Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 2789
Har nå kjøpt meg Gamer-Pc, og går da i anskaffelse av ett gamerheadset, siden sommerferien kommer, og det skal noe til for å ta med seg Z-2300 på LAN. Skal være noe i 4-600,- sjangeren, og merk; IKKE NOE UNDER 400,- (helst ikke noe over 600,- heller)

Må være ett headset man kan sitte i flere timer i strekk med.
Jeg spiller Crysis, CoD4, Rainbow Six: Vegas 2, BF2 og CS, så jeg trenger sorround til å høre fienden.
Mic er alltid kjekt å ha. Volumkontroll er ikke vesentlig, siden jeg har volumkontroll på mitt G15 tastatur.

Takker for alle tips

Har vurdert Creatic Fatal1ty siden 4 av vennene mine har det, men har lest at folk ikke liker de så godt. Stemmer det?
Sennheiser pc161. Verdt hver eneste krone, synes jeg.

Om du sliter med at du får 'vondt' i ørene etter flere timer, bør du kjøpe et som dekker hele øret, altså klokker - eller bruke lue + headsett. Funker fjell.
Sist endret av Volch0k; 14. juni 2008 kl. 23:05.
Det glemte jeg vist i førstepost. Det må være klokker :P
Liker best når jeg ikke får med meg omverdenen
Dette ser jo ut til å være bra av erfaringer, vis du har kvalitetsmic utenom.

Uansett, sjekk ut prisguiden; du kan velge å bare søke etter lukkede headsett der, og se på de som har brukererfaringer først og fremst.

Edit: Skal sies at skal du ha klokker, bør du helst legge i litt mer er min menings ihvertfall.
Sist endret av Volch0k; 14. juni 2008 kl. 23:21.
Legge i litt mer hva da? Penger?
Sitat av McLovin
Legge i litt mer hva da? Penger?
Vis hele sitatet...
Nei, legge i mer kaninfor.
Sist endret av Volch0k; 14. juni 2008 kl. 23:25.
Denne har jeg: http://www.snowboardshop.no/user_ProdView.asp?pid=2769
Kr 749
Sist endret av poppolo; 14. juni 2008 kl. 23:27.
Husk: Mic er alltid kjekt å ha. Med det mener jeg at jeg vil ha Mic på :P

Har kommet frem til disse:

IceMat Siberia
SteelSeries 5H V2 og
Creative Fatal1ty
Noen som utmerker seg? Noen som skal elimineres? Flere tips?

Sitat av Volch0k
Nei, legge i mer kaninfor.
Vis hele sitatet...
Har ikke kaninfôr for øyeblikket. Funker kattemat? :P
Jeg anbefaler icemat siberia slik mclovin lenket til over. Mange cs/css progamere som har, helt utrolig digge å ha på hodet!
Har bare gode erfaringer med Fatality.. Kan sitte med de i timesvis uten og plages..

Eneste minus er litt dårlig mic..

/Jonasl
Sitat av poppolo
Vis hele sitatet...
Skullcandy er jo de dårligste headsetta på markedet,.. lyd- og byggekvaliteten er til å gremmes over
Det er faktisk sant. Fikk helt sjokk når jeg prøvde skullcandy headsettet til en kompiss. Kosta 500,- og det sugde virkelig mannkuk.
Sist endret av McLovin; 15. juni 2008 kl. 01:12.
Flere tips?
Ingenting? http://freakforum.nu/forum/images/icons/icon9.gif
Sist endret av McLovin; 15. juni 2008 kl. 13:44.
skull candy er genialt!
Sitat av Volch0k
Dette ser jo ut til å være bra av erfaringer, vis du har kvalitetsmic utenom.

Uansett, sjekk ut prisguiden; du kan velge å bare søke etter lukkede headsett der, og se på de som har brukererfaringer først og fremst.

Edit: Skal sies at skal du ha klokker, bør du helst legge i litt mer er min menings ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Anbefaler dette Headsete også
Har Creative Fatal1ty selv.
Imo synes jeg den er behagelig over flere timer, god lyd er d også

gl (:
koss sb/45: støyfri mic, koss-kvalitet.
400-500,-
Lazywriter
Gisse's Avatar
Må henge meg på creative Fatal1ty headset. Det fungerer veldig bra, mikrofonen er veldig bra og headsettet er behagelig å ha på seg. Husker i starten når jeg hadde fått headsettet, merket jeg det rundt ørene etter en hel ettermiddag og en kveld med de på, men det var første og siste gangen, er nok bare jeg som ikke er vandt til headset som er rundt ørene.

Kvaliteten på headsettet er også veldig bra, dog har jeg ikke andre å sammenlikne med. Ergo, jeg er fornøyd i og med at det er det første headsettet jeg har, annet enn Koss Porta Pro
leste en test på skull candy når det gjaldt mobil bruk. Orginal headsettet som fulgte med mobilen var stort sett altid bedre på lyd.

Med Skull Candy er der bare design som teller tydeligvis.

Hold deg unna Koss Sb/45. Bra lyd, men for dårlig kvalitet i plasten. knekker lett i festene.
Sitat av Incogn1to
skull candy er genialt!
Vis hele sitatet...
proppene som følger med iPod er nesten bedre spør du meg.
Jeg hadde garantert gått for et SteelSeries eller Sennheiser headsettet til gaming.
Evt. Sibera headsettet.

Bedere blir det ikke. Hold deg unna Fatal1ty og SkullCandy dritet.

Husk: Du får ofte det du betaler for
OBS: Med unntak av ScullCandy.
Takker for mange gode tips!
Det blir enten SteelSeries 5H V2 eller IceMat Siberia. Noen som utmerker seg?
Sitat av McLovin
Takker for mange gode tips!
Det blir enten SteelSeries 5H V2 eller IceMat Siberia. Noen som utmerker seg?
Vis hele sitatet...
Har veldig mange kammerater i type CS miljøet som er glade i begge to.
Hvis du har muligheten ville jeg prøvd hvem som passet deg best, da begge er gode på lyd-delen. Personlig syntes jeg Sibera utmerket seg, men det er jo en smakssak.
Mic folkens, jeg trenger mic :P
Blir mest sannsynelig Siberia. Takker for alle svar
Jeg har blandede erfaringer med Scullcandy (dette gjelder dog ikke øreklokker) - ganske god lyd (langt bedre enn f.eks. Koss med sin berømte overdøvende og lydødeleggende bass), og behagelige å bruke, men kvaliteten er så som så - ble dårlig kontakt i ledningen (isolasjonen nede ved pluggen sprakk, ledningene tøt ut) etter rundt et halvt års aktiv bruk.

Koss vil jeg fraråde på alle punkter. Lyden kan bare beskrives som bra dersom du kun hører frekvenser under 200Hz - bassen overdøver alt - og jeg har hatt fire (øreklokke)headset som har røket etter skremmende kort tid.

Icemat Syberia: hold deg unna. Hadde et sånt, det gikk i stykker etter under to uker med snill bruk. Bøylen knakk seg løs fra en av øreklokkene, umulig å reparere. Dessuten er det ikke et lukket headset, men "halvåpent" - det blokkerer ikke ut særlig mye lyd.
Steelsound 5H er digg. har hatt den et år nå. USB, lang ledning og ekstremt bra lyd. enda mer pluss er micen som er gjemt inne i headsetet.
mitt begynner å bli slitt. Er så flink til å rive det ned hvis jeg skal vekk fra pcn. Men ellers, Top gaming headset. Hun überskilla svensken på TG brukte også Steelsound, og det er flere kjente teams som bruker det.
Sitat av Meeger
Steelsound 5H er digg. har hatt den et år nå. USB, lang ledning og ekstremt bra lyd. enda mer pluss er micen som er gjemt inne i headsetet.
mitt begynner å bli slitt. Er så flink til å rive det ned hvis jeg skal vekk fra pcn. Men ellers, Top gaming headset. Hun überskilla svensken på TG brukte også Steelsound, og det er flere kjente teams som bruker det.
Vis hele sitatet...
Var det ikke zaaz som ble sponset av steelsound da?
Sitat av fredeve
http://www.behringer.com/HPX2000/index.cfm?lang=ENG ----> bedre en det er vanskelig å finne
Vis hele sitatet...
ikke spesiellt ..

Til dere som klager på byggekvaliteten til icemat siberia, så kan jeg si meg delvis enig. Ikke et solid byggd headsett, men når jeg nå har hatt mitt i fire år uten å få en skramme, må nok slitasjen påskyldes din uvørenhet.

Lydkvaliteten er så som så, men det er ett av få headsett som har klokker som dekker _hele_ øret, noe du burde veie tungt hvis det skal brukes til gaming. Etter en ca 4timers aktiv bruk, blir der noe ubehagelig dog.

Personlig faller jeg alltid tilbake på et skikkelig stort, godt og solid studioheadsett. AKG har noen i særklasse, men da er også prisen deretter. Kjøper du fra amazon derimot, kan du få et K-701 ferdig levert på døren til rett rundt 2000,-
Dette ligger til rundt 5000,- på flere norske internettbutikker ...
Sitat av MicroWar
leste en test på skull candy når det gjaldt mobil bruk. Orginal headsettet som fulgte med mobilen var stort sett altid bedre på lyd.

Med Skull Candy er der bare design som teller tydeligvis.

Hold deg unna Koss Sb/45. Bra lyd, men for dårlig kvalitet i plasten. knekker lett i festene.
Vis hele sitatet...
da pakker du den ikke sammen
Sitat av poppolo
Vis hele sitatet...

unnskyld, men dette headsettet har skeiv frekvensgjengivelse og spela generelt rævva.. som det meste skullcandy laga. men det ser kult ut då grattis..

Sitat av fredeve
http://www.behringer.com/HPX2000/index.cfm?lang=ENG ----> bedre en det er vanskelig å finne
Vis hele sitatet...
hehe, då trur eg du tar feil.. Behringer laga mykje bra JA.. men er og noke ut av det billigaste pro utstyr merket.. har dårlig erfaring me behringer utstyr... alt fra mixer til høgtalera..

mitt råd; kjøp sennheiser.. eg kjøpte eit til 220 kroner på hifiklubben for 3 år sida.. (dei laga ikkje det lenger)..

har samanligna med andre headset, har til gode å finne headset som matcher på lyd og komfor til den prisen.. 3m ledning..

minuset er at det er stort.. men til gaming har ikkje det noke å sei.

eg har snakka med MANGEN som har stor intresse for hifi og audio generelt.. og sennheiser kjem til snakk ofte..
Sitat av Petter Pan
Til dere som klager på byggekvaliteten til icemat siberia, så kan jeg si meg delvis enig. Ikke et solid byggd headsett, men når jeg nå har hatt mitt i fire år uten å få en skramme, må nok slitasjen påskyldes din uvørenhet.
Vis hele sitatet...
Dersom du beskriver å ha hodesettet rundt halsen, bøye klokkene svakt ut og løfte hodesettet opp for å ta det på hodet som uvørenhet, så ja. Det var helt nytt, og hadde blitt pakket ut, koblet til PC, og ikke flyttet derfra de to ukene jeg hadde det. Det hadde aldri falt i gulvet - før eller etter oppakning - og ikke brukt særlig mye i det hele tatt. Likevel knakk en av øreklokkene rett av.
Sitat av Kråketær
Dersom du beskriver å ha hodesettet rundt halsen, bøye klokkene svakt ut og løfte hodesettet opp for å ta det på hodet som uvørenhet, så ja. Det var helt nytt, og hadde blitt pakket ut, koblet til PC, og ikke flyttet derfra de to ukene jeg hadde det. Det hadde aldri falt i gulvet - før eller etter oppakning - og ikke brukt særlig mye i det hele tatt. Likevel knakk en av øreklokkene rett av.
Vis hele sitatet...
Jeg vil påstå at du har hvert veldig uheldig.
Jeg kjenner flere som har samme headsettet, kanskje ikke noen spesiell byggekvalitet, men dems har holdt veldig lenge. Produksjonsfeil kanskje? Det skal iallefall gå på garantien.
Sitat av Restyle
Jeg vil påstå at du har hvert veldig uheldig.
Jeg kjenner flere som har samme headsettet, kanskje ikke noen spesiell byggekvalitet, men dems har holdt veldig lenge. Produksjonsfeil kanskje? Det skal iallefall gå på garantien.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg fikk tilbake pengene. Godt mulig det var produksjonsfeil også, men om produsenten har så dårlig kvalitetskontroll vil jeg uansett aldri anbefale det.

(Og sånn som jeg forstod det var han på jakt etter et lukket headset, noe Icemat-settet ikke er)
Sitat av Restyle
Jeg vil påstå at du har hvert veldig uheldig.
Jeg kjenner flere som har samme headsettet, kanskje ikke noen spesiell byggekvalitet, men dems har holdt veldig lenge. Produksjonsfeil kanskje? Det skal iallefall gå på garantien.
Vis hele sitatet...
Og jeg har igjen mange som har klaget på kvaliten på det headsettet. Så det er vel kanskje en kombinasjon av ulykke og litt dårlig behandling? At det brekker fortere enn mange andre har jeg stor tro på, desverre...

Problemet med Siberia, spør du meg, er at mye av lyden går ut av headsettet. Ikke det at det er en plage for personen som bruker det, men jeg har sittet mye på lan sammen med folk som har brukt det, og det har plaget meg og andre rundt når vi har spilt.

Har fatalityheadsettet nå, og det er helt ok. Liker dog Steelseerisen bedre, måtte bare ha et headsett fort på et lan, derfor fatality.
Appropo Scullcandy, er det noen som har erfaring Wesc headsetet? http://www.techfresh.net/wp-content/...escproaoki.jpg
En veninne av meg har det, betalte 1700 kroner, og jeg lurer av ren nyskjerrighet på om det kun er merket du betaler for her, eller om det virkelig er god lyd?
Sist endret av homer666; 16. juni 2008 kl. 16:12.
ikke kjøp siberia neckband er alt jeg kan si de mest ubehaglige øretelefonene jeg noen gang har brukt.
Ja, jeg trenger ett heldekkende headset til gaming. skal brukes på LAN, så minst mulig støy ut fra headsettet
Er vel en smak og behag-sak, men siden det er første gaming headsettet mitt, kan det vel ikke bli så gale uansett :P
Ja, jeg trenger ett heldekkende headset til gaming. skal brukes på LAN, så minst mulig støy ut fra headsettet
Er vel en smak og behag-sak, men siden det er første gaming headsettet mitt, kan det vel ikke bli så gale uansett :P
Er veldig fornøyd med Steelsound 5H v2.
jeg har disse og er veldig fornøyd link
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kjøp siberia.
Hatt det noen år nå, har aldri gått i stykker
Styr unna skullcandy værtfall. De er ikke noe gode, er mote greier som koster flesk ... Sennheiser har kvalitet, men er ofte litt dyre.

Jeg kan ikke uttale meg om Siberia og Steelsound, men venner med steelsound liker det veldig godt ...
Jeg bruker Sennheiser 161 ; D Det fungerer veldig bra. Man for ordentlig surround feeling. Anbefales på det beste!
Usikker på pris, jeg ga 600 kr for mitt på TG i år, men 600-800 kr er vel sånn ca. Sjekk prisguide.no eller noe lignende.