Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  163 17934
Sitat av Tawon Vis innlegg
Hvis det er sånn det skal være er jeg er glad jeg skiller meg litt ut fra flokken. Tenke seg å kjøpe svindyre jeans og være tvungen til å bruke dem i månedsvis uten å vaske dem for å bevare det "naturlige" utseendet... nei, da velger jeg heller å kjøre naturlig ren (vaske buksene sine)

Protip til produsenten: finn et nytt stoff som tåler regelmessig vask.
Vis hele sitatet...
Hadde jeg funnet like kledelige bukser som faktisk passer til meg, så hadde jeg selvfølgelig kjøpt det i stedet. Men når det har seg sånn at de eneste buksene som passer meg er svindyre og må vaskes på en spesiell måte, må jeg nesten bare gå med de en stund.
Har heller aldri hatt problemer med at de begynner å lukte dritt. De blir ikke skitne og de lukter egentlig konstant "nytt". Muttern påstår de står av seg selv om man setter de på gulvet, men heller ikke det er tilfellet med meg.
Sitat av Darko Vis innlegg
Sleng den i fryseren!
Vis hele sitatet...
Det blir gjort med jevne mellomrom
Det er ikke samme stoff...
Jeg fikk en genser med ei jente jeg holdt på med for 10år siden, det var en Tribal Gear hettegenser.
Hun betalte 1200kr for den, på den tiden alle skulle gå med "gangsta" klær.

Det som er morro, var at denne har jeg faktisk enda og bruker den daglig som jobbgenser.
Den er litt utvasket, og ser litt grå ut i forhold til når den var ny og svart.
De vanlige genserene vi får på jobb går i stykker etter 5-6mnd.

Jeg tror absolutt at skikkelige merkeklær holder bedre enn billige klær.

kjøpte meg en Robocop tskjorte på H&M for 1mnd siden, den revnet i ene ermet etter 2 dager.
Tskjortene de har på H&M er forbruksvare, man kjenner på stoffet at de er tynne og ikke spesiellt kvalitets skjorter.
Sist endret av t33zr; 27. februar 2012 kl. 08:16.
Man kan ikke si det samme om bukser. At jo dyrere, jo bedre kvalitet.
For jo dyrere, jo mer fabrikkslitt skal dem være.
Kjøper du et par jeans til 100kr, får du ordentlig godt stoff som holder en god stund.
Kjøper du jeans til 2 000kr, får du ferdigslitte bukser fra fabrikken som revner om du huker fast tåa når du kler på deg..
Norskehesten
Alden's Avatar
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Kjøper du jeans til 2 000kr, får du ferdigslitte bukser fra fabrikken som revner om du huker fast tåa når du kler på deg..
Vis hele sitatet...
måtte flire av den
Jeg kjøper generelt mye merkeklær (mest jakker, sko, gensere og skjorter) men bukser har jeg egentlig aldri brydd meg noe særlig om. Helt til nå nylig. Kjøpte meg nye bukser på H&M gikk med dem i en dag før glidlåsen strøyk med. Jeg fikk bytta buksa til en ny en. Etter en uke røyk knappen og glidlåsen. Da bare kasta jeg den i søpla og gikk å handla meg en bukse for 1200 kroner og den er ikke ødelagt ennå hvertfall.
Bruker de klærne som passer meg.
Jeg har ved flere anledninger fått merkeklær eller kjøpt selv i form av bukser, og ikke en eneste av dem har vart mer en 1mnd. Men bukser til 199-299 fra cubus derimot kan vare inntil ett år hvis jeg er heldig
Går vel i merkeklær men ikke av typen WESC logoflash typen, sånt er bare harry .

Men H&M har ofte fine klær de også
Sist endret av mr_james; 27. februar 2012 kl. 08:39.
Det går ikke under merke kanskje, men liker klærne på Carlings og Jack&Jones mye bedre enn den basic shiten på cubus.
Jeg kommer aldri til å kjøpe en bukse til 1000kr, men jeg hater hvordan de til199kr ser ut på meg. JEg liker at det er litt fasong, og at det ikke er to sylyndere.
Sitat av Swam Vis innlegg
Er ikke helt for å betale for reklame, så jeg dropper merkeklærene
Vis hele sitatet...
Enig. Bruker ikke merkeklær fordi det er oppbrukt. Jeg skjønner virkelig ikke forskjellen på en genser fra Dressmann og en fra DC. Sko driter jeg i hva jeg går i, men så lenge det sitter godt på beina, er jeg fornøyd. Jeg går nå med sko til 80 kr fra Primark!
Jeg liker å gå med metalbandtskjorter og sånt, er ikke fan av sosseklær.
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Man kan ikke si det samme om bukser. At jo dyrere, jo bedre kvalitet.
For jo dyrere, jo mer fabrikkslitt skal dem være.
Kjøper du et par jeans til 100kr, får du ordentlig godt stoff som holder en god stund.
Kjøper du jeans til 2 000kr, får du ferdigslitte bukser fra fabrikken som revner om du huker fast tåa når du kler på deg..
Vis hele sitatet...
Nuvel, deg om det. Jeg har vel aldri kjøpt fabrikkslitte jeans til over 400 kr.
"Klarer du ikke å slite jeansa dine selv, får du kjøpe de en annen plass"
- Engle

Sitat av Husemann Vis innlegg
Enig. Bruker ikke merkeklær fordi det er oppbrukt. Jeg skjønner virkelig ikke forskjellen på en genser fra Dressmann og en fra DC
Vis hele sitatet...
Hvis "merkeklær" betyr klær med trykk på må jeg nok melde meg ut. Har ingenting imot å betale greit med penger for fine klær som kler meg godt, men jeg kommer aldri på noen måte til å vise hva det er, i form av store logoer og reklame.
Så viss definisjonen på "merkeklær" er DC og WESC må jeg nesten melde meg ut å si jeg aldri har kjøpt såkalte "merkeklær"
Sist endret av McLovin; 27. februar 2012 kl. 10:46.
Fant et merke jeg likte for lenge siden, får olabukser, t-skjorter og gensere til å vare i 5+ år. Begynner å bli litt fillete og utvaska nå, men de funker fortsatt og henger sammen. Syntes jeg får god kvalitet for penga, pluss at jeg liker stilen.
Betaler skjelden over 1000kr for ei bukse, 500kr for en genser eller 200kr for ei t-skjorte, går stort sett for tilbud, ryddesalg, julesalg osv. Handler klær veldig sjeldent og hater å bruke mye penger på crap ^^

Hvis du kjøper ei t-skjorte til 3-400kr så fortjener du fillete klær og slank lommebok hvis du ikke først sjekker at de faktisk er laget av kvalitetsmateriale og ikke samme stoff som brukes på "I <3 NORWAY" t-skjorta som koster 99 kroner hos nærmeste turistfelle.
Sist endret av Bothrops; 27. februar 2012 kl. 11:02.
Min mening er at merkeklær skiller oss vanlige nordmenn fra polakker.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Fant et merke jeg likte for lenge siden, får olabukser, t-skjorter og gensere til å vare i 5+ år. Begynner å bli litt fillete og utvaska nå, men de funker fortsatt og henger sammen. Syntes jeg får god kvalitet for penga, pluss at jeg liker stilen.
Betaler skjelden over 1000kr for ei bukse, 500kr for en genser eller 200kr for ei t-skjorte, går stort sett for tilbud, ryddesalg, julesalg osv. Handler klær veldig sjeldent og hater å bruke mye penger på crap ^^

Hvis du kjøper ei t-skjorte til 3-400kr så fortjener du fillete klær og slank lommebok hvis du ikke først sjekker at de faktisk er laget av kvalitetsmateriale og ikke samme stoff som brukes på "I <3 NORWAY" t-skjorta som koster 99 kroner hos nærmeste turistfelle.
Vis hele sitatet...
Jeg bruker kanskje 100-200 per t-skjorte, og 300-400 per andre klær, og jeg har fortsatt t-skjorter fra 3 år tilbake, som fortsatt er helt fine.
Skal nevnes at meget av t-skjortene mine er høy kvalitet og jeansene er meget behagelige.
Jeg personlig bruker nesten bare merkeklær, typ Ralph Lauren, etc. Dette gjør jeg fordi jeg synes de klærne er kule, og kvaliteten er noe helt annet enn det du får på dressmann og lignende.
Selv er jeg over 1.90 høy og har funnet ut at "merkeklær" er det som må til. På jack and jones fikk jeg beskjed om at de ikke hadde gensere i min størrelse. På dressmann blir hettegenserne korte og i større størrelser blir de bare videre og ikke lenger. Etter å ha sverget til dressmann, jack and jones i mange år fikk jeg nok. Blåste noen tusen på nye merkeklær. Må si at passformen er ti ganger bedre for en som er så høy som meg. Nå slipper jeg å ha ræva hengene ut mellom genser og bukselinning. Det som er så lættis er hvor mye folk vektlegger hvilke merker du har på deg. Hadde jeg fått samme klærne til halvpris uten disse fancy merkene så hadde jeg slått til. Prøver dog å unngå de klærne med størst motiv på for å si det slik. Noen av merke klærne flagger jo heftig at du har betalt ekstra, men noen er litt mer nøktern i stilen. Og når merket er diskre så føler jeg det går greit. Det blir for dumt når man går rundt å ser ut som en reklameplakat.
Hvis noen mener jeg er polakk fordi jeg ikke kjøper merkeklær så er jeg en polakk uten skam.

Uansett er de beste erfaringene jeg har med bukser fra H&M og Dressmann. For min del gir jeg blaffen i merkeklær. Syntes uansett det er ufint med klær som skal være ødelagt pga reklamering av en stor logo som skal symbolisere et eller annet jeg ikek bryr meg om.
Sist endret av Prompdompap; 27. februar 2012 kl. 12:31.
Jeg bruker merkeklær av den grunn, at jeg ikke har noe big ass boteeeey rumpe, relativt tynn, 176 høyish. Merkeklær har bare en bedre passform, ser bedre ut på meg.. Er ikke kresen i klesveien men vil føle komfortabilitet
Akkurat per dags dato har jeg ikke kjøpt inn nytt av klær på en stund. Begynner seriøst å bli lei av dèt, det å gå i mye av de samme greiene. Det er ikke uten grunn at det heter at klær skaper folk, - vær klar også over at vi er heldige her i Vesten og spesielt i Norge der vi kan kjøpe rett og slett kule klær eller kle oss i det vi selv ønsker.

Ville noen av dere anti-merkeklær-folk tenkt dere f.eks å gå i pyjamasliknende uniformer?, som man gjorde i kommunist-kina? - Klær er frihet, - en del av vestlig kultur og identitet, forstå det!

Helt enig med AstroMan angående dette med passform. Si feks leggen på de nåværende buksene mine er såpass jæ**g bred at det er direkte ukomfortabelt! Ser jo at alle bruker jeans som har trange rundt leggen nå for tiden - det er jo veldig praktisk, feks hvis du sykler, eller annet slik at buksa ikke kommer borti.. Når begynte folk å bruke bukser som er trange rundt leggen?, noen som veit? -har ikke fått med meg det der...
Sist endret av aeon_illuminate; 27. februar 2012 kl. 12:39.
Den undervurderte
Jeg bruker bare merkeklær, av den simple fakta: Jeg får det gratis av mor, og jeg syns det er mer behagelig å gå i, en klær fra cubus
Gitarist
Erlendman's Avatar
Trådstarter
Sitat av morfen94 Vis innlegg
Jeg bruker bare merkeklær, av den simple fakta: Jeg får det gratis av mor, og jeg syns det er mer behagelig å gå i, en klær fra cubus
Vis hele sitatet...

Får dere ikke dårlig samvittighet av at moren deres bruker alle pengene på dere?

Det får jeg.. Som da hun kjøper dyre klær..
Sitat av Nønønø Vis innlegg
Min mening er at merkeklær skiller oss vanlige nordmenn fra polakker.
Vis hele sitatet...
Så du mener at alle nordmenn fra Norge som ikke bruker merkeklær er polakker?
Jeg har jo noen plagg med disse merkene på .. men bryr meg ikke stort om hva jeg har på meg
Eneste er jakker som er greit og ha noe av merke da de ofte ligger et år foran Hennes og cubus.
Hadde en periode da jeg fulgte flokken, men ikke nå lenger. Bruker for det meste Diesel og J&j, jeg er da ganske heldig da søstra mi og mannen hennes jobber på Jack and jones og Diesel. Får da klær billigere.
Sitat av Nønønø Vis innlegg
Min mening er at merkeklær skiller oss vanlige nordmenn fra polakker.
Vis hele sitatet...
Kanskje jeg egentlig er en Polakk? Har min far holdt noe skjult for meg i hele mitt liv?

Av prinsipp så handler jeg ikke et klesplagg for over 300,- Tror ikke andre ser ned på meg pga det, men hvem vet... kanskje de tror jeg er en Polakk?

Handler klær kanskje 3 ganger i året. Går bestandig etter klær som er nedsatt i pris, eller noe som faller i smak til rundt 300,- Merkeklær er for meg big waste o money.

Sluttet å bruke boxere og t-skjorter for mange år siden, så der er det også penger spart. Har en Cubaner som nabo, det er hans feil. Let it dingle, it makes you feel more free.
Jeg er av den typen som kjøper merkeklær pga stoffet har bedre kvalitet og er mye mer behagelige enn klær fra H&M og bik bok, osv.. Når jeg kjøper merker er ikke det logooen som er viktig, men på Ralph Lauren bluser og Tommy Hilfiger gensere er disse med på kjøpet. Skjønner ikke at dette er et problem, men det er ikke det jeg går etter når jeg handler. Måten merkeklær er sydd på, skiller seg klart fra masseproduksjon på flere måter. Passformene er bedre og det ser bedre utpå måten det er sydd på.
Prisen er selvfølgelig høy, har en Burberry jakke til 3K som har vart i snart 4 år i motsetning til en jakke fra Ellos til 300.
Bukser og singletter bruker jeg ikke mye penger på, med Jeans som untak. Jeg er egentlig glad i fretex også, fine klær og god kvalitet hvis man leter ekstra godt. Har også noen plagg fra Indiska pga jeg liker den bohemiske stilen. kvaliteten på stoffet kan diskuteres, men så lenge det blir godt tatt vare på kan de holde seg en liten stund.

Jeg har liten tro på at samfunnet blir påvirket av merkeklær. Det norske samfunn er egentlig ganske mainstream av seg, så da forstår jeg at folk blir påvirket.
Ihvertfall så er buksene du kjøper på f.eks H&M forferdelig kvalitet og revner i sømmene. Bukser kan jeg bruke litt ekstra penger på, da går det i Nudie Jeans, Levi's osv. som er vel kjent for kvalitet og varighet.
Jeg vil ikke kalle DC, Vans, Burton osv for merkeklær. Disse er av samme kvalitet som H&M (de har dog noen stilige jakker og sko).

Jeg kommer fra en familie med over gjennomsnittet god lønn, og har alltid fått de klærne jeg vil ha. Og jeg har selv oppdaget at genseren jeg kjøpte fra J. Lindeberg holder mye bedre en genseren jeg kjøpte på Carlings. Det samme med skjortene og piquene jeg har fra Gant og Lyle & Scott, de har holdt i over 2 år hvor de har vært brukt hyppig hver sommer.

Jeg diskuterte dette en gang med en kompis som sa: "En t-skjorte fra H&M er like bra som en t-skjorte fra Hugo Boss!", så sa jeg at vi kunne teste det. Dette er snart 1 år siden, og jeg har fortsatt min t-skjorte, mens kompisen min sin t-skjorte ble alt for vid å så ut som det en med sikkelig ølmage sin.
Sist endret av ptrrr; 27. februar 2012 kl. 15:36. Grunn: Dårlig formulering...
Jeg bruker bare merkeklær (Jean Paul, Polo, Hugo boss, osv.) Og for meg er det helt surrealistisk å tenke på å gå i klær fra H&M og sånt.

Hvorfor bruker jeg bare merkeklær? Fordi jeg føler meg som en fattiglus hvis jeg går i H&M og Cubus klær. Og man får også mer respekt hvis man kommer med en jakke til 7000 enn en billig 3000 kroners jakke. Det er også ofte bedre garanti på merkeklær f.eks hvis Canada Gooseen min blir ødelagt er det bare og sende den til fabrikken og de sender en nyen tilbake.
Sitat av ZombieShit Vis innlegg
Jeg bruker bare merkeklær (Jean Paul, Polo, Hugo boss, osv.) Og for meg er det helt surrealistisk å tenke på å gå i klær fra H&M og sånt.

Hvorfor bruker jeg bare merkeklær? Fordi jeg føler meg som en fattiglus hvis jeg går i H&M og Cubus klær. Og man får også mer respekt hvis man kommer med en jakke til 7000 enn en billig 3000 kroners jakke. Det er også ofte bedre garanti på merkeklær f.eks hvis Canada Gooseen min blir ødelagt er det bare og sende den til fabrikken og de sender en nyen tilbake.
Vis hele sitatet...
Jeg håper inderlig at dette ikke er et seriøst innlegg.
Jeg begynte å kjøpe klær på Carlings og Jack & Jones fordi særlig gensere og bukser er av bedre kvalitet der. Særlig merket DC er av veldig bra kvalitet og blir ikke så slitt i vasken som særlig gensere av lavere kvalitet blir. Det har ikke noe med selve merket å gjøre. Men jeg kjøper de fordi jeg synes de er fine, overlever vasken og passer meg bra.
Sitat av Erlendman Vis innlegg


  1. Hva er grunnen til at du bruker/ikke bruker merkelklær?
  2. Synes du merkeklær påvirker samfunnet? Hvorfor/Hvorfor ikke?
Vis hele sitatet...
Jeg bruker ikke merkeklær fordi jeg mener det er helt unødvending.
Jeg vil si at det påvirker samfunnet, ja. Når gutter løper rundt å bruker alle ukepengene sine på klær, parfyme, osv, så blir det litt for dumt.

Har ikke lest i gjennom hele tråden.
nja har jo noen bukser fra gabba og div klær fra pitbull , poco loco , peak performance men bryr meg ikke noe om merker på klær, kjøper det jeg liker
handler klær så lite så når jeg finner noe jeg liker tar jeg det somregel bare, ser ikke på prisen eller merket, seff hvis dem skal ha 2k for en bukse er det syyykt drøyt!
Vel ja kjøper egentlig det som passer. Selvom jeg har begrenset meg veldig på kjøp av billig tøy, cubus ect.
Dette etter at jeg fant ut hvor sinnsykt god passform det er på ordentlige bukser. Selv som en 150cm høy lita jente er det håpløst å finne en bukse som ikke har 20cm ekstra på beina. Nå skal det sies som et godt eksempel for jeg på meg størrelse 164 i bukser fra barneavdelingen på cubus og jeg er 18 om noen månder ( det var et veddemål så vet vi det ).

Nå har jeg også begynt å gå med ordentlige merkebukser slik som Levis, Diesel til bukser ihvertfall. I ny og ne kan det hende jeg slår til å kjøper topper/tsjorter fra cubus til 100kr. Ellers bruker jeg bare sneakers sko. Da er det Nike, nike, nike og atter nike. Screw uggs.
Ja merker behøver ikke bety så mye i det hele tatt. Har selv kjøpt dyre klær som fort blir ødelagt og billige klær som har holdt lenge. Det er nå som regel noen stakkars barnearbeidere i uggabuggaland som har sydd klærne uansett..
har alltid likt no-brand klær, men det viktigste er hvordan de sitter, kvalitet på søm, og at de ikke forandrer form pga vask.

merkeklærne mine begrenser seg til sko og sokker. bra sko som tåler julig er gull verdt, og digge myke sokker er utrolig behagelig.
Handler det meste av merker. Har handlet mest på H&M men har gått over til Jack & Jones pga kvalitet og utseende. Kjøper for det meste bukser og gensere på J&J og t-skjorter, sokker, boxere og andre ting på H&M

Når det gjelder sko går jeg alltid litt opp i pris pga kvalitet. Dette er noe du skal ha på bena og derfor synes jeg ikke billige sko funker for min del. Selvfølgelig finnes det sko som er bra for en billig penge men har best erfaring fra litt høyere pris som tilsvarer bedre kvalitet. Sko er noe man ikke kjøper flere ganger i året så litt penger kan man bruke på gode sko syns jeg
Sitat av ZombieShit Vis innlegg
Og man får også mer respekt hvis man kommer med en jakke til 7000 enn en billig 3000 kroners jakke.
Vis hele sitatet...
Ikke fra meg. Folk som føler de må gå i jakker til 7000 og synes jakker til 3000 er "fattigmannsklær" ser jeg på som noen altfor selvopptatte egoister.
Ser at mange sier at de ikke går med merkeklær pga små drittunger bruker det blir helt teit for min del. Det blir som å si at du ikke bruker Hugo Boss fordi hitler brukte det under krigen. Sikkert ikke alle som viste det men

Sitat av ZombieShit Vis innlegg
Jeg bruker bare merkeklær (Jean Paul, Polo, Hugo boss, osv.) Og for meg er det helt surrealistisk å tenke på å gå i klær fra H&M og sånt.

Hvorfor bruker jeg bare merkeklær? Fordi jeg føler meg som en fattiglus hvis jeg går i H&M og Cubus klær. Og man får også mer respekt hvis man kommer med en jakke til 7000 enn en billig 3000 kroners jakke. Det er også ofte bedre garanti på merkeklær f.eks hvis Canada Gooseen min blir ødelagt er det bare og sende den til fabrikken og de sender en nyen tilbake.
Vis hele sitatet...
Respekt? Åssen miljø bor du i da? Fullt av lissomgangstere?
Sist endret av Thomsee; 27. februar 2012 kl. 17:45.
Billig jakke til 3000,-? Tydelig at enkelte liker å kaste bort pengene sine.
Sist endret av stagg; 27. februar 2012 kl. 17:45.
Sitat av stagg Vis innlegg
Billig jakke til 3000,-? Tydelig at enkelte liker å kaste bort pengene sine.
Vis hele sitatet...
Eller har nok av dem
Har et par hettegensre fra Jack & Jones + noen fra DC men jeg bryr meg ikke om det er merket, ser det bra ut og er godt å ha på så tar jeg det

Sitat av stagg Vis innlegg
Billig jakke til 3000,-? Tydelig at enkelte liker å kaste bort pengene sine.
Vis hele sitatet...
Jakker til 3000 er ofte litt bedre enn de til 500 Lettere stoff, mer "mykt" stoff, vindtett, ordentlig gore-tex etc..
Men ser ikke hvofor folk betaler 6000 for en jakke de kan få for 2000. men Merkeklær er ofte litt tøffere og finere enn klær som ikke er av et merke.
Også er det en del klær som er dyr, f.eks; Snescooter klær. Der koster de billigste jakkene 2000 også går det helt opp til 5-6k + 2-3k for en bukse.
Sist endret av Vod0; 27. februar 2012 kl. 17:56.
Sitat av stoofn93 Vis innlegg
Eller har nok av dem
Vis hele sitatet...
Jauda, jakke til 3000-7000 når man får vinterjakker/fjelljakker som er minst like gode til halve prisen?

Men for all del, må man vise seg fram i klær som er gullbelagt... kjør på.
Sitat av ZombieShit Vis innlegg
Jeg bruker bare merkeklær (Jean Paul, Polo, Hugo boss, osv.) Og for meg er det helt surrealistisk å tenke på å gå i klær fra H&M og sånt.

Hvorfor bruker jeg bare merkeklær? Fordi jeg føler meg som en fattiglus hvis jeg går i H&M og Cubus klær. Og man får også mer respekt hvis man kommer med en jakke til 7000 enn en billig 3000 kroners jakke. Det er også ofte bedre garanti på merkeklær f.eks hvis Canada Gooseen min blir ødelagt er det bare og sende den til fabrikken og de sender en nyen tilbake.
Vis hele sitatet...
Interessant, Preben. Med unntak av de slitne Adidas joggebuksene jeg bruker i ny og ne, går jeg kun i merkeklær. Henri Lloyd, Baracuta, Stone Island, Fila etc. Dette fordi man i min krets alltid har gått slik. Det er viktig å værra velkledd, og ikke se ut som en eller annen sofus som sprader bortover.
Frakk, mørke jeans og et par Adidas sneakers, takk!
Sitat av ZombieShit Vis innlegg
Jeg bruker bare merkeklær (Jean Paul, Polo, Hugo boss, osv.) Og for meg er det helt surrealistisk å tenke på å gå i klær fra H&M og sånt.

Hvorfor bruker jeg bare merkeklær? Fordi jeg føler meg som en fattiglus hvis jeg går i H&M og Cubus klær. Og man får også mer respekt hvis man kommer med en jakke til 7000 enn en billig 3000 kroners jakke. Det er også ofte bedre garanti på merkeklær f.eks hvis Canada Gooseen min blir ødelagt er det bare og sende den til fabrikken og de sender en nyen tilbake.
Vis hele sitatet...
Er enig med deg, men ser at du er en liten hipsterfaen. Til konfirmasjonen min fikk jeg skreddersydd dress fra Italia. Forskjellen på meg og deg er at du tror du er kul med din Canada Goose hipstery0klær, så får jeg unike klesplagg til meg selv. I min krets får man ikke respekt av en jakke til 7 tusen, det er jo en pris man regner med jakka koster uansett. Når det er sagt, så trenger jeg ikke en dyr vinterjakke. Min Audi A7 er alltid oppvarmet i garasjen.
Sist endret av mo3; 27. februar 2012 kl. 18:00.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Jakker til 3000 er ofte litt bedre enn de til 500 Lettere stoff, mer "mykt" stoff, vindtett, ordentlig gore-tex etc..
Men ser ikke hvofor folk betaler 6000 for en jakke de kan få for 2000. men Merkeklær er ofte litt tøffere og finere enn klær som ikke er av et merke.
Vis hele sitatet...
Jeg kjøper heller 10 jakker til 200-300,- enn én jakke til 3000,-. Om en av jakkene "går i stykker", er det bare å bruke neste. Freshere å komme med nye jakker (uansett pris) enn å komme med den samme dyre jakka hver gang, spør du meg. Hvor får man jakker til 200-300,-? Ebay, vel!
Sist endret av Tawon; 27. februar 2012 kl. 18:01. Grunn: typo
1. Jeg bruker ikke merkeklær selv. Men jeg har jo sett at ganske mange i klassen min (er tretten år..) bruker det. Jeg tenker rett og slett at det er jo ikke vits i å bruke merkeklær, når det er slik som du sier at det finnes samme klær til 1/5 pris.

2. Synes ikke det påvirker samfunnet så mye. Folk på jo få bruke det de vil.
Men på en annen side blir det mye kjøpepress som f.eks i klasser på barne/ungdoms skoler. Hvis først en elev i klassen som kanskje er litt "populær" begynner å kjøpe merkeklær, vil jo de andre i klassen og gjøre det samme, og følger "strømmen" Og jo flere som kjøper merkeklær, jo større kjøpepress blir det.
Jeg synes egentlig at vi ikke burde ha merkeklær...
Sist endret av Huldiz; 27. februar 2012 kl. 18:03.
Sjøl bruker jeg Jack & Jones (måtte faktisk se på buksa for å vite at det var riktig merke :P) siden det er hva som passer meg best.
Også bruker jeg et par DC sko siden jeg synes dette passer meg best på beina. Også går det et år mellom hver gang jeg bytter sko.
Når det kommer til genser og t-skjorte er det igrunn samma, bare det ser ålreit ut.
Sitat av Tawon Vis innlegg
Jeg kjøper heller 10 jakker til 200-300,- enn én jakke til 3000,-. Om en av jakkene "går i stykker", er det bare å bruke neste. Freshere å komme med nye jakker (uansett pris) enn å komme med den samme dyre jakka hver gang, spør du meg. Hvor får man jakker til 200-300,-? Ebay, vel!
Vis hele sitatet...
Nåja.. Jeg kjøper heller en jakke til 1500 - 2500 kroner når jeg vet den holder meg varmere og er vanntett.
Sist endret av Vod0; 27. februar 2012 kl. 18:09.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Nåja.. Jeg kjøper heller en jakke til 1500 - 2500 kroner når jeg vet den holder meg varmere og er vanntett.
Vis hele sitatet...
Finnes da jakker i "min" prisklasse som holder en varm og holder regnet ute. Jeg har flere fine eksempler ute i gangen her. Er du fortsatt skeptisk til at den holder deg varm, ha på deg en genser under. Regn, sier du? Fantastisk oppfinnelse, denne paraplyen