Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3021
Har seg desverre slik at jeg idag greide å miste lommeboken min.. Har en følelse av at en kompis av meg/ han jeg kjøpte hasjen av som har pickpocket eller noe av meg, men det finner jeg jo mest sannsynlig aldri ut av..

Men ja, tilbake til tema, om jeg kanskje hadde mistet den et sted, og noen hadde funnet den og levert til politiet/banken, og jeg har et halvt gram hasj i småpengelomma, og de i politiet/banken ser det, kan det føre til problemer?
Kan jeg eventuellt om jeg kommer til avhør bare nekte på at det er mitt?

Takk på forhånd.
Nekt, nekt, nekt! Om du skulle være så uheldig at politiet kommer inn i bildet. De vil prøve å snakke deg rundt hue, men nekt.

Saken vil bli henlagt.

Kanskje det sitter en skakk kar der ute nå, med et smil om kjeften bare pga deg. Tenk på det du
Det blir jo på mange måter ord mot ord. Om de finner stuffe i lommeboken din kombinert med legitimasjonen din så vet jo ikke de om noen har sneket det inn uten din vite. Jeg ville ha nektet blankt på dette, for det er ingenting som kan bevise at du har puttet det der.
Det kan jo være plantet der i ettertid..
Si den ble stjelt. Sperr kort nå, ingen trøbbel

/thread
Blir lommeboka funnet var du ikke i besittelse av den, og den ble vel heller ikke funnet hjemme hos deg e.l. så nekt hele veien.
Og i fremtiden: Oppbevar legitimasjon og ulovlige substanser separat
Nå har jeg ingen peiling, men hvis saken er den at politiet har funnet lommeboken med hasjen, kan de ikke på noen måte tvinge vedkommende til å ta pisseprøve? isåfall, er ikke det bevis nok?..
Sitat av AirBlaster Vis innlegg
Nå har jeg ingen peiling, men hvis saken er den at politiet har funnet lommeboken med hasjen, kan de ikke på noen måte tvinge vedkommende til å ta pisseprøve? isåfall, er ikke det bevis nok?..
Vis hele sitatet...
Både ja og nei. Vet ikke om de kan tvinge han til det, men om det er tilfellet vil han fortsatt få en mindre bot.

Besittelse gir en større bot enn bruk, i belive.
Jeg kjenner ikke så veldig mye til den norske lov, men hva kan de si om du bare nekter, om politi evt. får tak i lommeboken din? Hvem som helst kunne ha funnet den og plantet hasjet der. Går nok fint, mann Lykke til!

- Serenity
Om det er bruk eller besittelse så havner det på rullebladet uansett,så jeg ville prøvd det jeg kunne for og ikke måtte pisse..
Hva faen skal han måtte pisse for, lommeboken ble jo "stjålet" og vi i Norge vet jo at tyver også kan drive med dop etc.... Kan umulig være særlig vanskelig å snakke seg ut av denne saken.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Hva faen skal han måtte pisse for, lommeboken ble jo "stjålet" og vi i Norge vet jo at tyver også kan drive med dop etc.... Kan umulig være særlig vanskelig å snakke seg ut av denne saken.
Vis hele sitatet...
"Snakke seg ut av"? Regelen er å si minst mulig, uansett om du har noe å skjule eller ikke. Og å ikke pisse på glass. La dem ta deg med på blodprøve om de klarer å få rettsordre på det.
Takk for svar alle sammen!
Tviler på at jeg blir satt til avhør, men greit å vite hva jeg skal gjøre om det skulle skje, så som dere har sagt, skal bare nekte,nekte og nekte om jeg kommer i avhør !
Du trenger jo ikke å ha vist at det lå der, den som eventuelt har stjålet lommeboka kan jo ha vært så "smart" at han/hun har brukt den i ettertid å ha puttet sine egne saker oppi der. Har den blitt funnet, so what? kan jo være at den eventuelle personen har "mistet" den også.. blei sikkert litt rotete, men samme f... , det blir nok ikke noe problem ut av dette, er uansett snakk om minimalt. Sperr heller bank-kort å slapp helt av.