hverdag og utvikling. Hadde helt klart lest den selv men for å gidde så måtte du ha lagt inn en del arbeid i det.
ja er jo bare å sette igang med å gjøre det om du føler for det, kan fort ende med å utrette noe godt for deg selv eller andre, så sant du er entusiastisk for bloggen din og vil dele med oss andre om din hverdag og hva den innebærer så GO for it! har ikke noe sprekt ordforråd eller noe flink og formulere meg selv men prøv nå på det du og holde det så variert du kan etter beste evne så tror jeg det blir bra, jeg heier på deg! kommer så absolutt til og følge med er ganske greit stuka nå men tror jeg fikk det frem det viktigste, lykke til!
Folk blogger om spiseforstyrrelser og kreftsykdom, så hvorfor ikke. Hvor vellykket det blir kommer an på hvor bra du gjør det. Det er sannsynligvis nødvendig å være ganske personlig, og der ligger vel også faren. Mange blogger om vanskelige ting som en form for terapi, og opplever støtte fra følgerne som viktig. Jeg kan imidlertid ikke se for meg noe tristere enn en kreftblogg uten følgere og kommentarer. Men hvis du greier å balansere åpenheten på en måte som funker for deg, så er det vel ingen risiko i å prøve.
Kan nå bare snakke for meg selv men jeg synes det hadde vært interessant. Rushistorikk/rusavhengighet og problemene som følger med det påvirker jo hvert enkelt individ subjektivt så personlig synes jeg det alltid er interessant å høre et nytt perspektiv på saken, gitt at vedkommende formulerer seg på en interessant måte eller har en historie som alltogether oppleves gripende/sterk. alle de trådene her inne som har gått i dybden av tung avhengighet er jo så sterke som de er fordi brukeren bak dem har en mesterlig formidlingsevne og beskriver et liv som består av mange opp og nedturer, mest nedturer og hvor fordømt vanskelig det kan være å komme seg ut av avhengighet. Det er klart, det er ikke sikkert at man kaprer de samme leserne som leser sminkeblogger og influencerfjas, men er det egentlig så farlig? eller rettere sagt, om man i tillegg klarer å kapre dem også er jo situasjonen vinn vinn fra alle vinkler!
Hva får deg til å tro at folk vil lese det egentlig?
Sitat av hand_model Vis innlegg
Hva får deg til å tro at folk vil lese det egentlig?
Vis hele sitatet...
Hva får deg til å tro at folk ikke vil lese det egentlig?

De som legger tid og energi ned på bloggen får gjerne lesere. Selv på smale felt. Både folk som har det kjipt og kanskje også folk som ikke har det kjipt kan godt tenkes å lese en blogg fra "en annen verden".

For noen vil det kanskje også bli en form for egenterapi å lese om noen som har det ennå værre, som har trått mer feil en det enn selv har gjort og som har tatt andre valg. De fleste uansett posisjon har jo noe i livet sitt eller i sitt indre de ikke har helt på plass. Ting de skulle sett ugjort, ting de burde ha gjort eller valg som blehelt feil eller valg de ikke turte ta.

Kan se for meg at også de som er midt på treet, der livet ikke er topp men heller ikke bunn kan få noe ut av å lese en slik blogg. Mange som er veldige harde dommere over seg selv, og som aldri blir fornøyd med egen innsats. Om en leser en slik blogg så får de kanskje mer forståelse for at alle sliter med sitt og dermed kan de kanskje bli mindre selvkritisk?

Eller kanskje noen bare synes det er ok å lese om et liv de ikke kjenner til, en side av menneskets natur som er veldig langt unna det livet de selv lever.

Noen vil kanskje lese bloggen i et forsøk på å forstå hvorfor venner eller familie har ramlet utpå med rus eller for å forstå faresignaler?

Tror i det hele tatt at om ts legger innsats i dette. Reflekterer over hvem leserne er og hvordan han kan nå dem og nå inn til dem så tror jeg helt sikkert folk vil lese bloggen.

Når det kommer til antall lesere og mengde kommentarer, likes og følgere så er det jo greit å huske på at sosiale medier, blogger og youtube til en viss grad også er sirkelrunking, der den en dytter den andre frem i lyset og der de forskjellige influencerne går temmelig langt i å markedsføre hverandre, for da får de samme omtale selv i andres blogg/kanal/etc. Så det er jo noen tricks n trades å lære om ønsket er å nå veldig mange. Men det er jo fult mulig å levere en blogg uten å være sirkelrunker, det blir bare litt færre lesere men det gjør kanskje også at det hele blir mer ekte og ikke så åpenlyst kommerst?
Sist endret av _abc_; 3. mai 2020 kl. 13:11.
Sitat av hand_model Vis innlegg
Hva får deg til å tro at folk vil lese det egentlig?
Vis hele sitatet...
Mange folk interesserer seg i skyggesiden av livet. Enten det er salg av våpen/knark, gjenger, prostitusjon og avhengighet. Folk leser alt mulig rart og det er allerede flere her som sier at det kunne blitt interessant, så er det noe som tilsier at folk her ikke vil lese det?
Mange som ikke orker å kun bruke livet sitt på å se på my little pony og friends, og som nesten blir deprimert av hvor flott og koselig alt kan virke til tider når de veit at folk sliter. Litt som å snuble i uteliggere for å komme seg til butikken for å få tak i enda en julegave til folk som allerede har fjordårets modell og ønsker seg en ny.
Jeg ville lest :-)
Hva tror du at du risikerer ved å prøve?
Hadde lest dette. Tenker du å være anonym? Aldersgrense osv? Hadde jeg sitti litt bedre i det skulle jeg gjerne sponset med hosting
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Er det bra skrevet med noe selvironi og humor så er ville jeg lest
Ja, en film eller bok er jo ikke nødvendigvis 'god' på grunn av tematikken, men på grunn av hvordan tematikken formidles.
Så hvorvidt det ville vært en interessant blog eller ikke, er jo veldig avhengig av ditt språk, formidlingsevne, kreativitet etc.
Sitat av hand_model Vis innlegg
Hva tror du at du risikerer ved å prøve?
Vis hele sitatet...
Ingen ting, Det er freak.
Hva tror du at du oppnår ved å stille kritiske spørsmål uten å utdype mere? Han har allerede skrevet at han er rusavhengig, så hva er det du frykter at han risikerer om han prøver? Det er forskjell på å fremstå som kort og konsis, og bare "litt kort".
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Men å lese om sminketips, klesstil, all dritten Sophie Elise lirer av seg, nybakte mødre som tror de kan alt og mere til, det har folk tid til selvom de er "opptatt med seg og sitt" så hvorfor ikke rus?
Forsåvidt er det også mange bloggere som skriver negative ting som har hundre om ikke tusenvis av lesere.
Vis hele sitatet...
Tja ikke spør meg men antar at det er fordi de tinga oppleves positivt og kreativt, inspirerende osv. Selvom det på et systematisk plan er negativt med den type påvirkning.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mener ikke at han ikke skal starte å blogge, det er god terapi i skriving og det gir en annen måte å reflektere over seg selv på og. Det er garantert noen her og der som stikker innom bloggen å leser for å lære fordi de kjenner noen som lever sånn eller lever sånn selv men dette er ganske liten gruppe og selvom jeg tilhører den så er det å lese om det det siste jeg personlig hadde gjort.det har ikke noe med OP personlig å gjøre

Pass på at du ikke utleverer for mye personlig du kan komme til å angre på
Jeg hadde definitivt lest bloggen din. Jeg finner temaet for bloggen interessant, men hvor lenge jeg hadde fortsatt å lese kommer jo ann på hvor bra innholdet er. Tror en blogg med dette temaet har potensialet for å bli spennende og muligens litt action fylt og jeg tror kanskje det er noe selv en super straight person muligens ville funnet underholdene. Skader vel ikke å prøve seg uansett
Snakker vi narko-influencer?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
For mange er det terapeutisk å sette ord på og å fortelle om sine erfaringer. Det er sikkert nyttig for deg og, OP
Man kan også alltids håpe på at det bringer med seg nye eller uante muligheter gjennom kontakt med andre
og utvikling av nettverk, samt at man blir mer synlig som enkeltmenneske.
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde lest hvis det ikke hadde vært preget av selvmedlidenhet. Glimt i øyet, selvironi og humor er bra. Aldri legg skyldene for egne problemer på andre osv.
Sitat av hand_model Vis innlegg
Snakker vi narko-influencer?
Vis hele sitatet...


Ikke nødvendigvis, men synes du helt oprigtig at det er gavnbart i lengden med all den platte, intetsigende fyllmassen den gjengse influenser produserer side opp og side ned med? Det er mange grunner til å blogge som ikke er relatert til å potensielt kunne få spons fra diverse velværeprodukter som kan være interessante nok. Alt fra politiske blogger til steder med illegale nedlastningslinker til skiver og bootlegs and everything in between. Om OP faktisk ønsker å gjøre det stort med blogginga si eller om h*n bare ønsker å få lufta og satt ord på tankene sine så tror jeg mest av alt corona har åpna et par øyer i forhold til hva vi faktisk behøver her i verden, i hvert fall har jeg sett en god del mer saklig kritikk mot de miljøene i det siste enn hva som har vært normalt tidligere. faen heller, all denne praten om psykisk helse som florerer nå om dagen burde da absolutt også innebære å snakke om skyggesidene ved samfunnet vårt snarere enn å høre en influenser som muligens casher inn på en trend? vet ikke helt hva du vil fram til egentlig, du stiller som noen nevnt over her en del kritiske spørsmål uten å faktisk gå i dybden eller underbygge noe av det du etterspør.
Sist endret av equimanthorn; 3. mai 2020 kl. 18:13.
Selv om de fleste på freak synes skyggesidene av livet er interessant behøver vel ikke det å bety at de som trekker i trådene bryr seg et fnugg? Hva er poenget med å legge ut om alt som skjer av lyssky aktivitet egentlig? Finnes det ikke lysere sider av tilværelsen som kan belyses og ville det ikke kunne være produktiv å beskrive disse til like stor grad som noe annet?
Petter i fengsel gikk sin seiersgang det, det samme med den forrige serien hans Petter uteligger. Skyggesiden av samfunnet har stor gjennomslagskraft utenfor Freak også. Insider på TV Norge går på niende sesongen, true Crime er populært som aldri før mens Hver gang vi møtes har sist jeg sjekka ikke like gode seertall lengre. sistnevnte har vel heller å gjøre med at TV2 har en tendens til å melke alle seersukseer til de fremstår ulidelig played out for alle andre men dog, folk later til å bli lei av det rosenrøde da det uten å vekke positive følelser som regel ikke er særlig interessant. Så klart, kanskje OPs blogg aldri blir lest av en levende sjel men har h*n formidlingsevnen som skal til og er på rett sted til rett tid ser jeg utelukkende dette som positivt og hvis han mot formodning er riktig heldig kan den bli en snakkis.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av hand_model Vis innlegg
Selv om de fleste på freak synes skyggesidene av livet er interessant behøver vel ikke det å bety at de som trekker i trådene bryr seg et fnugg? Hva er poenget med å legge ut om alt som skjer av lyssky aktivitet egentlig? Finnes det ikke lysere sider av tilværelsen som kan belyses og ville det ikke kunne være produktiv å beskrive disse til like stor grad som noe annet?
Vis hele sitatet...
Det er vel det facebook er?

Hvem er det forresten som trekker i trådene?