Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1234
Ønsker å bytte noen ubrukte hodetelefoner jeg kjøpte i går.
Alt er i perfekt stand og helt ubrukt, men den ytre pappemballasjen(med logo til produktet) måtte rives opp i toppen for å få åpnet pakken. Så det er litt skade i toppen av emballasjen, resten er intakt og fin.


Det jeg lurer på er om jeg fremdeles kan benytte angreretten på denne.Prøvde å lese litt rundt det, men mange ulike meninger.
Kan ivertfall bekrefte at det er vanskelig å omsette varer med ødelagt emballasje. Må somregel prises ned. Hodetelefoner er også i grenseland for å betegnes som hygienevare.


- sett med en avdanket elektronikkpushers øyne.
Det burde gå fint. Hvis ikke så hadde du jo ikke klart å åpne den. Varer som blir returnert pga. angrerett blir vel priset ned uavhengig av om forpakningen har skade eller ei? Jeg har bare gjort dette en gang, og da gikk det i alle fall bra. Ikke noe problem var svaret. Men det kan jo være greit å høre med butikken for å være sikker?
Men finnes det ikke noe lovverk rundt akkurat dette, noe jeg kan vise til hvis de ikke butikken ikke godtar returen?
Skulle tro at det er en veldig vanlig problemstilling ved retur av varer.

Og det er forsåvidt trådløse øre plugger, ikke hodetelefoner.
De er jo ubrukt, men er dette å regne som et hygieneprodukt som ikke kan byttes ved brutt forsegling?
Sitat av newuser Vis innlegg
Men finnes det ikke noe lovverk rundt akkurat dette, noe jeg kan vise til hvis de ikke butikken ikke godtar returen?
Skulle tro at det er en veldig vanlig problemstilling ved retur av varer.

Og det er forsåvidt trådløse øre plugger, ikke hodetelefoner.
De er jo ubrukt, men er dette å regne som et hygieneprodukt som ikke kan byttes ved brutt forsegling?
Vis hele sitatet...
Du har ikke lovpålagt angrerett eller returrett på varer kjøpt i fysisk butikk. Da er det opp til butikken/kjeden å valgfritt tilby dette. F.eks. gjør jo Power og Elkjøp normalt det.

Dersom det er kjøpt i en nettbutikk har du 14 dagers angrerett. Du skal også ha anledning til å åpne og inspirere varen, som vil si at skadet emballasje i de fleste tilfeller burde være ok - om ei med litt krangling.
Det spørs hvor allright han i kassa er. Noen kan si at du ikke får returnert siden emballasjen er brutt, mens andre gir faen og later som de ikke ser det. Blir det påpekt så kan du si at emballasjen var brutt i butikken før du kjøpte den. Jeg har fått bytta flere ganger sånn og bare later som ingenting.

Og sier de nei kan du prøve en annen butikk innenfor samme kjede.
Sist endret av celtseus; 18. september 2020 kl. 01:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.