Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 870
Har ikke hatt tilgang på mye hasj nå i det siste pga. flytting så jeg ønsker å gjøre det meste ut av det lille jeg har. Så spørsmålet er vel hvordan lager jeg de. Har prøvd litt edibles her og der før, men har aldri laget de selv:P takk for svar
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjøp deg en brownies pakke fra Toro, smelt smøret og rør in klumpen i smøret, bland smøret sammen med innholdet fra toro posen og stek i ovnen som vist på pakken.
Del den så opp i flere kakestykker og kos deg. For best effekt så spiser du på tom mage, gjerne sammen med en kopp kaffe. Frys ned det du ikke spiser.
Jeg tok 2 kakestykker en lørdags morgen sammen med kaffe (jeg hadde ingen ærend den dagen, og planen var å bli hjemme).
Den kicka inn etter relativt kort tid (antageligvis pga tom mage og kaffen) mens jeg satt og snakket med dama mi. Jeg hørte hun snakket til meg mens jeg stirret ut vinduet, snudde meg mot henne og sa "Hæ?", og hu svarte: "velkommen tilbake, det spørsmålet stilte jeg deg for ca 10-15 minutter siden" Det er den heftigste stigningen jeg har hatt på ganja. Det var 10-15 min med magesug
Jeg endte opp på sofaen og spilte PS de neste 6-7 timene akkurat som planlagt.
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjøp deg en brownies pakke fra Toro, smelt smøret og rør in klumpen i smøret, bland smøret sammen med innholdet fra toro posen og stek i ovnen som vist på pakken.
Del den så opp i flere kakestykker og kos deg. For best effekt så spiser du på tom mage, gjerne sammen med en kopp kaffe. Frys ned det du ikke spiser.
Jeg tok 2 kakestykker en lørdags morgen sammen med kaffe (jeg hadde ingen ærend den dagen, og planen var å bli hjemme).
Den kicka inn etter relativt kort tid (antageligvis pga tom mage og kaffen) mens jeg satt og snakket med dama mi. Jeg hørte hun snakket til meg mens jeg stirret ut vinduet, snudde meg mot henne og sa "Hæ?", og hu svarte: "velkommen tilbake, det spørsmålet stilte jeg deg for ca 10-15 minutter siden" Det er den heftigste stigningen jeg har hatt på ganja. Det var 10-15 min med magesug
Jeg endte opp på sofaen og spilte PS de neste 6-7 timene akkurat som planlagt.
Vis hele sitatet...
Har alltid brukt denne metoden og den har alltid fungert veldig bra Bare husk å la smøret og hasjen stå på lav varme i 1-2 timer.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har alltid brukt denne metoden og den har alltid fungert veldig bra Bare husk å la smøret og hasjen stå på lav varme i 1-2 timer.
Vis hele sitatet...
Tusen takk
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har alltid brukt denne metoden og den har alltid fungert veldig bra Bare husk å la smøret og hasjen stå på lav varme i 1-2 timer.
Vis hele sitatet...
Mener du at man skal la smørret og bønna stå i 1-2 timer i panna så lenge? Holder det ikke med 15 minutter?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjøp deg en brownies pakke fra Toro, smelt smøret og rør in klumpen i smøret, bland smøret sammen med innholdet fra toro posen og stek i ovnen som vist på pakken.
Del den så opp i flere kakestykker og kos deg. For best effekt så spiser du på tom mage, gjerne sammen med en kopp kaffe. Frys ned det du ikke spiser.
Jeg tok 2 kakestykker en lørdags morgen sammen med kaffe (jeg hadde ingen ærend den dagen, og planen var å bli hjemme).
Den kicka inn etter relativt kort tid (antageligvis pga tom mage og kaffen) mens jeg satt og snakket med dama mi. Jeg hørte hun snakket til meg mens jeg stirret ut vinduet, snudde meg mot henne og sa "Hæ?", og hu svarte: "velkommen tilbake, det spørsmålet stilte jeg deg for ca 10-15 minutter siden" Det er den heftigste stigningen jeg har hatt på ganja. Det var 10-15 min med magesug
Jeg endte opp på sofaen og spilte PS de neste 6-7 timene akkurat som planlagt.
Vis hele sitatet...
Hvor mye smør brukte du?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mener du at man skal la smørret og bønna stå i 1-2 timer i panna så lenge? Holder det ikke med 15 minutter?
Vis hele sitatet...
Vet du en god mengde hasj + smør sånn for å ikke bli fucka til påske liksom
Sist endret av rilith; 8. september 2023 kl. 12:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Høflig Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nederlanske forskere kom frem til at decarbing av cannabis ga best resultat på 110 grader i 110 minutter.

https://hightimes.com/edibles/edible...carboxylation/
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av rilith Vis innlegg
Hvor mye smør brukte du?



Vet du en god mengde hasj + smør sånn for å ikke bli fucka til påske liksom
Vis hele sitatet...
Bruk en gitt mengde, sånn at du kan fordele jevnt etterpå. Hvis du (for eksempel!) bruker 90g smør på 10g hasj, så er hvert 10ende gram (eller milliliter) tilsvarende ett gram hasj.

Bruk enkel matte så har du oversikt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har alltid brukt denne metoden og den har alltid fungert veldig bra Bare husk å la smøret og hasjen stå på lav varme i 1-2 timer.
Vis hele sitatet...
Hvor mye hasj blander du med hvor mye smør?
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
[quote=rilith;3846050]Hvor mye smør brukte du?

Bruker den mengden som står på pakken, lenge siden nå men tror du skal blande smør og vann med innholdet i pakken.

Jeg lot det ikke stå i flere timer, kanskje 5-10 minutter.
Om jeg har forstått det riktig så aktiveres og slippes thc'en ut i smøret når det blir varmt, og så skal du jo ha den i ovnen litt også.
Jeg hadde i ca 4 g med en go svarting. Det var mitt første og eneste gang jeg har bakt og spist slikt. Foretrekker å røyke, så det var litt rart å bli fjern uten følelsen i halsen/lungene
Jeg bruker å ha kokosolje, 1ts soya lecitin og hasj (decarbes først 30min på 100 grader) i vannbad i ca 1 time. Filtrerer oljen gjennom kaffefilter. Lurt å ha på rene oppvaskhansker så kan man skvise den varme oljen skikkelig. Mengdene er ikke så nøye, forskjellen er jo bare styrken på smøret. Ha i en firkantet, flat plastboks med lokk så er det lett å måle mengde til slutt.

Resultatet ser ut som flytende gull når det er varmt og lysegrønt smør når det er avkjølt
Sist endret av Effystonem; 11. september 2023 kl. 20:57.