Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2060
Hallais, vært titt og ofte innom det forumet her, og virker som mange av dere har peiling på dette med steroider og den slags.

Uansett, er en kar på 21 som har lyst å teste ut en kur på testo i ca 10-12 uker, men jeg lurer rett og slett hvor effektivt dette er, og hvor mye større man kan bli på bare denne kuren? Mitt testonivå ellers er helt normalt, på 600, i en skala fra 0-900.

Er det slik at dere anbefaler 250mg i uka, eller vil jeg se mye bedre effekt på 500mg?
Det er endel grunnleggende du bør kunne før du kaster deg ut på en hormonkur.

Basert på det du skriver her, så tyder det på at du ikke vet omtrent noenting, derfor vil jeg fraråde deg dette på det sterkeste.


Du er ung, og har normale verdier av testosteron. Dersom du spiser og trener riktig vil du se mye framgang. Dersom du kurer i 10-12 uker på 250mg /uke så vil du kanskje gaine en-to kilo mer enn hva du ville klart naturlig, men husk at det vil ta lang tid å "recovre" fra en slik kur (altså at egenproduksjonen starter opp igjen). Så i praksis vil du ta 2 skritt fram, og 2 skritt tilbake av en slik kur, og resultatet vil bli at du vil lengte etter å starte en ny kur.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Det er endel grunnleggende du bør kunne før du kaster deg ut på en hormonkur.

Basert på det du skriver her, så tyder det på at du ikke vet omtrent noenting, derfor vil jeg fraråde deg dette på det sterkeste.


Du er ung, og har normale verdier av testosteron. Dersom du spiser og trener riktig vil du se mye framgang. Dersom du kurer i 10-12 uker på 250mg /uke så vil du kanskje gaine en-to kilo mer enn hva du ville klart naturlig, men husk at det vil ta lang tid å "recovre" fra en slik kur (altså at egenproduksjonen starter opp igjen). Så i praksis vil du ta 2 skritt fram, og 2 skritt tilbake av en slik kur, og resultatet vil bli at du vil lengte etter å starte en ny kur.
Vis hele sitatet...
Jeg vil si jeg vet det mest grunnleggende, det er å ha PCT og slike ting i bakhånd etter endt kur, for å unngå gyno osv. Det er ikke slik at jeg skal mikse og trikse med tren og andre roids i tilegg, men en enkel testo kur.

Det jeg tenkte. Med andre ord, er bare en testo kur helt bortkasta? Selvom en øker mengden til 500mg?
Sist endret av daddy9023; 22. september 2020 kl. 15:08.
Hvis du kun skal ta èn kur, og aldri røre det igjen så er det bortkastet.

La oss se dette på et 20 ukers perspektiv.
Eksempel 1 - Du boler i 10 uker:
De ti første ukene vil du gaine omlag dobbelt så mye som du ville gjort naturlig. De ti siste ukene vil du gaine ingenting fordi du er i en recovery fase.

Eksempel nummer 2 - Du trener naturlig:
Du trener naturlig og gjør alt riktig i 20 uker. Du har nå gainet like mye som du ville gjort dersom du hadde kuret (men du gainer i halvparten av tempoet), også slipper du det PCT helvete med psykiske problemer(perioden etter en kur tærer på psyken til mange). Du har også ikke tuklet med din naturlige hormonproduksjon så nå kan du fortsette å trene og gaine som aldri før. PCT er ingen garanti for at du recovrer 100%. Kanskje om du er heldig så recovrer du tilbake til 500 på den skalaen du bruker.


Du bør ha større ambisjoner om å legge på deg et par kilo muskler dersom det skal veie opp for potensielle ulemper ved boling.
Sist endret av Superspurv; 22. september 2020 kl. 15:17.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Hvis du kun skal ta èn kur, og aldri røre det igjen så er det bortkastet.

La oss se dette på et 20 ukers perspektiv.
Eksempel 1 - Du boler i 10 uker:
De ti første ukene vil du gaine omlag dobbelt så mye som du ville gjort naturlig. De ti siste ukene vil du gaine ingenting fordi du er i en recovery fase.

Eksempel nummer 2 - Du trener naturlig:
Du trener naturlig og gjør alt riktig i 20 uker. Du har nå gainet like mye som du ville gjort dersom du hadde kuret (men du gainer i halvparten av tempoet), også slipper du det PCT helvete med psykiske problemer(perioden etter en kur tærer på psyken til mange). Du har også ikke tuklet med din naturlige hormonproduksjon så nå kan du fortsette å trene og gaine som aldri før. PCT er ingen garanti for at du recovrer 100%. Kanskje om du er heldig så recovrer du tilbake til 500 på den skalaen du bruker.


Du bør ha større ambisjoner om å legge på deg et par kilo muskler dersom det skal veie opp for potensielle ulemper ved boling.
Vis hele sitatet...
Gir mye mening de greiene du lister opp her ja, meget gode argumenter.

Men under en recovery-fase som du nevner her, altså etter de 10 ukene med bol, er det slik at så å si alt av det jeg har bygget opp av muskler i den 10-ukersfasen forsvinner etter jeg er ferdig med kuren? Det er jo ganske så brutalt deprimerende, regner med at man kan få beholde 80%?
Sist endret av daddy9023; 22. september 2020 kl. 15:25.
Det er brutalt deprimerende. Derfor valgte jeg aldri å gå helt av fra 2016, men heller gå over på en lav cruisedose mellom kurene mine.

Det finnes såklart mange PCT guides som skal gi deg triks på hvordan man kan beholde mest mulig. Greia er at etter 3-4-5 halveringer etter siste injeksjon så har du ikke noe testosteron igjen i kroppen. Da vil hjernen sende ut signaler til testiklene om å starte opp produksjonen igjen. Men det er individuelt hvor raskt egenproduksjonen starter opp. Uten testosteron i kroppen er man sårbar for å miste muskelmasse. Kroppen kvitter seg med muskler den "ikke trenger".

Selvfølgelig kan du være en av de heldige som beholder mesteparten og egenproduksjonen skyter i været rett etter kuren, men jeg forholder meg til gjennomsnittet. Ikke alle er så heldige. Hvis ikke egenproduksjonen starter opp igjen som normalt og du drar til fastlegen, så ber de deg pent komme tilbake etter 9-12 måneder for en ny blodprøve. 1 år uten egenproduksjon er katastrofalt.

Jeg kan jo også legge til at dersom du ikke allerede har nådd ditt naturlige potensialet for muskelmasse, så går det ann i teorien å fortsette å gaine muskler etter en kur.
Sist endret av Superspurv; 22. september 2020 kl. 15:32.
Dette hørtes jo ikke lovende ut. Slik du beskriver det er det bare å droppe hele cyclen. Men er jo fremdeles mange som kjører en test kur?

Hva tenker dere andre? Er det verdt det?
Sist endret av daddy9023; 22. september 2020 kl. 17:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja, det er mange som fremdeles kjører en kur, men det er fordi de er uvitende om hva de driver med. Hormonsystemet er et komplekst tema så jeg skjønner godt at den steriotypiske boleren ikke bruker 1000 timer på å lese seg opp på det "grunnleggende".

Boling er mer som en livsstil, enn bare noe du gjør i 3 måneder så er man ferdig.

Det de andre her kommer til å spørre om er hvor mye du veier og hvor høy du er, og hvor mye du løfter i baseløft. Dersom disse tallene ikke er så veldig bra, så vil de begrunne det med at du har mye å gå på naturlig. Greia er at det er først når man stagnerer innen treningen man kan ta en kur for å booste statsa sine. Man burde nå sitt genetiske potensiale på styrke og vekt før man begynner med bolingen.


Jeg har iallefall sagt mitt, så jeg skal ikke mase mer her i tråden.
Sist endret av Superspurv; 22. september 2020 kl. 17:42.
Veldig vanskelig å anbefale deg noe. Det er opptill deg og hva du vil. Ingen som er seriøse med styrke trening tar EN kur med testo det blir alltid kur nr2 så kur nr3 så blast and cruise. Mange gangster kids de som typisk er de første til å prøve steroider på vgs eller ungdomsskolen tar som regel kun en kur fordi ikke er seriøse med trening og de liker det ikke. Visst du nettopp har begynt å trene eller ikke har gjort det i så lang tid så vent med å ta en kur. Mange folk liker ikke å leve den livstilen og det å ta bol etter 5mnd med å trene reint for å så finne ut at trening egentlig ikke var din greie så ødelegger du bare for deg selv. Men det er bare min mening.

Men ja for å svare på spørsmålet ditt. 250mg med testo i 12uker er effektivt, men 500mg kommer til å blåse det ut av vannet. Men greia er at på 500mg må du sikkert ta aromatase hemmere og det blir en ekstra variabel du må tenke på. Jeg hadde anbefalt å tatt en litt høyere dose sånn ca 350mg i uka. Visst du bruker nolvadex riktig, trener spiser og sover riktig så vil du holdte på mye av det du legger på deg. Når jeg var 17 kjørte jeg dianabol på 20mg i 10uker, jeg gikk fra 87kg til 98kg (mye væske). Etter pct og å tisse ut alt vannet lå jeg på en stabil 92kg. Holdt all styrken jeg fikk også. Alle sier at du mister alt etter en kur visst du gjør ting riktig vil du holde på det meste.
Sitat av lolaper Vis innlegg
Veldig vanskelig å anbefale deg noe. Det er opptill deg og hva du vil. Ingen som er seriøse med styrke trening tar EN kur med testo det blir alltid kur nr2 så kur nr3 så blast and cruise. Mange gangster kids de som typisk er de første til å prøve steroider på vgs eller ungdomsskolen tar som regel kun en kur fordi ikke er seriøse med trening og de liker det ikke. Visst du nettopp har begynt å trene eller ikke har gjort det i så lang tid så vent med å ta en kur. Mange folk liker ikke å leve den livstilen og det å ta bol etter 5mnd med å trene reint for å så finne ut at trening egentlig ikke var din greie så ødelegger du bare for deg selv. Men det er bare min mening.

Men ja for å svare på spørsmålet ditt. 250mg med testo i 12uker er effektivt, men 500mg kommer til å blåse det ut av vannet. Men greia er at på 500mg må du sikkert ta aromatase hemmere og det blir en ekstra variabel du må tenke på. Jeg hadde anbefalt å tatt en litt høyere dose sånn ca 350mg i uka. Visst du bruker nolvadex riktig, trener spiser og sover riktig så vil du holdte på mye av det du legger på deg. Når jeg var 17 kjørte jeg dianabol på 20mg i 10uker, jeg gikk fra 87kg til 98kg (mye væske). Etter pct og å tisse ut alt vannet lå jeg på en stabil 92kg. Holdt all styrken jeg fikk også. Alle sier at du mister alt etter en kur visst du gjør ting riktig vil du holde på det meste.
Vis hele sitatet...
Takk for godt svar.

Dianobol er vel mye sterkere greiere enn ren testo? Er vel mye mer bivirkninger og?
Sitat av daddy9023 Vis innlegg
Takk for godt svar.

Dianobol er vel mye sterkere greiere enn ren testo? Er vel mye mer bivirkninger og?
Vis hele sitatet...
Dianabol er sterkere enn testo. Bivirkninger er relativt siden alle er forskjellige og doser er forskjellig. Dianabol er mye verre for håret og gir mer kviser enn testo, men dianabol gir deg en jævla god følelse. Ekte eufori og du føler deg som en king.
Kort fortalt, om jeg starter med testo så vil jeg ta 2 steg fram og nesten mer steg tilbake, med alt faenskapet post cycle?
Ikke glem at det er stor sjanse for at gymmen stenger midt under kuren. Ville ventet til corona situasjonen er under kontroll
Sitat av Polkos Vis innlegg
Ikke glem at det er stor sjanse for at gymmen stenger midt under kuren. Ville ventet til corona situasjonen er under kontroll
Vis hele sitatet...
Det skal vel ekstremt mye til? Så ille er ikke coronaen her til lands.
Sitat av daddy9023 Vis innlegg
Det skal vel ekstremt mye til? Så ille er ikke coronaen her til lands.
Vis hele sitatet...
Det hsr jo skjedd allerede i flere måneder tidliger så joa, det er så gale
Joda. Jeg startet kuren min i midten av februar, i midten av mars stengte de treningssentrene, så jeg kastet bort endel av kuren min fra mars til juni.

Da kastet jeg bort endel gains og penger, men jeg justerte ned dosene når jeg skjønte at dette ville bli stengt i ubestemt tid.

Skal ikke se bort ifra at det kan skje igjen.
Jeg har noen kurer under beltet og det positive jeg merker, er at når jeg ikke har trent på lenge kommer jeg fortere opp på det nivået jeg var og da snakker jeg uten bol. Såklart kom jeg ikke opp på der jeg var som mest bola på kort tid, men rimelig nære. Jeg bola aldri utover makspotensiale så jeg ble egentlig ikke plaga med å miste noe spess vekt eller styrke etter kur.
Når det er sagt angrer jeg får å ha vært borti bol egentlig.