Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 6317
Hei s

Nå er jeg lut lei av den lokale banken. Elendig app og latterlige gebyr på absolutt alt.

Bank og sånt er jeg veldig dårlig på. Nesten litt flaut. Vet hva en rente er, men det stopper omtrent der.

Av den grunn vet jeg ikke hva jeg vil ha annet enn;

GOD app/nettbank med masse funksjoner,
nogenlunde grei kundeservice og lite usaklige gebyr.

Noen anbefalinger?
Baserer dette svært lite på fakta, men har hatt DnB i 10 år nå og har aldri vært misfornøyd. Fått hjelp der jeg trenger det og alt av app/nettsider jeg har vært borti er som regel bra
Anbefaler DnB på det sterkeste
Har hatt Nordea så å si så lenge jeg kan huske. Veldig fornøyd, ikke hatt noen problemer enda, kan dog lite om banker
IT-Konsulent
SBanken og Revolut er å anbefale. Nordea og DNB har en del gebyrer
Kan anbefale Handelsbanken, ikke hatt noen problemer med dem og god service.
Har hatt DNB i all tid. Fornøyd.
Syns dnb er dritbra. Alltid fått god hjelp, og appene deres er jævla fine.
Har aldri hatt problem med Sbanken.
Hva mener du med at du ville ha masse funksjoner i nettbanken/app?
Hadde tidligere DNB, men føles ut som det alltid var problemer med dem. Toppet seg da jeg våknet en dag og alle utenlandstransaksjoner var trukket dobbelt opp og hadde dermed minus på konto nesten hele dagen. Byttet til OBOS og opprettet samtidig medlemskap i OBOS. Mer fornøyd med dem enn DNB enn så lenge
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Folk er stortsett fornøgde med banken dei har. Elles hadde dei bytta. Det finst grovt sagt tre kriterier å vurdere banker etter:
-Tenester dei tilbyr som du er avhengig av/ønsker.
-UX på app/nettsider/whatever.
-Pris.

Pris er det enklaste å sjekke. Det er objektivt. Du kan sjekke på finansportalen.no, som gir ulike prisoversikter. Tenester er litt verre å sjekke opp, men det er rimelig kjapt å sjekke at det du ønsker er tilgjengeleg. Sjekk den som er billegast på finansportalen, og at dei dekker behovet ditt.

Om dei gjer det er det stortsett berre å åpne konto og teste. Det koster stortsett ingenting, og i verste fall kan du sei opp kontoen om du ikkje liker nettbanken, eller bare ignorere det totalt.
Jeg for min del har 5 forskjellige banker og kona har 3, men S bank er vel den VI liker best! De andre er mer rotete å bruke!
Selvsagt bør du sjekke hvor du får best tilbud, det er tross alt det du trenger en bank for!
Har du lån? Be om tilbud fra ulike banker. Du bør egentlig be om nytt tilbud jevnlig, de setter alltid ned renta litt da. Trenger ikke spørre andre banker engang, bare si at du vil gjøre det. Etter min erfaring er det liten forskjell på hva de ulike bankene tilbyr, men du får ikke best rente med mindre du ber om det.

Folk er altfor lojale mot banken sin.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av *pi Vis innlegg
Folk er altfor lojale mot banken sin.
Vis hele sitatet...
Men du verden så tilfredsstillande det var å fortelle gjensidige at nettbanken var så jævla dårleg at eg dreit i at eg ville spart ti tusen i året på dei
sbanken har null gebyrer. Kjapp kundeservice, oversiktelig app du kan gjøre det meste i. Hatt dnb, gjensidige, nordea og ett par til, og er absolutt mest fornøyd med sbanken.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Men du verden så tilfredsstillande det var å fortelle gjensidige at nettbanken var så jævla dårleg at eg dreit i at eg ville spart ti tusen i året på dei
Vis hele sitatet...
akkurat samme grunn til at jeg byttet. Samt dyre gebyrer på absolutt alt.
Sist endret av mr.roundtree; 26. juli 2019 kl. 20:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Takk for svar. Ser ut som Sbanken går av med seieren på freak. Det gir mening, de som har desidert best kundetilfredshet. Handelsbanken scorer høyt også. Hm.
Så litt på Revolut også, interresant!
Prøver en kombinasjon av Sbanken og Revolut. Gir en oppdatering her etter å ha testet

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Men du verden så tilfredsstillande det var å fortelle gjensidige at nettbanken var så jævla dårleg at eg dreit i at eg ville spart ti tusen i året på dei
Vis hele sitatet...
Jeee, gleder meg til de ringer. «Ufrivillig» kunde hos dem i 15 år nå. Blir godt.
Sitat av kastrertHankatt Vis innlegg
Ser ut som Sbanken går av med seieren på freak.
Vis hele sitatet...
Jeg har hatt Sbanken i godt over 10 år, og forsåvidt alltid vært fornøyd, spesielt med nettbanken og nå mobilappen. Tidligere har jeg alltid anbefalt dem på det sterkeste. I det siste har det dog begynt å murre litt hos meg, siden de har rimelig dårlige (=absolutt shite) rentesatser, i alle fall sparerenter (lånerenter har jeg ikke sjekket). I tillegg har de jo nå også begynt med et smått irriterende gebyr/avgift på debetkort, noe som etter min mening strider mot deres tidligere–nå omformulerte–«gebyrfri»-prinsipp. Jeg er imidlertid for lat til å bytte, så jeg er nå kunde der fremdeles, bare litt mindre fornøyd. På den siste kundeundersøkelsen svarte jeg at jeg ikke ville anbefalt Sbanken til venner i dag, og det står jeg ved.
Skagerrak sparebank har gunstig rente for nye kunder som har boliglån. 0.5 prosentpoeng under veiledende rente.

Det spørs hvilke tjenester du trenger fra banken som avgjør hva som er det beste valget.

For min del er det ganske likegyldig hvilken funksjonalitet jeg får i nettbanken på mobil da jeg bare overfører mellom lønnskonto og visakonto. Regninger går på avtalegiro.

Med andre ord, pris er viktig for meg.