Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1545
Ser ut som det er noe som jeg kansje har gjort feil med å sette opp denne siden på. men det som er problemet er at jeg har fått blokken ukjent årstall flyttet til høyre, men 2001-2010 står som den skal.

er det noen som har tips om hva jeg kan gjøre med dette problemet...

http://www.modell-utrykning.com/redi...toy_brann.html
Koder du siden selv eller bruker du WYSIWYG programvare?
Trådstarter
34 2
delvis kodet selv og fått noe hjelp til koder. bruker DW på å sette opp sidene.

men har vel et godt stykke å lære meg dette enda bedre ved å se feil eller manglser i kodene
Hvis du ønsker "ukjent årstall" flyttet til venstre så kan du klippe teksten ut i fra hvor den står nå og plassere den inn i den tomme "<dt></dt>" -taggen forran "2001-2010" i koden.

Kode

<div id="tabel">
<dl>

<dt>1910-1920</dt><dt>1921-1930</dt><dt>1931-1940</dt>

<dt>1941-1950</dt><dt>1951-1960</dt><dt>1961-1970</dt>

<dt>1971-1980</dt><dt>1981-1990</dt><dt>1991-2000</dt>

<dt></dt><dt>2001-2010</dt><dt></dt>
<dt></dt>
<dt><a href="utskiftet_kjoretoy_brann_0x.html">Ukjent &Aring;rstall</a></dt>
<dt></dt>
</dl>
</div>
Endre det til 2001-2010, så skal det nok ordne seg
Trådstarter
34 2
det ser ut som det er bare den linja med ukjent årstall som ikke vil bli med å vises som jeg vil uansett hva jeg gjør med den nå. nå har jeg testet litt av vært og ser ut som det er noe som flytter den som jeg ikke kan se hva i kodene
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Hvorfor bruker du en definisjonsliste (<dl>) her?

Disse brukes som f.eks:

Kode

<dl>
  <dt>brannbil
  <dd>en bil i lys lue
  <dt>brannmann
  <dd>en mann med stor penis
</dl>
Ved en ren opplisting brukes (un)ordered lists.
Du vil ha noe lignende:

Kode

<ul>
  <li>1991-2000
  <li>2001-2010
</ul>
Trådstarter
34 2
Ser ut som jeg må ta en pause fra oppdateringer og fin pusse på malene å finne ut av det rette kodingen nå. og få på plass nye utsende maler. takk for tipsene og rådene. har vel bare pløyet igjenom for å få opp siden og fikset tingene når de oppstår. men skal ta litt tid nå å bygge opp litt bedre sidene jeg har laget mal på i tabeler.