Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 798
Jeg ble forvirra av att noen sa att man måtte se den serien på den og den måten.Er det ikke bare å starte på sesong episode 1? også var det snakk om mye episode tull osv så jeg ga bare opp å se serien.Menne nå er jeg igang å jeg husker noen her hadde lynch dilla så please help me...?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hmm. Kan du ikke bare se fra episode 1 og utover? Serien gikk jo på TV før, naturligvis i kronologisk rekkefølge.
Som tias sier, logisk nok ser man serien fra episode 1 ses 1 til siste episode ses 2.

Ting kan jo såklart være in medias res underveis, men det er enda riktig rekkefølge.

Filmen kan også sees på som en prolog og en epilog.

http://en.wikipedia.org/wiki/Twin_Peaks
Jo var det jeg og tenkte menne de mente snakka om det var meningen att det skulle være en film så episode 1-2 som ble pilot eller nå skulle være lenger uti sesongen ellerno anyways jeg ser den kronologisk big up.
Hehe, på samme måte som Mulholland Drive skulle være en tvserie, som pga for lite spenn ble redigert om til en film?
Mange jeg har pratet med sier man ikke burde se pilot-episoden først, men hoppe rett til episode 1. For min del gjorde det ikke noe å se piloten, så bare å se de i den rekkefølgen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det er to piloter. Det er original versjonen på 90 minutter. I tillegg finnes det en pilot/film (refereres gjerne til som international pilot) på nesten to timer. I den sistnevnte avsløres mordmysteriet. Hvis du har denne versjonen skal du slutte å se etter du får se et trafikklys (rødt) ca 90 minutter inn i filmen. Hvis du kjøper deg Twin Peaks Definitive Gold Box Edition (begge pilotene, begge sesongene og masse ekstrastæsj) så er alt veldig oversiktlig. Da ser du simpelthen Original Pilot og starter deretter på episode 1. På Imdb så er piloten og episode 1 det samme (altså blir det 8 episoder i sesong 1 og 22 episoder i sesong 2) , men i dette bokssettet skilles det altså mellom piloten og resten av sesong 1. Som gjør at det er: pilot, 1-7 (sesong 1) og 8-29 (sesong 2)