Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 980
Hei jeg har vært på jobb i utlandet i en måned nå. Fant nettopp et gram hasj i en bag som har lugget i den ene bukselumma mi som jeg visstnok har hatt med siden jeg reiste fra Norge. Jeg var ikke klar over dette i det hele tatt og er overrasket over hvordan jeg ikke ble stoppa. Etter å ha sett på bildene jeg har tatt så har gått igjennom 2 sikkerhets kontroller med denne buksa i løpet av denne turen. Den ene av de var en X-ray kontroll som de har i Amsterdam i Nederland. Har jeg bare hatt flaks eller er x-ray maskinene rett og slett for dårlige til å bare se et gram?
Tror du maskinen klarer å identifisere hva den lille klumpen i lomma di er?

Det er nok ikke folk med ett gram slike maskiner er mest aktuelle for.
Det er overraskende lett å smugle små mengder har selv hatt med hasj og heroin gjennom to sikkerhetskontroller. Det er værre hvis man har med seg større mengder.
Sikkerhetskontrollen er ikke for ulovlige rusmidler, de er for sikkerhet. De ser utelukkende etter ting som kan være skadelige for medpassasjerer, kniver, bomber, våpen, vannflasker osv. Hunder kan oppdage rusmidler, men de befinner seg utelukkende på internasjonale terminaler.

Jeg flyr ofte med ulike rusmidler. Ingenting som tilsier at det skal være noe som helst problematisk.
Den røntgen. Maskina ser jo etter metall osv. Det er den med rullebånd som plukker opp organisk materiale. Har hatt 20g grønt i bokseren gjennom en av de maskinene. Eneste som skjedde var at gresset mitt luktet pikk etterpå.

Dette var første gang jeg så de maskinene på Gardermoen så vet ikke om de har blitt bedre med årene.
Sist endret av Astro Man; 7. september 2023 kl. 08:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Den røntgen. Maskina ser jo etter metall osv. Det er den med rullebånd som plukker opp organisk materiale. Har hatt 20g grønt i bokseren gjennom en av de maskinene. Eneste som skjedde var at gresset mitt luktet pikk etterpå.

Dette var første gang jeg så de maskinene på Gardermoen så vet ikke om de har blitt bedre med årene.
Vis hele sitatet...
Dagens latter