Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 371
Hei,
Jeg har en kjip skade som gir kroniske smerter i varierende mengde. Jeg har mer eller mindre gått på Oxy i 4 år, men har subsidiert med illegale rusmidler da jeg ikke er noe fan av bivirkningene til Oxy. Legen er klar over dette.

Nå jobber jeg med å ta meg sammen, har blitt rusfri og benytter meg ikke av illegal rus. Når jeg ble rusfri økte bruken av Oxy for smertene, noe som, for meg, er helt åpenbart, men dette evner ikke legen min å se. Han har derfor blitt streng og vil kutte ned på bruken, som allerede er på et absolutt minimum.

I den sammenheng lurer jeg på om jeg burde foreslå typ Fentanyl plaster som alternativ? Jeg har inntrykk av at man kan kjøre bil på de også? Det ville vert helt supert.
Tar i mot forslag til alternativer og erfaringer. Helt håpløs situasjon, føles som at legen prøver å pushe meg tilbake til å bruke gata som apotek. Jeg er 100% innstilt på å få en fast, trygg og stabil medisinering mot smertene mine.
Eneste begrunnelsen for at han vil kutte ned på doseringen (typ 25mg/døgn til 15mg/døgn) er at han ikke har samvittighet til at visst om atte kanskje muligens plutselig jeg kanskje skulle få en tiltrekkning til Oxy for så å havne helt på kjøret....

Jeg har lenge fryktet at dette skulle skje når jeg endelig valgte å bli rusfri og forholde meg til medisinering fra helsevesenet...
Ingen som har innspill til alternativer jeg kan foreslå? Det har av en annen behandler blitt nevnt fentanyl plaster. Høres jæla skummelt ut men..
Prøvd kratom?
Spør om Fentanyl eller Morfin. Visst du får nei til begge disse kan du spørre om Norspan Plaster eller Subutex. De 2 siste her har samme virkestoff, men er enklest å få av alle A-preparater mot smerter. Det er også mindre avhengighetsskapende.
Gå for fentanyl, mest effektive jeg har prøvd. Sliter med ekstreme smerter etter en ulykke og disse fentanyl plasterne gjør jammen meg jobben. Er på 150mcg og da er jeg faktisk helt smertefri, dette er dog en veldig høy dose