Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2001
Hei.

Jeg har nå sittet i en uke eller mer og jobbet på en ny og forbedret versjon av
min sang ifra ifjor, som er dedikert til alle ofrene på Utøya og de pårørende.


Aldri gi slipp
av Jonas B. Ingebretsen

http://www.youtube.com/watch?v=lZGCiBael6Y&hd=1


Håper dere liker sangen.
Dedisert, ikke dedikert og juli skrives ikke med hverken stor bokstav eller y. Mellomnavnet ditt derimot bør forkortes med en stor b, ikke liten.
Sist endret av Mith; 6. mars 2012 kl. 12:06.
Sitat av Mith Vis innlegg
Dedisert, ikke dedikert og juli skrives ikke med hverken stor bokstav eller y. Mellomnavnet ditt derimot bør forkortes med en stor b, ikke liten.
Vis hele sitatet...
Virkelig? Såpass viktig for deg med flisespikkeri i denne sammenhengen?


Til trådstarter: synes det var en overraskende fin komposisjon. Overkomprimert master, men skal ikke starte for mye med slik kritikk her Celloen låter ypperlig - hvilke samplepakker benytter du deg av?
Sitat av Lootfisk Vis innlegg
Virkelig? Såpass viktig for deg med flisespikkeri i denne sammenhengen?
Vis hele sitatet...
Det heter kritikk, og når man legger noe ut på "skryteplassen" er det nettopp for å få kritikk. Dette var og konstruktivt da han sa akkurat hva som var galt og hvordan han kan fikse det.
Sitat av Lootfisk Vis innlegg
Virkelig? Såpass viktig for deg med flisespikkeri i denne sammenhengen?
Vis hele sitatet...
Er det ikke tilbakemeldinger som er poenget her eller er det noe jeg har misforstått? Det er jo uansett småtteri som det er utrulig lett å endre på og utrulig unødvendig å ha der i utgangspunktet.
Sist endret av Mith; 6. mars 2012 kl. 12:34.
Er det galt å gi kritikk til noe som handler om 22. Juli?

Som Etse sa, dette er et forum for å få tips til hvordan man kan gjøre noe bedre, ikke tråden der du kan legge ut hva du vil, og få så masse skryt at du føler deg varm i kroppen de neste månedene.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Eg reknar med du har fått løyve til å bruke bileta frå Oslo i videoen din?
Sitat av Mith Vis innlegg
Det er jo uansett småtteri som det er utrulig lett å endre på og utrulig unødvendig å ha der i utgangspunktet.
Vis hele sitatet...
Utrolig lett
Synes du dro den vel langt med det heltebildet av Stoltenberg helt i begynnelsen.
Sitat av Spelevinken Vis innlegg
Utrolig lett
Vis hele sitatet...
Prøver du å si at det ikke er lov å skrive utrulig eller hva er poenget ditt?
Jeg kunne jo kritisert han for å ikke ha tatt bildene selv og at jeg syns denne typen slideshows er veldig kjedelig. Av den grunn orket jeg ikke høre/se gjennom hele "filmen", så jeg tenkte jeg heller kunne hjelpe han til å faktisk rette opp noen åpenbare feil som det tar max 5min å fikse på.
Sist endret av Mith; 6. mars 2012 kl. 13:03.
Helt ærlig? Dårlig. Virker som enda et forsøk på å kapre sympatistemmer..
Synes musikken var utrolig godt komponert! Har hørt et par andre stykker av deg tidligere og liker det gjør.
Blåseinstrumentet virker til å være off-key store deler av låta. Jeg ser heller ikke relevansen mellom denne låta og 22/7. En kan jo godt argumentere for at det er lite relevans mellom 22/7 og Mitt Lille Land også, men den ble i det minste folkevalgt. Det samme kan ikke sies om låta di, den er valgt av deg.

Edit: Det jeg egentlig lurer på, er hvorfor du må relatere låten din til en tvers igjennom trist og fæl handling. Kan ikke musikken tale for seg selv? God musikk trenger i mine øyne ikke noe talerør utover sitt eget.
Sist endret av lambador; 6. mars 2012 kl. 13:13.
Kan dere slutte å diskutere frem og tilbake om innlegget hans angående skrivefeilene mine? Jeg synes det var litt for mye små pirk men jeg lærte uansett litt fra posten din, takk.

Sitat av appal Vis innlegg
Helt ærlig? Dårlig. Virker som enda et forsøk på å kapre sympatistemmer..
Vis hele sitatet...
Dårlig? Fordi jeg viser bilder av Jens Stoltenberg eller sangen generelt? Jeg bryr meg svært lite om politikk.


Takk til dere andre som har kommet med tilbakemeldinger, jeg setter alltid pris på det.

@ Lambador: Musikk er min måte å vise hva jeg føler.
Sist endret av RenderWorks; 6. mars 2012 kl. 13:16.
Folkens, dette er sagt så utallige mange ganger før, men til dere som ikke har fått det med dere:

Legger man ut noe på et forum, spesielt som skryteplassen, så forventer man tilbakemeldinger. Tilbakemeldinger kan være så mangt, både positivt og negativt. Men så lenge det er saklig, så er det ikke noe galt i det. TS må forvente både positivt og negativt. Det som er blitt påpekt til nå er konstruktiv kritikk, hvor TS får hjelp til å forbedre produktet sitt. Bør man ikke heller være takknemmelig for slikt?

Og helt ærlig så irriterte det med litt at han skriver en norsk setning på denne måten: Dedikert til 22. July 2011.
Man blander da ikke språk på den måten.
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Og helt ærlig så irriterte det med litt at han skriver en norsk setning på denne måten: Dedikert til 22. July 2011.
Man blander da ikke språk på den måten.
Vis hele sitatet...
Beklager, jobbet litt lenge i strekk i dag. Jeg blandet opp språkene når jeg gjorde klar å legge den ut på engelske sider
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Må prøve å høre denne igjen på noe annet enn laptopen min.
Syns den var bra komprimert og lagde et utrolig sterkt lydbilde.

Skulle hatt et annlegg...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Mith Vis innlegg
Dedisert, ikke dedikert og juli skrives ikke med hverken stor bokstav eller y. Mellomnavnet ditt derimot bør forkortes med en stor b, ikke liten.
Vis hele sitatet...
Haha, er det mulig. Er ikke hårsår når det kommer til utøyating, men hva er poenget med å rette på gramatikken når det åpenbart ikke var det han trengte kritikk på. Tror bare du er en sur freak som irriterer deg over småfeil folk gjør på nettet.

EDIT: så nå at du kritiserte skrivefeil I FILMEN. Trodde du kritiserte skrivefeil i inlegget hans.
Sist endret av sgt_coke; 23. mars 2012 kl. 15:58.
Kjempebra! Du må få den ut på Spotify!
Sist endret av Darkerface2; 23. mars 2012 kl. 16:00. Grunn: Skrivefeil.
Syns både videoen og sangen var kjedelig. Ikke nok variasjon, ingen høydepunkt. Sangen var fin tough, men du kunne gjort mye mer med den. Ser heller ikke poenget med "Om en mann kan vise så mye hat, tenk hvor mye kjærlighet vi alle kan vise". Eneste jeg har hørt om denne krisa er hvilken straff de personlig vil gi Anders, hvordan han har det for godt og hele det dunderet der. Den setninga passer bedre i en Disney film.

Ser heller ingen sammenheng mellom sangen og Utøya.