Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3067
Hei, jeg driver med skiskyting. Og vi bør øve mye innendørs (ved å bare klikke av geværet uten skudd). De selger sånn laser du kan sette på geværet, så du ser hvor du treffer. Men disse er veldig dyre. Noen her som vet om dette hadde vært greit å lage? Og hvordan skal jeg lage det?
Hvor kraftig må denne være?
Du får lasermoduler til rundt 80 spenn på ebay, innkludert frakt: 532nm 50mw Industrial Laser Dot Module w/h Heatsink/3.0-4.2VDC/Green Laser DIY


Alt du trenger da er et batteri.
Jeg skal få opp hvor jeg treffer på en skjerm. Og dermed finne ut hvordan jeg kan bli bedre på skiskyting
Det du betaler for er vel noe som
a: er treffsikkert på linje med et vanlig prosjektil.
b: veier så lite at det ikke påvirker våpenet i særlig grad.
c: er mulig å kalibrere og juster slik at det faktisk treffer der du sikter.

Med andre ord, det er dyrt fordi det stilles høye krav til utstyret.
Å modde på noe hjemmelaget trur jeg fort er å lure seg sjøl i en slik sammenheng, men det spørs vel hvor seriøs du er.
Sist endret av Mith; 28. november 2012 kl. 15:43.
Tja... du kan jo alltids bygge deg en laser som er såpass kraftig at den kan sprenge ballonger?

Video: http://www.youtube.com/watch?v=yTnqamZJ97g

Guide for en litt svakere versjon: http://www.youtube.com/watch?v=xfj1n8vPWCE

Med en sånn laser kan du sette opp en papp-plate med 6 hull på størrelse med hullene man skyter på i ekte skiskyting...
Så setter du noen ballonger bak hullene.

Treffer du hullet, sprekker ballongen, simple!
Turbolego. Det må jeg si var genialt. Kp. Får se om jeg gjør det.

Men vil også ha andre forslag

Men kan legge i trefire tusen sikkert. Vis det er nøye og bra
Jeg har selv brukt noe lignende, men det for dfs skyting. Disse ligger vel på ca 6-10 tusen. Hvorfor ikke bare kjøpe en slik?
Du kommer til og slite med og lage software/kalibrering osv.
Hva med at dere går flere i sammen og kjøper en på deling?
Hvis det er 21mm rails av noe slag, kan du jo kjøpe et alminnelig lasersikte eller en slik laser man putter i løpet og stiller siktet etter
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Tror ikke du har forstått. Det skal være en laser som lyser på en sensor slik man kan se hvor mye man beveger seg mellom avtrekk. Noe slik:
http://megalink.mamutweb.com/Shop/Li...simulator/43/1
Bruker dere skiskyttere samme som DFS skyttere? Itilfelle vil jeg annbefale deg og gå inn på Kjøp og salg av skytterutstyr på facebook, der så jeg det var en som la ut som for en stund siden, skjekk litt nede på sida!
Det er 50 meter på skiskyting, så eg veit ikkje kva program de kjører innendørs.
tror alle de lasersystemene som DFS bruker kan stilles på til å representere de fleste blinker på de fleste hold..

Men nå er vel treffsikkerheten som altid ekstremt avhengig av avtrekket, og det er for meg det jeg trener ved tørrtrening, Hvor godt du treffer ser/føler man som regel etterhvert uansett..
Det finnes mange måter å tørrtrene. Personlig liker jeg egentlig ikke simulatortrening. Det er holdetrening og avtrekkstrening som gjelder i størst grad for min del. Resultatene merker jeg når jeg kommer på banen.
Men selv om jeg ikke trives med simulator, betyr ikke at det ikke har hjulpet meg. Det er nemlig lett å se hva en gjør feil med avtrekket sitt når en bruker simulator.

En tørrtreningsmetode en bekjent av meg drev med en periode, var å øve seg på å bli overrasket akkurat i det skuddet gikk. Det høres kanskje teit ut for de som ikke driver aktivt og seriøst, men eventuelle feil gjøres rett før og mens skuddet går. Så hvis du ikke vet med sikkerhet når skuddet går, så har du mye mindre feilmargin enn ellers.

Anbefalingen min er at du finner deg en kjenning med simulator(kanskje klubben din har en eller to liggende som du kan teste ut), slik at du kan se hva du gjør feil og rette opp denne i ditt eget hode. Skyting er en mental sport, som i grunn kun krever rett innstilling, tålmodighet og mengdetrening. Uten en enorm treningsmengde blir du aldri god.