Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2576
Fikk akkurat med meg at Steve frasier seg stillingen som Apple-sjef.

-Hva tror dere kommer til å skje? Kraftig nedgang i salg og produkter eller tror dere alt kommer til å fortsette som det allerede er?

Jeg for min del håper Apple produktene blir satt ned i pris, har litt lyst på iPhone.

http://www.itavisen.no/876495/steve-...som-apple-sjef
Tror ikke dette kommer til å ha noen som helst betydning..
Aksjekursen kommer til å synke med en gang børsen er åpnet...
om han er sjef eller ikke, tror jeg ikke vil ha noen betydning som helst for salg av produktene. jeg bryr meg midt i ræva hvem som er sjef i selskapet som lager pcen min/mobilen min. kjøper dog ikke apple uansett
Keynotes blir ikke det samme hvis ikke Jobs presenterer deres nye produkter
Sitat av mo3 Vis innlegg
Keynotes blir ikke det samme hvis ikke Jobs presenterer deres nye produkter
Vis hele sitatet...
Helt enig.. Veldig trist.
Jeg tror også aksjene kommer til å synke litt, eller en del. Men alt i alt så kommer vel ikke vi forbrukere og merke store forskjellen

Litt trist er det jo.
Det er ikke usannsynlig at det vil bli presentert en ny iPhone veldig snart, det er nå Apple virkelig var ropt etter løvene!
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
om han er sjef eller ikke, tror jeg ikke vil ha noen betydning som helst for salg av produktene. jeg bryr meg midt i ræva hvem som er sjef i selskapet som lager pcen min/mobilen min. kjøper dog ikke apple uansett
Vis hele sitatet...

Hva du bryr deg om er faktisk fullstendig irrelevant. Det som faktisk er interessant er å se på hva som skjedde sist gang Steve Jobs forlot selskapet og vurdere det opp mot hvordan markedet vil reagere. Det kan ikke være noen tvil om at utviklingen etter hans avskjed i 85 var ekstremt negativ og at dette først ble rettet opp når han senere tok over skuten igjen.

Steve Jobs har hatt en enorm betydning for den massive suksessen Aple har hatt og det skal bli spennende å se hvordan hans avgang påvirker fremtiden. Jeg tror som andre her at aksjekursen vil synke noe i starten, men forhåpentligvis er Aples forretningsfilosofi nå så innarbeidet at selskapet unngår tabbene de begikk "forrige gang" de måtte styre uten Steve Jobs.
Når det gjelder den tekniske utviklinga til selskapet tror jeg ikke avgangen til en enkeltperson vil spille en markant rolle, da filosofien til Apple sannsynligvis er grundig innarbeidd blant de aller fleste i konsernet. Med tanke på tiltroen og merkevaren til Apple er avgangen godt timet sånn som jeg ser det fordi iPhone 5 er like rundt hjørnet. Det kommer sikkert til å bli noen turbulente uker men jeg tipper at folk vil se lanseringen av iPhone 5 som et bevis på at Apple klarer å komme med nye og spennende produkter selv i Jobs' fravær. Hadde han gått av like etter lanseringen av et nytt produkt ville mange sikkert trodd at "det var det".

Nå kommer han tydeligvis til å fortsette som styreleder og ansatt, så jeg tror ikke de synlige endringene i praksis vil være dramatiske med unntak av at en annen mann vil lede keynotene.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Hva du bryr deg om er faktisk fullstendig irrelevant. Det som faktisk er interessant er å se på hva som skjedde sist gang Steve Jobs forlot selskapet og vurdere det opp mot hvordan markedet vil reagere. Det kan ikke være noen tvil om at utviklingen etter hans avskjed i 85 var ekstremt negativ og at dette først ble rettet opp når han senere tok over skuten igjen.
Vis hele sitatet...
Hva jeg bryr meg om er faktisk ganske viktig. Jeg er en forbruker som alle andre.
Hva som er totalt uinteressant er å se på det som skjedde i 85. Da var ikke teknologien kommer på laaaangt nær slik som den er nå, folk krever mer nå til dags, og vil ha det de betaler for. Ikke for å please en gammel mann.
Selvfølgelig kommer Apple Inc. sin aksjekurs til å synke, spørsmålet er hvor mye, jeg tror det er minimalt.
Ja, Steve Jobs er Apple inc. sitt største varemerke, men de er på ingen måte avhengige av han, produktene selger utmerket fint av seg selv.
Dette er vel høyst sannsynlig et tegn på at han taper terreng i kampen mot kreften. I så fall er det jo litt trist.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Så spørs det da om Apple blir et av selskapene som gjør det 4 ganger så bra som resten, eller 16 ganger så bra (Jerry Porras – Leadership and Vision)

Ang. dette, og bekymringene om at «husk hva som skjedde sist gang!»: Dude; det finnes mange elever på ungdomsskolen, i Norge, som har hørt den historien. Man skulle så absolutt tro at ledere i selskapet har tenkt over dette. Mange vil nok gå rundt med "What Would Steve Do?"-T-skjorter.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Hva du bryr deg om er faktisk fullstendig irrelevant. Det som faktisk er interessant er å se på hva som skjedde sist gang Steve Jobs forlot selskapet og vurdere det opp mot hvordan markedet vil reagere. Det kan ikke være noen tvil om at utviklingen etter hans avskjed i 85 var ekstremt negativ og at dette først ble rettet opp når han senere tok over skuten igjen.
Vis hele sitatet...
Nå er jo ikke det sammenlignbare kriterier. I 1985 fikk han så godt som sparken - denne gangen er det betraktelig mye hyggeligere termer.

Jobs har også vært i permisjon flere ganger i de siste årene i forbindelse med sykdom - uten at det har fått "katastrofale" konsekvenser.

Sammenligningen med 1985 er som mange andre sier her, epler og appelsiner (pun intended). I 1985 var Apple et selskap på grensen til å bli marginalisert uten noen solid plattform i noe marked (Macintosh som kom i 1984 solgte bra, men Apple klarte ikke å følge opp grunnet at de manglet bla. et fungerende økosystem rundt operativsystemet sitt).
I 2011 så har de noe av det som regnes som det mest lojale og sterkeste økosystemet blandt operativsystemer på flere plattformer (App Store for både iOS og MacOSX) og har også vist at de tjener penger på både det og salg av multimedia.

Videre er arvingen til Steve Jobs denne gangen en som representerer en forlengelse av Steve Jobs sin politikk i motsetning til forrige gang hvor erstatningen ble lansert nettopp for å forandre kurs. Det gikk ikke så bra.
Det som kommer tul å skje er at jeg kan disse apple enda mer når nye skjefen har navnet James COCK xD

Vet det er Cook, men jeg liker stavemåten min bedre
Du vet at han er homo også? Han heter Tim Cook (ikke James) og er homo, her er det bare å ta for seg for pubertetshumorister.
Sist endret av Mith; 25. august 2011 kl. 12:51.
Sitat av twixtor Vis innlegg
Fikk akkurat med meg at Steve frasier seg stillingen som Apple-sjef.

-Hva tror dere kommer til å skje? Kraftig nedgang i salg og produkter eller tror dere alt kommer til å fortsette som det allerede er?

Jeg for min del håper Apple produktene blir satt ned i pris, har litt lyst på iPhone.

http://www.itavisen.no/876495/steve-...som-apple-sjef
Vis hele sitatet...
Han har usedvanlige dyktige folk som etterfølger ham både på design, markedsføring og ledelse. Og han vil selv være styreleder frem til det evt. skulle skje noe med ham, så han kan fortsatt være med å ta de viktigste avgjørelsene.

http://gawker.com/5834158/tim-cook-a...man-in-america
Sist endret av RaggaMann; 28. august 2011 kl. 04:43.
Sitat av RaggaMann Vis innlegg
Han har usedvanlige dyktige folk som etterfølger ham både på design, markedsføring og ledelse. Og han vil selv være styreleder frem til det evt. skulle skje noe med ham, så han kan fortsatt være med å ta de viktigste avgjørelsene.

http://gawker.com/5834158/tim-cook-a...man-in-america
Vis hele sitatet...
Man skulle jo tro at det bare var Tim Cook og Steve Jobs som jobber i Apple, men med rett under 50'000 ansatte så vil jeg vel tro at brorparten av idéene og gjennomføringen av de kommer fra de 49'998 andre (vel kanskje ikke så mye fra de 317 butikkene - men det blir en del ingeniører igjen likevel).
Slutter ikke å handle Apple produkter bare fordi Steve Jobs slutter? Men kommer helt sikkert til å savne karen i dongeribuksene sine som han alltid går i når han holde pressekonferanser.
Han slutter fordi han ikke er i stand til å være leder for selskapet lenger. Dette er grunnet sykdom om jeg ikke tar feil.. Jobs er et arbeidsjern og gir seg ikke hvis ikke han MÅ.. derfor er antageligvis sykdommen veldig alvorlig. Tenk om han ikke vinner kampen mot kreften, og dør. Tror dere han vil få et kultsymbol ganske likt Lennon, Hendrix, Cobain, Morrison, og ved sin død gjøre Apple enda større?
Sitat av Martinzky Vis innlegg
Han slutter fordi han ikke er i stand til å være leder for selskapet lenger. Dette er grunnet sykdom om jeg ikke tar feil.. Jobs er et arbeidsjern og gir seg ikke hvis ikke han MÅ.. derfor er antageligvis sykdommen veldig alvorlig. Tenk om han ikke vinner kampen mot kreften, og dør. Tror dere han vil få et kultsymbol ganske likt Lennon, Hendrix, Cobain, Morrison, og ved sin død gjøre Apple enda større?
Vis hele sitatet...
Han har kreft i bukspyttkjertlen så han kommer sansynlighvis å dø snart
Han ser dessverre ikke bra ut... Fæl sykdom.
Det første som slo meg var at han lenger ikke lignet på seg selv lenger.. Har nok ikke lange stunden igjen

http://www.nettavisen.no/imagecache/parameter/?upsizable=true&action=resize&width=506&height=-1&url=http://pub.tv2.no/multimedia/na/archive/00839/steve-jobs-ekte-3_8392413x4.jpg
Sist endret av Donkeybrain; 29. august 2011 kl. 19:16.
@Donkeybrain, dette bildet skal være manipulert, og stemmer derfor ikke med virkeligheten.
http://i.imgur.com/WV5Y0.jpg
Den gamle hipsteren, selv på dødens rand stiller han i den evinnelige svarte genseren, nå i form av sykehusklær
Sitat av toxicity Vis innlegg
Han har kreft i bukspyttkjertlen så han kommer sansynlighvis å dø snart
Vis hele sitatet...
tusen takk for at det finnes bedrevitere som deg. verden hadde ikke vært det samme uten...