Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  109 21311
Håper virkelig ingen her inne har noe som helst tiltro til TS sitt luftslott. Dette er så åpenbart tull at det skinner som en stjerne..
Apropos valuta; Har sikkert 40 millioner tyrkiske lire, nå har de gjort om, så det som før var 1mill er 1000 nå elns. Er jeg millionær? (måtte spørre)
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Du er 17 nå og kjøpte de pengene i 2006? Høres nesten ut som om denne veien til rikdom ble planlagt da du var 11...
At noen ikke ser logikken i denne saken skremmer meg til de samme grader som diverse konspirasjonsteorier og deres følgere.

Jeg vil vedde 1000 kroner med TS om at han ikke betaler Slahsdot de tusen kronene når det skifter til 2013! Nei vent nå litt...
Sist endret av Up; 3. mars 2012 kl. 01:08.
Sitat av Kramer Vis innlegg
Apropos valuta; Har sikkert 40 millioner tyrkiske lire, nå har de gjort om, så det som før var 1mill er 1000 nå elns. Er jeg millionær? (måtte spørre)
Vis hele sitatet...
Jepp, du er millionær! Spørs om du får byttet inn millionene dine i så mye da...
I si i, i.
Magnisx's Avatar
Trådstarter
Blir litt skremt her nå. Ja, var 11. Med hjelp av min far selfølgelig. Prøver på ingen måte og tulle med dette her. Merker her nå at det er veldig mange inne på freak her som det oser av negativitet av.

Må også le litt av kommentaren til halalgeir. Hva faen? Tull? Nei; jeg tuller ikke.

Må få be om at en admin stenger posten. Men uansett, Slashdot : Veddemålet står.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Må også le litt av kommentaren til halalgeir. Hva faen? Tull? Nei; jeg tuller ikke.
Vis hele sitatet...
Kanskje DU ikke tuller(noe som er litt synd), men det du skriver om derimot, er tull.
Sitat av SilverLemon Vis innlegg
Sikker på at du ikke har lest feil da? Vet at 200000 serbiske dinarer er ca 13 millioner Norske kroner.
Vis hele sitatet...
Lol ?

200000 serbiske dinarer er 13.360 norsk kroner
Skal du ha ca 13 millioner norsk så er det 194 millioner serbiske ^^
Sist endret av SRB; 3. mars 2012 kl. 01:21.
Uten å vite noenting om saken, er det ikke slik de gjorde i Tyrkia for noen år siden (2005)? Alt av tyrkisk lire ble verdiløst, og de printet en helt ny lire.

Jeg ser at irakiske dinarer blir trykket i store sedler (25k), og ved å innføre en helt ny, lavere valuta, vil de renske opp i de idiotisk store summene.

Forøvrig:
http://www.aknews.com/en/aknews/2/274294/
"The Iraqi Central Bank (ICB) has confirmed it will issue a new bill with a value of 50,000 IQD ($43 USD) but marked as 50 dinars."
Dvs. at du muligens kan få dagens kurs ved innbytte - sett at du finner en bank som vil bytte. De nye sedlene vil derimot være verd mer pr printet verdi, men ingen vil tjene seg rike på dette.


http://www.forbes.com/sites/greatspe...-millionaires/
"After reading several good comments on this blog exposing the buy Iraqi Dinar get rich quick scheme as a scam, I want to make it very clear that I also believe it’s a scam."
altså uansett om det hadde skjedd at de pengene plutselig ble værdt 13 mill så hadde det nok blitt infalsjon
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Zepur Vis innlegg
Uten å vite noenting om saken, er det ikke slik de gjorde i Tyrkia for noen år siden (2005)? Alt av tyrkisk lire ble verdiløst, og de printet en helt ny lire.
Vis hele sitatet...
Då er det teknisk sett ein ny valuta, og du vil ikkje tene meir enn eventualt små summer. Svinginger på 10-15% kan forekomme på et år, men ikkje på dei svimlande 1400000% som må til for at trådstarter skal få rett.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Til de som tror dette funker: Om dere som unge folk uten utdannelse innen økonomi kan tenke dere frem til en så Enkel Måte Å Tjene Fett På™, tror dere ikke økonomer har tenkt på denne muligheten i langt tid før dere? Og dermed bygget inn en måte å hindre det på?

Tror dere det finnes en eneste person som ble milliardær etter inflasjonen i Tyskland rundt 1920-årene, fordi de tok vare på 50 Mrd. Mark-sedler, og kunne bruke dem etterpå?

Og tom. om det hadde skjedd: Dere tror ikke en slik feil ville vært fikset nå, nesten 100 år etter?
Sist endret av Jonta; 3. mars 2012 kl. 02:31.
*insert tittel her*
Som jeg sa, dette lukter troll lang vei, tviler på at han brukte 2k som 11 åring. Og at Disse dinarene skal på magisk vis stige i verdi med SÅ mye er lite sansynelig.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Då er det teknisk sett ein ny valuta, og du vil ikkje tene meir enn eventualt små summer. Svinginger på 10-15% kan forekomme på et år, men ikkje på dei svimlande 1400000% som må til for at trådstarter skal få rett.
Vis hele sitatet...
Ja, det er vel det jeg skriver

Gratulerer med 1000 kroner, Slashdot!
Sitat av SilverLemon Vis innlegg
Sikker på at du ikke har lest feil da? Vet at 200000 serbiske dinarer er ca 13 millioner Norske kroner.
Vis hele sitatet...
Nei, det er 13 504 kr ifølge xe.com. Om det hadde vært det hadde jeg ennevendt huset etter de Dinarene jeg har
Homemade Retard
zeicko's Avatar
slik jeg ser det har du brukt 2000 på penger som ikke blir og tjene inn 13 mill og tapt enda en 1000 lapp til slashdot.

det er 3000 kroner du kunne ha brukt på lappen når du blir 18 ?
Sitat av Jonta Vis innlegg
Til de som tror dette funker: Om dere som unge folk uten utdannelse innen økonomi kan tenke dere frem til en så Enkel Måte Å Tjene Fett På™, tror dere ikke økonomer har tenkt på denne muligheten i langt tid før dere? Og dermed bygget inn en måte å hindre det på?

Tror dere det finnes en eneste person som ble milliardær etter inflasjonen i Tyskland rundt 1920-årene, fordi de tok vare på 50 Mrd. Mark-sedler, og kunne bruke dem etterpå?

Og tom. om det hadde skjedd: Dere tror ikke en slik feil ville vært fikset nå, nesten 100 år etter?
Vis hele sitatet...
Vel, kanskje litt off topic her men... Hvis vi ser tilbake til 1929 når børskrakken skjedde så var det pga folk investerte penger i aksjer der p/e var latterlig. Altså at folk visste egentlig at aksjene var mindre verdt enn det de virkelig var,men på grunn av at tro på at aksjene fortsetter å stige i verdi så var det mange som invensterte. Det ble boble på børsen.
Hva skjedde i finanskrisen? Nesten akkurat det samme bare at det gjaldt boliger.
Altså vi lærer ikke fra historien
Du spør om du vil bli rik, men du er helt besatt på at du har rett og at alle andre her tar feil...
Sitat av Fusjon Vis innlegg
Du spør om du vil bli rik, men du er helt besatt på at du har rett og at alle andre her tar feil...
Vis hele sitatet...
Ja, og i tillegg presterer han å tape 1000 kroner til Slashdot.
Dette var virkelig hyggelig lesning!
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av Knask Vis innlegg
Ja, og i tillegg presterer han å tape 1000 kroner til Slashdot.
Dette var virkelig hyggelig lesning!
Vis hele sitatet...
rart hva som gleder freaks på nattemorgen
I si i, i.
Magnisx's Avatar
Trådstarter
Har aldri sagt at jeg har rett. Leser dere første post så ser dere dette Jeg tenkte at det kanskje var en sjans, trenger ikke og "grille" meg for det
Enig med TS, han gikk på en smell, hvem har ikke det. Trenger ikke feie gulvet med fyren for det.

Til TS : hvis du virkelig skal tjene penger, må du gjøre buisness med Nigerianere. Jeg skal sette deg i kontakt med en Buisness manager som kontaktet meg på hotmail. Dette blir det penger av
Om du har veldig lyst til at noe skal være sant, har du lettere for å tro det når det kommer noe som kan tolkes slik du vil.

Samme greia med religion..
I si i, i.
Magnisx's Avatar
Trådstarter
Jeg tok feil. (Inntil videre)


Post stengt!

- Magnus
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Men veddemålet står! Det står svart på hvitt her!
Betal veddemålet med dinarer og kameler.
Er det egentlig lov å vedde penger i Norge? Blir ikke det akkuratt det samme som ulovlig gambling?
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Er det egentlig lov å vedde penger i Norge? Blir ikke det akkuratt det samme som ulovlig gambling?
Vis hele sitatet...
Jo, det stemmer det.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
kongs1, shonny, og alle dere som synes kommentarene var festlige: Jeg ser ikke noe dømmende i spørsmålet A-tillah kommer med. Kun en etterspørsel for informasjon.

A-tillah: Jeg har lett litt, men ikke funnet. Er usikker på om dette går under tilfeldig inntekt.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Jo, det stemmer det.
Vis hele sitatet...
Ikke dersom veddemålet er faktabasert.

For at lotteriloven skal gjelde (altså den som rammer gambling) er det et trekløver som må være oppfylt. a: det må koste penger å delta, b: det må være mulig å vinne penger og c: utfallet må være helt eller delvis tilfeldig.

Det er altså punkt c som er relevant her. Det kan godt hende at veddemål rammes av andre lovbestemmelser, men ikke nødvendigvis av den samme som gambling. Dersom man vedder på hvilken farge neste bil er blir det selvsagt noe annet. (og for ordens skyld kan penger byttes ut med noe annet av verdi og fremdeles rammes av loven).
Sitat av Jonta Vis innlegg
kongs1, shonny, og alle dere som synes kommentarene var festlige: Jeg ser ikke noe dømmende i spørsmålet A-tillah kommer med. Kun en etterspørsel for informasjon.

A-tillah: Jeg har lett litt, men ikke funnet. Er usikker på om dette går under tilfeldig inntekt.
Vis hele sitatet...
Takk. Fint at det finnes noen seriøse folk her inne ihvertfall.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Knask Vis innlegg
Ja, og i tillegg presterer han å tape 1000 kroner til Slashdot.
Dette var virkelig hyggelig lesning!
Vis hele sitatet...
Indeed, men jeg hadde blitt meget overasket om en som var så overbevist om å gå fra 2000 kroner til 13 millioner over natta som så innså at han tok feil, gladelig ville kastet bort 1000 kroner ekstra i samme slengen. Tipper han hadde utnyttet sin anonymitet til å forsvinne i natta med halen mellom beina

Sitat av frank_l Vis innlegg
Enig med TS, han gikk på en smell, hvem har ikke det. Trenger ikke feie gulvet med fyren for det.

Til TS : hvis du virkelig skal tjene penger, må du gjøre buisness med Nigerianere. Jeg skal sette deg i kontakt med en Buisness manager som kontaktet meg på hotmail. Dette blir det penger av
Vis hele sitatet...
Alle går på en smell, men tror det folk reagerer på her er holdningen hans.
Om du har lest alle postene så ser du at han ikke er så åpen for den harde realiteten. Jeg stemmer dog for nigerianerne!
I si i, i.
Magnisx's Avatar
Trådstarter
Sitat av Up Vis innlegg
Indeed, men jeg hadde blitt meget overasket om en som var så overbevist om å gå fra 2000 kroner til 13 millioner over natta som så innså at han tok feil, gladelig ville kastet bort 1000 kroner ekstra i samme slengen. Tipper han hadde utnyttet sin anonymitet til å forsvinne i natta med halen mellom beina



Alle går på en smell, men tror det folk reagerer på her er holdningen hans.
Om du har lest alle postene så ser du at han ikke er så åpen for den harde realiteten. Jeg stemmer dog for nigerianerne!
Vis hele sitatet...
Viss du og gidder og lese litt så ser du og at jeg har lagt meg flat.

Men for siste gang, POST STENGT!


- Magnus
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Men for siste gang, POST STENGT!
Vis hele sitatet...
Så vidt meg bekjent er det crew som har råderett over Freak.no, ikke brukerne.
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Men for siste gang, POST STENGT!
Vis hele sitatet...
Postene dine stenges automagisk etter 5 minutter, men tråden holdes åpen.

Anyways, tråden forblir slik som den er fordi crew synes det er fint med gode eksempler.
I si i, i.
Magnisx's Avatar
Trådstarter
Sitat av meitemark Vis innlegg
Postene dine stenges automagisk etter 5 minutter, men tråden holdes åpen.

Anyways, tråden forblir slik som den er fordi crew synes det er fint med gode eksempler.
Vis hele sitatet...
Alright then.
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Blir litt skremt her nå. Ja, var 11. Med hjelp av min far selfølgelig. Prøver på ingen måte og tulle med dette her. Merker her nå at det er veldig mange inne på freak her som det oser av negativitet av.
Vis hele sitatet...
Det har jo ikke noe med negativitet å gjøre, det er realistiske og logiske tanker rundt investeringen din. Trist at din far også hjalp deg med å kaste bort penger, jeg hadde blitt kjempesinna på min egen far hvis han hadde gjort noe sånt for meg.
Hadde du vært lur hadde du solgt unna dinarene dine til hungrige freaks rett etter å ha satt ut ryktet.
Sitat av Turbokalven Vis innlegg
Hadde du vært lur hadde du solgt unna dinarene dine til hungrige freaks rett etter å ha satt ut ryktet.
Vis hele sitatet...
Ja, han hadde nok tjent mye på det ettersom TS var den eneste her som trodde de var verdt 13 mill
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Ja, han hadde nok tjent mye på det ettersom TS var den eneste her som trodde de var verdt 13 mill
Vis hele sitatet...
Det var en mulighet for å tjene penger som kunne vært utnyttet.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hvordan er ståa TS? I min valutakalkulator viser 200000 irakiske dinar 947 NOK. 1 måned igjen til veddemålet er ferdig!
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Blir litt skremt her nå. Ja, var 11. Med hjelp av min far selfølgelig. Prøver på ingen måte og tulle med dette her. Merker her nå at det er veldig mange inne på freak her som det oser av negativitet av.

Må også le litt av kommentaren til halalgeir. Hva faen? Tull? Nei; jeg tuller ikke.

Må få be om at en admin stenger posten. Men uansett, Slashdot : Veddemålet står.
Vis hele sitatet...
Rasjonell og realistisk tankegang = negativitet. Er så lett å avfeie 5 forskjellige gode argumenter, fordi man har så lyst til å tro. Gode avgjørelser kommer fra erfaring, erfaring fra dårlige avgjørelser. Men unødvendige avgjørelser kan unngås ved å lære av historie.
Sist endret av Tafattt; 1. desember 2012 kl. 10:21.
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Hvordan er ståa TS? I min valutakalkulator viser 200000 irakiske dinar 947 NOK. 1 måned igjen til veddemålet er ferdig!
Vis hele sitatet...
Blir spennende å se om trådstarter blir rik - eller om Slashdot blir tusen kroner rikere.
Gud så spent jeg er!
Sist endret av Knask; 3. desember 2012 kl. 13:19.
I si i, i.
Magnisx's Avatar
Trådstarter
Jeg var dum, noe jeg ikke innså før nå. Jeg blir flau over å ha trodd på alt dette her og har egentlig lyst at hele denne posten skal bort fra freak sin side og aldri vise seg igjen slik at jeg slipper å lese opp igjen hva jeg har sagt og trodd på. Men en 17 år gammel gutt som leser på en side at han kan bli rik på noe verdiløst papir er tydeligvis ikke lett å stoppe. Uff altså.
Cookie Monstah ^_^
men du skal betale slashdot uansett...
Ja er nok kjipt dette, 0.005 kr per 1 iraqi dinar Selvom det står i nye artikler at det er mulighet for at den blir 1 usd eller mer, men det tviler jeg på.
Men trådstarteren minte meg litt om denne videon her http://www.youtube.com/watch?v=ttx-GfyaNKQ
Sitat av lordstian Vis innlegg
men du skal betale slashdot uansett...
Vis hele sitatet...
Noe annet ville bare vært jævlig low.
I si i, i.
Magnisx's Avatar
Trådstarter
Sitat av Knask Vis innlegg
Noe annet ville bare vært jævlig low.
Vis hele sitatet...
Ja, ville vært kjedelig ja.
Sist endret av Magnisx; 3. desember 2012 kl. 13:57.
Okey folkens, la nå den stakkars gutten være i fred da... :P Alle kom fram til at kjøpet hans var verdiløst, og etter å ha blitt fortalt det 100034 ganger, er han fult klar over det nå. La oss glemme dette og ikke gjøre han flauere enn han allerede er (Hvis det går ann)
Skjerp dere. Hvorfor skal man bry seg om han ikke betaler eller ikke? Synes det er stygt av folk å gni det inn på denne måten. Greit, han tok feil og var standhaftig, men er kun 17 år og lot seg seg drømme bort fra virkeligheten med ønsket om å bli millionær fort. Synes det er mer enn drøyt at voksne mennesker sier han må betale fordi han tapte i dette veddemålet, som ikke en gang er gyldig. Nevner blant annet lordstian og Knask.
Litt koselig lesing, dette. Virker hvertfall som om trådstarter har kommet ut av dette litt klokere, så gjør han hvertfall ikke en slik tabbe en gang til. Så da fikk historien en lykkelig slutt likevel.