Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 790
Jeg var uheldig her en dag og kjørte på en fyr i et gangfelt..ikke noe alvorlig, det var glatt og karen fikk et puff, ingen skader, og lav fart, men selvfølgelig dukket politiet opp.

Omstendighetene var vanskelige, helt mørkt, han hadde helt svarte klær på seg, fyren var faktisk også mørkhudet, og det var umulig å se han før han nesten var på veien. Jeg så han rett før han gikk ut i veien, og bråbremset. Han så ikke tid siden, og hadde musikk i ørene så han hørte ikke at jeg kom skliende. Hadde han hørt eller sett meg kunne han lett stoppet opp.

Tar politiet noe hensyn til dette, eller mister jeg lappen et halvt års tid og får ei bot? Føler det er litt urettferdig i såfall, siden han hadde blitt påkjørt i 99% av tilfellene, flaks at jeg kjørte sakte. Jeg vet selvfølgelig at det er min feil siden det er gangfelt osv..

Til opplysning var det 50-sone der det skjedde.
Sitat av EA123 Vis innlegg
Jeg var uheldig her en dag og kjørte på en fyr i et gangfelt..ikke noe alvorlig, det var glatt og karen fikk et puff, ingen skader, og lav fart, men selvfølgelig dukket politiet opp.

Omstendighetene var vanskelige, helt mørkt, han hadde helt svarte klær på seg, fyren var faktisk også mørkhudet, og det var umulig å se han før han nesten var på veien. Jeg så han rett før han gikk ut i veien, og bråbremset. Han så ikke tid siden, og hadde musikk i ørene så han hørte ikke at jeg kom skliende. Hadde han hørt eller sett meg kunne han lett stoppet opp.

Tar politiet noe hensyn til dette, eller mister jeg lappen et halvt års tid og får ei bot? Føler det er litt urettferdig i såfall, siden han hadde blitt påkjørt i 99% av tilfellene, flaks at jeg kjørte sakte. Jeg vet selvfølgelig at det er min feil siden det er gangfelt osv..

Til opplysning var det 50-sone der det skjedde.
Vis hele sitatet...
Synes det er kjipt når sånne ting skjer. Men jeg vet at det har vært et tilfelle, der en beruset mann gikk i hvit skidrakt (Eller hva det nå var) om vinteren, og falt ned på veien, der det var mye snø. Altså var det UMULIG å se at han lå på veien. Han ble selvsagt kjørt over og drept. Dette var om natta.

Politiet hadde en etterforskning, som avdekket at sjåføren ikke skulle straffeforfølges, da det ikke hadde vært på noen måte mulig å se at denne mannen lå i veien.

Samme med han politimannen som ble påkjørt og drept under en biljakt. Sjåføren får mindre straff fordi politimannen ikke hadde på seg refleksvest da han gikk ut på veibanen for å plassere spikermatta.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Hvis du er heldig tar politiet hensyn til slike ting. Men du får bare vente å se, ingen her kan vite helt sikkert hva de kommer til å gjøre.
Jeg har vært i samme omstendigheter, bare at jeg ble påkjørt selv. Riktignok av ei blondine på høylys dag, men politiet dukket uansett opp. Lappen ble fratatt henne på stedet, men hun fikk den tilbake i posten uken etterpå. Null avhør, null bot, null pes.
Trådstarter
4 0
Sitat av Powerpuff Vis innlegg
Jeg har vært i samme omstendigheter, bare at jeg ble påkjørt selv. Riktignok av ei blondine på høylys dag, men politiet dukket uansett opp. Lappen ble fratatt henne på stedet, men hun fikk den tilbake i posten uken etterpå. Null avhør, null bot, null pes.
Vis hele sitatet...
jøss, men hun var nok mer heldig enn man kan forvente..
men da finnes det håp i hvertfall
Sitat av EA123 Vis innlegg
Jeg var uheldig her en dag og kjørte på en fyr i et gangfelt..ikke noe alvorlig, det var glatt og karen fikk et puff, ingen skader, og lav fart, men selvfølgelig dukket politiet opp.

Omstendighetene var vanskelige, helt mørkt, han hadde helt svarte klær på seg, fyren var faktisk også mørkhudet, og det var umulig å se han før han nesten var på veien. Jeg så han rett før han gikk ut i veien, og bråbremset. Han så ikke tid siden, og hadde musikk i ørene så han hørte ikke at jeg kom skliende. Hadde han hørt eller sett meg kunne han lett stoppet opp.

Tar politiet noe hensyn til dette, eller mister jeg lappen et halvt års tid og får ei bot? Føler det er litt urettferdig i såfall, siden han hadde blitt påkjørt i 99% av tilfellene, flaks at jeg kjørte sakte. Jeg vet selvfølgelig at det er min feil siden det er gangfelt osv..

Til opplysning var det 50-sone der det skjedde.
Vis hele sitatet...
Syntes politiet skal ta hensyn til denne saken.. siden han var i mørkeklær og ikke så seg for tydelig hvis