Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 75433
Nettopp bestilt meg en E-wheels E2S V2 2020 el sparkesykkel, jeg bestilte denne med 20 kmt sperre på. Jeg lurer på om det er noen som har erfaring eller noe som helst kunnskap på hvordan jeg kan fjerne sperren eller "hacke" sparkesykkelen. Setter pris på all slags svar
Ganske enkelt på https://iap.scooterhacking.org/#section-features, har gjordt det på et par es2 og 4 og har frie tøyler på dem. koble med bluetooh og flash nytt programvare, husk bare å ikke kjør som en idiot i høy fart dog.
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
Ganske enkelt på https://iap.scooterhacking.org/#section-features, har gjordt det på et par es2 og 4 og har frie tøyler på dem. koble med bluetooh og flash nytt programvare, husk bare å ikke kjør som en idiot i høy fart dog.
Vis hele sitatet...
Dette er en annen sykkel enn TS nevner.

E2S er en Xiaomi klone. Xiaomi skal jo være lett å modde så du kan jo se om samme hacks funker der.
Man kan bruke ninebot flasher for Xiaomi så ikke noe problem det
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg klarer ikke å finne e wheelen med appen min. Det står at den har Bluetooth. Noen tips hvordan man kobler den sammen med appen kingsong
Hei,
Kjøpte denne forrige uke hos e-wheels (E-wheels E2S V2 MAX) i 20 kmt, men nå ønsker jeg at den skal gå i 40kmt (som er mulig). Noen som vet hvordan jeg kan fjerne sperren på denne? Setter pris på alle svar! Link til sparkesykkel: https://e-wheels.no/produkt/el-scoot...sparkesykkel-2
Sist endret av vegardtjorstad@; 10. september 2020 kl. 17:42.
Sitat av vegardtjorstad@ Vis innlegg
Hei,
Kjøpte denne forrige uke hos e-wheels (E-wheels E2S V2 MAX) i 20 kmt, men nå ønsker jeg at den skal gå i 40kmt (som er mulig). Noen som vet hvordan jeg kan fjerne sperren på denne? Setter pris på alle svar! Link til sparkesykkel: https://e-wheels.no/produkt/el-scoot...sparkesykkel-2
Vis hele sitatet...
E-wheels gjør dette for deg for 500kr i Drammen.
Jeg lette for en stund siden, men kunne ikke finne firmware til den.
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
Ganske enkelt på https://iap.scooterhacking.org/#section-features, har gjordt det på et par es2 og 4 og har frie tøyler på dem. koble med bluetooh og flash nytt programvare, husk bare å ikke kjør som en idiot i høy fart dog.
Vis hele sitatet...
Funker dette på ninebot es2 og hvilken kabel brukte du for og flashe til sykkelen?
Noen som har gjort dette med noen av stayclassy sine?

Sitat av Hasjricky Vis innlegg
Noen som har gjort dette med noen av stayclassy sine?
Vis hele sitatet...
F.eks ClassyWalk® S100 N hadde vært veldig til nytte
Sist endret av Hasjricky; 11. september 2020 kl. 00:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Funker dette på ninebot es2 og hvilken kabel brukte du for og flashe til sykkelen?
Vis hele sitatet...
funker på ninebot es2 det er de han snakker om, for kabel trenger man usb to uart, ofte kalt usb til ttl, helst mec chip cp2102 men alle adaptere som har mer enn 11500 baud rate skal funke
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er ikke alle nevnt her kloner? Leste på tek.no at e-wheels sin har annen motor.

Jeg har kjørt mye utleie scooter i byn(Bergen)... Helv.. så jeg hater brostein. Og det er til og med en demper foran på dem.

Tenkte å kjøpe nevnt versjon her, bare i PRO. De er jo helt lik forgjengerene. Hvordan er det med dem? Bruke lite luft og mer strøm for å kjøre behagelig?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
Ganske enkelt på https://iap.scooterhacking.org/#section-features, har gjordt det på et par es2 og 4 og har frie tøyler på dem. koble med bluetooh og flash nytt programvare, husk bare å ikke kjør som en idiot i høy fart dog.
Vis hele sitatet...
Hvordan flasher jeg nytt programvare?
Sitat av Hax Vis innlegg
Hvordan flasher jeg nytt programvare?
Vis hele sitatet...
Laster ned iap, https://esx.cfw.sh går inn på denne siden og skriver hva du skal endre, åpne iap, koble til med bluetooth til scooteren, og finn rar mappen og last opp til scooteren, leser du åå siden så finner du all infoen
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
Laster ned iap, https://esx.cfw.sh går inn på denne siden og skriver hva du skal endre, åpne iap, koble til med bluetooth til scooteren, og finn rar mappen og last opp til scooteren, leser du åå siden så finner du all infoen
Vis hele sitatet...
Dette virket ikke, fikk filen og alt fra nettsiden men når jeg klikker på flash sier den "you loaded ESx firmware while the currently detected vehicle type is unknown.
Are you sure you wish to carry out this operation? Jeg trykker ja, ingen endring :/
Sitat av Hax Vis innlegg
Dette virket ikke, fikk filen og alt fra nettsiden men når jeg klikker på flash sier den "you loaded ESx firmware while the currently detected vehicle type is unknown.
Are you sure you wish to carry out this operation? Jeg trykker ja, ingen endring :/
Vis hele sitatet...
gå til about fanen i programmet, og slå på advanced mode og no model restriction, så skal det funke, når du trykker på connect knappen lyser den grønn og count telles oppover?
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
gå til about fanen i programmet, og slå på advanced mode og no model restriction, så skal det funke, når du trykker på connect knappen lyser den grønn og count telles oppover?
Vis hele sitatet...
Fikk feilmelding når jeg trykte på flash, "error you must be connected to a target"

Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
gå til about fanen i programmet, og slå på advanced mode og no model restriction, så skal det funke, når du trykker på connect knappen lyser den grønn og count telles oppover?
Vis hele sitatet...
Og når jeg trykker på connect sier sparkesykkelen ingenting, akkurat som om den ikke var koblet til, ingen pipelyder fra den heller
Sist endret av Hax; 29. november 2020 kl. 20:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Hax Vis innlegg
Fikk feilmelding når jeg trykte på flash, "error you must be connected to a target"



Og når jeg trykker på connect sier sparkesykkelen ingenting, akkurat som om den ikke var koblet til, ingen pipelyder fra den heller
Vis hele sitatet...
er det en es2? eller er det en klone ie fra ewheels?, koblet deg opp med bluetooth?
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
er det en es2? eller er det en klone ie fra ewheels?, koblet deg opp med bluetooth?
Vis hele sitatet...
Det er en e wheels es2 v2 pro, og ja koblet opp med Bluetooth
Sitat av Hax Vis innlegg
Det er en e wheels es2 v2 pro, og ja koblet opp med Bluetooth
Vis hele sitatet...
Ja da er det ofte værre, da det er en klone, dog kan hende du kan koble deg opp med uart, dog krever litt lodding på esc, er div guider på youtube, og et usb to uart adapter
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hei,
Hvordan kan jeg trimme el. Sparkesykkel ewheels E8 20
Noen har peiling hvordan jeg kan gjøre det?
Sist endret av Mrsa; 19. august 2021 kl. 15:57.
Jeg brukte adapter, funker fjell for meg.
Hva slags adapter har du brukt?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Noen som fant ut om appen scooterhacking utility eller lignende kan brukes på e-wheels sine sparkesykler? Har es2 v2 pro long range.
▼ ... over en måned senere ... ▼
lurer på det samme hvilken app osv for es2 v2 pro fra e-wheels
Hei, et litt annet spørsmål relatert til det samme.

Er det noen som vet om man kan sette på fartsperre på en Stayclassy N7 som er levert uten sperre fra Stayclassy? Har sjekket med Stayclassy og de sier de ikke klarer det.

Jeg syns det er litt pussig at man ikke kan gjøre det. Dette må jo være software eller kontroller enheten som styrer det - altså den som viser fart, hvor mye kraft man skal bruke osv.
Sitat av Noddyliten Vis innlegg
Hei, et litt annet spørsmål relatert til det samme.

Er det noen som vet om man kan sette på fartsperre på en Stayclassy N7 som er levert uten sperre fra Stayclassy? Har sjekket med Stayclassy og de sier de ikke klarer det.

Jeg syns det er litt pussig at man ikke kan gjøre det. Dette må jo være software eller kontroller enheten som styrer det - altså den som viser fart, hvor mye kraft man skal bruke osv.
Vis hele sitatet...
På min sykkel med dual controller og stock fart sperret, er det det ledning inni controlleren som er loddet på kretskortet (speed limiti). Mulig du kan lodde på en ledning.
Jeg klipte av ledningen så ble sperra borte vekk.

Ta alt jeg sier med en klype salt.

Ang lovligheten er det ikke lov med fartsperre i en app. En fartsperre med av og på knapp er ulovlig, må være solid.

Sitat av Mrsa Vis innlegg
Hei,
Hvordan kan jeg trimme el. Sparkesykkel ewheels E8 20
Noen har peiling hvordan jeg kan gjøre det?
Vis hele sitatet...
Send meg en melding, så sender jeg deg en bruksanvisning på hvordan du gjør det. Er relativ enkelt sak.
Sist endret av Mentaltsvak101; 11. august 2022 kl. 15:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kan du gi meg også tips til hvordan man fjerner sperre på en E8 E-wheels?

Sitat av Mentaltsvak101 Vis innlegg
På min sykkel med dual controller og stock fart sperret, er det det ledning inni controlleren som er loddet på kretskortet (speed limiti). Mulig du kan lodde på en ledning.
Jeg klipte av ledningen så ble sperra borte vekk.

Ta alt jeg sier med en klype salt.

Ang lovligheten er det ikke lov med fartsperre i en app. En fartsperre med av og på knapp er ulovlig, må være solid.



Send meg en melding, så sender jeg deg en bruksanvisning på hvordan du gjør det. Er relativ enkelt sak.
Vis hele sitatet...
Kan du gi meg også tips til hvordan man fjerner sperre på en E8 E-wheels?
Sist endret av eliei; 22. november 2022 kl. 23:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
Ganske enkelt på https://iap.scooterhacking.org/#section-features, har gjordt det på et par es2 og 4 og har frie tøyler på dem. koble med bluetooh og flash nytt programvare, husk bare å ikke kjør som en idiot i høy fart dog.
Vis hele sitatet...
Hei! Hvordan kobler jeg til med Bluetooth? Og trenger jeg noe ledning eller pc?
Sitat av Xdmati Vis innlegg
Hei! Hvordan kobler jeg til med Bluetooth? Og trenger jeg noe ledning eller pc?
Vis hele sitatet...
Kommer an på scootern, noen nok å koble til med bluetooth noen må loddes til med en uart til usb eller skrive ny programvare over stlink, går med tlf å på en del av ninebot sine
▼ ... over en uke senere ... ▼
hei, jeg har en ewheels v2 max som har på sperre. ønsker å ta den den av noen som vet hvordan jeg kan gjøre det hjemme?
Sitat av Vasken Vis innlegg
Fant ut at E-Wheels E2S er laget av kinesiske King Song. Fant så ut at King Song tilbyr en app som heter SoftTuner hvor man kan endre topp fart og topp hastighet i ulike moduser.

Innlogging til SoftTuner appen:
Brukernavn: Euco
Passord: Euco***

I scooter settings helt nederst er det to innstillinger som kan endres, "Speed limit set upper limit" og "gear speed adjustment".

Trykk inn på "speed limit set upper limit" og velg "no limit". I "gear speed adjustment" kan du så velge hvilken topp hastighet du vil ha i de forskjellige modusene. Opp til 32km/t.

På min E2S V2 har jeg to moduser; P1 (eco) og P2 (S). Jeg har valgt 14km/t i P1 modus (grønt lys på skjerm) og 32km/t i P2 modus (rødt lys, "sport modus").

Vis hele sitatet...
https://freak.no/forum/showthread.ph...22#post3821322

Iphone 7 plus og E-Wheels E2S v2.
Sist endret av Vasken; 29. juni 2023 kl. 05:06.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som vet hvordan man trimmer eller fjerner sperre på en e-free S2 elsparkesykel?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Vasken Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Virker dette også med Sparke.no sin Sparke e9? Fordi jeg får det ikke opp i appen. Prøver å trykke refresh men ingenting skjer..
Det skal i teorien være samme sparkesykkel, eller? Hvordan finner jeg ut av hvilken modell sparkesykkelen er?
▼ ... noen uker senere ... ▼
E-Wheels E2S - brukte kingsong appen (ewheels appen) til å låse to like E2S. Etter å ha låst opp igjen er det såvidt de går framover, aller verst i sport. Noen som har vært borti dette? Må jo være en software-feil som har skjedd ifm at de begge ble låst med samme app??

Takker for innspill?