Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 2758
Mange av de jeg kjenner har kritisert Call Of Duty Black Ops, for ikke og holde standaren til Modern warfare 2.

Men jeg er ikke helt enig, jeg syntes at Black Ops har utvilket seg i en bra retning på mange områder. Da vil jeg kanskje, spesielt trekke fram det å lage enge vidoer, som jeg personlig ikke fikk til på Mw2.

Igår lagde jeg min første "Montage", en video lagd av flere klipp over flere runder. Å jeg er overrakset over hvor lett det gikk, selvom jeg og broren min satt i 6 timer, for to minutter med film. Men forhåpentligvis, blir vell bare den neste enda bedre og lettere å lage.

Min første Montage: http://www.youtube.com/watch?v=uRF_J9fPIYs
Likte ikke denne videoen. Fikk ikke en montage feeling av denne. Montager for meg skal være litt mer trøkk i. Kills og explosjoner synkronisert med musikken og ikke komediemusikk. (og hvertfall ikke sanger i chipmunk remix). Dette ble vell kansje en litt mer: Camping Fails in BO.
Sorry men syntes rett og slett at den var dårlig.
Sist endret av Quix; 25. desember 2010 kl. 17:24.
Morsom video det der, velkommen til forumet
Trådstarter
18 0
De er jo akkurat camping det ikke er. Men hva med sniping montage da? Hva som er en montage, må jo da variere fra person til person, med tanke på hvilken musikk man foretrekker og hva man driver med. Du får ikke akkurat masse eksplosjoner på enkelte sniping montager og det er ganske ofte folk lar vær og ha musikk ved siden av, men det er vell fortsatt en montage?

PS, det er ikke en chipmunk remix..

Sitat av zapfap Vis innlegg
Morsom video det der, velkommen til forumet
Vis hele sitatet...

Takk skal du ha!
Ikke for å skuffe deg, men det der er ikke hva man kaller en montage.
Sitat av oppned5 Vis innlegg
Ikke for å skuffe deg, men det der er ikke hva man kaller en montage.
Vis hele sitatet...
Sier ikke at filmen var i den høyeste klassen, men hva kaller du en montage da? Alle har forskjellige syn på ting. Selv om du liker pannekaker og jeg pizza er fortsatt begge to mat.
Trådstarter
18 0
Sitat av oppned5 Vis innlegg
Ikke for å skuffe deg, men det der er ikke hva man kaller en montage.
Vis hele sitatet...

Akkurat som jeg skrev over, så må jo da en montage avhenge av hva du liker, om man mener at en montage skal inneholde eksplosjoner og musikk som passer, så betyr vell ikke det at de som har en snipe montage gjør det feil? På grunn av manglende eksplosjoner med synkronisert musikk.

Vil bare si det her en gang til. Det her er min første video, men jeg tar gjerne imot forslag til forbedringer.
Sist endret av Sorliie; 25. desember 2010 kl. 18:39.
Hvilken oppløsning spiller du på?
Jeg mener, vi ser nesten ikke hvor mye ammo du har igjen pga at kvaliteten er så crappy.

OT: Det var litt festlig at camperne ikke så deg komme
Trådstarter
18 0
Sitat av RoadKill94 Vis innlegg
Hvilken oppløsning spiller du på?
Jeg mener, vi ser nesten ikke hvor mye ammo du har igjen pga at kvaliteten er så crappy.

OT: Det var litt festlig at camperne ikke så deg komme
Vis hele sitatet...

Har brukt veldig mye forskjellig program og har egentlig ikke tatt det så veldig i betraktning.
Spesielt siden dette var min første video, var det egentlig bare kult og få det til.

Ja, det var litt av vitsen. Gi campere noe av sin egen medisin
Grei film til å være montage med claymore, men hvordan får du den fra ps3 til youtube??
Trådstarter
18 0
Sitat av Vegaaard Vis innlegg
Grei film til å være montage med claymore, men hvordan får du den fra ps3 til youtube??
Vis hele sitatet...
Jeg fulgte denne linken: http://www.youtube.com/watch?v=Q-nhcbIL9-s
Og følte at den var svært nyttig, ettersom at det var gratis og forholdsvis enkelt.
Etterhvert vil du trenge program som kan laste ned videoen fra youtube til pc'en din, her brukte jeg DVDVideoSoft Free Studio, der finner du flere programmer som kan brukes til redigering.

Når jeg hadde fått alle klippa på pc'en, samla jeg dem sammen med Windows live moviemaker og i dette programmet kan du direkte laste opp vidoen til youtube.
Håper det hjelper!
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Poenget med montages er at alt skal skje fort og smud,og det er stor forskjell på og like/ikke like og gjøre feil.

Hvis du lager pizzaen med brunost og jeg ikke liker den,fordi du har gjort FEIL, ikke lagd en dårlig pizza.
Trådstarter
18 0
Noen som har forslag til hvordan jeg kan bedre kvaliteten på filmene? Andre metoder for og overføre dem til pc'en min.

Og er det noen som har forsalg om hva jeg kan gjøre i den neste filmen? Gjerne noe som er litt utradisjonelt, altså ikke sniping eller lignende, som er mye brukt.
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Du kan ha c4 montage eller kanskje headshot montage med pistol?
Trådstarter
18 0
Sitat av sam500 Vis innlegg
Du kan ha c4 montage eller kanskje headshot montage med pistol?
Vis hele sitatet...

Den siste kunne høres morsom ut

Men vet dere om noen måte og øke kvaliteten på bilde?
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Er theater du bruker?

I såtilfelle er det bare og velge og vrake her:http://www.google.no/#hl=no&biw=1366&bih=594&q=how+to+increase+pixels+on+a+video& aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=db2868a0778cde39
Sist endret av sam500; 25. desember 2010 kl. 20:30.
Trådstarter
18 0
Sitat av sam500 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha.

Vanskelig og bruke ? Noen du ville anbefale, som er litt lettere og bruke enn andre?
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
''Have you ever had sex, I have it feel great. I did it with my penis''
Hvorfor valgte du den sangen?
Trådstarter
18 0
Sitat av Kolobok Vis innlegg
''Have you ever had sex, I have it feel great. I did it with my penis''
Hvorfor valgte du den sangen?
Vis hele sitatet...
Det var den som gikk mest på høytalerne når vi lagde denne filmen, føler at det er killsa som faktisk betyr noe, dermed er det litt tilfeldig at jeg valgte denne.
Trenger ikke være explosjoner i det hele tatt men mener at ting brude skje litt raskere og som sagt mer i sync med musikken og ikke lange scener som viser hvordan du kom dit eller flanka han med mindre du spoler det såpass at det gir mening.
Trådstarter
18 0
Sitat av Powlair Vis innlegg
Trenger ikke være explosjoner i det hele tatt men mener at ting brude skje litt raskere og som sagt mer i sync med musikken og ikke lange scener som viser hvordan du kom dit eller flanka han med mindre du spoler det såpass at det gir mening.
Vis hele sitatet...
Det er jeg enig i, at alt kunne skjedd litt fortere. Men jobber med en ny nå, så får håpe den blir litt bedre
En montage er en montage.. Det er ikke forskjellige ting, som varierer fra person til person.
Det er fakta at en montage er en montage..

Akkurat som at en bil er en bil .. og ikke en and?


Dette var ikke en montage, heller en basic video med klipp hvor du camper bak en fiende med claymore?


-- WIKI --
http://en.wikipedia.org/wiki/Montage

..a filmmaking technique which uses rapid editing, special effects and music to present compressed narrative information.
Vis hele sitatet...
Så ikke mye til dette..
Sist endret av I ChiiSSii I x; 25. desember 2010 kl. 23:33.
Trådstarter
18 0
Dette var ikke en montage, heller en basic video med klipp hvor du camper bak en fiende med claymore?
Vis hele sitatet...
Akkurat det med at jeg camper er jo helt feil, det er vel heller stikk motsatt, å vis du har sett filmen så vil du vel se det?
Ut ifra det jeg har sett så tror jeg du er langt i fra kapabel til å lage noe som denne men hvis du ser på hvordan den er satt sammen mtp kills, musikk, spoling osv, så ser du hva, i min mening, en montage skal se ut. Drit i introen og all ilden og 3D tingene. http://www.youtube.com/watch?v=jNTegrUx7Sg
Trådstarter
18 0
Sitat av Powlair Vis innlegg
Ut ifra det jeg har sett så tror jeg du er langt i fra kapabel til å lage noe som denne men hvis du ser på hvordan den er satt sammen mtp kills, musikk, spoling osv, så ser du hva, i min mening, en montage skal se ut. Drit i introen og all ilden og 3D tingene. http://www.youtube.com/watch?v=jNTegrUx7Sg
Vis hele sitatet...
Det er litt forskjell på og ha minimale kunnskaper om video redigering og bare ville lage en film/montage som det går an og se på. Jeg har ikke sjans til oppnå noe som det der og har vell heller ingen stor grunn til det. Jeg ville bare ha noen tips eller tilbakemeldinger.

Når du så på min første film, skjønner vell du, at jeg ikke er i nærheten av og ha de programma eller skillsa de har?
Sorry, men chipmunks versjon av Lonely Island dro ikke den dårlige videoen.

Men, et sted må man jo starte, er en start
Sist endret av Oransje; 26. desember 2010 kl. 00:01.
Sitat av Sorliie Vis innlegg
Det er litt forskjell på og ha minimale kunnskaper om video redigering og bare ville lage en film/montage som det går an og se på. Jeg har ikke sjans til oppnå noe som det der og har vell heller ingen stor grunn til det. Jeg ville bare ha noen tips eller tilbakemeldinger.

Når du så på min første film, skjønner vell du, at jeg ikke er i nærheten av og ha de programma eller skillsa de har?
Vis hele sitatet...
Nå skrev jeg jo: Ut ifra det jeg har sett så tror jeg du er langt i fra kapabel til å lage noe som denne. Ville bare vise hva jeg mente var en montage og ikke en serie med trege klipp. Altså hva min definisjon av en montage var. Dette var vel ikke en minitage heller?
Men, den har potensiale. Det å ta campere med den mest campyish itemen i hele spillet er jo en bra start
Trådstarter
18 0
Men, et sted må man jo starte, er en start
Vis hele sitatet...
[/quote]

Takk for det
[quote=Sorliie;1941617]Mange av de jeg kjenner har kritisert Call Of Duty Black Ops, for ikke og holde standaren til Modern warfare 2.

Er vennene dine fra tangerudbakken?
Sitat av Whoop Whoop Vis innlegg

Er vennene dine fra tangerudbakken?
Vis hele sitatet...

Personer har egne meninger.
Jeg er også enig i at MW2 er mye bedre enn Black Ops ..
I Black Ops har de begrenset for mange av mulighetene man hadde i MW2, og langt flere camper osv.

Black Ops er dritt med andre ord!
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Sitat av I ChiiSSii I x Vis innlegg
Personer har egne meninger.
Jeg er også enig i at MW2 er mye bedre enn Black Ops ..
I Black Ops har de begrenset for mange av mulighetene man hadde i MW2, og langt flere camper osv.

Black Ops er dritt med andre ord!
Vis hele sitatet...
Tør jeg spørre hvilke begrensinger det er?

Eneste begrensningen er at du ikke kan cheate
Trådstarter
18 0
Prøvde meg på en ny video igår. Prøvde og speede alt litt opp. Om dere har noe konstruktiv kritikk, tar jeg gjerne imot !

http://www.youtube.com/watch?v=AeFfMG6W7tE
Må si jeg lo innimellom. Artig!
Syntes den var grei til å ikke være edita i Vegas Pro :P Thumbs up!

Sitat av sam500 Vis innlegg
Tør jeg spørre hvilke begrensinger det er?

Eneste begrensningen er at du ikke kan cheate
Vis hele sitatet...
Mw2 = Noob vennelig som faen.. Sugene snipere, eneste jeg likte med mw2 var ninja kills, ninja defuse osv
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Må bare beklage på forhånd..

Dette er det verste jeg har sett på tiår. Helt middels klipp, men elendig editing. Og for ikke å snakke om musikken.
Vet ikke om du er klar over hvor komplett mongo det høres ut når du legger det samme refrenget fra Flipsyde - Someday om og om igjen. Og plutselig kommer du med "Headshot" lyder.. Flaut å se på..

Og hvis du brukte 6 TIMER på den første der så skal du bare gi opp alt som heter uploading på youtube. Jeg lager en bedre montage på en halvtime i windows movie maker (som du også mest sannsynligvis har brukt?).

Vet ikke va mer jeg skal si, skjønner ikke hvordan du klarer å få noen fine kommentarer på dette, må bare beklage så meget, men det var tungt å se på.

Og den første så tenker jeg kanskje at du prøvde mer på en funtage? Og da er du fortsatt langt unna, her har du et eksempel på en bra funtage. http://www.youtube.com/watch?v=fHSZmjPMfGo

Og helt Off Topic.. MW2 er mye bedre enn Black Ops. Skal tørre å påstå at jeg er godt over gjennomsnitlig god i Black Ops, men jeg føler ikke at jeg har det morsomt når jeg spiller.. Blir veldig lei etter et par games også går det kanskje 2 dager før jeg gidder å spille igjen. Zombie er det eneste bra med Black Ops så og si. Treyarch kan brenne.

Beklager for et langt innlegg
Så var det kanskje en grunn til at han brukte 6 timer. Det var ikkenoe redigering i det hele tatt, tipper du slang det inn i Windows Movie Maker.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
jeg syns det er helt feil og si det var feil musikk valg. jeg liker ikke funtages med trist musikk eller metal for den saks skyld, det skal jo være morsomt!!!!

jeg syns ikke at man trenger å se ammo i en claymore funtage -.- Hvist man ikke fikk med seg hva som skedde i funtagen så burde man gå til legen. =)

Takk for at du ikke miksa 250 forskellige klipp.

Det er hans første film ikke kritiser!!!

tips: bruk sony vegas 9, hvist du har lyst på en montage med 1080HD så kjøp HDPVR eller easycap.
Sitat av SwitchTec Vis innlegg
ikke kritiser!!!
Vis hele sitatet...
At folk tar seg tid til å gi konstruktiv kritikk er bare bra, jeg ser du gjør det du og. Hvis ikke blir all tilbakemelding helt nusselig og meningsløs.
Sitat av bullshizz Vis innlegg
At folk tar seg tid til å gi konstruktiv kritikk er bare bra, jeg ser du gjør det du og. Hvis ikke blir all tilbakemelding helt nusselig og meningsløs.
Vis hele sitatet...
Det kom bare ut feil.
Jeg skjønner det men jeg tipper at noen av de som har tatt tumbs down på den videoen er fra denne siden. Så jeg håper du forstår. =)
Sist endret av SwitchTec; 15. mai 2011 kl. 19:47.
Cookie Monstah ^_^
Sitat av oppned5 Vis innlegg
Ikke for å skuffe deg, men det der er ikke hva man kaller en montage.
Vis hele sitatet...
hva er en montage da hmm?
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Sitat av lordstian Vis innlegg
hva er en montage da hmm?
Vis hele sitatet...
Sitat av I ChiiSSii I x Vis innlegg
En montage er en montage.. Det er ikke forskjellige ting, som varierer fra person til person.
Det er fakta at en montage er en montage..

Akkurat som at en bil er en bil .. og ikke en and?


Dette var ikke en montage, heller en basic video med klipp hvor du camper bak en fiende med claymore?


-- WIKI --
http://en.wikipedia.org/wiki/Montage


Så ikke mye til dette..
Vis hele sitatet...
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^