Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1284
Hei. Velger å legge ut dette med en "clean" konto, da jeg tror min nåværende arbeidsgiver kjenner til nicket mitt.

Jobber i dag som serviceteknikker på svakstrøm. Har fagbrev til dette.
Men merker at jeg begynner å sterkt misstrives på jobb, noe av dette fordi sjefen er en forbanna kuk. Men også fordi jeg føler jeg ikke får brukt kroppen nokk, og savner spenning i hverdagen.
Hadde et år i forsvaret hvor jeg egentlig hadde det kjempe artig. Og dette har jeg vidreført med tjeneste i innsatsstyrken, hvor jeg aktivt holder på enda.
Forsvaret hadde vert veldig artig å jobbet fulltid, men har tidligere slitt med magen og har adhd, som gjør at jeg ikke slipper igjennom nåløyet til forsvaret lenger.
Har følgende kvalifikasjoner
Fagbrev Telekomunikkasjonsmontør (Gamle gruppe-s)
Førekort klasse CE.
Truck og kranførerbevis.

Brannmann hadde vert en drøm, men har google meg fram til at dette er ekstremt vanskelig å få til.

Så om noen har forslag til hva jeg kan kikke etter av jobber så hadde dette vert supert. Regner med flere har vert i samme situasjon som meg og har tips å komme med.

Alder er til info 24
Du søker jobb som brannkonstabel.
De sender deg på kursene du trenger.

Ofte lettere i små byer enn de større, så du må kanskje flytte.

Bygde norge har ofte frivillig brannvesen, der de ofte trenger folk. DU må da ha mulighet til å rykke ut på relativt kort vaarsel fra arbeidsplass/bolig

Ofte så liker brannvesenet at man har erfaring fra "håndtverksyrker" da disse kan vært til hjelp ved forskjellige branner.
Så det er bare og søke og se om du kommer gjennom nåløyet.

Eller så er det videre utdanning, sjekk ut hva du trenger for å komme videre.

Søk på nye jobber, De store kraftselskapene trenger ofte folk ute i felten. Da får du brukt kroppen, rydde linjer og slikt.

Det jeg har gjort er å gå på finn og søke litt random på ting jeg synes er interessant, har fått to jobber slik. Da finner du og kanskje noe som du aldri hadde tenkt på.

Og kan du flytte på deg så banner jeg på at du kan finne noe et eller annet sted i landet
Er det liksom bare å spassere inn på brannstasjonen å levere en cv og en jobbsøknadd i håp om å få jobb? hvem snakker man eventuelt med der da liksom?
Føler jo jeg har litt kvalifikasjoner de kansje ser etter? har lastebillappen, jobber innenfor et håndtverkeryrke og har erfaring fra forsvaret/er aktiv i forsvaret enda.
Hvis har bedre utgangspunkt enn andre til å bli brannmann, tror jeg du er blandt de som stiller sterkt
Svakstrømteknikker som savner spenning i hverdagen?

Du kan jo melde deg inn i rødekors og få litt relevant erfaring.
Det går nok også an å bare stikke innom din lokale brannstasjon og slå av en prat rundt kvalifikasjoner og behov for arbeidskraft rundtforbi.
Er vel brannmester'n som står for ansettelser vel, så be om å få snakke med brannmester.
Ta kurs innen tilkomstteknikk. Ser artig ut. Og du får brukt kroppen masse.