Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1487
Ikke for å være for kvass, men når du driter og reiser deg etter å ha driti sykt lenge får dere også en sånn sykt sterk rar følelse som varer kanskje 5 sek?

Noen tullinger på skolen gjorde "pass out challenge", og jeg vet ikke helt hvorfor jeg gjorde det, men det gikk ihvertfall ut på å sitte på huk i 60 sek og hyperventilere for å reise seg kjempebrått også presse alt blod til hodet ved å "blåse" på tommelen. Jeg gjorde alt riktig og det var den rareste følelsen jeg har hatt. Jeg skal ærlig innrømme at det var deilig. Jeg så helt svart og så stjerner og følte en veldig rar prikkende følelse på huden "kompisene" mine hadde tatt meg imot fordi jeg hadde kollapset.

Jeg er ikke dum, eller jeg er dum nok til å gjøre denne challengen, men ikke så dum at jeg ikke klarte å skjønne at dette er helseskadelig.

Kan noen forklare litt hva som skjer med kroppen? Jeg tipper at du får Co2 "overdose" og besvimer, men hvorfor den "rusen"? Har ikke prøvd løsemidler, men er det lignende?
Når du blir svimmel av hyperventilering har du faktisk for lite CO2 i kroppen. Kroppen er et rart og veldig fintunet instrument som liker å ha den andelen O2 og CO2 innabords for å fungere optimalt
Blodtrykksfall, postural hypotensjon eller ortostatisk hypotensjon er de tekniske navnene.

Når man reiser seg fort så klarer ikke kroppen å øke blodtrykket raskt nok til å gi nok blod til hjernen og det du opplever er effektene av at hjernen ikke har nok "drivstoff ".

Det med å hyperventilere og blåse trykk i munnen hjelper også på med dette.
Sist endret av Expialidocious; 1. november 2023 kl. 20:20.
Checkmate
sjokotroll's Avatar
Trådstarter
Kult! Visste faktisk ikke at kroppen trengte, eller ville ha Co2 og trodde den trengte oksygen

Kult å lære nye ting
Mange som sier at Døden er den siste ultimate “high’en” man kan oppleve her i livet.

Høres ut som at man kommer te grenselandet(død,
livsslutt) når man gjør slike challenges.

Man bør vel heller reflektere over hvorfor man må ty til
rus i ens liv..
Er dette deg TS?
Sitat av daniel1000 Vis innlegg
Hver gang jeg røyker hasj liker jeg å reise meg for å så holde pusten i 5-10 sek og blir helt fjern
og jævlig glad i 20-30 sek. Er dette farlig med tanke på oksygen/blodtilførsel til hjernen?
Vis hele sitatet...
Checkmate
sjokotroll's Avatar
Trådstarter
Hahahha, nei. Kunne vært meg da.

Heter ikke Daniel, men er egentlig ikke så langt unna det når man tenker på det.
Sist endret av sjokotroll; 2. november 2023 kl. 20:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Checkmate
sjokotroll's Avatar
Trådstarter
Sitat av Rautrii Vis innlegg
Når du blir svimmel av hyperventilering har du faktisk for lite CO2 i kroppen. Kroppen er et rart og veldig fintunet instrument som liker å ha den andelen O2 og CO2 innabords for å fungere optimalt
Vis hele sitatet...
Står her at det er fordi man har for lite O2, er sikkert en kombinasjon av de to:

It causes brain hypoxia or low levels of oxygen in the brain and that can cause seizures and death. If you have low oxygen to the brain for over three minutes you can get brain damage and if you have low oxygen to the brain for over five minutes it can result in death.



Er ikke dette ganske likt som det som skjer når man sniffer bensin f.eks?
Du får liksom rus av hjerne skaden.
Det du oppever er blodtrykksfall. Faller blodrykket under ca 60-70 risikerer du å svime av. Det kommer mest av at du bremser bodsirkulasjonen i beina når du sitter sånn.