Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 809
Med en gang jeg skal start maskinen min så får jeg en beskjed:

scanning IDE-Drives........

"No array is defined"

WTF!!!!???

Det begynnte å skje etter at jeg fikk meg et nytt hovedkort, noen smartinger der ute som vet hvordan jeg skal fjerne den? Den begynner å irritere meg så jævlig
Høres ut som du har koblet hard disken eller cd rom til feil ide kontroller på hovedkortet, sjekk at du har festet kablene riktig til riktig ide kontroller.
Høres ut som du har raid enablet uten at drivene er formatert for det eller har riktige størrelser for oppsettet ditt. Prøv å slå av raid og se hva som skjer.
Nsx
Trådstarter
Åja... slå av raid..... hmm... hehe hvordan gjør jeg det da?
Nsx
Trådstarter
ja det sto noe om at en kabel ikke var "connected"
Tror du må inn i BIOS og slå det av der... Husker jeg hadde samme problem for en stund tilbake...
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
tror ikke du skal kjøpe deg deler som du ikke har PEILING på hvordan fungerer
Nsx
Trådstarter
Det var feil med vifta på hovedkortet så kom en reperatør og skulle fikse den, men han var så smart at han ødela hele hovedkortet mitt og satt i et nytt, men så tror jeg at han har satt den i sammen feil... som cryptoknight sa...
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Ingen fare.. det eneste som har skjedd her er at du har fått ett hovedkort med intergrert IDE-RAID. Dette skrus vanligvis av med en instilling i BIOS, eller til og med en jumper på hovedkortet. Sjekk BIOS, om ikke sjekk manualen til hovedkortet.
Nsx
Trådstarter
det er bare det at hver gang jeg skal endre på raid greia så får jeg en feil mld: check power cord/suply (eller noe husker ikke helt hehe) og så starter maskinen på nytt uten endringer...
Hvis ingenting annet funker så kobler du fra alt og kobler det til igjen.
Nsx
Trådstarter
Jeg fant ikke noe om raid/ide greier i biosèn eller kansje det er bare jeg som er idiot, men uanz så er det litt rart at en reperatør kunne ha koblet feil... men men... har aldri koblet en pc isammen fra bunnen men kan vell prøve....