Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2447
Morn morn

Har tenkt litt på dette med lisens. Du kan ta TV'n med til en autorisert fagmann og få den plombert så den ikke kan ta inn TV-kanaler. Dette om man for eksempel kun skal bruke den til TV-spill eller dataskjerm. Man sender så melding om dette til rikskringkastingen og de fjerner deg fra lisenshelvetet.
Innebærer denne plomberingen noe mer enn å ødelegge/fjerne antenne-inngangen? Får HDMI-innganger og lignende stå i fred? I så fall er jo saken biff som bare det!
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Kun tunerdelen som må fjernes ja.

Ikke HDMI.
Ikke noe å bekymre seg for. Du får beholde HDMI
Nyttig lesing for deg:
http://www.hardware.no/artikler/guid...ensen/116315/3
Nougatti's Avatar
Trådstarter
Dæven. Da er det jo ingen sak!
HøyRisiko Psykopat
Sitat av Bl4derunner Vis innlegg
Ikke noe å bekymre seg for. Du får beholde HDMI
Nyttig lesing for deg:
http://www.hardware.no/artikler/guid...ensen/116315/3
Vis hele sitatet...
vis de ikkje gjør noe mer en det er de bare kjøpe en antenne kabel og lodde på ledningene der kontakten sto tidliger, ser litt jalla ut men fungerer sikkert
Hvordan fungerer dette for oss som bruker parabol, og kun kjører HDMI kabel fra tuneren og inn i tv? (Inn i en reciever, for så å inn i TV for min del da.)

Kan jeg da droppe hele tv lisensen? Høres litt for enkelt ut. :s
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av OlaWaagen Vis innlegg
vis de ikkje gjør noe mer en det er de bare kjøpe en antenne kabel og lodde på ledningene der kontakten sto tidliger, ser litt jalla ut men fungerer sikkert
Vis hele sitatet...
Ikke for staten, det må gjøres på en godkjent måte.


Skjønner ikke at dette er ett problem lenger egentlig, jeg har sett en del billigting som i essensen er som den delen som blir plombert, bare at den bruker HDMI kontakt til TV'en. Samtidig bruker vel de fleste idag egen dekoder når de skal titte på Tv, og ikke bare COAX rett i TV'en.

Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Hvordan fungerer dette for oss som bruker parabol, og kun kjører HDMI kabel fra tuneren og inn i tv? (Inn i en reciever, for så å inn i TV for min del da.)

Kan jeg da droppe hele tv lisensen? Høres litt for enkelt ut. :s
Vis hele sitatet...
Tuneren er lisensbelagt
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Tuneren er lisensbelagt
Vis hele sitatet...
Ah.. men om jeg får bevis på at tv'n er plombert, gidder NRK da å sjekke om jeg bruker en tuner i tilleg?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Ah.. men om jeg får bevis på at tv'n er plombert, gidder NRK da å sjekke om jeg bruker en tuner i tilleg?
Vis hele sitatet...
Om de er så innpåslitne som mange på Freak påstår, så ja

Men prøv å sette det på faren din istedet, da slipper du å betale for lisensen. (Tror 1 lisens= 5 ting som kan ta inn NRK)