Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 4343
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har hørt ingefær skal fungere. Det skal øke serotonin? Har prøvd, men det funker ikke sånn at jeg bare plutselig blir lykkelig liksom.. det gjør meg våken og kjenner bra i kroppen. Som såpe på en måte.
Men finnes det mot som kan redusere depresjon evt øke stoffene som gir lykke?
Prøv furupollen (bra for testo og inneholder alle mineraler og vitaminer kroppen trenger) i tillegg til tran (omega 3, 6 og 9)
Hva med å starte med en prat med fastlegen? Du kan godt kjøre to parallelle løp og forsøke å spise deg bedre. Men depresjoner kan bli så alvorlige uten at den som sliter selv merker forverringen at det kan være veldig bra å ha nevnt dette for fastlege, og tatt en prat med psykolog.
At noe øker seratonin betyr ikke at du plutselig skal føle lykke helt uten videre.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er konsensus om at en sunn livsstil hjelper psykiske lidelser, men å introdusere en matvare på denne måten, som en medisin, ligger det liten til grunne for. Å inkorporere mer ingefær i dietten har nok massevis av fordeler, men å gjøre en livsstilsendring er det essensielle her. Spise regelmessige måltider, være bevisst på å få i deg det du trenger. Spise variert. Det gjelder også og være bevisst på hva du ikke bør få i deg- mindre sukker, mindre salt, mer vann, mindre leskedrikker- etc. Etc.

Jeg jobber også med det samme, lettere sagt enn gjort. Men det å klare denne livsstilsendringen skaper mestringsfølelse i seg selv, som igjen bidrar til selvverd..

Mitt problem er; jeg vet hva som hjelper. Hvorfor gjør jeg det ikke?
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg er kvinne om det har noe å si.
Jeg tar D-vitamin. Vet ikke om merket har noe å si. Har brukt Vitamity line og D-Pearl.
Tar magnesium regelmessig.
Spiser ikke mye sukker, men er ikke fanatisk.
Gjør Wim Hof. Klarer ofte ikke slutte når virkningen først tar tak.
Spiser for lite, men noen ganger regelmessig. Å spise for lite går for meg bare i perioder. Er storspiser i perioder.
Bmi er 17. Alltid vært undervektig tross overvektig familie. Siden jeg var barn måtte mine søsken stoppes/nektes mens jeg ble tvunget i mer enn keg orket. Jeg er likevel den mest tynne, men også den eneste deprimerte.

Er lite brokkoli i kosten min. Men liker ikke smaken. Er mest gulrøtter, løk, blomkål, selleri, ingefær, avokado, spinat og salat.
Fisk, egg er rikt i kosten min. Nøtter. Gurkemeie.
Koffeinfri kaffe drikkes mot kvelden om jeg blir kaffetørst. Snus er det rusmiddelet jeg bruker regelmessig men nå bruker jeg opp igjen brukte. Ble tom igjen igår.
Poteter skal visstnok være kjempebra.
https://potet.nlr.no/om-poteten/potet-og-helse/

Jeg vil også tro at humøret er bedre dersom man ligger i overskudd, og ikke underskudd av kalorier. Trening er også kjempebra.

Det kan virke som du har litt karbohydrat- fattig kosthold. My two cents.
Tror ikke du skal overfokusere på maten heller. Ha en naturlig sunn livsstil, både med kosthold, mosjon og sosial omgang, så har du et godt utgangspunkt. Så må du adressere det som nå enn er kjernen av problemet, det kan en psykolog hjelpe deg å finne ut. Ingen blir deprimert av å ikke spise brokkoli, og ingen blir kvitt depresjon av å spise ingefær.

Ikke ta mer enn ett D-vitamintilskudd, forresten.
Sist endret av *pi; 14. september 2020 kl. 19:37.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Feit Fisk (fersk) for peptider og omega 3, gresskarkjerner for tryptofan ,spisscumin, sort pepper, kakaobønner (større porsjoner)

Droppe alt av rus, sukker og alkohol samtidig både for depresjon og magens skyld. Dropp all halvfabrikata. Spis de mest næringsrike karbohydratene, ikke de tomme.

Unngå mat som gir inflammasjon er et populært tips i dag generelt.

Mat med riktig blodsukkprofil for meg gjør meg i et mer robust humør, for meg er det ofte ris og potet
Sist endret av meaculpaUIO; 14. september 2020 kl. 19:50.
Sjokolade, sukker og greasy mat påvirker dopaminen. Det er ikke sånn at du plutselig blir lykkelig men det føles trøstende derav kallenavnet "trøstespising". Hvis du ser på de programmene om folk med ekstrem overvekt er det som regel depresjon det startet med.
Det vil være mer effektivt og sunnere for deg å heller begynne å trene hver dag, løpe deg en tur, hoppe tau eller noe hvis du ikke er interessert i å løfte vekter.

5-htp er også et bra tilskudd mot depresjon og angst.

Ikke vær redd for å snakke med legen og psykolog heller!
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for mange svar.
Jeg driver å forbedreder et liv jeg ikke ønsker. Jeg hadde noe å eksistere for, men har noen diagnoser som er med og setter en stopper. Folk får ikke den kontakten med meg de ønsker, og jeg får heller ikke ut det jeg ønsker. Så nå, i stedet for å leve det livet jeg ønsker, blir det aap. Og jeg vet ikke hvor lenge. Virker som man bare skal leve fordi kroppen fungerer. Alt annet virker det som det er bare å glemme. Forelskelse straffer seg. Virker heller ikke som jeg kan sette meg noen mål.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for mange svar.
Jeg driver å forbedreder et liv jeg ikke ønsker. Jeg hadde noe å eksistere for, men har noen diagnoser som er med og setter en stopper. Folk får ikke den kontakten med meg de ønsker, og jeg får heller ikke ut det jeg ønsker. Så nå, i stedet for å leve det livet jeg ønsker, blir det aap. Og jeg vet ikke hvor lenge. Virker som man bare skal leve fordi kroppen fungerer. Alt annet virker det som det er bare å glemme. Forelskelse straffer seg. Virker heller ikke som jeg kan sette meg noen mål.
Vis hele sitatet...
Hvorfor kan du ikke sette deg mål som alle andre gjør, friske og syke? Det trenger jo ikke være de samme målene som andre har. Ganske provoserende at du velger å heller utnytte systemet og gå på AAP bare fordi du ikke får levd det livet du ønsker. Vi mennesker kan ønske så mangt men er nødt til å tilpasse oss reelle muligheter. Du kan ikke sitte å nave fordi du ikke får det som du vil da må du finne deg andre mål og alternativer for livet ditt. Det fins ingen snarveier, ingen mat som gjør deg lykkelig og serverer deg det livet du vil ha på et fat. Alle må jobbe for å oppnå det de sikter på. Enten det er å jobbe med seg selv og egen innstilling eller jobbe med utdannelse og arbeid for å komme dit man vil eller ha den økonomien og livet man vil ha. Forelskelse straffer seg ikke, at du skriver det gjør at du høres ut som en bitter incel som tror alle verdens tilfeldigheter skjer for at du skal ha det kjipt. Med andre ord utrolig egosentrisk tankegang. Men siden forelskelse innebærer et annet menneske som har et fritt valg og sine egne ønsker, akuratt som deg, så kan du ikke kreve eller forvente at den du er forelska i lever for å velge deg bare fordi DU vil det, igjen veldig egosentrisk. Forelskelse som ikke er gjensidig kan være vondt men det er milliarder av mennesker på jorda og livet går videre, er det ikke ment å bli så er det bare dumt å sørge over noe som ikke hadde blitt bra da det ville blitt å tvinge en annen som ikke vil ha deg til å velge deg mot sin vilje. Det er også milliarder av ting og muligheter i livet man kan gjøre og oppleve og oppnå uten kjæreste, som alene også gjør livet verdt å leve. Du skal ikke legge hele livet ditt i henda på et annet menneske men DU har ansvar for DEG og ditt liv og må fylle livet ditt med det du har mulighet til SELV.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor kan du ikke sette deg mål som alle andre gjør, friske og syke? Det trenger jo ikke være de samme målene som andre har. Ganske provoserende at du velger å heller utnytte systemet og gå på AAP bare fordi du ikke får levd det livet du ønsker. Vi mennesker kan ønske så mangt men er nødt til å tilpasse oss reelle muligheter. Du kan ikke sitte å nave fordi du ikke får det som du vil da må du finne deg andre mål og alternativer for livet ditt. Det fins ingen snarveier, ingen mat som gjør deg lykkelig og serverer deg det livet du vil ha på et fat. Alle må jobbe for å oppnå det de sikter på. Enten det er å jobbe med seg selv og egen innstilling eller jobbe med utdannelse og arbeid for å komme dit man vil eller ha den økonomien og livet man vil ha. Forelskelse straffer seg ikke, at du skriver det gjør at du høres ut som en bitter incel som tror alle verdens tilfeldigheter skjer for at du skal ha det kjipt. Med andre ord utrolig egosentrisk tankegang. Men siden forelskelse innebærer et annet menneske som har et fritt valg og sine egne ønsker, akuratt som deg, så kan du ikke kreve eller forvente at den du er forelska i lever for å velge deg bare fordi DU vil det, igjen veldig egosentrisk. Forelskelse som ikke er gjensidig kan være vondt men det er milliarder av mennesker på jorda og livet går videre, er det ikke ment å bli så er det bare dumt å sørge over noe som ikke hadde blitt bra da det ville blitt å tvinge en annen som ikke vil ha deg til å velge deg mot sin vilje. Det er også milliarder av ting og muligheter i livet man kan gjøre og oppleve og oppnå uten kjæreste, som alene også gjør livet verdt å leve. Du skal ikke legge hele livet ditt i henda på et annet menneske men DU har ansvar for DEG og ditt liv og må fylle livet ditt med det du har mulighet til SELV.
Vis hele sitatet...
Jeg har ingen andre muligheter. Søker på jobber jeg har hatt før, erfaringa står det ikke på, men det er bare fordi jeg vet at det er det jeg kan klare. Det er helsetjenesten som har kontaktet nav, fordi det er vanskelig å få jobb nå pga korona også. Men jeg har mister all funk i hjernen. Jeg klarer ikke konsentrere meg. Gråter hver dag fordi jeg ikke ser noen mening med livet. Føler det er bortkastet. Og i Norge er alt så lite. Markedet er dårlig for mye. Jeg vil ikke snylte. Men eneste måten å slippe det på er bli helt som andre. Studere og sitte isolert med lesing, er ikke engang sikkert jeg får jobb etter det. Har jo ikke særlig med interesser. Hvor står det at jeg har blitt valgt bort? Jeg har ikke hatt problemer med menn, jeg bare faller nesten aldri for noen. Men følelsen er for meg en skam. Jeg for umyndig til å ha rett til å føle noe slik. Jeg forelsker meg jo bare i oppegående menn med jobb og venner. Andre kan det fordi de er på samme nivå. Jeg har ingen fremtid fordi jeg er som jeg er. Jeg ser på det som en sykdom. Jeg blir aldri frisk. Synes selv jeg er et svakt og talentløst menneske som ikke kommer meg ut av dette. Jeg følte jeg var til for en grunn. Men nå er jeg plutselig bare en statist i eget liv.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Og jeg er ikke stolt over å gå på aap. Men slik som jeg er skapt så er det tydeligvis muligheten. Jeg vurderer egentlig bare om jeg bør forsvinne fra jordens overflate. Hva skal jeg eksistere for? Jeg er bare en byrde i samfunnet og for talentløs til å oppnå noe som helst.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor kan du ikke sette deg mål DU har ansvar for DEG og ditt liv og må fylle livet ditt med det du har mulighet til SELV.
Vis hele sitatet...
Hva om jeg ikke er fornøyd med muligheten?
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor kan du ikke sette deg mål som alle andre gjør, friske og syke? Det trenger jo ikke være de samme målene som andre har. Ganske provoserende at du velger å heller utnytte systemet og gå på AAP bare fordi du ikke får levd det livet du ønsker. Vi mennesker kan ønske så mangt men er nødt til å tilpasse oss reelle muligheter. Du kan ikke sitte å nave fordi du ikke får det som du vil da må du finne deg andre mål og alternativer for livet ditt.
Vis hele sitatet...
Noen ganger trenger folk en hjelpende hånd for å unngå at personer i en vanskelig situasjon tar livet sitt. Jeg forstår du mener det godt når du skriver dette, men mennesker er forskjellige. Noen ganger trenger folk en liten "pause" å kommer tilbake igjen sterkere etter de har kjedet seg ihjel på NAV stønad.


Trådstarter: Vill anbefale deg å prøve Panax Ginseng, det øker serotonin nivået Kjøp ett velkjent merke da det er mye dårlige varer der ute.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5766696/
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen ganger trenger folk en hjelpende hånd for å unngå at personer i en vanskelig situasjon tar livet sitt. Jeg forstår du mener det godt når du skriver dette, men mennesker er forskjellige. Noen ganger trenger folk en liten "pause" å kommer tilbake igjen sterkere etter de har kjedet seg ihjel på NAV stønad.


Trådstarter: Vill anbefale deg å prøve Panax Ginseng, det øker serotonin nivået Kjøp ett velkjent merke da det er mye dårlige varer der ute.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5766696/
Vis hele sitatet...
Det er diagnosen min som gjør meg deprimert. Jeg er egentlig ikke deprimert i utgangspunktet. Det er bare at jeg har en usynlig vegg rundt meg som jeg har hatt siden jeg var tenåring. Jeg skjønner ikke hva det er for noe.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen ganger trenger folk en hjelpende hånd for å unngå at personer i en vanskelig situasjon tar livet sitt. Jeg forstår du mener det godt når du skriver dette, men mennesker er forskjellige. Noen ganger trenger folk en liten "pause" å kommer tilbake igjen sterkere etter de har kjedet seg ihjel på NAV stønad.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5766696/
Vis hele sitatet...
Takk for forslag, skal se på det. Ang nav stønad, mitt liv er like kjedelig uansett. Ingenting er motiverende eller interessant lenger.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for forslag, skal se på det. Ang nav stønad, mitt liv er like kjedelig uansett. Ingenting er motiverende eller interessant lenger.
Vis hele sitatet...
Det jeg skrev øverst var rettet mot "Blind Dåhjort", som jeg siterte. Du trenger ikke bry deg om det.
Eneste jeg ville si til deg var at Panax Ginseng kan være verdt ett forsøk.
Wish u the best!
Det høres ut som du har mer dyptgående problemer som en profesjonell behandler bør løse. Klart, en sunn livsstil hjelper på humøret, kanskje visse matvarer gjør det også men det er ikke sånn at man er lykkelig i en skikkelig kjip livssituasjon bare fordi man spiser riktig, det aller viktigste er å behandle selve problemene og ikke prøve å fikse på smågreier i kantene.
Ville oppsøkt fastlege asap, du har for mye å miste hvis du ikke gjør det! Gjør det for deg selv<3 hvis du også klarer å løpe en liten tur vil du kunne kjenne lykkehormoner allerede etter et par sprinter! Mest effektive antidepressive medisinen i verden. Dette er en medisin uten resept og med uendelige mange uttak.

Jeg kjenner ikke deg og din historie, så jeg skal trå varsomt. Jeg aner ikke hva som hjelper for deg, men for min egen del hjalp dette meg mye: aldri snakk stygt til deg selv! Hver gang jeg holder på å snakke ned meg selv så prøver jeg å svare med «sånn snakker du faen ikke til meg!», om det gav mening har hjulpet ekstremt på selvfølelsen.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av urunderarrest Vis innlegg
Ville oppsøkt fastlege asap, du har for mye å miste hvis du ikke gjør det! Gjør det for deg selv<3 hvis du også klarer å løpe en liten tur vil du kunne kjenne lykkehormoner allerede etter et par sprinter! Mest effektive antidepressive medisinen i verden. Dette er en medisin uten resept og med uendelige mange uttak.

Jeg kjenner ikke deg og din historie, så jeg skal trå varsomt. Jeg aner ikke hva som hjelper for deg, men for min egen del hjalp dette meg mye: aldri snakk stygt til deg selv! Hver gang jeg holder på å snakke ned meg selv så prøver jeg å svare med «sånn snakker du faen ikke til meg!», om det gav mening har hjulpet ekstremt på selvfølelsen.
Vis hele sitatet...
Jeg løper mye og det hjelper, men det hjelper meg ikke frem i livet ellers. Jeg ser liksom frem til å kunne gjøre noe annet.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det jeg skrev øverst var rettet mot "Blind Dåhjort", som jeg siterte. Du trenger ikke bry deg om det.
Eneste jeg ville si til deg var at Panax Ginseng kan være verdt ett forsøk.
Wish u the best!
Vis hele sitatet...
Hvordan vet jeg om det er en god vare da? Det var dyrt isf.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg kjenner historien din for du har skrevet om den mange ganger her inne og i andre forumer. Det hjelper ikke hva folk sier for du syns alt er så kjedelig og meningsløst uansett siden du ikke kan ha et spennende og eksotisk liv sammen med tyrkern du falt for. Hvor mange år siden er det nå, 7?
Jeg skjønner at du sliter psykisk men du er ikke unik, én av tre nordmenn sliter psykisk iløpet av livet og de aller aller fleste karrer seg ut av det. Men det krever at du faktisk står på for å endre livet ditt og ikke tror at mat eller én psykologtime skal løse alt og trylle frem et annet liv for deg.

Asperger diagnosen du har fått i voksen alder burde du ikke se på som et nederlag. Det er jo fint du har fått en diagnose for da er det lettere å jobbe med det også. Massevis av høytfunksjonelle mennesker med aspergersyndrom, og adhd som tillegssdiagnosen din er enda vanligere og ingen hindring i å få et allright liv. Du sier om deg selv at du er for umyndig til å ha følelser så derfor faller du sjeldent for noen romantisk, men vet du hva, det er helt vanlig å ikke bli forelsket hvert år. Noen blir det bare noen få ganger i livet og det er vanlig, har ikke noe med å gjøre at du er for umyndig til å få følelser. Men det høres ut som du forbinder følelser med skam, kanskje fordi du har hatt kalde foreldre, eller ble kjeftet på av en overbeskyttende far første gang du var forelsket, uansett grunn er det hvertfall noe du kan jobbe med en psykolog om så du slutter å legge skam på deg selv og se ned på deg selv. Du kaller deg selv talentløs og svak og det er også bare sludder, klart du har talenter. Du er for eksempel veldig aktiv på nettet og skriver mye, og kunne for eksempel vært konsulent eller jobbe med digitale registrere. Du har garantert mange andre talenter og ferdigheter, du påstår at du ikke har noen interesser men jeg tror det er det at du legger lista for høyt. At alt man gjør som menneske må være så innmari kult og stilig og det er feil. De fleste av oss har helt vanlige, rolige interesserer og utfolder talentene våres på diskret og hverdagslige måter som å lage mat, tegne, strikke, bygge muskler, kapre kunder i jobben vår eller what ever. Man må ikke stå på scenen på tv og vinne Stjernekamp for å ha et talent, og din fastlåsthet hindrer deg i å finne ut hva du interesserer deg for fordi du ikke prøver nye ting i livet. Du sier at du syns Norge er for lite og det har du klagd på i lang tid så hva med å prøve å flytte da? Skape et nytt liv et annet sted? Det kan være en positiv helomvending for deg. Når jeg skriver til deg "Hvorfor kan du ikke sette deg mål DU har ansvar for DEG og ditt liv og må fylle livet ditt med det du har mulighet til SELV." svarer du "Hva om jeg ikke er fornøyd med muligheten?" Vel du har massevis av muligheter ikke bare en, men om du forventer at du skal kapre en tyrkisk prins og leve i marmor slott og gjøre alt spennende som kjendiser på instagram gjør så må du kanskje få deg en virkelighetssjekk og velge noe annet.

Det er veldig trist at du er så deprimert og gråter mye, men du HAR faktisk muligheten til å få det bedre. Men som det gjelder for andre du er din egen lykkes smed.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan vet jeg om det er en god vare da? Det var dyrt isf.
Vis hele sitatet...
Lør deg å tørre å ta sjanser. Livet er ikke alltid forutsigbart, noen ganger må man bare satse og prøve for å komme noen vei!
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan vet jeg om det er en god vare da? Det var dyrt isf.
Vis hele sitatet...
Jeg har god erfaring med Now Foods Panax Ginseng, kan kjøpes enklest ifra Iherb.com. https://no.iherb.com/pr/Now-Foods-Pa...g-Capsules/717
Koster kr384.41 (dette inkluderer frakt og moms )
Frakten tar rundt 1 uke (kansje noen dager lengre i disse corona tider)
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
[quote=Anonym bruker;3627797]Jeg kjenner historien din for du har skrevet om den mange ganger her inne og i andre forumer. Det hjelper ikke hva folk sier for du syns alt er så kjedelig og meningsløst uansett siden du ikke kan ha et spennende og eksotisk liv sammen med tyrkern du falt for. Hvor mange år siden er det nå, 7?
Jeg skjønner at du sliter psykisk men du er ikke unik, én av tre nordmenn sliter psykisk iløpet av livet og de aller aller fleste karrer seg ut av det. Men det krever at du faktisk står på for å endre livet ditt og ikke tror at mat eller én psykologtime skal løse alt og trylle frem et annet liv for deg.

Asperger diagnosen du har fått i voksen alder burde du ikke se på som et nederlag. Det er jo fint du har fått en diagnose for da er det lettere å jobbe med det også. Massevis av høytfunksjonelle mennesker med aspergersyndrom, og adhd som tillegssdiagnosen din er enda vanligere og ingen hindring i å få et allright liv. Du sier om deg selv at du er for umyndig til å ha følelser så derfor faller du sjeldent for noen romantisk, men vet du hva, det er helt vanlig å ikke bli forelsket hvert år. Noen blir det bare noen få ganger i livet og det er vanlig, har ikke noe med å gjøre at du er for umyndig til å få følelser. Men det høres ut som du forbinder følelser med skam, kanskje fordi du har hatt kalde foreldre, eller ble kjeftet på av en overbeskyttende far første gang du var forelsket, uansett grunn er det hvertfall noe du kan jobbe med en psykolog om så du slutter å legge skam på deg selv og se ned på deg selv. Du kaller deg selv talentløs og svak og det er også bare sludder, klart du har talenter. Du er for eksempel veldig aktiv på nettet og skriver mye, og kunne for eksempel vært konsulent eller jobbe med digitale registrere. Du har garantert mange andre talenter og ferdigheter, du påstår at du ikke har noen interesser men jeg tror det er det at du legger lista for høyt. At alt man gjør som menneske må være så innmari kult og stilig og det er feil. De fleste av oss har helt vanlige, rolige interesserer og utfolder talentene våres på diskret og hverdagslige måter som å lage mat, tegne, strikke, bygge muskler, kapre kunder i jobben vår eller what ever. Man må ikke stå på scenen på tv og vinne Stjernekamp for å ha et talent, og din fastlåsthet hindrer deg i å finne ut hva du interesserer deg for fordi du ikke prøver nye ting i livet. Du sier at du syns Norge er for lite og det har du klagd på i lang tid så hva med å prøve å flytte da? Skape et nytt liv et annet sted? Det kan være en positiv helomvending for deg. Når jeg skriver til deg "Hvorfor kan du ikke sette deg mål DU har ansvar for DEG og ditt liv og må fylle livet ditt med det du har mulighet til SELV." svarer du "Hva om jeg ikke er fornøyd med muligheten?" Vel du har massevis av muligheter ikke bare en, men om du forventer at du skal kapre en tyrkisk prins og leve i marmor slott og gjøre alt spennende som kjendiser på instagram gjør så må du kanskje få deg en virkelighetssjekk og velge noe annet.

Men jeg vil ikke ha noe annet, for det meste er kjedelig. Skal jeg velge noe i Norge bare fordi de fleste gjør det? Trenger ikke bo i et slott. Men ønskene mine er for store til at det aksepteres rundt meg. Jeg kræsjer helt med familien min. De er rolige og trives der de er, med hva de voks op med. Jeg passet ikke inn og de sa alltid at jeg ville finne andre folk. Jeg syntes det var deprimerende å høre for jeg ville bare passe inn der jeg var fra. Men årene gikk og jeg ville ikke tilbake, brydde meg ikke lenger. Men det ble ikke helt tilfredsstillende å bare bo i Oslo heller. En veldig kjedelig by, men hva har Norge sånn egentlig? Alt er lite. Jeg var forelsket i en fyr der som jeg heller ikke gjorde noe med. Vi var mye sammen i 3 år men ingen sex. Så fant jeg bare ut at han ikke var riktig, men jeg hadde bestemt meg for å satse på han. Men vi gled fra hverandre og mens han flyttet møtte jeg han fyren i Tyrkia. Han jeg likte før fant seg dame og jeg tok det fint. Men jeg var jo som vanlig ikke like heldig. Måtte tenke konsekvenser. Dette skjer hver bidige gang set skjer noe nytt i livet mitt jeg er veldig glad for eller spent på. Men det møtes somregel med sorg. Jeg chattet med han mye uten å si noe til familien, men da jeg først sa det satte de seg helt på bakbeina. Nå har jeg bare hevnfølelse. Skal ikke finne meg norsk for da føler jeg jeg gjør det bare for dem. Faller jeg for en norsk så går det fint, men det er ikke ønsket. Det er mange som velger kjærester i utlandet, men man bør vel tenke på hva «folk flest» gjør. Men jeg må vel helst velge som de fleste andre norske. Hater flokkmentaliteten vår.

Det er grunnen til at jeg føler meg talentløs. Jeg må bare ta rester til syvende og sist fordi jeg ikke klaffer med det jeg passer til. Altså, ingen kjenner meg. Er nok sett på som rolig og fornuftig, og hater det! Men jeg gidder ikke å starte å gjøre ting bare for å motbevise heller. det blir plagsomt. Jeg hadde glemt alt jeg var da jeg var i Tyrkia. Jeg følte bare jeg ikke savnet noe. Var så trist å komme tilbake til Norge.
Jeg MÅ ikke ha HAN. Men jeg satset ikke mens jeg hadde sjansen son den kjedelige dama jeg er.
Sjekk blodnivåer neste gang du er hos legen. Hadde masse mangler selv, og hodet ble en lekeplass for mine problemer. Er Myer mer stabil nå etter at jeg har rettet opp i manglene.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men jeg vil ikke ha noe annet, for det meste er kjedelig. Skal jeg velge noe i Norge bare fordi de fleste gjør det? Trenger ikke bo i et slott. Men ønskene mine er for store til at det aksepteres rundt meg. Jeg kræsjer helt med familien min. De er rolige og trives der de er, med hva de voks op med. Jeg passet ikke inn og de sa alltid at jeg ville finne andre folk. Jeg syntes det var deprimerende å høre for jeg ville bare passe inn der jeg var fra. Men årene gikk og jeg ville ikke tilbake, brydde meg ikke lenger. Men det ble ikke helt tilfredsstillende å bare bo i Oslo heller. En veldig kjedelig by, men hva har Norge sånn egentlig? Alt er lite. Jeg var forelsket i en fyr der som jeg heller ikke gjorde noe med. Vi var mye sammen i 3 år men ingen sex. Så fant jeg bare ut at han ikke var riktig, men jeg hadde bestemt meg for å satse på han. Men vi gled fra hverandre og mens han flyttet møtte jeg han fyren i Tyrkia. Han jeg likte før fant seg dame og jeg tok det fint. Men jeg var jo som vanlig ikke like heldig. Måtte tenke konsekvenser. Dette skjer hver bidige gang set skjer noe nytt i livet mitt jeg er veldig glad for eller spent på. Men det møtes somregel med sorg. Jeg chattet med han mye uten å si noe til familien, men da jeg først sa det satte de seg helt på bakbeina. Nå har jeg bare hevnfølelse. Skal ikke finne meg norsk for da føler jeg jeg gjør det bare for dem. Faller jeg for en norsk så går det fint, men det er ikke ønsket. Det er mange som velger kjærester i utlandet, men man bør vel tenke på hva «folk flest» gjør. Men jeg må vel helst velge som de fleste andre norske. Hater flokkmentaliteten vår.

Det er grunnen til at jeg føler meg talentløs. Jeg må bare ta rester til syvende og sist fordi jeg ikke klaffer med det jeg passer til. Altså, ingen kjenner meg. Er nok sett på som rolig og fornuftig, og hater det! Men jeg gidder ikke å starte å gjøre ting bare for å motbevise heller. det blir plagsomt. Jeg hadde glemt alt jeg var da jeg var i Tyrkia. Jeg følte bare jeg ikke savnet noe. Var så trist å komme tilbake til Norge.
Jeg MÅ ikke ha HAN. Men jeg satset ikke mens jeg hadde sjansen son den kjedelige dama jeg er.
Vis hele sitatet...
Nei det meste er ikke kjedelig dette har du sagt i sikkert nærmere 1000 forumposter på nettet de siste ganske mange årene. Hvis du syns det livet du har er så kjedelig så MÅ du prøve nye ting! Hvis du syntes Norge er for lite for ekstraordinære deg så flytt. Hvis du syns nordmenn som deg selv er uønsket å omgås med eller falle for så enten flytt til Tyrkia eller slutt å vær rasist! Du har hevnfølelse fordi du ikke fikk han du etter tre år fant ut at du ville ha, klarer du ikke selv å se hvor urettferdig, urasjonellt og egoistisk det er? Du kan ikke tvinge noen til å ville ha deg, men du må eksponere deg for nye folk om du ønsker å bli kjent med noen nye. Helt ærlig kan jeg forstå at du ikke er så kul å date når du er så negativ og har et så utrolig grått syn på livet. Verden er seriøst full av muligheter til å utfolde seg men du gidder jo bare ikke... Du er ikke talentløs men du er utrolig tiltaksløs og det er dette som gjør livet ditt kjedelig. Ingen sier at du må gjøre som alle andre, veldig mange skaper seg egne selvstendige alternative liv og følger ikke strømmen i flokk. Du er fri til å skape ditt eget liv uavhengig av hva alle andre gjør og mener. Og alle mennesker har noen de likte i fortiden som de ikke grep sjansen på, dette gjør deg ikke unik eller kjedelig. Du har et narsissistisk syn på deg selv om at alt handler om deg og at verden skal tilpasses dine urealistiske ønsker men du er som alle andre og må tilpasse deg livet. Det klarer du.. Om du bare gidder.
Du kommer ingen vei av å lage 1000 forumposter til om hvor kjedelig alt er når du aldri gidder å ta til deg tipsene du får, ikke gidder å prøve noe nytt, ikke gidder psykolog, ikke gidder å gjøre noe for endring. Det beste jeg kan foreslå for deg er å flytte og å skaffe deg en mobil uten Internett, ingen pc så du faktisk begynner å legge merke til alle flotte mulighetene som finnes ute i den virkelige verden.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei det meste er ikke kjedelig dette har du sagt i sikkert nærmere 1000 forumposter på nettet de siste ganske mange årene. Hvis du syns det livet du har er så kjedelig så MÅ du prøve nye ting! Hvis du syntes Norge er for lite for ekstraordinære deg så flytt. Hvis du syns nordmenn som deg selv er uønsket å omgås med eller falle for så enten flytt til Tyrkia eller slutt å vær rasist! Du har hevnfølelse fordi du ikke fikk han du etter tre år fant ut at du ville ha, klarer du ikke selv å se hvor urettferdig, urasjonellt og egoistisk det er? Du kan ikke tvinge noen til å ville ha deg, men du må eksponere deg for nye folk om du ønsker å bli kjent med noen nye. Helt ærlig kan jeg forstå at du ikke er så kul å date når du er så negativ og har et så utrolig grått syn på livet. Verden er seriøst full av muligheter til å utfolde seg men du gidder jo bare ikke... Du er ikke talentløs men du er utrolig tiltaksløs og det er dette som gjør livet ditt kjedelig. Ingen sier at du må gjøre som alle andre, veldig mange skaper seg egne selvstendige alternative liv og følger ikke strømmen i flokk. Du er fri til å skape ditt eget liv uavhengig av hva alle andre gjør og mener. Og alle mennesker har noen de likte i fortiden som de ikke grep sjansen på, dette gjør deg ikke unik eller kjedelig. Du har et narsissistisk syn på deg selv om at alt handler om deg og at verden skal tilpasses dine urealistiske ønsker men du er som alle andre og må tilpasse deg livet. Det klarer du.. Om du bare gidder.
Du kommer ingen vei av å lage 1000 forumposter til om hvor kjedelig alt er når du aldri gidder å ta til deg tipsene du får, ikke gidder å prøve noe nytt, ikke gidder psykolog, ikke gidder å gjøre noe for endring. Det beste jeg kan foreslå for deg er å flytte og å skaffe deg en mobil uten Internett, ingen pc så du faktisk begynner å legge merke til alle flotte mulighetene som finnes ute i den virkelige verden.
Vis hele sitatet...
Men greia er at jeg var avvisende, mens vi kunne gjort noe. Mest aav alt vil jeg ta kontakt. Kanskje jeg får en grunn til å dra dit. Men det er ingen som foreslår at jeg skal det. Selvfølgelig fordi jeg bør finne noen i Norge... har bare vært nedtur hele greia her, men det er fordi jeg ikke hørte på meg selv. Den gode følelsen jeg endelig fikk straffet seg.
Eneste jeg gjør på fritiden er å henge rundt alene. Jeg klarer ikke gi noen noe. Irriterer meg over at jeg får være frisk, siden hjernen ikke fungerer og jeg ikke får til så mye.
Mens livsglade blir syke.
Har aldri hatt sex eller vært intim.
Jeg har nesten ingen interesse. Er nok bare teite aspergerting. Alle andre/de fleste har unfollowed på insta, ikke s rart da jeg er veldig kjedelig i forhold..
men hva kan man forvente med denne diagnosen? Jeg vet ikke om jeg fyller 35 en gang. Dette her er ikke verdt å leve..
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Og Blind Blåhjort jeg tror du misforstod. Det var en annen jeg var forelsket i i 3 år som er norsk, men jeg gjorde aldri noe med det, men angrer ikke på det på lik linje. Vi dro på hotell sammen men hadde aldri sex. Han har nå dame. Jeg møtte han tyrkiske fyren men var usikker på hva jeg skulle og hørte dessverre på mine nærmeste. Synd de ikke er mer internasjonale av seg. Er redd for å ende opp slik selv. Jeg blir jo bare straffet når det er noe jeg er glad for.
Finner INGEN attraktive menn i Norge lenger. Kanskje jeg bare ikke har sett han enda, men er så lei av alkoholiserte menn!

Han fyren i Tyrkia var jeg altså interessert i frem til nå, ikke like intenst, men jeg tenkte sånn «skal jeg sende melding nå» og slik gikk det hver dag i 3 år. Han var den som tok kontakt, men jeg enten svarte ikke eller svarte avvisende. Er jo ikke sikkert jeg blir like forelsket igjen. Men føler han er over min liga da han har venner.. hva skal man med slik aspergersøppel som meg? Jeg er bare drit sint på meg for at jeg ikke hørte på meg selv. Men er slik fornuftig kjedelig type som hører på de rundt meg.... nå er det likevel bare Norge som står for tur: trist land, trist vær. Om jeg døde hadde jeg vært glemt av alle jeg har møtt bortsett fra nærmeste familie. Men slik er det vel når man er autist.. man klarer bare ikke få den kontakten.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men greia er at jeg var avvisende, mens vi kunne gjort noe.
Vis hele sitatet...
Ja welcome to life, sånn har nok skjedd oss alle en eller annen gang. Så angrer vi og tenker fuuuck fordi vi spolerte sjansen men sånn er det også må livet faktisk gå videre.


Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mest aav alt vil jeg ta kontakt. Kanskje jeg får en grunn til å dra dit. Men det er ingen som foreslår at jeg skal det. Selvfølgelig fordi jeg bør finne noen i Norge...
Vis hele sitatet...
Du kan jo ta kontakt, du er din egen herre og bestemmer over egne valg. Du må ikke ha noen til å foreslå at du skal ta kontakt eller som tvinger deg til å finne en kjæreste i Norge.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Den gode følelsen jeg endelig fikk straffet seg.
Eneste jeg gjør på fritiden er å henge rundt alene. Jeg klarer ikke gi noen noe.
Vis hele sitatet...
Det var ikke en straff at du ikke fikk tyrkern du ville ha. Du kan ikke bestemme over andre, kun av deg selv. Du kan lære av det du gjorde feil den gangen og se på det som en viktig erfaring for å utvikle deg som person, istedet for å tenke at det var en straff som du fremdeles så mange år etter lar holde deg tilbake i livet.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Irriterer meg over at jeg får være frisk, siden hjernen ikke fungerer og jeg ikke får til så mye.
Vis hele sitatet...
Det må du prise deg lykkelig for, tenk så mange funksjonshemmede som ikke har mulighet til å utfolde livet som du har! Hjernen din fungerer bra den! Det er bare det negative tankemønsteret ditt du må endre.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Alle andre/de fleste har unfollowed på insta, ikke s rart da jeg er veldig kjedelig i forhold..
Vis hele sitatet...
Mange grunner til at man unfollower noen på insta. Siden du ikke har noen sosial omgang med disse folkene er det heller ingen grunn til å følge deg. Ingens liv er sånn som det presenteres på instagram og sosiale medier så slutt å mål livet ditt opp til det. De andre har nok temmelig A4 liv de også, selvom de poster et bilde av en racerbil for å fremstå spennende selvom den bilen bare var noe de tilfeldigvis så og var borte igjen fem sekunder etterpå.


Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg vet ikke om jeg fyller 35 en gang. Dette her er ikke verdt å leve..
Vis hele sitatet...
Det er trist at du er så fastlåst i negative tankemønstre at du ikke gidder behandling eller forandring for å få det bedre. Du har mange år igjen som kan være veldig bra så ikke kast bort livet ditt.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg møtte han tyrkiske fyren men var usikker på hva jeg skulle og hørte dessverre på mine nærmeste. Synd de ikke er mer internasjonale av seg.
Vis hele sitatet...
Hvis dine nærmeste sa at det var en dårlig ide så var det nok ikke slemt ment. Men når man liker noen så blir man blind for de røde flaggene som andre ser. Det er ganske vanlig at tyrkiske menn sjarmerer damer på ferie eller nettflørter med damer og får de til å føle seg spesielle og likt, men at det ikke er genuint fra dems side selv. Playere, con-artists, de kan kalles mye og hvis dine nærmeste frarådet deg å satse på han så er det nok fordi han sannsynligvis ville såret eller lurt deg. Sånt skjer og har ikke noe med deg som person å gjøre, men som har med kulturen hans sitt syn på vestlige damer og hans tidsfordriv med internett flørting.


Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Finner INGEN attraktive menn i Norge lenger.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du si det når du bare sitter inne alene? Det er masse bra og attraktive menn rundt om kring i Norge. Du skriver lenger opp at du tror tyrkern er over ditt nivå og du får neppe en Johhny depp det må du bare innse. Personligheten gjør til og med mindre attraktive til veldig attraktive så du må bare bli kjent med nye så vil du se det.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kanskje jeg bare ikke har sett han enda, men er så lei av alkoholiserte menn!
Vis hele sitatet...
Hvis du har eller har hatt mange alkoholiserte menn rundt deg så forstår jeg det veldig godt. Det er mange avholdsmenn da, og mange som har et moderat alkoholforbruk. Det er helt innafor å spørre noen på første date om hvor mye de drikker eller å skrive i dating profilen sin at man søker en som er avholds.


Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Han fyren i Tyrkia var jeg altså interessert i frem til nå,
Vis hele sitatet...
Jeg har lest postene dine i minst 5-6 år og de er helt like nå som før, du må seriøst glemme han, få han ut av huet, gå videre med livet ditt!

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Han var den som tok kontakt, men jeg enten svarte ikke eller svarte avvisende.
Vis hele sitatet...
Da tar du lærdom av det nå og lærer deg å være mer åpen for nye folk og nye ting. Du har erfart å gå glipp av en mulighet, og med innstillingen din går du glipp av mange andre gode muligheter også.


Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er jo ikke sikkert jeg blir like forelsket igjen.
Vis hele sitatet...
Du er ca 30 nå og folk blir forelsket når de er 85 så klart du kan bli forelsket igjen Jeg har bare vært det to ganger og er eldre enn deg, men tenker ikke om fremtiden at jeg ikke blir det igjen.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men føler han er over min liga da han har venner.. hva skal man med slik aspergersøppel som meg?
Vis hele sitatet...
Du er ikke søppel fordi du har asperger. Jeg har flere nære venner med asperger og hun ene jobber i en veldig høy og profesjonell stilling, han andre i en helt ordinær jobb. De er gode venner og flotte personer, vi pleier å telte og gå på skogsturer sammen, tivoli, cafe, pub, alt som vanlige venner gjør.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg er bare drit sint på meg for at jeg ikke hørte på meg selv. Men er slik fornuftig kjedelig type som hører på de rundt meg....
Vis hele sitatet...
Denne tankegangen skader deg for du bør virkelig høre på andre når vi sier at du seriøst må få proff hjelp nå og gjøre noe med livet ditt! Jeg kommer ikke til å skrive mer til deg fordi jeg har svart deg i sikkert 30 av de andre 1000 trådene dine og syns det er respektløst mot andre at du ikke tar til deg noe når folk prøver å hjelpe deg enten det er legen, venner, familie eller folk på nettet. Du har blitt bannet fra andre forumer pga dette så enten begynn å hør på rådene du får eller slutt å klag. Sorry harde ord men vet at det ikke hjelper å leke støttekontakt på nettet for deg heller. Du skal ikke plage deg selv med at du ikke hørte på deg selv når det gjaldt tyrkern du likte for mange år siden. Det er fortiden, nå er fremtiden og du må skape et liv og ikke leve i fortiden.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
nå er det likevel bare Norge som står for tur: trist land, trist vær.
Vis hele sitatet...
Norge er et flott land, reis rundt og få øynene vekk fra telefonen og internett så ser du det. Hvis du hater Norge så mye så er det bare å flytte, ikke noen som tvinger deg til å være her.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Om jeg døde hadde jeg vært glemt av alle jeg har møtt bortsett fra nærmeste familie. Men slik er det vel når man er autist.. man klarer bare ikke få den kontakten.
Vis hele sitatet...
Terapi og selvhjelp kan hjelpe deg med å lære å forholde deg bedre til andre men først og fremst er det tankemønsteret ditt om at ingenting går og at alt er kjedelig uansett, som du MÅ snu.

Takk for meg og lykke til! Å skrive 1000 poster til endrer ikke noe, nå må du gjøre noe annet.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei det meste er ikke kjedelig dette har du sagt i sikkert nærmere 1000 forumposter på nettet de siste ganske mange årene. Hvis du syns det livet du har er så kjedelig så MÅ du prøve nye ting! Hvis du syntes Norge er for lite for ekstraordinære deg så flytt. Hvis du syns nordmenn som deg selv er uønsket å omgås med eller falle for så enten flytt til Tyrkia eller slutt å vær rasist! Du har hevnfølelse fordi du ikke fikk han du etter tre år fant ut at du ville ha, klarer du ikke selv å se hvor urettferdig, urasjonellt og egoistisk det er? Du kan ikke tvinge noen til å ville ha deg, men du må eksponere deg for nye folk om du ønsker å bli kjent med noen nye. Helt ærlig kan jeg forstå at du ikke er så kul å date når du er så negativ og har et så utrolig grått syn på livet. Verden er seriøst full av muligheter til å utfolde seg men du gidder jo bare ikke... Du er ikke talentløs men du er utrolig tiltaksløs og det er dette som gjør livet ditt kjedelig. Ingen sier at du må gjøre som alle andre, veldig mange skaper seg egne selvstendige alternative liv og følger ikke strømmen i flokk. Du er fri til å skape ditt eget liv uavhengig av hva alle andre gjør og mener. Og alle mennesker har noen de likte i fortiden som de ikke grep sjansen på, dette gjør deg ikke unik eller kjedelig. Du har et narsissistisk syn på deg selv om at alt handler om deg og at verden skal tilpasses dine urealistiske ønsker men du er som alle andre og må tilpasse deg livet. Det klarer du.. Om du bare gidder.
Du kommer ingen vei av å lage 1000 forumposter til om hvor kjedelig alt er når du aldri gidder å ta til deg tipsene du får, ikke gidder å prøve noe nytt, ikke gidder psykolog, ikke gidder å gjøre noe for endring. Det beste jeg kan foreslå for deg er å flytte og å skaffe deg en mobil uten Internett, ingen pc så du faktisk begynner å legge merke til alle flotte mulighetene som finnes ute i den virkelige verden.
Vis hele sitatet...
Ja, man blir tiltaksløs, tafatt, mangler energi, mangler håp, ser ikke poenget osv. og blir generelt "negativ" - det er det depresjon er. Det er en utrolig vanskelig posisjon å stå i, om ikke andre folk skal fremtre såpass aggressivt - som om det var noe man bare fikk for seg å gjøre en dag, nærmest som om de tror man gjør det for å irritere folk. En sentral frykt ved depresjon er at disse symptomene gjør ting håpløst, og det siste man trenger er at noen skal gni det inn ytterligere, fokusere på hvor ødeleggende det er (det er sjelden ukjent for dem det gjelder), svartmale følelsene man sliter med, og (denne var ny for meg) være direkte hånlige og kalle folk rasister fordi de mistrives. Jeg kan håpe det er satt på verdens spisseste spiss, men ser ikke hva i all verden du planlegger å oppnå med det - og i alle tilfeller er det langt over streken.

Nå betyr ikke dette at alle rådene nødvendigvis er feil, men måten du skriver på vitner om at du er totalt blottet for forståelse av at dette faktisk er vanskelig når man er syk. Det sender helt feil beskjed, og kan gjøre vondt verre.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har god erfaring med Now Foods Panax Ginseng, kan kjøpes enklest ifra Iherb.com. https://no.iherb.com/pr/Now-Foods-Pa...g-Capsules/717
Koster kr384.41 (dette inkluderer frakt og moms )
Frakten tar rundt 1 uke (kansje noen dager lengre i disse corona tider)
Vis hele sitatet...
Kan du fortelle hvordan det virket? Merket du noe allerede første dag eller gikk det en stund? Hvordan følte du deg? SIKKER på at det var denne som funket? Hvordan påvirker den evt andre medisiner jeg går på? Jeg tenker at ssri eller snri er billigere dersom jeg heller får det på resept.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan du fortelle hvordan det virket? Merket du noe allerede første dag eller gikk det en stund? Hvordan følte du deg? SIKKER på at det var denne som funket? Hvordan påvirker den evt andre medisiner jeg går på? Jeg tenker at ssri eller snri er billigere dersom jeg heller får det på resept.
Vis hele sitatet...
Ja men SSRI å lignende er kjemisk, ikke naturlig. Men mye værre bivirkninger enn det "naturlige". Jeg kaller lykkepiller for kjemisk lobotomering.

Viss du allerede står på en helt lass av lykkepiller så trenger du ikke prøve Ginseng.

Jeg ble gladere, alt ble mer positivt i hverdagen, jeg slutta tenke på den fortapte kjærligheten enklere, bedre selvtillit.
Merka endring etter 1-2 uker, men merket det egentlig best de ukene jeg ikke tok de på noen dager, så innså jeg hvor mye dette gjorde for meg.
Går ikke på andre medisiner.
Jeg er mann btw.

Ja det er interaksjoner med andre legemidler.
https://www.webmd.com/vitamins/ai/in.../panax-ginseng
at du kaller det lykkepiller indikerer at du ikke vet hva du prater om. Jeg kaller anonyme brukere for idioter.
Kjemisk lobotomering? Syntes ikke du overdriver litt a, lobotomi gir mer enn kjipe bivirkninger.
Sist endret av Bothrops; 15. september 2020 kl. 17:19.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bothrops Vis innlegg
at du kaller det lykkepiller indikerer at du ikke vet hva du prater om. Kjemisk lobotomering? Syntes ikke du overdriver litt a, lobotomi gir mer enn kjipe bivirkninger.
Vis hele sitatet...
Du er allerede på blokkeringslisten min haha.
Du tror det bare er meg i verden som tenker sånn? Ok.
DU vet ikke hva du prater om.
«Sex/Onani bra for deg og din helse. Onani styrker blant annet hjertet og immunforsvaret, og virker positivt på humøret. Onani kan hjelpe mot angst og depresjon. Onani utløser en hormonaktivitet av dopamin og serotoin i hjernen. Dette kan beskrives som en «lykkecoctktail». Enkelt forklart så handler det om at lykke «der nede» fører til lykke «der oppe».» hilsen en lege haha
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du er allerede på blokkeringslisten min haha.
Du tror det bare er meg i verden som tenker sånn? Ok.
DU vet ikke hva du prater om.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke det bare er deg som tenker sånn dessverre. SSRI har lite med lykke å gjøre, men du får vel ikke lest dette siden jeg er på blokkeringslista di
Sist endret av Bothrops; 15. september 2020 kl. 17:28.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du er allerede på blokkeringslisten min haha.
Du tror det bare er meg i verden som tenker sånn? Ok.
DU vet ikke hva du prater om.
Vis hele sitatet...
Bothrops har helt rett, måten du formulerer deg på er totalt bak mål og vitner om at du ikke aner hva du snakker om.

Man kan ha innvendinger mot antidepressiva, men det kan være en fordel å være litt mer spesifikk, ettersom det er over et halvt dusin forskjellige familier og en drøss forskjellige stoffer der alle har sin egen bivirkningsprofil. Det er også greit å ha et minimum av forankring i virkeligheten, noe du helt åpenbart ikke har hvis du sammenlikner det med lobotomi.

Antidepressiva fungerer, og korstoget ditt kan i ytterste konsekvens koste noen livet. Skjerp deg.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av robhol Vis innlegg
Bothrops har helt rett, måten du formulerer deg på er totalt bak mål og vitner om at du ikke aner hva du snakker om.

Man kan ha innvendinger mot antidepressiva, men det kan være en fordel å være litt mer spesifikk, ettersom det er over et halvt dusin forskjellige familier og en drøss forskjellige stoffer der alle har sin egen bivirkningsprofil. Det er også greit å ha et minimum av forankring i virkeligheten, noe du helt åpenbart ikke har hvis du sammenlikner det med lobotomi.

Antidepressiva fungerer, og korstoget ditt kan i ytterste konsekvens koste noen livet. Skjerp deg.
Vis hele sitatet...
Fortsett å støtt en korrupt legemiddel industri du, jeg sier det som det er.
Gidder jeg ikke skrive til flere som skal være taledokke for legemiddel industrien.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke min feil noen blir trigget fordi de har spist lykkepiller i åresvis uten og vite hva det faktiskt gjør med hjernen din.
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fortsett å støtt en korrupt legemiddel industri du, jeg sier det som det er.
Gidder jeg ikke skrive til flere som skal være taledokke for legemiddel industrien.
Vis hele sitatet...
Nå er jeg her, KUN på grunn av en "korrupt" legemiddelindustri.
Jeg var hos tannlegen den 9. august, og trekte 2 tenner på grunn av tannverk. Dette ble noe, som utviklet seg til blodforgiftning og ambulansetransport til et lokalsykehus. Morgenen etter ble det en CT-skanning, noe som endte med en tur til Rikshospitalet like etterpå. Der ble jeg operert, og lagt i kunstig koma 8-10 dager med åpent sår og dren. Denne perioden så fikk jeg diverse antibiotika og penicillinkurer. Noen måtte skiftes, da jeg hadde for mange negative reaksjoner. Når jeg ble lappet i sammen igjen, så ble jeg kjørt til det lokale sykehuset igjen. Der ble jeg skrevet ut 27. august. Den siste penicillintabletten ble svelget kl. 0600 den 7. september. Det mangler da ca. 4 dager, før det blir en hel måned med penicillin og/eller antibiotika. Uten hadde jeg enkelt dødd. Mye av denne tiden på sykehus, så har min eneste næring vær i åra, fra en "korrupt" legemiddelindustri. Uten hadde jeg sett ut som en tysk krigsfange fra omtrent 75-80 år siden. Sliter fortsatt med magen, men jeg lever...

Ellers har jeg et lite spørsmål til deg. Vet du om noe i naturen, som ikke er kjemisk?..
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Men narkotika industrien er vel mer korrupt enn legemidell industrien da, til dere som skriver om det..
Hvorfor brukes ikke Ginseng i legemiddelindstrien da, hvis det funker? Hvorfor er det så mye negativt prat om antidep? Hvordan kan det kalles anti depressiva om en blir verre?
Tjohei.
Kan vi oppføre oss skikkelig nå og kutte ut personangrepene?
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men narkotika industrien er vel mer korrupt enn legemidell industrien da, til dere som skriver om det..
Hvorfor brukes ikke Ginseng i legemiddelindstrien da, hvis det funker? Hvorfor er det så mye negativt prat om antidep? Hvordan kan det kalles anti depressiva om en blir verre?
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke en ekspert, men det er vel fordi man bygger opp en toleranse etter hvert; og noen antidepressive har bivirkninger som kan virke veldig krop-/sinsnummende. Det er nok derfor et tidligere innlegg kaller det for en "kjemisk lobotisering".
En sjel, et legeme. Så kanskje finner mennesket ut, at det meste sitter i hode.
Lykke til på veien din.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Men jeg vil ikke ha noe annet, for det meste er kjedelig. Skal jeg velge noe i Norge bare fordi de fleste gjør det? Trenger ikke bo i et slott. Men ønskene mine er for store til at det aksepteres rundt meg. Jeg kræsjer helt med familien min. De er rolige og trives der de er, med hva de voks op med. Jeg passet ikke inn og de sa alltid at jeg ville finne andre folk. Jeg syntes det var deprimerende å høre for jeg ville bare passe inn der jeg var fra. Men årene gikk og jeg ville ikke tilbake, brydde meg ikke lenger. Men det ble ikke helt tilfredsstillende å bare bo i Oslo heller.
Vis hele sitatet...
Nei du skal velge kjæreste fordi du har følelser for det andre mennesket. Ikke fordi andre forventer det ene eller andre av deg.

Men kanskje har du malt deg et indre bilde av denne tyrkeren som i hodet ditt er så fantastisk og brilliant at alle andre famler mot ditt indre bilde. Om du hadde blitt sammen med han den gang da så ville du nok raskt merket at han bare vare en helt vanlig mann han også. Som alle oss andre mannfolk så har han helt sikkert sine svakheter, og brister han også. Men siden det ikke ble dere så vet du ikke om noe negativt. Så da er han kanskje blitt et fantasi-ideal som manfolk i den virkelige verden ikke har en sjanse til å leve opp til, og derfor avskriver du kanskje mulige partnere alt før du har blitt kjent med dem?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Oslo. En veldig kjedelig by, men hva har Norge sånn egentlig? Alt er lite. Jeg var forelsket i en fyr der som jeg heller ikke gjorde noe med. Vi var mye sammen i 3 år men ingen sex. Så fant jeg bare ut at han ikke var riktig, men jeg hadde bestemt meg for å satse på han. Men vi gled fra hverandre og mens han flyttet møtte jeg han fyren i Tyrkia. Han jeg likte før fant seg dame og jeg tok det fint. Men jeg var jo som vanlig ikke like heldig. Måtte tenke konsekvenser. Dette skjer hver bidige gang set skjer noe nytt i livet mitt jeg er veldig glad for eller spent på. Men det møtes somregel med sorg. Jeg chattet med han mye uten å si noe til familien, men da jeg først sa det satte de seg helt på bakbeina.
Vis hele sitatet...
Hvor gammel er du egentlig? Hva forventer du av andre og hvorfor lar du familien din styre dine valg? Helt ærlig, han fyren du traff i 3 år var game til tross for dere aldri pulte, og det var du som valgte ham bort.

Det må ha vært massive følelser hos ham eller at dere hadde en temmelig unik kontakt når han var helt på i 3 år til tross for null sex. Og hva er alle disse tankene om konsekvenser? Om du liker en fyr og han liker deg tilbake så er det helt ok å knulle. Det er ikke bare helt ok, det er å anbefale. Knull masse, hele tiden. Det er aldri så godt å knulle som tidlig i et forhold. Husk på det neste gang du treffer en fyr du liker. Du må ikke vente med sex til dere er gift. Det er helt ok å knulle selv om dere ikke er kjærester. Noen ganger trenger folk bare å pule, og det er også helt ok.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå har jeg bare hevnfølelse. Skal ikke finne meg norsk for da føler jeg jeg gjør det bare for dem. Faller jeg for en norsk så går det fint, men det er ikke ønsket. Det er mange som velger kjærester i utlandet, men man bør vel tenke på hva «folk flest» gjør. Men jeg må vel helst velge som de fleste andre norske. Hater flokkmentaliteten vår.
Vis hele sitatet...
Nei du må ikke gjøre som alle andre. Du må gjøre det som føles rett. Du må satse på en mann du faller for. Om det er en nordmann eller en med en annen nasjonalitet betyr ingenting. Og du MÅ jo ikke gå rundt å gremmes over kjipe Norge eller lille Oslo. Om du ikke liker deg der du er nå så kan jo bare flytte. Kanskje kan en periode utenlands løfte humøret, gi deg nytt håp eller på andre måter løfte spiriten din? Det er et helt hav av mannfolk rundt i verden. Du finner en som passer for deg om du fortsetter å lete. Og du, mens jeg husker det. Neste gang, ikke vent 3 år før du knuller med fyren. Voksne menn orker sjeldent å vente så lenge. De aller fleste mannfolk ville gitt opp lenge før første året var over uten sex.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er grunnen til at jeg føler meg talentløs. Jeg må bare ta rester til syvende og sist fordi jeg ikke klaffer med det jeg passer til. Altså, ingen kjenner meg. Er nok sett på som rolig og fornuftig, og hater det! Men jeg gidder ikke å starte å gjøre ting bare for å motbevise heller. det blir plagsomt. Jeg hadde glemt alt jeg var da jeg var i Tyrkia. Jeg følte bare jeg ikke savnet noe. Var så trist å komme tilbake til Norge.
Jeg MÅ ikke ha HAN. Men jeg satset ikke mens jeg hadde sjansen son den kjedelige dama jeg er.
Vis hele sitatet...
Du må ikke ta rester, du velger helt selv som alle andre. Det er helt fint å ha mål og ønsker. Men livet blir gjerne til mens tiden går, og de færreste får et liv helt som de hadde tenkt seg.

Ta deg en lengre utenlandstur. Møt folk, eller bare nyt nye impulser og det å oppleve nye ting, nye smaker, lukter og få nye inntrykk. Du føler deg talentløs, men du ER ikke talentløs. Du har et par diagnoser, men du ER ikke diagnosene.

Om du klarer å snu måten du tenker på så kan du faktisk oppleve at dine diagnoser kan bli en av dine virkelig sterke fordeler. Adhd og asperger. Umiddelbart tenker jeg at adhd under kontroll, gjør deg kreativ, gir deg masse positiv energi og ståpåvilje. Asperger kan være en fin ting det og om du bruker den positivt. De to greiene sammen kan gi deg superfokus til å fokusere veldig veldig smalt over lang tid. Du kan feks drive med koding, eller feilrette andres kode. Eller lære deg å male og bli kunstmaler, fotograf eller tekstforfatter. Kanskje har du en lang og produktiv karriere innen markedsføring framfor deg? Eller at du har en indre komponist som bare venter på å bli sluppet løs? Eller tusen andre ting. En styrke som dine diagnoser gir deg er at du kan fokusere over lang tid, mange kaller det laserfokus. Det kan du bruke til å lære deg nye ting. Og når du har lært skikkelig kan du garantert leve av det.

Tenk hvor produktiv du kan bli som kunstner, markedsfører, musiker, eller programmerer?

Og jo bedre du får det med deg selv og jo mer du trives i det livet du lever jo mer vil det reflektere ut mot andre. De vil se ei jente som er glad, engasjert og som er målrettet og har stå på vilje. Det vil garantert være attraktivt for mange menn.

Uansett hva du velger fremover, så må du pule mer. Rent fysiologisk så er det jo faktisk store gevinster rent kjemisk ved å ha sex. Masse gode signalstoffer, kjemikalier og hormoner som frigjøres under sex.

Husk også at du må leve ditt liv, du kan ikke la andre bestemme hva du skal gjøre, hvem du skal treffe eller hvor du skal bo. Du er sjefen i ditt liv. Andre får bare lære seg å akseptere deg for den du er. Og de må bare akseptere de valg du tar. Du er voksen og din egen sjef i ditt eget liv.
Sist endret av _abc_; 16. september 2020 kl. 00:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har noen prøvd eller hørt om Arego X1 ? Det er en spray jeg fikk i fjor. Som skal øke serotonin. Jeg vet ikke om den virket, men kan nesten virke som at den reduserte depresjonen litt isåfall. Men de er litt dyre