Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1735
tok en kjap speed test og lurte på og ha et lite lan med noen kamerater. Tviler på at linja mi klarer og dra mer en en ps3 men kan si at det ikke vil bli brukt noe annet som suger nett. Om ikke det går med nett får vi bare spille lan gjennom en ruter. Er det noe som kan anslå hvor mange ps3 jeg kan levere nett til uten betydlig lag?

[IMG]http://www.speedtest.net/result/1035981155.png[/IMG]

(vet linja suge da)
seimannen's Avatar
Trådstarter
hvor mange? blir antaglivis ikke mer en 4-5 men tviler på at det går bra.....
hvilket spill er det snakk om da ? Er noen som er mere nettintensive enn andre spill.

Men er det ikke bare å prøve da ? selv vil jeg tro at 3 stk. skulle gå, men skyt meg ikke på dette her siden jeg aldri har prøvd ... Vist man ikke får alle på nett så er det jo bare å kjøre det lokalt slik som du sier
seimannen's Avatar
Trådstarter
blir vell i hovedsak Black ops
Hvis du skal ha LAN, og dere skal spille mot hverandre over et Lokalt nettverk har dere 100 mbit/s og gå på. Skal dere spille hver deres spill på nettet så vil du nok holde 2-3 stykken.
vi gamet som F her vi var 5 stk med meg ! pluss en stasjonær pc med spotify, msn og facebook pluss 2 bærbare pc'er med det samme
Jeg ser ingen problem med å game med flere systemer på den linjen, det er trossalt bortimot ingen datatrafikk som traverserer nettet, all grafikk o.l er jo lokalt.

Latency har haugevis mer å si, og eventuel kvalitet på routeren dere bruker.
offtopic:
andomfish test fra leid server hosting er ikke helt reelt, test heller fra hjemme linje som det her:
http://www.speedtest.net/result/1040429588.png
ontopic:
normalt så bruker gjenomsnitlig 200kbit pr bruker for spille, hvilken spill varier litt. hvis du skal "kjøpe" spill online vil du bruke self mer linje.
@Seimannen hvorfor har du så lav hastighet på nette?

Men skal gå fint å ha 5-6 ps3 på den linjen, LAN med 18/1 linje fordelt på 50 deltagere går fint (Så lenge ingen laster ned.)
Dette med ps3 og andel av nettverket den bruker er for meg et stort spørsmålstegn.

Jeg vet ikke hvor stor linje jeg har, det er vel 5mbit ellerno.
Jeg laster iallefall ned maksimalt 5-600kb/sec på torrents. Da går internett veldig tregt på de 4andre pc'ene i huset.

Jeg hadde en sesong av Sopranos på nedlasting med 550kb/sec, mens jeg ventet på at episode 1 + 2 skulle bli ferdig lastet bestemte jeg meg for å spille litt PS3.
Jeg dro inn på Playstation Store og fant fram GT Prolouge som jeg valgte å laste ned (den er vel på flere gigabyte om jeg ikke tar feil).
Nedlastingen gikk utrolig fort, så fort at jeg måtte gå til pc'n for å sjekke om nedlastingen av Sopranos ble dårligere pga dette men neida Sopranos lastet ned på rundt 550kb/sec fortsatt.
Det var akkurat som om jeg hadde fått ei ekstra linje siden jeg lastet ned både Sopranos og GT Prolouge med nesten lik hastighet.

Noen som vet hvorfor det er sånn, har testet dette flere ganger i ettertid og PS3 min stjeler lite eller ingenting av nettkapasiteten :S
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av ranvik Vis innlegg
offtopic:
andomfish test fra leid server hosting er ikke helt reelt, test heller fra hjemme linje som det her:
http://www.speedtest.net/result/1040429588.png
ontopic:
normalt så bruker gjenomsnitlig 200kbit pr bruker for spille, hvilken spill varier litt. hvis du skal "kjøpe" spill online vil du bruke self mer linje.
Vis hele sitatet...
http://www.speedtest.net/result/1068405288.png
Sitat av xShadyx Vis innlegg
@Seimannen hvorfor har du så lav hastighet på nette?

Men skal gå fint å ha 5-6 ps3 på den linjen, LAN med 18/1 linje fordelt på 50 deltagere går fint (Så lenge ingen laster ned.)
Vis hele sitatet...
Om man bor litt langt ut i no-where, så er det ikke altid man har så høy hastighet. Jeg hadde selv bare 2mbit nett før jeg flyttet til Oslo, nå har jeg 30mbit