Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 623
Anonym bruker
"Slank Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,

Jeg er alkoholiker og drikker for det meste øl daglig. Samtidig spiser jeg en del og ikke særlig sunt, mye takeaway, pizza, burger, osv. Merker jeg skyter opp i vekt, samtidig som jeg ofte er vond i magen. Kan noen komme med tips til hvordan/hva jeg kan spise for å forsøke å unngå å gå så mye opp i vekt, samtidig som jeg drikker øl hver dag? Å slutte å drikke er ikke aktuelt.

Takk for innslag
Det første jeg vil anbefale er lett-øl. F.eks. Hansa Lite. Kroppen min håndterte ikke kombinasjonen av fett og vanlig øl, og jeg hadde sure oppstøt, og uvell i magen hver dagen.

Tar du også å fjerner mye av brødet fra det som du spiser, så vil nok dette hjelpe fort. Enormt med sukker i hamburgerbrød, og mel brukt til pizza er ikke direkte sunt.
For vekten: drikk vodka istedenfor øl, begynn å trene, fasting, lag mat hjemme, alle disse tingene du 99% sikkert er klar over fra før av.

For magen: yoghurt, samarin
Sist endret av supranaut; 7. september 2023 kl. 19:23.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vodka med sukkerfritt blandevann sparer deg for en del kalorier.
Men alkoholen i seg selv er hardt for magen, og om du er alkoholiker slik jeg var (er) så inntar du svært mye flytende «føde» som fort fører til diaré og magesmerter.

Jeg brukte imodium en del. Prøv å få i det mat med fiber slik at magen har noe å jobbe med, den får kjørt seg av all drikkinga. En annen ting er alle karbohydratene den må håndtere.

Pass på nyrer og lever og følg med på diabetes.

Husk at når du KAN slutte å drikke, så vil du ikke. Når du til slutt VIL slutte, så kan du ikke.
Ikke ment som moralpreken men jeg har vært der. Endte med å bli sendt på psykiatrisk med 3,2 i promille. Kan ende verre også. Tro meg, skammen er ikke verdt det.
Anonym bruker
"Allergisk Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er jo ikke så mye å gjøre om du ikke vil slutte å drikke, det er nesten umulig å drikke seg i bedre form, men om du klarer å presse inn en liten time med trening om dagen og holder deg til å bare spise sunn mat(kylling, fisk, grønnsaker osv) så er det kanskje mulig?



Det mest effektive jeg ser for meg er å bytte ut mesteparten av alkoholen med hasj. Ved å kombinere alkoholen med hasj så er jeg sikker på at du hadde klart å redusere alkoholinntaket med mer enn 80% på bare en måneds tid, uten noe innsats. Gjør du dette samtidig som du legger om kostholdet så vil du se stooooor forskjell på kroppen ganske kjapt.

Alkohol må være det rusmiddelet som gjør det vanskeligst av alle å komme i form. Har du ikke noe fundament fra før så tror jeg det vil være umulig, i beste fall blir man tynnfeit. Ikke noe sunt det heller.