Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 12062
Jeg skal prøve heroin for første gang i næmeste framtid og har da tenkt å røyke det. Jeg tenker på den klassiske chase the dragon på alufolie men er egentlig ikke så interessert i å innhalere potensielt giftige gasser fra folien.

Noen som vet om forskjellige metoder å røyke på? Anbefalinger?

Jeg skal prøve heroin for nysgjerrighetens skyld. Ikke for å bli mest mulig på bæret, rømme fra virkeligheten eller tro jeg er en harbarka heftig kul kis som røyker dop.
God gammel opiumspipe, kanskje?
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Trur ikke du trenger å bekymre deg for skadelige gasser fra folien. Den skal jo ikke ta fyr , bare varmes opp. Den blir brukt i matlaging, grillig osv, hadde ikke vært forsvarlig om den var veldig giftig.
Sist endret av Bothrops; 3. juli 2012 kl. 12:52.
Er du helt innbitt på røyking, eller får man anbefale andre inntaksmetoder også? Røyking er jo generelt waste av produkt og effektmessig. Hva med intranasalt eller intratrektalt? Bare husk at hvis du har standard brunt pulver, så må du blande ut heroinen med en svak syre (askorbinsyre, sitronsyre, eddik) for at det skal løse seg opp i vannet, innen du tar det i ræva eller nesa.
Sitat av EddieTheHead Vis innlegg
God gammel opiumspipe, kanskje?
Vis hele sitatet...
Det hadde jo vært det best, røykt med stil.

Sitat av Bothrops Vis innlegg
Trur ikke du trenger å bekymre deg for skadelige gasser fra folien. Den skal jo ikke ta fyr , bare varmes opp. Den blir brukt i matlaging, grillig osv, hadde ikke vært forsvarlig om den var veldig giftig.
Vis hele sitatet...
Du har nok rett.

Jeg har alltid vært skeptisk til alufolie, etter jeg så hva som skjedde med folien i kontakt med flamme.

Men det kreves vel ikke så høye temperaturer for å fordampe heroinen.

Sitat av Moreagain Vis innlegg
Er du helt innbitt på røyking, eller får man anbefale andre inntaksmetoder også? Røyking er jo generelt waste av produkt og effektmessig. Hva med intranasalt eller intratrektalt? Bare husk at hvis du har standard brunt pulver, så må du blande ut heroinen med en svak syre (askorbinsyre, sitronsyre, eddik) for at det skal løse seg opp i vannet, innen du tar det i ræva eller nesa.
Vis hele sitatet...
Ja er egentlig bestemt på å røyke det. Er ikke så farlig om jeg sløser litt.

Ja, det er brunt pulver.
Sist endret av Naturgrønn; 3. juli 2012 kl. 14:22.
Hei

Jeg dropper moralisering og advarsler. Du har hørt det før. Vil bare evne at du blir like fort hektet ved røyking som ved sprøyter.

Hvis du skal røyke heroin kjøper du den tykkeste folien du finner. Grillfolie er vel egnet. Så river du av det stykket du skal bruke (ca. et A5 ark er bra). Så tar du lighteren og brenner folien godt på begge sider. Du vil da merke at det røyker svart/blå røyk av folien. Når den er svart på begge sider ligger du biten på en avis f.eks. Så tørker du bort soten fra begge sider. Du vil da ha et stykke folie som er ganske "rent". Så ligger du dopet på den blanke siden, så er det bare å fyre opp.

Håper for din skyld at du lar det bli med den ene gangen.
Sitat av Moreagain Vis innlegg
Er du helt innbitt på røyking, eller får man anbefale andre inntaksmetoder også? Røyking er jo generelt waste av produkt og effektmessig.
Vis hele sitatet...
Hva har det å si om han waster viss det bare er et engangstilfelle, han er jo ikke en herda narkoman som må få mest for penga.

Naturgrønn: Aluminiumsfolie funker fint. Når pulveret blir flytende så sett folien på skrå slik at det får rendt nedover folien, følg etter væsken med et rør og trekk røyken inn mens det renner nedover. Når heroin`en begynner å nærme seg slutten av folien bare snur du den og repeterer. Husk å være forsiktig, skal ikke mye til for å bli avhengi av heroin, men viss en besitter litt diseplin og har lest seg opp på stoffet så går det helt fint.
Jeg har tidligere spurt her på forumet om hva slags inntaksmetode de anbefaler for en nybegynner, og da ble jeg anbefalt å snorte det ettersom det kan være vanskelig å innhalere det. Ikke bare fordi røyken er tung og hard men også fordi det må skje så raskt. Har to kompiser som ikke fikk noen "funk" når de prøvde dette. Kan jeg spørre deg hvorfor du ønsker å bruke akkurat denne metoden?

Jeg ønsker heller ikke komme med noen moralpreken. Særlig ettersom jeg selv har prøvd, og aldri kommer til å røre det igjen.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg

Jeg har alltid vært skeptisk til alufolie, etter jeg så hva som skjedde med folien i kontakt med flamme.
Vis hele sitatet...
Dette er ingenting annet enn en ren oksidasjon av aluminiumet du ser.

4Al + 3O2 --> 2Al2O3

Årsaken til at folien smuldrer og og blir helt porøs er fordi aluminiumet blir oksidert til aluminiumoksid, et stoff som på ingen måte deler aluminiums fysikalske egenskaper.
Det er altså ingen giftige gasser som oppstår her, men som jeg har nevnt flere ganger tidligere er det studier som viser at eksponering for aluminium, dets oksider og salter kan utvikle sykdommer.:

- HUMAN HEALTH RISK ASSESSMENT FOR
ALUMINIUM, ALUMINIUM OXIDE, AND ALUMINIUM
HYDROXIDE


- Alzheimers & Aluminum
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Har to kompiser som ikke fikk noen "funk" når de prøvde dette. Kan jeg spørre deg hvorfor du ønsker å bruke akkurat denne metoden?
Vis hele sitatet...
Hvorfor jeg ønsker? I dette tilfelle er det ikke snakk om meg, men 2 venner av meg som brukte denne metoden inntil de ble så tolerante at de måtte bytte til sprøyter.

Har prøvd heroin 2 ganger selv for noen år siden, å da brukte jeg denne metoden og det funket kurant. Eneste som var kjipt med det var at man måtte sitte å trekke hele tiden for å opprettholde rusen.

Naturgrønn: Du går ikke glipp av noe, heroin må være den mest kjedligste og uintresange rusen som finnes spør du meg.
Aluminiumsfolie er vel noe sånt som 99% aluminium? Aluminium er såvidt jeg vet ikke giftig, og om det var det, tror du man ville brukt det til matlaging? Ironisk forresten at du bekymrer deg for om aluminiumen er giftig når du har tenkt å ta et stoff som er notorisk avhengighetsskapende og potensielt langt mer farlig

Vet ikke om jeg gidder moralisere for deg, men vet du hvor mange som bare skulle prøve det en gang, men som endte opp med å bryte det løftet? Avhengig av hvor disiplinert du er, og hvor arvelig belastet du er i forhold til avhengighet, kan dette eksperimentet ende skikkelig dårlig for deg. Foreslår at du holder deg unna opiater, og holder deg til de relativt snille stoffene, som f.eks. THC, sopp eller alkohol.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Kan jeg spørre deg hvorfor du ønsker å bruke akkurat denne metoden?
Vis hele sitatet...
Ingen god forklaring på den egentlig.

God kamerat av meg snortet heroin som han trodde var amfetamin. Endte opp med en sinnsyk streptokokker infeksjon i halsen. Lurer på hvor den heroinen har vært.

Sitat av Knask Vis innlegg
Det er altså ingen giftige gasser som oppstår her, men som jeg har nevnt flere ganger tidligere er det studier som viser at eksponering for aluminium, dets oksider og salter kan utvikle sykdommer.
Vis hele sitatet...
Ingen giftige gasser men man kan utvikle sykdommer?


Sitat av homoludens Vis innlegg
Ironisk forresten at du bekymrer deg for om aluminiumen er giftig når du har tenkt å ta et stoff som er notorisk avhengighetsskapende og potensielt langt mer farlig.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke så greie på alufolie, jeg beklager.

Men jeg tror vi vet mer om opiumsrøyking og dens skader enn vi vet om røyking med alufolie.
Eventuelle skader på grunn av aluminium kommer av langvarig bruk.

Det er bedre å snorte.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Ingen god forklaring på den egentlig.

God kamerat av meg snortet heroin som han trodde var amfetamin. Endte opp med en sinnsyk streptokokker infeksjon i halsen. Lurer på hvor den heroinen har vært.



Ingen giftige gasser men man kan utvikle sykdommer?




Jeg har ikke så greie på alufolie, jeg beklager.

Men jeg tror vi vet mer om opiumsrøyking og dens skader enn vi vet om røyking med alufolie.
Vis hele sitatet...
Om du hinter til at heroinen har vært i rassen på noen og avføring har forurenset produktet kan du slappe helt av - vedkommende ville dødd av heroinen om det ikke var forsvarlig pakket før svelging. At han fikk streptokokker var nok en tilfeldighet.

Alueksponering over tid kan medføre komplikasjoner, men bottom line er at med mindre du har tenkt å gjøre dette frekvent over tid er det helt ubetydelig. Litt som at det å ta seg en sigg ikke har noe å si - mens 20 om dagen i noen år derimot har.

Uavhengig av dette vil jeg anbefale deg å snorte det fremfor å røyke det, enkelt og greit fordi det gir mye mer bang for the bucks.
Jeg stemmer også for snorting. Det svir ikke så altfor mye, og det smaker litt krydder. Det eneste er jo at det er lett å kjøre på for hardt med linjene. Hvis du leste min rapport her på forumet vil du se at Tøffetom påpekte det. Man blir så utrolig likeglad til konsekvenser. Selv da jeg skulle gå på butikken neste dag var pupillene mine så små som knappenålshoder. Han jeg tok det med gikk det jo betydelig verre med, da. Den grensen er virkelig ikke verdt å krysse. Doser med måte.
Jeg røykte litt, men snortet det meste.

Jeg var veldig forsiktig med dosene da jeg ikke har vekt eller noen aning om hvor rent det var, og lurer på om jeg tok for lite til å begynne med, jeg ble sånn ubehagelig stein som innimellom ble deilig når jeg plantet trynet i puten.

Jeg fikk kvalmen før jeg hadde kommet så opp som jeg ville og klarte ikke å komme med opp igjen.

Kastet opp en 5-8 ganger den natten.. og dagen etterpå.. Men det regnet jeg såklart med.

Ikke noe rus jeg higer etter, kunne sammenlignet litt med søppelet subutex.

Men får prøve større dose neste gang og ser om jeg er i stand til å få den euphoriske deilige følelsen folk snakker om.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Jeg røykte litt, men snortet det meste.

Jeg var veldig forsiktig med dosene da jeg ikke har vekt eller noen aning om hvor rent det var, og lurer på om jeg tok for lite til å begynne med, jeg ble sånn ubehagelig stein som innimellom ble deilig når jeg plantet trynet i puten.

Jeg fikk kvalmen før jeg hadde kommet så opp som jeg ville og klarte ikke å komme med opp igjen.

Kastet opp en 5-8 ganger den natten.. og dagen etterpå.. Men det regnet jeg såklart med.

Ikke noe rus jeg higer etter, kunne sammenlignet litt med søppelet subutex.

Men får prøve større dose neste gang og ser om jeg er i stand til å få den euphoriske deilige følelsen folk snakker om.
Vis hele sitatet...
Røykte du sigaretter mens du var påvirket? Tok du noe annet? Hvordan var kostholdet ditt før/under rusen?

Tror ikke økte doser er noen god løsning, enda godfeelingen vil øke vil kvalmen bli verre i takt med den. Med mindre du klarer å redusere andre faktorer som bidrar til kvalmen ser jeg ikke noen annen løsning enn økt toleranse (og starten på avhengighet). Kvalmen tilsier om noe at du tok for mye, ikke for lite. Kjøpte du "bagger" i det lokale narkomiljøet? Hvordan var utseende på heroinen? Om du ikke trives med heroinrusen så la det ligge!

Mange har nok en overdreven illusjon om hvordan rusen skal oppleves. Grunnen til at folk blir så jævla avhengig er stoffets egenskaper, ikke at rusen er så fantastisk som man skulle tro om man ser hva den gjør med folk.
Sist endret av Tøffetom; 6. juli 2012 kl. 08:29.
Intravenøs injeksjon gir den raskeste og mest intense tilstrømningen. Men det håper jeg du holder deg unna da overdoser og dødsfall knyttet til heroin i all hovedsak knyttes til intravenøs bruk (forekommer så klart også ved andre metoder). Husk også at risikoen er større for de som ikke er avhengige. Grunnen er gjerne at vedkommende ikke er klar over renhetsgraden (ikke alle som har tilgang på hvitt Thai-heroin) eller fordi de nedsatt toleranse. For å unngå abstinenssymptomene må du ty til videre bruk, og det er gjerne det som utvikler det videre til avhengighet.

Selv om virkningene av heroin vil i stor grad avhenge av dose, miljø/setting og ikke minst hvilken metode som blir brukt er hovedsaken at man får en følelse av lykkelig likegyldighet. Hverdagen kan virke ubetydelig og virkeligheten blir
fjern. Du finner neppe så mye mer enn denne formen for psykisk og fysisk velbehag. Jeg kan forstå nysgjerrigheten din etter beskrivelsene man har fått fra kriker og kroker. At det nærmest er som en orgasme gitt fra djevelen. Men her må jeg slenge meg på det Tøffetom sier. Mange har urealistiske forventninger til effekten av dette rusmiddelet. Det er sterkt avhengighetsskapende ettersom kroppen venner seg til stoffet. Etter noen dager må du har mer for å oppnå samme effekt og det baller på seg. Det vil også potensielt kunne gi deg en meget belastende livsstil. Det der vet TS allerede men jeg tenkte at det kanskje var andre som leser samme tråd som kunne ha nytte av å lese det.

Jeg aksepterte at rusen av heroin bare er det den er. Det blir hva du gjør det til.
Heroinrusen er mindre euforisk enn det du kan oppleve på psykedelika eller MDMA. Men den er der alltid for deg, uansett set og setting. Det er derfor folk som ellers har det forjævlig bruker det.
Sist endret av Stratops; 6. juli 2012 kl. 12:47.
▼ ... flere år senere ... ▼
Og Chase the Dragon er best for folk som kan det, ellers så waster du 90% av dopet. Jeg ville helt overlegent klart bare ha snortet det. Eller kjør sigarett varianten. Ta en sigarett, som du tar ut ca.1/3 av tobakken, og 1/3 av filteret. Så blander du dopet oppi sigaretten med det resterende 2/3 tobakken. Det funker fint for nybynnere. Men husk og la det bli med den ene gangen da.
Et spørsmål ang. snorting: Moreagain skriver over at stoffet må blandes med en form for syre før det skal opp i "ræva eller nesa". Jeg trodde dette kun gjaldt injeksjon. Stemmer det at det må blandes med syre i forkant av snorting, og hvordan får man i så fall snortet det (som formodentlig ikke lenger er et pulver, men mer noe i retning melis, bolledeig eller "marsipan"-makka)?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Neida, heroin må kun kokes i syre, før injeksjon. snorting og røyking er bare og kjøre på.
Sitat av jodatakker Vis innlegg
Neida, heroin må kun kokes i syre, før injeksjon. snorting og røyking er bare og kjøre på.
Vis hele sitatet...
Stemmer, men tar du det i ræva må du koke med syre først.
Funker det å ta heroin etter man har tatt speed, når rusen på pepperet begynner å ta slutt?
Prøvde og røyke heroin da, pga eneste opiatet som var tilgjengelig pga store pupiller. fikk ingen funk i det hele tatt, dette var etter flere trekk (pupilla ble små da).
Du føler ikke særlig funk av å røyke heroin før du a) har røyka ganske mye eller b) sper på med et annet ned-dop som cannabis, alkohol og/eller benzodiazepiner.
Likesågreit, var pga pupilla, har respekt for det stoffet der.
Pleide og bruke både pepper og heroin før, beste var og blande det i samme skuddet. Men har også røykt og skutt heroin på vei ned fra peppern. Mer behagelig ja, men små pupiller fikk jeg aldri.

Er det veldig viktig med små pupiller, kjøp spesielle linser eller ikke bruk pepper
Sitat av Kastrup Vis innlegg
Pleide og bruke både pepper og heroin før, beste var og blande det i samme skuddet. Men har også røykt og skutt heroin på vei ned fra peppern. Mer behagelig ja, men små pupiller fikk jeg aldri.

Er det veldig viktig med små pupiller, kjøp spesielle linser eller ikke bruk pepper
Vis hele sitatet...
Nei egentlig ikke, bare i enkelte tilfeller.
Linser funker 👍
▼ ... flere år senere ... ▼
Det er en gammel tråd, men jeg undrer meg på hvordan det ble med den ene gangen? Da siden jeg må inrømme at jeg tidvis er nyskjerrig på det jeg alldrig har noensinne prøvd.
Hehe, ser ikke ut som det ble med bare én gang hvertfall
https://freak.no/forum/showthread.php?t=308160
Sitat av Diox Vis innlegg
Hehe, ser ikke ut som det ble med bare én gang hvertfall
https://freak.no/forum/showthread.php?t=308160
Vis hele sitatet...
Jeg vil overhodet ikke dømme deg godeste trådstarter, men det der har vært en gjenganger på ganske mange tråder godt tilbake i tid her inne.