Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1022
non flere fans av ICP (insane clown posse) her? eller er det et helt ukjent band her på nff? har vært fan av de noen år nå og det hadde vært gøy å høre om det er non flere som digger de
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Er ett år eller noe siden jeg har hørt på de men jeg likte det når jeg hørte på det. Artige tekster også =)
Trådstarter
konge ja er en stund siden jeg digga de fullt ut her og.. men lasta ned de igjen her om dagen og det er fortsatt like kult er hvertfall ikke mainstream selv om de blei litt mer mainstream nå.. eller .. hvertfall sånn som jeg merka det da (homies anyone) :P
sjefs. icp og twisted er kanon kule. har en del cd`er av icp ja. digget de for et år siden men er fremdeles sygt bra.
Stakar ICP, helt på tryne jo...
masse fjortisser som digga kiss når di va små digger di..

Jeg synes det var morsomt først, siden jeg trodde det var snakk om ironi eller no, men så fatta jeg at disse folka her er jo faktisk serriøse! ICP er det mest latterlige bandet i verden...

Jeg diskuterte faktisk nettopp her med en annen ICP fan om de var bra eller dårlig, hjernedød fyr, hver gang jeg sa ett eller annet negativt om de tullete klovnene fikk jeg bare masse "yo go get all da maddafakkin juggaloes on yo neck and we go fuck yo up yo gadd daam fucktard!!!"

juggaloes... morlike JuggaHoes!

Som eminem sa: Fuck faggie 2 dope and silent gay, god damn insane clown pussies...
Trådstarter
så du mener at det er bedre å være mr mainstream og holde med eminemn da? mr sell out? de er hvertfall ikke mainstream som "visse" andre hvite rappere
Haha, det er aldri negativt å høre på såkalte "mainstream" artister! trenger ikke bare høre på eminem, men jeg lyver ikke når jeg sier at han er et lyrisk geni, det burde du og skjønne...

og er man sallout bare fordi man får fame og blir rik? hvis jeg lykkes i det jeg prøver å oppnå er jeg sellot da? neeh...

hvis icp blir verdensberømte og får millioner av fans(noe jeg tviler på vil skje) da er de og mainstream, skal du bare droppe de? snakk om lojal fan!

Og hvis du trodde jeg er en av de som kun hører på "kommersiel musikk" tar du rimelig feil, hører på det og, men hører på mer undergrunnsmusikk enn du kan forestille deg.

Kan nevne mange norske undergrunnsrappre som har mer skills enn ICP noen gang kommer til å få!

Fred
Har Wrestling med icp =D Juggaloe wrestling championship ellerno.JCW
Når det først er sagt, så er jeg ingen rap-fan, heller ingen saggebukse-yoyo-mafakka. MEN jeg har allikevel fulgt med følgende artister; Insane Clown Posse, Kottonmouth Kings, Twiztid, og andre artister i Psychopathic Records. Eminem & Co har jeg og fått med meg endel av, for hallo? de kan man jo ikke unngå å høre?

Til saken

Vet du mr Soffa hva mainstream vil si? Det er ikke bare sellout, det er nærmest en korrupt bransje. Eminem, 50-Cent etc er faktisk rappere som kan kalles kjøpt og betalt. Og nei de er ikke lyriske genier - det er noe av illusjonen markedet gir deg som sitter igjen i saggebuksa di, nofear gensern din og discmannen din som skriker "MY NAIM IS".

Vet du, du som faktisk sier du er så undergrunnsbasert, at ICP faktisk allerede har millioner av fans? men du ser dem ikke, vet du hvorfor? fordi det er underground. Fordi du prater som du ikke har innsikt i det hele tatt på hva underground ER, og hva det STÅR FOR! snørrunge.

hva hører du på som er underground, og svar meg uten å google som faen. Klovner i Kamp?

ICP går ut og sier folk skal ta dem som de er, og med selvironi som det står etter - de har dypere tekster enn du faktisk noengang kan konsentrere deg om at Eminem vil ha. Eminem gjør som de fleste sellout artister - prater om seg selv, det kjeeempefæle livet han har hatt i den fæle ghettoen sin. ICP prater om temaer som åndelighet, rusen, ekstasen, det bisarre og skyggesider blandt mennesker. Dette går frem i det du tror er "HEHE MORSOMME TEKSTER OM KLOVNER'N'SHIT"

Du skal vite det at undergrunnen baserer seg ikke på det mainstreamen gjør - mainstream er WYSIWYG. Underground er utydelig, uklart, noe du ikke ser, som du ikke klarer tolke før du har blitt opplært i hodet til å forstå det.

Kort fortalt for å få deg til å få noe innsikt i det hele, Soffa - så tror jeg du bør lese litt om de forskjellige temaene, oppleve det, og sette deg mer inn i det, for de ordene du kommer med her tyder på en umoden person som spyr ut mer vrøvl en personen selv kan håndtere. Hvorfor prate om ting du ikke vet noe om?

Når det kommer til skillz'n'shizmofo, det er faktisk helt urelevant om en rapper kan si flere ord enn den forrige, eller er generelt mer muntlig teknisk enn andre - sikkert imponerende, i kanskje 2 låter! Det er helheten som teller, undergrunnen består ikke av penger og det er derfor den kalles det, mainstream er penger - folk kjøper det de vil ha, vel fordi artistene henter tusenlapper fra pengetrærne sine. ICP og Twiztid har tilsammen laget mer kreativ MUSIKK, enn eminem og 50-cent noengang vil kunne skilte med, de har allerede tilsmusset rykte med å lukte sponsorpenger, og de har heller ingen problemer med å bare KJØPE tekster fra kjøpte og betalte låtskrivere, og enkelt og greit bare signere med sitt navn på.

Jeg ser diskusjonen som avsluttet da du egentlig ikke har noe lurt å komme med, Soffa.
Sist endret av Tierra; 28. desember 2005 kl. 17:16.
Trådstarter
Sitat av Tierra
utrolig mye bra!.
Vis hele sitatet...
du er mannen! MANNEN! \o/ me love you long time utrolig bra skrivi, bedre enn jeg noengang kunne klart å formulere meg takk for at du tok deg tid til å skrive den posten!
Jeg ser diskusjonen som avsluttet da du egentlig ikke har noe lurt å komme med, Soffa.
Vis hele sitatet...
Beklager at jeg slo av PC`en for å gjøre noe annet lille venn...

Jeg vet selvsagt hva Mainstream er, og jeg har aldri sagt det er noe fornuftig, men uansett om du liker det eller ikke, så kommer det mye likbar musikk fra artister, mainstream eller ikke, selvsagt noen tar det litt for langt som f.eks 50cent som har basert hele stilen sin på å være så ekte at det blir latterlig når han sitter og teller dollabagger i villaen sin. Men andre artister har mye bra, sier ikke at man kommer til et spirituelt nirvana av å høre på tekstene, men mye kan kalles god musikk, Missy f.eks, masse knall låter, house of paine - jump around, helt konge, cypress hill, fantastisk!
Så har du også dyktige undergroundartister, som Alibi, DVD, Sirius, Thorin, Teori, Ordrett.

Og hvem er det du kaller Snørrunge? hvis litt respekt mann! Jeg var en av de som faktisk var og så Beatstreet på kino og løp rundt og tagget og breaket og rappet osv etterpå.

Jeg tror du forestiller deg at jeg er ca 14-18 år har lue tredd nedover hue, går med bukser i størelse 8xXL, det er ikke meg sorry.

Regner også med at du innbiller deg at jeg har hørt en to tre sager av ICP, også feil, hørt masse av de, likte bittegrann, forkasta resten, har forresten en plate av de, desverre falt den ikke heelt i smak.

Nå skal ikke jeg si hvem som skriver egne låter og ikke, det er igrunnen vanskelig å vite, men hvor mange av eminems låter har du hørt lille venn? fra Slim shady og utover? eller fikk du faktisk med deg den første låta han hadde på MTV? eller var du 12 da?

Jeg hadde hørt låter av han lenge før det ble inn å ta halveis av seg buksene og før mannen i gata hadde hørt om Dre.
Jeg hørte på NWA da de var helt nye, og jeg hørte og på M.o.p. lenge før de ble verdenskjent, ikke at det er lenge sia, men man måtte være ganske dedikert for å drive med denslags musikk og livstil på nittitallet i norge.

Btw: når du sier god musikk tenker du kanskje på musikk som får en til å sperre øynene opp og bli helt filosofisk, jeg derimot, nøyer meg med musikk jeg syners er fet, hvor artisten har bra flow, beaten er rå, hvor det ligger bra rim osv i teksten, trenger ikke svaret på livet, sikkert kos det og, men da leser jeg heller Illustrert vitenskap.

Jeg vil ikke ha musikk som har introer som sier at "Science is but an organized system of ignorance"

Jeg vil ha musikk!

Fred for faen! hihi
Det bryr meg ikke hva du har gjort, når du vokste opp, hva du har hørt - og jeg kallte deg for snørrunge.

Jeg forestiller meg ikke deg i noensomhelst form, jeg bare leser hva du skriver og utifra det har du liten innsikt i hva du egentlig prater om. Mainstream trenger ikke nødvendigvis være drittmusikk, bransjen er det og flertallet av artistene og låtene som er der er ikke GOD musikk. det er ikke kvalitetsmusikk som går kun på egenskaper og talent hos artistene men lettvinte løsninger som å leie inn låtskrivere, lydengineers som lager 50% av låtene for artistene utenom det og etc.

Jeg gidder ikke dra ut denne tråden mer da den handler om noe helt annet - Men som sagt, du kan ha løpt over en fotballbane med en støvsuger i ræva for min del - hva du har hørt og gjort spiller ingen rolle når du ikke kan skille kvalitet og søppel. Da rap er muntlig og låtene består av det stiller det høyere krav til hva artistene sier, og da kreves det mer av tekstene - så selvfølgelig må det være musikk man faktisk føler man får noe igjen for å høre på, og som man føler man kan relatere seg til. Musikkmessig mener jeg norge er i steinalderen på forståelse enda, tror du bør ta deg en tur til israel eller portugal på de gigantiske undergrounds-festivalene og høre hva electronica-producere har og fortelle deg der. Musikk i seg selv er like mye et språk som det å prate.


nå er det nok, beklager Fake, ble veldig offtopic dette her, fortsett
Hey diddly ho, jeg må stå på samme side som soffa.
ICP er virkelig bare noen stakarslige usikre menn, om noen har sjekket ut backyard wrestling spillet til playstation vil dere se hva jeg mener.

For å annbefale noe god undergrunds Hip hop, så har vi f.eks hele stallen til definitive jux eller R.A the rugged man.

Orker ikke skrive mer nå
ICP er like kule som Vanilla Ice...
heieheihei, pass deg for å sammenligne noen gjøglete wrestling-gimmick-rappere med et geni og en sjarmvirtuoso som the one, the only, the vanilla ice! få har gjort for rap spesielt og musikk generelt det han klarte å prestere på den altfor korte tiden han var blant oss...
Better than thou.
Herregud, finnes virkelig det bs-bandet enda?

Jeg er overhodet ikke fan av verken Eminem eller 50 Cent, heller det motsatte, men å si at ICP er flinkere enn overnevnte er totalt latterlig. Undergrunn? What the FUCK!?