Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2012
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,
Det har seg slik at jeg røykte hasj fra jeg var 16 til jeg var 24-år daglig.
Helt til jeg måtte legge det på hyllen pga ekstrem paranoia, angst og tankekjør under rus.
Gikk bra når jeg hadde tatt benzo, MDMA osv..

Har nå endelig fått ADHD diagnose og startet på Aduvanz og føler meg mye bedre psykisk.
Medisinen har tatt knekken på all sosialangst og tankekjør.

Behandleren mente jeg muligens kan ha Cyklotymi uten at vi utredet dette noe videre.
Det er altså en lillebror av bipolar lidelse, med hyppigere svinginger. Men ikke like store svinginger som bipolar.
Dvs ikke alvorlig depresjon og ikke alvorlig hypomani.



10år etter jeg sluttet med cannabis
——
For noen uker siden testet jeg Cannabis igjen, og fikk som forventet paranoia, angst og tankekjør tilbake.
Har gjort det 4-5ganger etter dette.
Når jeg tenker tilbake på det var kanskje mange tvangstanker og tvangshandlinger.
Har bare røkt 0.1-0.2g pr kveld. Et par trekk her og der iløpet av kvelden.

Alle lys må slås av, mobilen må legges bort, og alt må samles til stedet jeg oppholder meg.
Får ikke ro i sjelen før alt av vann, lader, mat, headsett osv. (dere skjønner tegningen)ligger på plassen før jeg kan finne roen.
Kan gå frem og tilbake og ordne ting før alt er på plass.

Når alt dette er på plass merker jeg den kjente paranoiaen gir seg litt.
Tankekjøret som jeg får gjelder som regel alt for å bli tatt, eller hva det er som feiler meg.
For jeg føler meg egentlig gal i når jeg har det tankekjøret.
Faller på en måte helt bort inn i mine egne tanker.

De aller fleste vil vel etter å ha lest dette, tenke følgende:

Slutt å rus deg på cannabis!!

Tingen er:
Jeg merket at så snart jeg fikk alt jeg «måtte» ha på plass i orden, og klarte å gjøre noe annet en å tenke.
Har tenkt i ettertid at denne «hysteriske» fasen jeg havner i er peaken i rusen.

Når jeg får roet hodet litt 30min-60min.
Fks se en film, surfe på nettet, sette på rolig musikk.
Så roet alle tankene seg og det hele gikk over til en meget behagelig følelse.

For første gang på mange år føltes det ut som kroppen slappet skikkelig av.

For første gang på lenge kunne jeg føle skikkelig glede av å skulle «kose» meg mens jeg lagde noen digg kveldsmat.
Var et fyrverkeri i hodet når jeg spiste maten, eller bare det å dra teppet over meg og slappe helt av.
Musikken ble fantastisk og generelt alt bra meget bra.


Dette har fått meg til å lure på om de dårlige følelsene jeg får kun sitter opp i hodet og kan behandles med egen terapi. Og muligens kan helbredes om jeg virkelig går inn i meg selv.

Når jeg sluttet å røyke for 10år siden var jeg så paranoid og trodde politet skulle komme i hvert øyeblikk, hver enste kveld. Så tror det har satt sine spor.

Tankekjør har jeg alltid hatt med cannabis så lenge jeg kan huske. Spes med Stativa arter.

Det jeg lurer på er om det finnes noen kjente cannabis strains, blant darknett vendors, som er bedre egnet mot tankekjør og paranoia?

Har veldig gjerne lyst å teste meg selv om jeg klarer å kurere den angsten, paranoiaen og tankekjøret jeg opplever.



På forhånd takk.
https://greencamp.com/strainblazer/

Der finner du kanskje noe lurt ?
Sist endret av Jerna; 7. november 2021 kl. 15:52.
Skaff deg cbd ta det før du røyker
Anonym bruker
"Umulig Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du får sjelden et veldig variert utvalg i Norge, og de fleste velger naturligvis å dyrke weed som er mest mulig potent da det er det folk flest vil ha. Om noe kan du følge med etter strains med en høyere mengde CBD, men det er ikke så ofte slike strains er tilgjengelig. Jeg har prøvd slike strains to ganger, og vil si at de er litt mer behagelige mtp angst og overtenking, men det kan like godt være fordi disse blomstene sikkert hadde litt mindre THC.

Jeg har vært så heldig å kunne prøve ganske mange strains at this point, og jeg kan ikke helt skjønne greia med at ulike strains skal ha så ulik effekt. For min del er det stort sett bare smak og lukt som skiller ulike strains. Weed er weed liksom, man røyker det og blir rusa. Bare nylig hadde jeg et utvalg på ~8-10 forskjellige strains, men det var likegyldig hvilke av de jeg røyka. De fungerte helt likt liksom.
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sorry det er ikke det du vil høre men det kan skje med en del at hodet ikke lenger tåler THC og da sier det fra at noe er galt ved å få angst og paranoia. Når man først har begynt å få det er det ikke noe annet valg enn å innse at man ikke kan nyte cannabis mere.. Fortsetter du å utsette hodet for det når det varsler tydelig i fra at dette tåler det ikke så er neste steg for "overload" psykose og det kan potensielt ødelegge hodet ditt for resten av livet. Du må nok bare akseptere at du ikke kan røyke mere. Å fortsette å teste er å spille russisk rullett med hjernen din
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sorry det er ikke det du vil høre men det kan skje med en del at hodet ikke lenger tåler THC og da sier det fra at noe er galt ved å få angst og paranoia. Når man først har begynt å få det er det ikke noe annet valg enn å innse at man ikke kan nyte cannabis mere.. Fortsetter du å utsette hodet for det når det varsler tydelig i fra at dette tåler det ikke så er neste steg for "overload" psykose og det kan potensielt ødelegge hodet ditt for resten av livet. Du må nok bare akseptere at du ikke kan røyke mere. Å fortsette å teste er å spille russisk rullett med hjernen din
Vis hele sitatet...

Hei, det er godt mulig du har helt rett angående dette her altså. Har tenkt tanken selv.
Føles nesten ut som en «allergisk» reaksjon på kroppen. For disse følelsene er like sterke om det er ett trekk. Eller en hel joint.


Samtidig er det noe jeg har lyst å prøve å overvinne, og har sett en svak bedring for hver gang jeg har prøvd nå.

Har lyst å prøve med selvterapi noen ganger til om noen mnd for å se om det kan bli noe bedre.

Angående CBD olje, det virker interessant.
Men det er vel ikke lov i butikk i Norge.

Og å bestille slikt over nett blir vel straffet på lik linje som vanlig THC?


Har sett noen har linket til denne siden tidligere.
Ser de holder til i Nederland..

https://hemplybalance.com/no/hampolj...cannabinoider/

Er vel stor risiko for at CBD produktene ikke kommer frem, og stor risiko for anmeldelse?
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei, det er godt mulig du har helt rett angående dette her altså. Har tenkt tanken selv.
Føles nesten ut som en «allergisk» reaksjon på kroppen. For disse følelsene er like sterke om det er ett trekk. Eller en hel joint.


Samtidig er det noe jeg har lyst å prøve å overvinne, og har sett en svak bedring for hver gang jeg har prøvd nå.

Har lyst å prøve med selvterapi noen ganger til om noen mnd for å se om det kan bli noe bedre.

Angående CBD olje, det virker interessant.
Men det er vel ikke lov i butikk i Norge.

Og å bestille slikt over nett blir vel straffet på lik linje som vanlig THC?


Har sett noen har linket til denne siden tidligere.
Ser de holder til i Nederland..

https://hemplybalance.com/no/hampolj...cannabinoider/

Er vel stor risiko for at CBD produktene ikke kommer frem, og stor risiko for anmeldelse?
Vis hele sitatet...
Skjønner at du har lyst til å overvinne det. Å ikke tåle hasj mer er veldig kjipt spesielt hvis man har hatt hele identiteten sin rundt hasj.. Men helt ærlig hva er viktig å røyke hasj og potensielt få kronisk paranoia og psykose eller å være psykisk frisk resten av livet?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei, det er godt mulig du har helt rett angående dette her altså. Har tenkt tanken selv.
Føles nesten ut som en «allergisk» reaksjon på kroppen. For disse følelsene er like sterke om det er ett trekk. Eller en hel joint.


Samtidig er det noe jeg har lyst å prøve å overvinne, og har sett en svak bedring for hver gang jeg har prøvd nå.

Har lyst å prøve med selvterapi noen ganger til om noen mnd for å se om det kan bli noe bedre.

Angående CBD olje, det virker interessant.
Men det er vel ikke lov i butikk i Norge.

Og å bestille slikt over nett blir vel straffet på lik linje som vanlig THC?


Har sett noen har linket til denne siden tidligere.
Ser de holder til i Nederland..

https://hemplybalance.com/no/hampolj...cannabinoider/

Er vel stor risiko for at CBD produktene ikke kommer frem, og stor risiko for anmeldelse?
Vis hele sitatet...
Han over virker som en som tenker med paranoian sin gir ikke mye mening det han sier. Prøv cbd du noen norske nettsteder som selger det da det er lovlig i EU og skal også være det i Norge men mulig det blir stoppet om du bestiller fra utlandet
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
CBD er dritdyrt og av voeldig variabel kvalitet. Oppskrytt spør du meg. Om man reagerer negativt på THC ville jeg sett meg om etter en alternativ rus, ellers blir det (litt) som å spise benzo før en trip. Generelt er det lurt å høre på kroppens signaler, om man må inkludere enda et stoff for å tåle det opprinnelige er det som regel et dårlig tegn. Prøvd noen glass rødvin for eksempel?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har sett noen har linket til denne siden tidligere.
Ser de holder til i Nederland..

https://hemplybalance.com/no/hampolj...cannabinoider/

Er vel stor risiko for at CBD produktene ikke kommer frem, og stor risiko for anmeldelse?
Vis hele sitatet...
Jeg har bestilt herifra. Fikk varene og er lovlig. Er fra Hemp planten og har null thc i seg.
Sitat av StupidFreak Vis innlegg
Jeg har bestilt herifra. Fikk varene og er lovlig. Er fra Hemp planten og har null thc i seg.
Vis hele sitatet...
Man får vell ikke CBD lovlig uten resept? Vet at tollere ofte ikke beslaglegger CBD oljer, men det er fortsatt ikke lovlig såvidt jeg vet.

https://legemiddelverket.no/import-o...(cannabidiol)-

Produkter som er basert på ekstrakter av cannabis (uavhegig av THC innhold) regnes i dag som narkotika, og jf. narkotikaforskriften vil slike produkter ikke være tillatt for import uten særskilt tillatelse.
Sist endret av NokErNok; 7. november 2021 kl. 20:59.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Man får vell ikke CBD lovlig uten resept? Vet at tollere ofte ikke beslaglegger CBD oljer, men det er fortsatt ikke lovlig såvidt jeg vet.

https://legemiddelverket.no/import-o...(cannabidiol)-

Produkter som er basert på ekstrakter av cannabis (uavhegig av THC innhold) regnes i dag som narkotika, og jf. narkotikaforskriften vil slike produkter ikke være tillatt for import uten særskilt tillatelse.
Vis hele sitatet...

Dette har jeg ærlig talt ikke undersøkt. Leste rundt på siden dems, linken er deres info.

https://hemplybalance.com/no/blogg/er-hampolje-lovlig/

Jeg bestilte nå tre flasker derifra, ganske lenge siden (mnd). Fremdeles ingen som har kommet på døra for å følge opp pakken.. Ikke ble den stoppet og sjekket i tollen heller - så kan jo ha hatt flaks?
Anonym bruker
"Forbauset Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
CBD Hash Plant is a medicinal strain that is almost completely indica. It was bred in conjunction with CBD Crew and has a THC:CBDV ratio of 1:1 at 6% of each of these cannabinoids.Knallfin strain!!
Tror desverre du ikke finner noe type marijuana strain eller hasj som hjelper mot tankekjør.

I Amerika og lovlige steder er de veldig gode på å reklamere forskjellige typer hasj og marijuana som; relaxed, cerebral, euphoric, pain relief, anxiety relief osv

Men i bunn og grunn så er det ikke så veldig stor forskjell på strains utenom Indica og Sativa og til ogmed disse sliter folk å føle forskjellen på

Og spesielt i Norge så er det ikke et variert marked, hasj er liksom bare hasj og grønt er bare grønt. Meste parten av tiden vil du røyke hybrid, altså en kombinasjon av indica og sativa.

Hadde jeg vært deg ville jeg gitt CBD et forsøk eller kutte ut røykings helt. Det er ikke verdt å utvikle psykiske utfordringer bare fordi du ville røyke joint den ene gangen for noen år sia
Sitat av StupidFreak Vis innlegg
Dette har jeg ærlig talt ikke undersøkt. Leste rundt på siden dems, linken er deres info.

https://hemplybalance.com/no/blogg/er-hampolje-lovlig/

Jeg bestilte nå tre flasker derifra, ganske lenge siden (mnd). Fremdeles ingen som har kommet på døra for å følge opp pakken.. Ikke ble den stoppet og sjekket i tollen heller - så kan jo ha hatt flaks?
Vis hele sitatet...
Den siden der er vell ikke norsk heller. Flaks å flaks, mange bestiller CBD fra utlandet å for det igjennom toll selv om tollere kontrollerer innholdet. Men CBD olje er fortsatt ikke lovlig.
Er medlem i ei facebook gruppe der flere forteller om at de har bestilt CBD olje og fått det igjennom. Ikke hørt om flere enn 1 eller 2 som har fått politiet på døra eller annen straff.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Den siden der er vell ikke norsk heller. Flaks å flaks, mange bestiller CBD fra utlandet å for det igjennom toll selv om tollere kontrollerer innholdet. Men CBD olje er fortsatt ikke lovlig.
Er medlem i ei facebook gruppe der flere forteller om at de har bestilt CBD olje og fått det igjennom. Ikke hørt om flere enn 1 eller 2 som har fått politiet på døra eller annen straff.
Vis hele sitatet...
Nei, siden er nederlandsk. Godt poeng. Da får de som vil ta sjansen



Har prøvd CDB olje i noen mnd nå, for min del så merker jeg mindre anstrengelse i nakken/skuldre og søvnen er bedre. Kan så klart være andre faktorer som spiller inn også, mindre stress ved jobb, mer fysisk aktivitet ol. Men ikke merket noe forskjell på angst ved bruk av cannabis. Dette har bedret seg for min del men skyldes nok ikke CBD oljen.

Har slitt med angst og paranoia ved røyking selv for en stund tilbake, riktig nok etter å ha prøvd syntetisk hasj (anbefales ikke!!) Tok meg en pause på flere år fra cannabis før jeg prøvde igjen en stund tilbake. Hjalp å ha en god røykepartner også, det hadde mye å si for min del.

Kanskje få alt på plass før du røyker TS? Og gå ytterligere ned på mengden trekk?
Sist endret av StupidFreak; 9. november 2021 kl. 16:14.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av percocetfather Vis innlegg
Men i bunn og grunn så er det ikke så veldig stor forskjell på strains utenom Indica og Sativa og til ogmed disse sliter folk å føle forskjellen på
Vis hele sitatet...
Anekdotisk, men et lite bidrag til folkeforskningen. Det finnes folk som ikke hører forskjell på Meshuggah og Cascada også, betyr ikke at det ikke er forskjell der. Kjenner flere som mener de merker forskjell på ulike Cannabis strains de har røyket.

For den hardknoka vitenskapsmann der ute er vell slike argumenter ikke interessante før man har tatt en dobbel placebo blindtest, allikavell, lenge leve anekdoten. Helt til den blir motbevist.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Anekdotisk, men et lite bidrag til folkeforskningen. Det finnes folk som ikke hører forskjell på Meshuggah og Cascada også, betyr ikke at det ikke er forskjell der. Kjenner flere som mener de merker forskjell på ulike Cannabis strains de har røyket.

For den hardknoka vitenskapsmann der ute er vell slike argumenter ikke interessante før man har tatt en dobbel placebo blindtest, allikavell, lenge leve anekdoten. Helt til den blir motbevist.
Vis hele sitatet...
Hehe. Dagen noen gjør en blindtest og forteller meg forskjellen mellom to sativa strains og føler forskjellen mellom Double Fart Loud OG og Fire Dragonbreath Cheese så er jeg overbevist. Neida,

Mulig at det vitenskapelige i det jeg sier ikke har mye merit bak seg, likevel vil jeg tro det er verdt å peke ut at det faktisk er sånn fra både erfaring og andres forklaringer en veldig stor utfordring å skille sativa fra indica, indica fra sativa; eller hybrider. Likevel så er det noen som kan det kjempe bra, jeg er ikke en av de