Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 6691
Hei. Har en liten valp hjemme på 8 uker en staffordshire Bull terrier.
Kom hjem her om dagen, da var jeg ruset på amfetamin.
Den kvelden oppførte hunden seg rart. Jeg klappet den men den bare gikk.
Den ville ikke leke med meg,
Da tok jeg frem en god bit (noe han vanligvis ville gjort ALT for og få)
Men han bare gikk og la seg på teppet sitt, så jeg fulkte etter og sto over han og viste han godbiten men han lå deg like fint og bare skulet på meg.
Da bøyer jeg meg ned for å bare gi han den. Men da rusler han avgårde igjen til et hjørne i stua. Sånn gjorde han 3 ganger før jeg ga opp

Så har vi en annen valp i huset. Som vi passer den kom på dagen før jeg kom hjem. Den ville leke og ha godbiter og koses med.

Har hørt at hunder merker at folk er fulle.

Kan det være at Nico merket at jeg var på amfetamin ?
Den andre hunden kjenner meg ikke så den ville leke.
Men nico som jeg kjenner godt ville ikke ha noe med meg og gjøre?
Hvorfår reagerer den på denne måten og åssen merker han det ? :0
Selvfølgelig merker bikkjen at du har andre sinnstemninger enn vanlig. Herregud, det er en hund..Den lukter, ser og bruker sine andre sanser. Eneste tipset her er egentlig å være seg sjøl så godt du kan. Om bikkjen ikkke liker at du er ruset, eller ikke vil leke med deg da, så la den for guds skyld i fred.-
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Håper det var ironi?..
Vis hele sitatet...
Såklart var det ironi. Jeg vil egentlig tro at hunden luktet amf, uansett om han/hun ikkje hadde noe på seg når han/hun kom heim.

Det er jo en grunn til at hunda brukes i narkojakten.
Sitat av GraasXo Vis innlegg
Hei. Har en liten valp hjemme på 8 uker en staffordshire Bull terrier.
Kom hjem her om dagen, da var jeg ruset på amfetamin.
Den kvelden oppførte hunden seg rart. Jeg klappet den men den bare gikk.
Den ville ikke leke med meg,
Da tok jeg frem en god bit (noe han vanligvis ville gjort ALT for og få)
Men han bare gikk og la seg på teppet sitt, så jeg fulkte etter og sto over han og viste han godbiten men han lå deg like fint og bare skulet på meg.
Da bøyer jeg meg ned for å bare gi han den. Men da rusler han avgårde igjen til et hjørne i stua. Sånn gjorde han 3 ganger før jeg ga opp

Så har vi en annen valp i huset. Som vi passer den kom på dagen før jeg kom hjem. Den ville leke og ha godbiter og koses med.

Har hørt at hunder merker at folk er fulle.

Kan det være at Nico merket at jeg var på amfetamin ?
Den andre hunden kjenner meg ikke så den ville leke.
Men nico som jeg kjenner godt ville ikke ha noe med meg og gjøre?
Hvorfår reagerer den på denne måten og åssen merker han det ? :0
Vis hele sitatet...
Såklart den merket det! jeg hadde en katt som merket det hver gang jeg var ruset.....Da pleide det å bli helvete hjemme så da la den seg under bordet og gjemte seg.....Hver gang jeg kom hjem og var ruset så gjorde den det uten at jeg hadde begynt å lage helvete engang....så sånn er det=)

Men du, kan du ordne meg en Amstaff? betaler selvsagt gode penger for en fin valp=)
Ja, den merker det. Den vil nok ikke reagere på lukten i utgangspunktet, men på endret kroppsspråk og ansiktsuttrykk. Lukten vil den nok ikke reagere spesielt på før den assosierer den med din endrede atferd. Det skal for øvrig svært lite til før man får atferdsendringer som er altfor små til at mennesker kan merke de, men som hunder plukker opp veldig lett.

Sitat av nutti Vis innlegg
Men du, kan du ordne meg en Amstaff? betaler selvsagt gode penger for en fin valp=)
Vis hele sitatet...
Staffordshire bull terrier er ikke det samme som Amstaff (Amerikansk staffordshireterrier). Amstaffer er forbudt å importere til, og avle i, Norge, og selv om jeg ikke er enig i forbudet synes jeg ikke du burde skaffe deg en Amstaff på tvers av lovverket – du risikerer da å bli stoppet eller oppsøkt av politiet, og hunden blir avlivet. Det ville vært svært egoistisk og ikke medført noe bra overhode. En Staffordshire bull terrier kan du selvsagt skaffe deg, men du burde absolutt sørge for å lære deg en del om hundeatferd først, og samtidig være sikker på at du har tid til å gå lange turer med den hver eneste bidige dag – noe som selvsagt ikke er forbeholdt staffer, men gjelder alle raser.
Er nok riktig det ja. Katta mi er sånn den og. Er jeg full vil den ikke i nærheten omtrent. Han er rar ass
somnium laget en tråd om det samme for en tid siden. Jeg mener nå ihvertfall at hvis hunden din synes det er ubehagelig at du er ruset, bør du være det en annen plass.
Sitat av Masi Vis innlegg
Det er nok umulig for hunder å merke, for dem har jo ikkje en lukte sans som e 10K ganger bedre enn menneskenes, og full, nei æ tror ikkje det heller. Vanskelig å se når en person er full. /lukte
Vis hele sitatet...
"sarkasme er den laveste form for vittighet"
Man kan jo risikere å få en annen personlighet, når man er ruset på amfetamin. Det vil jo hunden merke.
Når du er beruset bør du ikke være med hunden din!
den kan føle seg truet, og i verstefall kan det sette merker i hunden for resten av livet.
Jeg passet hunden til en i familien for litt siden, hver gang jeg fyra en feit en så kom hunden springende og stilte seg midt i røykskyen jeg pusta ut. Etterpå la han seg under bordet med alle 4 beina i været og lagde noen merklige lyder. Det hørtes nesten ut som en slags latter.. Sånn gjorde han hver gang jeg fyra. Merklig bikkje


Max
Sitat av Max_Minus Vis innlegg
Jeg passet hunden til en i familien for litt siden, hver gang jeg fyra en feit en så kom hunden springende og stilte seg midt i røykskyen jeg pusta ut. Etterpå la han seg under bordet med alle 4 beina i været og lagde noen merklige lyder. Det hørtes nesten ut som en slags latter.. Sånn gjorde han hver gang jeg fyra. Merklig bikkje


Max
Vis hele sitatet...
Det høres akkurat ut som katta jeg og eksen hadde. Hver gang vi fyra så kom den og stilte seg i røyken. Til slutt fant vi ut at vi kunne like gjerne blåse i retning av katta. Han stilte seg gjerne på armlenet til godstolen der jeg satt. Tror han blei god og fjern for han malte som en gud.
Men så kom den katta egentlig fra en dealer jeg brukte mye før. Hun kunne ikke ha den lenger. Det er ingen tvil i min sjel om at dyr liker å kose seg med litt rev de også.
Blir litt anderledes med makka da. Folk har en tendens til å bli veldig anderledes da.

Har en annen historie også. Var innom en kamerat som har bikkje. Han skulle dele opp en toer brunt til meg. Etter å ha tatt av toeren så kastet han den bort til meg. Bikkja trodde tydeligvis at det var en godbit eller sjokolade eller noe og hoppet opp rett foran meg og snappet den i lufta.
Jeg over bikkja i løpet av sekundet for å prøve å hindre den i svelge det unna, men det var forseint. Et par timer etterpå så lå det en sinnsykt sløv harabikkje og vekslevis rulla seg rundt på ryggen og knurret på hybelkaninene under sofaen. Når han knurret så pusta han på de og da flytta de selvsagt på seg. Med det resultat at han bare knurra mere.
Det var siste gang han kameraten min kastet rev til noen når han skulle levere det.
Sitat av GiantToaster Vis innlegg

Har en annen historie også. Var innom en kamerat som har bikkje. Han skulle dele opp en toer brunt til meg. Etter å ha tatt av toeren så kastet han den bort til meg. Bikkja trodde tydeligvis at det var en godbit eller sjokolade eller noe og hoppet opp rett foran meg og snappet den i lufta.
Jeg over bikkja i løpet av sekundet for å prøve å hindre den i svelge det unna, men det var forseint. Et par timer etterpå så lå det en sinnsykt sløv harabikkje og vekslevis rulla seg rundt på ryggen og knurret på hybelkaninene under sofaen. Når han knurret så pusta han på de og da flytta de selvsagt på seg. Med det resultat at han bare knurra mere.
Det var siste gang han kameraten min kastet rev til noen når han skulle levere det.
Vis hele sitatet...
Haha for en dødsbra historie, ser det så jævlig for meg. Stakkars bikkje

Når jeg blåser røyk på bikkja fnyser hun, tar et par skritt tilbake og gliser stygt på meg. Trur ikke hu digger det, men man kan jo få hunder til å gjøre hva som helst bare fordi de vil blidgjøre eieren.

Men det er ikke riktig da, å ruse kjeledyra sine.

Det blir liksom litt som om du skulle fyre på en skikkelig tilbakestående kompis som ikke vet sitt eget beste, men stoler at du fikser biffen.
Sist endret av Bothrops; 8. oktober 2010 kl. 02:24.
Dette høres litt post hoc ut. Har hunden aldri oppført seg slik når du har kommet hjem ren? Kanskje du aldri har merket deg det.

At hunder har god luktesans betyr ikke at hunder lukter amfetamin og tenker "dop". De blir trent opp til å kjenne igjen bestemte lukter via positiv respons.

Men som flokkdyr leser hunder kroppsspråk bra, og det er meget mulig den merker at du oppfører deg anderledes. Hunder kan jo trenes opp til å forutse epilepsianfall ved å følge med på bl.a. pupillene til eieren.
Sitat av GiantToaster Vis innlegg
Det høres akkurat ut som katta jeg og eksen hadde. Hver gang vi fyra så kom den og stilte seg i røyken. Til slutt fant vi ut at vi kunne like gjerne blåse i retning av katta. Han stilte seg gjerne på armlenet til godstolen der jeg satt. Tror han blei god og fjern for han malte som en gud.
Men så kom den katta egentlig fra en dealer jeg brukte mye før. Hun kunne ikke ha den lenger. Det er ingen tvil i min sjel om at dyr liker å kose seg med litt rev de også.
Vis hele sitatet...
Katten til en kompis gjorde akkurat det samme som den katten du forteller om.
Dette var litt morsomt!
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Haha for en dødsbra historie, ser det så jævlig for meg. Stakkars bikkje
Vis hele sitatet...
Nei, trukke han hadde det så godt.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Men det er ikke riktig da, å ruse kjeledyra sine.

Det blir liksom litt som om du skulle fyre på en skikkelig tilbakestående kompis som ikke vet sitt eget beste, men stoler at du fikser biffen.
Vis hele sitatet...
Når katta aktivt oppsøker røyken så ser jeg ikke noe problem med det. Dyr er kjent for å søke rus de også. Elefanter foretrekker ofte gjæret nedfallsfrukt fremfor frisk frukt fra trærne. Med det resultat at de blir dritings.
Har også hørt at reinsdyr graver i snøen etter fluesopp. Men det siste kan være en myte for alt jeg vet.
Hunder har meget gode egenskaper når det gjelder kroppsspråk. Det virker nesten som om de kan ha en 6. sans. I tillegg virker det som om de kan kjenne på "energien" i rommet, hvis noe er annerledes, osv. Så et program for mange år siden, der hundene ble begesitret og oppspilt FØR eierne kom hjem etter jobben. varierte også med tiden for og eliminere tids hukommelse.
I tillegg kan jeg nevne at jeg sa ha det til en hund jeg har hatt mye omgang med de siste 12 årene. Jeg skulle dra over dammen til USA i sommer, og sa ha det til hunden for siste gang (den er gammel). Var familie og kjente i rommet, og det var en slags melankolsk og trist vib der, de visste at det var siste gangen jeg så den. Når jeg skulle si ha det, ble det helt stille, og bikkja FREAKa ut! Kunne se at den skjønte at noe var galt!!
Katten til en kompis av meg pleier å mjaue å være litt ekstra plagsom hver gang vi tar makka. Litt morsomt egentlig
Sitat av kummi90 Vis innlegg
Hunder har meget gode egenskaper når det gjelder kroppsspråk. Det virker nesten som om de kan ha en 6. sans. I tillegg virker det som om de kan kjenne på "energien" i rommet, hvis noe er annerledes, osv. Så et program for mange år siden, der hundene ble begesitret og oppspilt FØR eierne kom hjem etter jobben. varierte også med tiden for og eliminere tids hukommelse.
I tillegg kan jeg nevne at jeg sa ha det til en hund jeg har hatt mye omgang med de siste 12 årene. Jeg skulle dra over dammen til USA i sommer, og sa ha det til hunden for siste gang (den er gammel). Var familie og kjente i rommet, og det var en slags melankolsk og trist vib der, de visste at det var siste gangen jeg så den. Når jeg skulle si ha det, ble det helt stille, og bikkja FREAKa ut! Kunne se at den skjønte at noe var galt!!
Vis hele sitatet...
Husker mitt farvel til en gammel familiehund.
Det var uten tvil en mye mer intens og alvorlig kontakt mellom meg og hunden.
Har vokst opp med hunder har også levd med rusmissbrukere og selv brukt det meste av rus, har funnet ut att det er mange hunder som reagerer negativt på att eier speeder så synes du burde få noen til å passe han om du absolutt må bruke det i blandt eller rett å slett få han omplasert.Har merket att hunder ofte blir nervøse og urolige av folk som bruker makka og alkohol.
Har selv passet hunder for kompiser som har sittet inne i ene tilfellet en vrang rottweiler, så hvor snurt han var da eieren forlot han.Hunden var undervektig eieren sa att det var fordi han ikke var glad i mat men han spiste som en hest etter hver tur og han etter vært fikk slått seg til ro,men merket att han reagerte bare på folk som hadde speeda banka på døra men ikke når streite folk gjorde det etter han ble vandt til å være hos meg etter noen mnder kom eieren og så gleden var stor men etter eieren tok makkaèn han hadde i lommen ble hunden urolig i gjen, han ville ikke hjem med eiern og ble like ulydig.Fikk sjangsen til å beholde han men dumme meg sa nei da det var ett stort ansvar og jeg ofte passet en rottweiler i for noen i familien min som ikke gikk over ens med denne hunden.Så han ble avlivet fikk jeg høre, som mange andre hunder der eiere ikke tenker over ansvaret før de får seg hund.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
...
Når jeg blåser røyk på bikkja fnyser hun, tar et par skritt tilbake og gliser stygt på meg. Trur ikke hu digger det, men man kan jo få hunder til å gjøre hva som helst bare fordi de vil blidgjøre eieren.
...
Vis hele sitatet...
Du blåser røyk på hunden din, og du tror at den ikke digger det...

Til orientering så gliser ikke hunder. Sannsynligvis er det en smertereaksjon når røyken innhaleres i den svært følsomme hundenesen.

Alternativt er det agressjon, og det eneste som hindrer bikkja fra å bite trynet av deg er underkastelse.

Dyreplager.
Sitat av capidog Vis innlegg
Du blåser røyk på hunden din, og du tror at den ikke digger det...

Til orientering så gliser ikke hunder. Sannsynligvis er det en smertereaksjon når røyken innhaleres i den svært følsomme hundenesen.

Alternativt er det agressjon, og det eneste som hindrer bikkja fra å bite trynet av deg er underkastelse.

Dyreplager.
Vis hele sitatet...
Jeg tror jeg kjenner hunden såpass godt. Vi smiler til hundene, og selv om det ikke er noe de gjør naturlig, lærer de det og smiler tilbake.

Det har ingenting med aggresjon å gjøre, den smiler like godt når den får lov til å komme opp på fanget.

Hvis du har en trygg hund kan du dytte den rundt, kaste ting etter den og blåse røyk på den, alt blir en del av leken. Det er da eiern må begynne å bruke huet.
Røyk er selvfølgelig ikke bra for en hund, det var jo derfor jeg skrev det i det første inlegget. Slappa litt med hvem du kaller dyreplagere.
Om hunden din ikke kommer bort til deg mens du røyker og leker "nyssgjerrigper" som alle oss andre fjortisser gjorde en gang back in the day, leave it alone! :S
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Jeg tror jeg kjenner hunden såpass godt. Vi smiler til hundene, og selv om det ikke er noe de gjør naturlig, lærer de det og smiler tilbake.

Det har ingenting med aggresjon å gjøre, den smiler like godt når den får lov til å komme opp på fanget.

Hvis du har en trygg hund kan du dytte den rundt, kaste ting etter den og blåse røyk på den, alt blir en del av leken. Det er da eiern må begynne å bruke huet.
Røyk er selvfølgelig ikke bra for en hund, det var jo derfor jeg skrev det i det første inlegget. Slappa litt med hvem du kaller dyreplagere.
Vis hele sitatet...
Dessverre, du har feil. Har studert litt hundepsykologi på si...
Og "smile" er et menneskelig trekk. Mennesker ser naturlig etter menneskelige trekk, ved både dyr og uanimerte objekter (noen gang sett på, en ting, f.ex et kumlokk, og sett et "smilefjes"? osv).
Hunder kan IKKE smile, det er ikke en del av dens kroppspråk.
Du kan selvfølgelig lære den og "smile", ved og bruke treningsmetoder, men "smile" er en menneskelig konnotasjon som er en følelse, for hunden, betyr det bare og dra leppa tilbake.
Sitat av kummi90 Vis innlegg
Dessverre, du har feil. Har studert litt hundepsykologi på si...
Og "smile" er et menneskelig trekk. Mennesker ser naturlig etter menneskelige trekk, ved både dyr og uanimerte objekter (noen gang sett på, en ting, f.ex et kumlokk, og sett et "smilefjes"? osv).
Hunder kan IKKE smile, det er ikke en del av dens kroppspråk.
Du kan selvfølgelig lære den og "smile", ved og bruke treningsmetoder, men "smile" er en menneskelig konnotasjon som er en følelse, for hunden, betyr det bare og dra leppa tilbake.
Vis hele sitatet...
Jo, enkelte hunder "smiler" faktisk. Det vil si, de trekker opp overleppene og viser de fremste tennene uten at det er noen form for trussel, men kun en etteraping av et menneskelig smil. Dette står for eksempel på Wikipedia:
However, some dogs will pull back their "top lips" in what looks like an aggressive way, when they are excited or happy. For example a dog prone to "smiling" may do so in greeting to a much loved owner and this should not be punished lest the dog become less affectionate and more withdrawn.
Vis hele sitatet...
Jeg vet at minst én av bøkene jeg har liggende omtaler dette i vesentlig mer omfattende grad, men jeg husker ikke hvilken akkurat nå, og har de heller ikke tilgjengelig før senere i dag. Hvis du skulle være interessert kan jeg se om jeg finner det igjen senere.

Når det er sagt, så er det viktig å være klar over at selv om enkelte hunder "smiler", så gjelder dette langt fra alle, og man skal være forsiktig med å tolke vising av tenner som et smil. Det kan være en advarsel og/eller et tegn på at den ikke liker det som foregår, og i verste fall en trussel om å bite. Jeg kan ikke se noen grunn til at hunden skulle "smile" av å få røyk blåst i fjeset, så hvis det du sier, Bothrops, er at den trekker leppa tilbake, og kanskje viser tenner, burde du la være. Strengt tatt burde du forstå bedre enn å blåse røyk i ansiktet på hunden din uavhengig av hvordan den reagerer – ville du for eksempel blåst røyk i fjeset på et lite barn?
Som sagt, trur ikke bikkja liker det, og hunder har ikke godt av røyk. Det ble med den ene gangen.
Jeg pleier å gi bikkja små utfordringer, som f.eks å kaste en boks ut på gulvet, slenge rundt meg med ei jakke etc. Da tar vanligvis bikkja et par skritt tilbake, "lener seg" , gliser og "angriper" utfordringen.
I dette tilfellet var det å "tåle" å være i røyken, men jeg skal ikke lære den opp som brannhund, så det er jo helt unødvendig.
Sist endret av Bothrops; 12. oktober 2010 kl. 08:28.
Sitat av Provo Vis innlegg
Jo, enkelte hunder "smiler" faktisk. Det vil si, de trekker opp overleppene og viser de fremste tennene uten at det er noen form for trussel, men kun en etteraping av et menneskelig smil. Dette står for eksempel på Wikipedia:

Jeg vet at minst én av bøkene jeg har liggende omtaler dette i vesentlig mer omfattende grad, men jeg husker ikke hvilken akkurat nå, og har de heller ikke tilgjengelig før senere i dag. Hvis du skulle være interessert kan jeg se om jeg finner det igjen senere.

Når det er sagt, så er det viktig å være klar over at selv om enkelte hunder "smiler", så gjelder dette langt fra alle, og man skal være forsiktig med å tolke vising av tenner som et smil. Det kan være en advarsel og/eller et tegn på at den ikke liker det som foregår, og i verste fall en trussel om å bite. Jeg kan ikke se noen grunn til at hunden skulle "smile" av å få røyk blåst i fjeset, så hvis det du sier, Bothrops, er at den trekker leppa tilbake, og kanskje viser tenner, burde du la være. Strengt tatt burde du forstå bedre enn å blåse røyk i ansiktet på hunden din uavhengig av hvordan den reagerer – ville du for eksempel blåst røyk i fjeset på et lite barn?
Vis hele sitatet...
Har sett dette på for eksempel dyrevideoer på Tuber`n osv. Du burde kanskje gjort det mer klart at det var dette du mente med "smile", i og med at det ikke er dette man forbinder med smiling, hund eller ikke (dra opp overleppa).
Hevder fortsatt at det er og antropomorfere hunden, i og med at og smile, ikke er i hundens naturlige kroppsspråks vokabulær.
Så har jeg fårstått det riktig at hunden din dro opp overleppa? Eller skrev du dette for og informere?
Sitat av kummi90 Vis innlegg
Hevder fortsatt at det er og antropomorfere hunden, i og med at og smile, ikke er i hundens naturlige kroppsspråks vokabulær.
Så har jeg fårstått det riktig at hunden din dro opp overleppa? Eller skrev du dette for og informere?
Vis hele sitatet...
Jeg skrev for å informere. Jeg studerer også hundepsykologi på si. Mine hunder smiler for øvrig ikke på den måten.

Som jeg nevnte husker jeg ikke hvilken bok det står mer om akkurat dette, men jeg er ganske sikker på at det er i Dog Language av Roger Abrantes. Jeg har selvsagt lånt den bort, så jeg kan ikke bekrefte det – og eliminasjonsmetoden utgår, ettersom jeg ikke gidder å bla gjennom alle bøkene i hylla. Boken er bra uansett, så jeg anbefaler den hvis du ikke allerede har den.

Det som er viktig, og veldig interessant, er at dette kun gjelder noen hunder, og at de kun gjør dette mot mennesker, og ikke andre hunder. Det er, som du sier, ikke en "naturlig" atferd (genetisk/instinktiv eller noe de ellers ville gjort uten menneskelig kontakt), men en tillært en; det betyr for øvrig ikke at den nødvendigvis er aktivt inntrent, eller at de kan gjøre det på kommando. Det er også tvilsomt at det er en underbevisst kommunikasjon av glede, slik som hos mennesker, men heller at det faller sammen med andre pasifiserende atferdsmønster (eller dempende signaler i Turid Rugaas-sjargong).

Sitat av kummi90
Du burde kanskje gjort det mer klart at det var dette du mente med "smile", i og med at det ikke er dette man forbinder med smiling, hund eller ikke (dra opp overleppa).
Vis hele sitatet...
Vel.. Jeg tror du blander sammen hvem som har postet hva, for jeg har kun skrevet én tidligere post om "smiling" i denne tråden, og jeg presiserer da akkurat det du sikter til.
Sitat av Provo Vis innlegg
Vel.. Jeg tror du blander sammen hvem som har postet hva, for jeg har kun skrevet én tidligere post om "smiling" i denne tråden, og jeg presiserer da akkurat det du sikter til.
Vis hele sitatet...
Du har selvsagt rett! Jeg refererte til en annen sin post xD

Med tanke på hunder, dette er offtopic, men
hva mener du om og gi hunder en rå diett, istedenfor "hundefor"?
Begge kattene til mora mi er vanligvis ekstra kosete når jeg er full og skal klappe dem
Det hender hunden min "smiler" når han får noen ekle lukter eller røyk på seg. Dette er jo ikke å smile.. Han trekker leppene tilbake fordi det er ekkelt..

on topic.
Om hunden din reagerer på at du er ruset, så la for all del hunden være i fred. Det er ikke unormalt at hunder reagerer på annerledes/unormal atferd. Mange hunder reagerer også på utviklingshemmede, nettopp fordi de har ofte et litt annerledes kroppspråk enn andre.
Hunder reagerer på ting som er "annerledes" enn det de er vant til.

Din valp er også veldig ung, så jeg syns du enten skal gi faen å være ruset rundt den eller i det minste la den være helt i fred.
En usikker hund ,kan, angripe.

Den hunden jeg har nå reagerer sjelden på rusa folk, men han sier veldig i fra om han er ukomfertabel med situasjonen. Han trekker seg alltid tilbake/knurrer om han ikke kommer seg unna veldig innpåslitene fulle/rusa mennesker. Med nyktre folk er han grei uansett hvor innpåslitene dem er.
Nå har jeg han veldig sjelden sammen med rusete folk, men møter mange av de på gata her jeg bor som alltid skal hilse på han.
Nei, la dyr være i fred så lenge man er påvirket av enten det ene eller det andre.