Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 6212
Hei, trenger en god logo til en rimelig penge i forhold til å kjøpe oss annet selskap. Betaling kommer an på kvaliteten. Betaler fra 1000kr å oppover. Send pm så finner vi ut noe.

Vil ikke ha noe masiv outerglow overpimpa saker, det må være oversiktlig å stilrent.
Det må utrykke kvalitet.

Må kunne skaleres opp og ned, å kunne brukes i svarthvitt samt orginalfarge.
Anbefaler deg fiverr.com Der kan du fort finne flink designere til en nesten gratis pris!
Hva skal logoen bestå av?
Sitat av hellotitty Vis innlegg
Hva skal logoen bestå av?
Vis hele sitatet...
Haha, og hva skal det være reklame for?
Trådstarter
7 2
Sitat av Zitto Vis innlegg
Haha, og hva skal det være reklame for?
Vis hele sitatet...
Ikke en reklame men en logo
Sitat av leifulfgarn Vis innlegg
Må kunne skaleres opp og ned, å kunne brukes i svarthvitt samt orginalfarge.
Vis hele sitatet...
Det vil si en logo i form av vektor.
Trådstarter
7 2
Sitat av hellotitty Vis innlegg
Hva skal logoen bestå av?
Vis hele sitatet...
Veikke, derfor jeg trenger hjelp. Tar de mer detaljerte opplysninger over pm.

Sitat av waf Vis innlegg
Det vil si en logo i form av vektor.
Vis hele sitatet...
Ja, nettopp. En vektor logo.
Har jobbet mye med photoshop. Men kan ikke med vektor
Men er sikkert andre her som er mer kreative en meg
Sitat av leifulfgarn Vis innlegg
Ikke en reklame men en logo
Vis hele sitatet...
hva skal det være logo for da?
Sist endret av Zitto; 27. juni 2011 kl. 20:15.
Trådstarter
7 2
Sitat av Zitto Vis innlegg
hva skal det være logo for da?
Vis hele sitatet...
En bedrift.
Foreløbig er den et luftslott, men jobber med det.
Hvis du ganger opp prisen med 8-10, og sender meg en mail, så kan vi sikkert få til en avtale

Imidlertid: jeg jobber ikke på "kanskje vi betaler hvis vi liker det"-basis, og det håper jeg de yngre folka her også skjønner at er veldig dumt å gjøre. Det kalles Specwork (se f.ex. http://no-spec.com), det er totalt uaktuelt, og de som går med på å jobbe på den slags basis er vanligvis langt fra de flinkeste, så da får dere virkelig det dere betaler for
Heisann, jeg jobber som grafisk designer og jeg jobber som frilans grafisk/web designer på kveldene.
Jeg kan gjøre dette for deg. Da jeg er utdannet designer, så gjør jeg ikke dette 1000 kr oppover!

Her er min portfolio.

http://www.janthorb.com
(PS: Siden er under oppdatering, men du får sett arbeid)

/PM meg, så blir vi enig om pris!
Sist endret av janthorb; 28. juni 2011 kl. 18:27.
"De som går med på å jobbe på den slags basis er vanligvis langt fra de flinkeste"

Eller fattige grafiske studenter som tar det som er der ute.
Sitat av leifulfgarn Vis innlegg
Hei, trenger en god logo til en rimelig penge i forhold til å kjøpe oss annet selskap.
Vis hele sitatet...
Sitat av atomet Vis innlegg
Hvis du ganger opp prisen med 8-10, og sender meg en mail, så kan vi sikkert få til en avtale
Vis hele sitatet...
Til å være selverklert reklamewhore aner jeg et snev av tunnellsyn.

Jeg jobber som visuell kommunikatør, men tar glatt dette oppdraget på kveldstid. Det gjelder bare å dele oppmålt tid mot faktisk produkt. Man trenger ikke nødvendigvis ligge i telt på kontoret deres i 1 mnd for å lage en tilfredsstillende logo.
Du bør si noe om hva slags type bedrift du skal starte (hva skal dere jobbe med?), slik at folk får opparbeidet seg et bilde av hvordan logoen skal se ut og hva den skal symbolisere/formidle.
Sitat av SITC Vis innlegg
"De som går med på å jobbe på den slags basis er vanligvis langt fra de flinkeste"

Eller fattige grafiske studenter som tar det som er der ute.
Vis hele sitatet...
De som er desperate nok til å ta hva som helst er sjeldent de flinkeste, men de flinkeste kan gjerne ta kontakt med meg, så har jeg jobb (med ordentlige betingelser) til dem

Generelt må du
1: ha bra og varierte arbeider å vise til
2: ha gode ideer, ikke bare bra teknikk
3: være en ramtass i indesign/illustrator/photoshop
4: jobbe kjapt, og forstå at å levere BRA og I TIDE er viktigere enn fylla, selv om alle kompisene dine skal ut, og enda viktigere - at å levere noe brukbart i tide er bedre enn å levere noe perfekt når filene skulle ha vært sendt i trykken for en time siden...
5: Deadline er din gud, og det er ingen annen gud enn deadline
6: er du macnerd er det en fordel

Har du de punktene der på stell, og du holder til i oslo har jeg jobber til deg innimellom (bør være nok til at en student skal kunne klare seg på det ved siden av skolen), og da til ordentlige betingelser, ikke noe spec-tull.

Er du en ramtass i wordpress, hovedsaklig css/html og med god forståelse av hvordan wp funker (tenker da conditional tags, template tags, maler, loop'en og den slags), litt php og gjerne js/jquery, så har jeg jobb til deg NÅ.

Dessuten vet jeg om ihvertfall ett firma som trenger en som kan være hos dem omtrent en dag i uken til høsten, men selv et par kvelder vil nok hjelpe veldig, selv om det er en formiddag som er den mest kritiske. Da bør du ha stålkontroll på indesign, gjerne noe erfaring fra magasin/tidsskrift-produksjon, og jobbe RASKT (her er det primært ren produksjon det dreier seg om, lite kreativitet, mye malbasert). Har du en viss journalistisk forståelse er det også et pluss. De betaler ikke så bra som vanlig frilansjobbing, men til gjengjeld sitter du hos dem, de har alt av maskin/programvare, det er middag når du jobber sent, og evt lunsj på dagen, det er fremdeles definitivt bedre betalt enn kiwi/rimi/et.c., det er relevant jobb, og det er sikker betaling, i motsetning til "kanskje vi betaler hvis vi vil bruke det"-spec-drit.

Er man flink finner man alltid bra/relevant jobb. De som tar hva som helst er de som ikke er flinke nok

Sitat av dynamite Vis innlegg
Til å være selverklert reklamewhore aner jeg et snev av tunnellsyn.

Jeg jobber som visuell kommunikatør, men tar glatt dette oppdraget på kveldstid. Det gjelder bare å dele oppmålt tid mot faktisk produkt. Man trenger ikke nødvendigvis ligge i telt på kontoret deres i 1 mnd for å lage en tilfredsstillende logo.
Vis hele sitatet...
Skulle jeg ha ligget i telt på kontoret deres i en måned hadde prisen økt ganske dramatisk, forøvrig er det ikke jeg som har erklært meg reklamehore, det er utdannelsen min

(åja, jeg har forresten svart på kommentaren din på bloggen min, og du tar virkelig totalt feil )
Sist endret av atomet; 28. juni 2011 kl. 19:25.
Hadde tenkt å snike meg til å spørre atomet om å lage en rimelig enkel webside til meg, men innser nå at jeg ikke har råd til fyren, rett og slett imponert over arbeidet ditt dog, og skjønner godt at folk betaler såpass for det. (beklager OT'en)
Sitat av janthorb Vis innlegg
Heisann, jeg jobber som grafisk designer og jeg jobber som frilans grafisk/web designer på kveldene.
Jeg kan gjøre dette for deg. Da jeg er utdannet designer, så gjør jeg ikke dette 1000 kr oppover!

Her er min portfolio.

http://www.janthorb.com
(PS: Siden er under oppdatering, men du får sett arbeid)

/PM meg, så blir vi enig om pris!
Vis hele sitatet...
Til å jobbe med web suger akkurat dette litt eller?
http://bildr.no/thumb/918214.jpeg
(tror ikke tumbnail funker, prøv å trykk)
Eller er det bare jeg som ikke ser hvor den siste quoten er fra?
usertitle import
bleh's Avatar
moret: On point, opplever det samme i Chrome (ver. 12.0.742.112) og nyeste IE. I nyeste versjon av FF kan man dog scrolle helt ned og se resten.
Bob Sacamano
John B's Avatar
Hvis du vil ha kvalitet, men samtidig ikke vil betale det som allerede har blitt foreslått i denne tråden råder jeg deg til å finne designere (spesielt freelancere) fra utlandet. Han vi sist brukte var featured på www.LogoPond.com og tok rundt 4-6000 for en logo med 10 revisjoner, men vi har også brukt en kar i din prisklasse tidligere med grei suksess: http://www.GeraldWaters.com/. Min erfaring er at det er tull å betale dobbelt opp bare fordi du selv er norsk (for typiske logoprosjekter).
Sist endret av John B; 30. juni 2011 kl. 20:42.
Sitat av moret Vis innlegg
Til å jobbe med web suger akkurat dette litt eller?
http://bildr.no/thumb/918214.jpeg
(tror ikke tumbnail funker, prøv å trykk)
Eller er det bare jeg som ikke ser hvor den siste quoten er fra?
Vis hele sitatet...
Siden er under oppdatering, (som jeg skrev) jeg lastet den opp kjapt så han kunne se på arbeid!
Sjekk igjen straks! Så skal du se hva som egentlig var oppe.
ikke betal da! det er enkel å finne en plass der du får logoer gratis!!!
Sitat av gfxchat Vis innlegg
ikke betal da! det er enkel å finne en plass der du får logoer gratis!!!
Vis hele sitatet...
Jaha? Og hvor er så det? Meningsløst å hevde at det er lett å finne om du ikke viser til hvor det faktisk er.
ok... jeg er på en nettside some det er bare og "requeste" en: http://nationofdesign.com/


det er på forumet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg utdanner med innenfor media akkurat nå og jeg krever ikke mye for dette, ta kontakt over pm om det er interessant, så skal jeg se hva jeg kan få gjort. Jeg drar på ferie 1-2 uker nå så kan evt. ikke svare før det, om jeg ikke får tak ice.net på hytta.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Test ut BilligLogo.com. Kjøpte logo derfra og er fornøyd med den.
Sitat av knippsen Vis innlegg
Test ut BilligLogo.com. Kjøpte logo derfra og er fornøyd med den.
Vis hele sitatet...
Den siden viser ganske enkelt at man får det man betaler for.

Syns også denne passer inn her:

At folk vil ha opp til ti tusen kroner for å lage en logo syntes nå jeg er litt tåpelig..
Sitat av Damaged Vis innlegg
At folk vil ha opp til ti tusen kroner for å lage en logo syntes nå jeg er litt tåpelig..
Vis hele sitatet...
Ja! Det har du helt rett i! Faenmeg tåpelig at fagfolk skal ha betalt hele ti tusen kroner!! Helvete!
Det er jo enkelt å lage en logo. Herregud, det er bare å ta et par tre-fire år utdanning, jobbe noen år så man får erfaring - si fem. Deretter går jeg utifra at man har lært seg alt man trenger av photoshop/illustrator/annen software, og gå til innkjøp av et helvetes beist av en Mac Pro.

10k er ikke jack SHIT for en logo.

DET ER DA IKKE SÅ JÆVLA VANSKELIG, DERE?
Jeg synes også det er sykt at verksteder tar 10.000kr bare for å fikse noe man lett kunne fikset på en kveld eller to i garasjen selv, men sånn er det nå, utdannet ekspertise koster.

DnBs nye logo koster 150 millioner kroner
Det er Snøhetta Design som står bak forenklingen av navnet til bankgiganten.
Vis hele sitatet...
http://www.tv2.no/nyheter/okonomi/dn...r-3513364.html
Sist endret av norboost; 15. august 2011 kl. 12:35.
Sitat av nightLook Vis innlegg
Ja! Det har du helt rett i! Faenmeg tåpelig at fagfolk skal ha betalt hele ti tusen kroner!! Helvete!
Det er jo enkelt å lage en logo. Herregud, det er bare å ta et par tre-fire år utdanning, jobbe noen år så man får erfaring - si fem. Deretter går jeg utifra at man har lært seg alt man trenger av photoshop/illustrator/annen software, og gå til innkjøp av et helvetes beist av en Mac Pro.

10k er ikke jack SHIT for en logo.

DET ER DA IKKE SÅ JÆVLA VANSKELIG, DERE?
Vis hele sitatet...
Det er mange som ikke utdanner seg men er veldig flink med PS
Settoz
Erfaring og opplæring på egenhånd kan da ta årevis det også? Utdannet eller ikke, så tar mange grafisk designere for lite for arbeidet sitt.
Sitat av norboost Vis innlegg
noe om verksted osv..
DnBs nye logo koster 150 millioner kroner
Vis hele sitatet...
Vis hele sitatet...
Det stemmer at det koster DNB 150 mill, men selve oppdraget er prissatt til rundt 14 mill. Ja, det er svimlende summer, men når man deler det opp og ser på de reelle faktorene blir det aldri mye penger til andre enn Aksjemajoriteten
Sitat av dynamite Vis innlegg
Det stemmer at det koster DNB 150 mill, men selve oppdraget er prissatt til rundt 14 mill. Ja, det er svimlende summer, men når man deler det opp og ser på de reelle faktorene blir det aldri mye penger til andre enn Aksjemajoriteten
Vis hele sitatet...
wtf? Jeg kunne laget den! Om vi snakker om denne;
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Settoz:
1: Nei, vi snakker ikke om den der. Følg nå hvertfall litt med.
2: ... jaaa.. in a way. Du kunne.. rørt rundt på piksler og slikt. Men du gjorde det ikke.

Jeg utfordrer deg til å lage ny logo til.. nFF for eksempel. Noe jeg vet du allerede har kjennskap til. Den vi har nå er jo veldig simpel, og den grønne saken er jo også enkel. Er jo bare to farger jo!

Mange her realiserer seg ikke hvor mye arbeid som ligger bak rent design. Det er en del som tester produkter laget av 37signals, Flip (Cisco er litt lite spesifikt), Google Inc., Ikea ++, og tenker «Dette er jo driiitsimpelt da! Kunne jo _jeg_ laget jo!»

Nei. Kunne du ikke. Og om du kunne, så gjorde du det ikke.

Det er pisslett å lage for eksempel en tekstbehandlingsprogram som gir brukeren alle muligheter. Rød er ikke fargen for deg når det kommer til å påpeke stavefeil? Null problem! Make it a setting! Du kan velge hvilke som helst farger du vil! I både sRGB og AdobeRGB! Det kan jo være at brukere vil ha forskjellige farger på forskjellige ord, eller ordtyper. Make it a setting! Hm, hva om vi bare gir dem et programmeringsspråk? Så kan de velge absolutt alt selv!

Simpelt design er ikke enkelt.
Sitat av Settoz Vis innlegg
wtf? Jeg kunne laget den! Om vi snakker om denne;
Vis hele sitatet...
nei, denne
http://pub.tv2.no/multimedia/TV2/archive/00887/DNBNOR_887893i.jpg

Det ser alltid helt teit ut å faktisk vite hva logoen man ser på koster. Husk at det er ikke lite arbeid bak dette. De har ikke laget tre skisser og valgt en som de tweaker gradienten på. Det er nok mange som jobber lenge med hele den grafiske pakken, research innen firmaet samt kunde- og potensielle kundeundersøkelser samt den faktiske utformingen og testing av logo/grafikk osv osv osv...
Sist endret av dynamite; 16. august 2011 kl. 23:22.
Sitat av dynamite Vis innlegg
nei, denne
Vis hele sitatet...
Hva?
Den var jo bælstygg, har sittet og sett på den til alt ble grøt, og synes den blir styggere og styggere.
Prisen er irrelevant for min del, tror ikke jeg hadde synes den var noe finere om det var den som hadde blitt laget til OP for 1000,-.
Greit at den gamle bare var ren font egentlig, og at det hadde vært fint med noe grafisk symbolikk eller noe, men jeg synes ikke dette var en forbedring.
Noen som vet grunnen til at de ville bytte?
Tror du jeg kan få en mill av dem hvis jeg sender en mail, og foreslår å vri den midterste bokstaven slik at det ser ut som en skikkelig aksjekurve?

Noen andre som synes uttrykket til han fyren på bildet sier; "faen, faen, faen, faen, vi har brukt 1000 milliarder på å gjøre den fuckings logoen vår STYGGERE, hvis noen skjønner dette kommer jeg til å få sparken, med et hagleskudd og ikke en fallskjerm på kjøpet, jeg prøver å smile litt å late som jeg synes dette er god knall, håper ingen gjennomskuer meg"?
Halve jobben var jo faktisk å fjerne "NOR" fra navnet.
Og helt seriøst, kan folk innse at 14 millioner ikke er allverden for en bedrift som omsetter for godt over 10 milliarder årlig. Jeg innser at folk som aldri har jobba en dag i sitt liv, og er vant til 100 kroner i uka fra mamma synes at 14 millioner er HELT SINNSYKT MYE, men det er da ikke det - i allefall ikke for en fullstendig ny grafisk profil til et så stort selskap.

Jeg synes for øvrig logoen var bra.
Når det gjelder DNBs nye logo er jeg mer spent på hvordan resten av profilen vil fungere sammen med den. Foreløpig syns jeg ikke den er all verden, men den har potensiale.

Og noe folk burde tenke på er at en slik logo betales ikke bare utifra hvor mange som arbeider med å få den laget, og hvor lang tid det tar. Det sier seg selv at en logo som skal brukes på visittkort, fasader, biler, brevark, websider, bannere, plakater, TV-reklamer, ulike annonser, kulepenner og sikkert en hel rekke andre steder, (forhåpentligvis) i mange år fremover, koster mer enn logoen til Pizza-Lars nedpå hjørnet der du bor.

Et annet eksempel på en slik «hårreisende dyr logo» er Posten sin, folk kunne ikke forstå hvordan den kunne koste så mye (uten at vi ennå har fått vite den reelle prisen, vi vet bare hvor mye hele pakka med innføring osv. kostet). Mange kalte den stygg og fæl, men jo lenger tid som har gått, jo mer syns jeg den funker. Minst 99 % av landets befolkning har kjennskap til den, den er enkel, ikonisk og veldig lett gjenkjennbar. Det koster.

G4ndj1: Snur du den midterste bokstaven er det jo ikke lenger en «N», og noe av poenget forsvinner. Selv om man naturlig nok ville lest den som en «N» fortsatt.
Sist endret av Viva la Opium; 18. august 2011 kl. 12:10.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Oi, fikk ikke med meg at DNB-logoen kom opp her. Enig i at den er kjedelig osv, men nå skal de som er så voldsomt negative her huske på at dette ikke er logoen for "dunk-dunk-technoradio". En banklogo skal ikke være kuuuuuul og fresh og fancy, den skal være enkel og traust og funke i fordømt mange år.

Videre - kostnaden: javisst, det koster flesk. Men først og fremst koster det flesk å bytte ut alt av materiell, selve logojobben er ingenting i forhold. Her er det også avholdt en konkurranse mellom flere store byråer, der alle var garantert en ganske stor sum, for å gjøre det attraktivt å delta, selv om det ikke var sikkert at deres forslag ville bli brukt. Og hvordan kommer man opp i flere millioner for en logo? Jo, det skal jeg si deg: Fordi man garantert har måttet lage et helt vanvittig antall forskjellige skisser og varianter fordi ingen av sjefene i DNB klarte å bli enige om de andre variantene, og fordi man har måttet ha et helt vanvittig antall møter med kunden, av samme grunn. DA flyr timene raskere enn du trodde var mulig, og DET koster penger.

Men - som sagt - det som VIRKELIG koster penger, er om man må skifte ut alt materiellet flere ganger fordi man etter kort tid fant ut at det guttungen til naboen lagde plutselig ikke var så bra alikevel, og derfor bruker firmaer i DNB-størrelsen heller noen millioner ekstra på å bli 150% sikre på at det er DETTE de vil ha, heller enn å måtte bruke 100 millioner ekstra for å skifte ut alt materiellet enda en gang.
▼ ... noen uker senere ... ▼
www.dribbble.com er en god side for å leie designere. Vil anbefale den!