Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 496
Jeg hadde dette problemet med den forrige pc'en, og har det fremdeles med den nye. Bare noen dager etter at jeg installerer xp, og har lagt inn de vanlige programmene blir det plutselig slik at internett bare virker i ca 10-30 minutter før jeg må reboote for at det skal virke igjen. Alt ser ut til å virke normalt, jeg kan se at routeren mottar signaler, samme med kortet, men alikevel virker det ikke. Når jeg tar en av de innebygde testene til xp virker alt, unntatt når den prøver å pinge dns-serverne (nextgentel-dns'ene). Noen som har en løsning på dette?

Dette er temmelig plagsomt, siden pc'en er ca 3 dager gammel, og allerede nå begynner den med feil. På den forrige pc'en virka nettet når jeg installerte w2k, men på xp er det bare som skrevet ovenfor. HJELP!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
tipper det er noen av proggene som du sier du legger inn som gjør det da
Serbern's Avatar
Trådstarter
tenkte på hva jeg har lagt inn..
winamp, emule, norton antivirus 2003, acdsee, mirc (nnscript), k-lite og.. daemon tools.

Hadde akkurat det samma inne når jeg hadde w2k på den gamle pc'en, og nettet virket hele tiden, så hvorfor skal dette ødelegge mer i xp?
nFF Marshall
morten's Avatar
prøv å kjøre uten emule, det fucket mye for meg iaf.
Skal ikke late som om jeg har noe grunnlag for å løse problemet ditt, men har selv NextGenTel, og har innimellom vært nødt til å gå inn på http://hjemmekontor.broadpark.no (tror jeg, får ikke åpnet den her på jobb). Brukernavn "familie", passord "nextgentel" så skal du i det minste kunne sjekke om internett er aktivert... men dette visste du nok allerede. På forhånd gratulerer med 1.000 poster.

Kan ellers nevne at jeg hadde et lignende problem for en to - tre år siden. Da brukte jeg Win98 (grøss), men det hele løste seg, etter mye om og men, ved å flytte lydkortet fra en brønn til en annen annen... Syke greier.