Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 7661
Blah,blah,blah .....

[CENTER]Viktig melding følger:


Ikke planlegg dette til døde, du aner ikke hva som venter deg. Derfor er det ikke mulig å ha alt du trenger til alt som skjer alltid.. Det viktigste er at du kommer deg over dørstokkmila i god behold, resten blir sannsynligvis en sabla god historie om noen år, uavhengig av resultatet.

Om du vil vente til en kompis skal bli med, så vær forberedt på at turen aldri kommer i gang. Det er en sørgelig sannhet at de aller aller fleste feiger ut, mange gjerne rett etter avreise av ymse grunner. [/CENTER]
Nøytral
Trådstarter
GrønnUgle: Reisen vil foregå uansett. Om noen velger å følge med er en annen sak. Noe planlegging rundt dette vil jeg ikke gjøre store saken ut av.


Herbman: Mulig det blir en rapport, men først må turen gjennomføres, og kan regne med at det vil gå en god stund.


Takk for gode innlegg for utstyr. En del jeg ikke har tenkt på som er greit å ha.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Missunner deg. Skal gjennomføre noe lignende når jeg får mulighet til det.
Sitat av Cortec Vis innlegg
Takk for gode innlegg for utstyr. En del jeg ikke har tenkt på som er greit å ha.
Vis hele sitatet...
See ann litt hvor du drar.. og hva du kan plukke opp hvis du trenger det...

.. skal man ta med seg absolutt alt som høres lurt ut å ta med kommer man fort opp i +30 kilo.. og en lett ryggsekk (gjerne ned i 5-6 kilo) som kan stappes under busseter og enkelt tas med hvor du vil sparer deg for latterlig mye trøbbel.

Stikker du til sentral-Asia må du selvfølgelig ta med nok skit til å overleve uten hjelp, men i sør-øst Asia er worst-case survival-scenario mer eller mindre at du må vente 5 minutter på å få bestillt fried rice i nærmeste restaurang fordi ekteparet som driver den krangler.

Si ifra hvis du vurderer Tadjekistan, uzbekistan eller kyrgyztan forresten.. har hatt lyst til å sjekke dem ut lenge, men tror de er litt for øde til at jeg orker aleine...
Sist endret av DumDiDum; 20. november 2012 kl. 04:12.
Bradypus variegatus
Sloth's Avatar
Om du har mulighet til å ta med deg en firbeint venn anbefaler jeg en rase som er avlet frem til å stå på litt. (Siberian Huskey, Alskan Malamute, Grønlandshund, Samojed etc.)

Disse rasene tåler hardt vær og har ingen problemer med å bære bagasje for deg hvis du fikser en tilpasset veske / ryggsekk til bikkja
Når hadde du tenkt å gjennomføre dette?

Har vurdert enten FFL eller Verdensvandring selv når jeg er ferdig på universitetet, hadde vært sabla greit å reist ilag med noen
Nøytral
Trådstarter
Takk for svar Sloth. Ventet lenge på et slikt et.
Det er grei informasjon direkte knyttet til tema. Dessverre altfor få med slike nøytrale og konkrete svar.

Jeg har tenkt til å gjennomføre dette Atuhl, så snart anledningen tilbyr seg. Når det blir vet jeg ikke, men skal memorisere navnet ditt så mulig jeg sender deg en PM en dag!