Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1966 169525
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Kalakov Vis innlegg
Min opparbeidede (via DayZ) kynisme slo inn og jeg begynte å skyte vilt rundt meg mot alt som rørte seg inne i hangaren.

FAL-en skuffer ikke og jeg fyrer av minst 3 magasiner mens jeg ser navnet mitt konstant poppe opp i nedre venstre hjørne.
Vis hele sitatet...
Hvorfor i helvete skyter du rundt deg i en sånn situasjon? Det gjør det jo bare værre for alle andre. Hvis du bare logger ut med en gang kommer andre til å gjøre det samme. Husk at folk "aldri" har opplevd sånt før og blir sterkt påvirket av det de andre gjør. Skyter du, skyter de. Logger du ut logger de og ut. Jævlig douchy av deg, spesielt om du skjøt hele tre mags.
Se for deg at alle bare hadde logget ut istedet, for så å logge inn på andre servere. Da hadde sannsynligvis mange flere overlevd. Istedet ble de drepet av det de tror var en hacker som tp'a de til airfield så han kunne skyte de med FAL'en sin.

Tbh er du nærmest på linje med hackeren/scripteren i dette scenarioet.
Jeg døde av en bensintank som jeg bugget med oppå...
Heldigvis så har vi en bil og en moped så det tok kort tid å komme seg opover igjen.
Add skype lassebunneh, Fully geared har s103 VAN, å ural civilian.
Sitat av Drue Vis innlegg
Kan jeg spørre om hvordan man kan ha tid nok til å ha litt vett i hodet ?
Vis hele sitatet...
Få litt vett i hodet*
Tenke seg om*
Reagere*
Handle rasjonelt*

Jeg beklager at jeg formulerte setningen feil.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Hvorfor i helvete skyter du rundt deg i en sånn situasjon? ...
Vis hele sitatet...
Fordi flere av de andre åpnet ild og alt-f4'ing er mot reglene?
Hey jeg vil gjerne spille dayz når som helst hvis noen blir med, server er av ditt valg Add meg på sykpe! Fredrikfish
Sitat av Kalakov Vis innlegg
Fordi flere av de andre åpnet ild og alt-f4'ing er mot reglene?
Vis hele sitatet...
Det er ein uskreven regel dei fleste plassar, blant anna på dayzmod-forumet, at når ein blir masseteleportert, så er alt-f4 godtatt. Også visse andre openbare hacke-situasjonar gir "dispensasjon" for alt-f4/abort, som til dømes viss det kjem eit bombefly mot deg eller liknande.
Sitat av bronze Vis innlegg
Det er ein uskreven regel dei fleste plassar, blant anna på dayzmod-forumet, at når ein blir masseteleportert, så er alt-f4 godtatt. Også visse andre openbare hacke-situasjonar gir "dispensasjon" for alt-f4/abort, som til dømes viss det kjem eit bombefly mot deg eller liknande.
Vis hele sitatet...
Som sagt så forstod jeg ikke helt hva som skjedde da det skjedde. Trodde først det var en bug (så bare masse folk og bakken), og litt etter litt loadet scenery inn.

Men uansett, poenget mitt var ikke å stille spørsmål til hva man gjør i en sånn situasjon (det virket jo som at serveren ble rollet back på et hvis?), men at man må rapportere shiten ut av folk som gjør sånt.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Hjelper desverre ikke å rapportere. BattleEye er en såpass dårlig anticheat at det er lett å bypasse den, og ingen får gjort noe med det.

Du sier du ikke forsto helt hva som skjedde, samtidig sier du at du skjøt tre magasiner i alt som rørte seg der inne? Jeg hadde ihvertfall quittet, sånn som jeg gjorde den gangen jeg ble utsatt for et hacker-angrep. Ble teleportert litt opp i lufta, og da skjønte jeg at det var noe i gjære, så jeg logget av med en gang.
Er vel ikke noen sinnsykt snille folk nær Airfield her som har lyst til å gi meg en morphine, ligger med knekt fot veldig nært Airfield, kommer ingen vei
Jeg er lei av å fly rundt med high end gear, så derfor stikker jeg til Cherno på Norway 21. Kom og jakt meg og bli den heldige vinneren av en AS50, M4A1 CCO SD og NVG, hvis jeg finner civ. clothing skal jeg også bytte til det slik at dere kan ta guillie-suiten min og.

Får bare håpe jeg ikke dør på veien da. :P

Jeg var i byen i fem minutter før jeg ble skutt av en sniper. Hadde håpa at en ny spiller skulle få sjansen, men dere kan raske dere opp i trappe ved bygget ved siden av blokkene og sykehuset for å loote meg.
Sist endret av BigFigWasp; 6. august 2012 kl. 18:58.
Jeg er på norway 14 nå, nettop spawnet ved otmel.
pluggtom på skype om du vil leke.

Flere som opplevde å spawne 1km opp i lufta idag? sånn plutselig.

OG jeg fant min første båt, wuhu.
Sist endret av random36598; 6. august 2012 kl. 19:50.
Hvordan oppgraderer jeg fra 1.62 til 1.62.9ettelerannet
Takk, Noen som joiner DayZ nå? Sivertbrekke på skype eller Silentkick på Voip.silentspy.net
Noen som har det gøy på Norway 18. Hacker som endret fra natt til dag og generelt mye uhumskheter på g
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Er jo bare hacking på norway serverne jo.
DE 373 lite lag, veteran og har admins online på IRC nesten hele tiden, har ikke opplevd noe hacking enda.
Jeg kan kjøpe kontoen til en venn nå, men det er bare Arma II: Free og Arma II: Operation Arrowhead, vil det funke?
Han skal ha 7.5 dollar for den
Sist endret av Erlendman; 7. august 2012 kl. 02:54.
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Jeg kan kjøpe kontoen til en venn nå, men det er bare Arma II: Free og Arma II: Operation Arrowhead, vil det funke?
Han skal ha 7.5 dollar for den
Vis hele sitatet...
Det vil nok virke utifrå det eg har lest på foruma, men med dårligare grafikk/textures.
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Jeg kan kjøpe kontoen til en venn nå, men det er bare Arma II: Free og Arma II: Operation Arrowhead, vil det funke?
Han skal ha 7.5 dollar for den
Vis hele sitatet...
Grafikken blir ikke helt det samme, bare bruk 100spenn mer og få full pakke?
kanskje hvis det blir billigere kan du kjøpe arma2 på steam feks, og arrowhead fra kompisen din?
Sist endret av Leikeland; 7. august 2012 kl. 03:22.
Hallo du! Ny rekrutt ønsker å bli med dere, er drit lei av å spille alene :C (forever alone)

Gi en lyd for mer info, finner det lettere å svare på spørsmål om det er noe dere lurer på
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Er jo bare hacking på norway serverne jo.
Vis hele sitatet...
Yup, sluttet å spille på Norway serverene for en uke siden..
Yay! Dayz blir nå offisielt standalone! Bohemia Interactive skal selv utvikle spillet med rocket som leder

http://dayzdev.tumblr.com/post/28904...-the-beginning
Sitat av Flue Vis innlegg
Yay! Dayz blir nå offisielt standalone! Bohemia Interactive skal selv utvikle spillet med rocket som leder

http://dayzdev.tumblr.com/post/28904...-the-beginning
Vis hele sitatet...
Får håpe at det er samme mappen, digger Chernarus
Sitat av SilentKick Vis innlegg
Får håpe at det er samme mappen, digger Chernarus
Vis hele sitatet...
Det blir ikke samme map.
Sist endret av Iluwu; 7. august 2012 kl. 15:25.
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Det blir ikke samme map.
Vis hele sitatet...
Hvilke(t) blir det da?
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Det blir ikke samme map.
Vis hele sitatet...
Har de sagt noe om størrelsen på det nye mappet da?
Håper det er minst like stort.
Jeg skjønner inegnting jeg... Har bare en pistol uten skudd og en hatchet. Finner ingen folk, og skjermen blir blurrt hvert 2 sekund...

Første gang jge spiller da..
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Jeg skjønner inegnting jeg... Har bare en pistol uten skudd og en hatchet. Finner ingen folk, og skjermen blir blurrt hvert 2 sekund...

Første gang jge spiller da..
Vis hele sitatet...
Du har smerter. Spis painkillers så fikser du opp i blurry skjermen.

Kartet er stort og ikke alltid like lett å finne andre spillere. Ville ikke prøvd å finne andre spillere da dem mest sansynligvis kommer til å drepe deg..

Ville prøvd å spille med andre her på forumet som kanskje kunne lært deg opp litt.
Er et ganske tungvindt spill om du ikke skjønner spillet ordentlig.

Welcome to DayZ.
Sist endret av Bombasa; 7. august 2012 kl. 15:45.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Du har smerter. Spis painkillers så fikser du opp i blurry skjermen.

Kartet er stort og ikke alltid like lett å finne andre spillere. Ville ikke prøvd å finne andre spillere da dem mest sansynligvis kommer til å drepe deg..

Ville prøvd å spille med andre her på forumet som kanskje kunne lært deg opp litt.
Er et ganske tungvindt spill om du ikke skjønner spillet ordentlig.

Welcome to DayZ.
Vis hele sitatet...
Åja, heh...

Hvordan blir jeg human da? Vil liksom være menneske, ikke zombie -.-
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Åja, heh...

Hvordan blir jeg human da? Vil liksom være menneske, ikke zombie -.-
Vis hele sitatet...
Man kan ikke bli zombie.
Sitat av kosepaa Vis innlegg
Man kan ikke bli zombie.
Vis hele sitatet...
Hva er jeg da? :O
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Hva er jeg da? :O
Vis hele sitatet...
Du er et menneske, du vil alltid være et menneske.
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Hva er jeg da? :O
Vis hele sitatet...
Trykk på enter på numpad så ser du om du er menneske, zombie eller geit.
Sist endret av DikkeDikk; 7. august 2012 kl. 16:23.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Du har smerter. Spis painkillers så fikser du opp i blurry skjermen.

Kartet er stort og ikke alltid like lett å finne andre spillere. Ville ikke prøvd å finne andre spillere da dem mest sansynligvis kommer til å drepe deg..

Ville prøvd å spille med andre her på forumet som kanskje kunne lært deg opp litt.
Er et ganske tungvindt spill om du ikke skjønner spillet ordentlig.

Welcome to DayZ.
Vis hele sitatet...
Sitat av Erlendman Vis innlegg
Åja, heh...

Hvordan blir jeg human da? Vil liksom være menneske, ikke zombie -.-
Vis hele sitatet...
Hvordan i alle dager klarte du å tolke posten min som at du ikke var et menneske på DayZ?
Sist endret av Bombasa; 7. august 2012 kl. 16:28.
Tenkte å prøve ut DayZ nå, noen som kan si meg hva jeg må laste ned / kjøpe for å få den beste grafikken?

Hyggelig med starttips også
Sitat av mroj Vis innlegg
Tenkte å prøve ut DayZ nå, noen som kan si meg hva jeg må laste ned / kjøpe for å få den beste grafikken?

Hyggelig med starttips også
Vis hele sitatet...
Arma II: Combined Ops Aka. Arma II & Arma II Operation Arrowhead
Takk så mye
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Nå er jo standalone bekreftet så du må også kjøpe dayz igjen når det kommer da senere.
Sitat av Aftershave3k Vis innlegg
Sitat av mroj Vis innlegg
Tenkte å prøve ut DayZ nå, noen som kan si meg hva jeg må laste ned / kjøpe for å få den beste grafikken?

Hyggelig med starttips også
Vis hele sitatet...
Arma II: Combined Ops Aka. Arma II & Arma II Operation Arrowhead
Vis hele sitatet...
Du kan også kjøpe private military company dlc'en for å få high res textures på personer, men det er kanskje få som er like grafikkhore som meg og betaler 9 euro for noe som nesten ikke synes :P
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Nå er jo standalone bekreftet så du må også kjøpe dayz igjen når det kommer da senere.
Vis hele sitatet...
Hvis man gidder å vente x antall måneder så
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Standalone blir sikkert ikke dyrere enn en 150-200 kroner.
Scripter på Norway 18! ikke join! løper rundt med lmg og sprayer ned alle. vi snipa han minst 3 skudd i hodet med .50cal og dmr... og nå går det ikke ann å aborte..
standalone blir super billig for folk som spillte/spiller i alfa
Har spelt ein del på ein ny uoffisiell dayz-modifikasjon der ein speler på eit anna map, Lingor Island. Bana er litt mindre, og ser slik ut:
http://pirathavnen.dk/DayZ_lingor_HQ_Map.jpg

Det som er artig er at det ikkje finst noko særlig til loot maps og eg har heller ikkje møtt på hackers på dei serverane eg speler på no (men på somme serverar finn du hackers her også). Det gjer at folk må utforske kartet, i staden for at alle samlast på NWAF o.l. Ein kan også gå inn i minst 80% av alle hus. Alt i alt vil eg heller spele på Lingor Island enn i Chernarus akkurat no.
Sitat av jal23 Vis innlegg
Scripter på Norway 18! ikke join! løper rundt med lmg og sprayer ned alle. vi snipa han minst 3 skudd i hodet med .50cal og dmr... og nå går det ikke ann å aborte..
Vis hele sitatet...
Hvordan i faen får de det til?
jævler hele gjengen fannt atv i går spillte på norway 5 hadde my bensing første gang med kjøretøy så scripted de så jeg døde med atv og ghillie og allt... dritt!
Sitat av Benjy Vis innlegg
jævler hele gjengen fannt atv i går spillte på norway 5 hadde my bensing første gang med kjøretøy så scripted de så jeg døde med atv og ghillie og allt... dritt!
Vis hele sitatet...
Kjenner smerten. En gjeng andre og meg selv reparerte ett helikopter i går, da vi drev å samlet bensin kom det plutselig to usynelige folk. De løp rundt oss og brukte direct communication, så spawnet de en våpenkasse og mens jeg utforsket den siden jeg aldri hadde sett en før skjøt de oss.
Det er en spiller som heter "underage" på Norway 24 som jeg er rimelig sikker på at hacker. Han løp rundt med gull-ak og tok ikke damage av at 3 forskjellige folk skjøt på han.
Bare til opplysning